Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De magische 30, lieve Fonia, you made it!!

 
Profiel   

Wat een speciale dag vandaag! Mijn lieve Fonia (v. Wolfgang x Spartaan) viert vandaag haar 30ste verjaardag.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Fonia, geboren op 11 juni 1987, mijn eerste eigen paard die ik kreeg toen ik een guppie van een jaar of 13 was en vers van de manege af kwam. Een echt springpaard, want dat wou ik graag! Wat was ik trots toen ze er was. En wat hebben we mooie tijden beleefd samen. Het springen verliep uiteindelijk toch niet zo als we hadden gehoopt, want hoe goed het thuis ook ging, op de wedstrijden kwam het er niet uit en daar hadden mijn zenuwen een groot aandeel in, maar ook Fonia's sterke wil. Als ze iets wil, dan gaat het gebeuren, maar als ze iets niet wil, dan gebeurt het gewoonweg niet en dan kan niemand haar op andere gedachten brengen.
[ img ]


Maar er gingen wel andere werelden voor ons open. Zo heeft ze zich opgeknokt tot en met de Z2 dressuur, wat niemand toen voor mogelijk hield want menigeen bestempelde haar als "basispaard, die komt de L nooit uit". Nou daar reed ik dan, als meisje van 17 tussen al die "grote mensen" met hun prachtige paarden en hun hoedjes, waar ik altijd zo tegen op gekeken heb. Fonia liet me nooit in de steek, deed altijd haar uiterste best en dat was precies waarom we dit bereikt hebben, wilskracht en doorzettingsvermogen.
[ img ]


Ook heeft ze ons in de jaren die volgden 2 prachtige veulens gegeven, waarvan de ene (Wainonia) nu mijn rijpaard is en Fonia is zelfs oma van mijn jonge spruit Veronia, wat maakt dat ik nu 3 generaties van deze prachtige merrielijn in mijn bezit heb. Dat is best een unicum, helemaal omdat ze ook nog sprekend op elkaar lijken.
Haar beide veulens. Links Vernados (v. Traquito v.v Quito de Beaussy) en rechts Wainonia (v. Oliver v.v. Voltaire)
[ img ]

Hier op 25 jarige leeftijd nog een laatste keer een zadel op haar rug en de laatste keer dat ik een klein rondje op haar heb gestapt:
[ img ]


Inmiddels is Fonia al jaren gepensioneerd en geniet welverdiend van haar leven op de wei bij mijn ouders met haar vriend Florentino.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Er zijn meerdere momenten geweest in de afgelopen jaren waarop we gedacht hebben dat het afgelopen zou zijn, het tellen verandert van tellen in jaren, naar maanden, naar uiteindelijk dagen, maar ze heeft het gewoon geflikt om vandaag die magische leeftijd van 30 te bereiken! En daar ben ik toch zo ongelofelijk blij om. Ik weet dat ooit die dag komt dat we afscheid zullen moeten nemen en dat die dag elke dag een dag dichterbij komt, maar dit neemt niemand haar en ons meer af. We plukken elke dag die we samen krijgen en hoewel ze vast niet begrijpt waarom ze vandaag extra lekkers en aandacht krijgt, verdient ze het meer dan wie dan ook <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:08 



 

Dat is een beste leeftijd, en ze ziet er nog goed uit voor 30! Hopelijk kan je nog lang van haar genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:10 



 
Profiel   

Wauw wat ziet ze er nog goed uit! En inderdaad onwijs leuk, die 3 generaties! <3
Ik hoop dat je nog lang van haar kunt genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Fiona! *\o/* *\o/* *\o/*
Wat een mooi levensverloop. Hopelijk komen er nog vele jaren bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:15 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met deze enorma mijlpaal!! En ze ziet er nog prachtig uit voor haar 30 Jaar !!
En wat een droom 3 generatie's <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:18 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Het klinkt misschien raar, maar ik heb echt maanden hier naartoe geleefd en tot vannacht 12 uur de zenuwen gehad of ze het echt ging redden. Er zijn in de afgelopen maanden meerdere kantje-boord momenten geweest en ik durfde er amper een woord over te zeggen dat deze dag eraan kwam, maar nu is het gewoon echt zo.

Neonlight, wat vind ik het leuk dat je deze kleine verspreking maakt! Vroeger op wedstrijden werd er altijd omgeroepen welke combinatie er in de ring kwam en 9 van de 10 keer werd Fonia dan Fiona genoemd, dat hoort echt bij onze geschiedenis heel toevallig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:35 



 
Profiel   

Wauw,wat zijn jullie dan al lang bij elkaar zeg!

Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:41 



 
Profiel   

Dank je wel! Ze is 25 jaar bij ons inmiddels. Het grootste deel van mijn leven :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:43 



 
Profiel   

Wat een mooie leeftijd zeg, gefeliciteerd!!
Heb je geen foto van alledrie de generaties naast elkaar...? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:47 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Wat een bijzonder mooi lief dier zeg. Geniet van haar zo lang het nog kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:51 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal! Wat heb je een mooi overzicht van jullie leven gemaakt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:53 



 
Profiel   

Wat ziet ze er nog super uit voor een paard van 30!! :j Wens haar maar een gelukkige verjaardag Y)(^) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:56 



 

Knappe merrie. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:59 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige merrie ! En wat ontzettend gaaf om gewoon 3 generaties in je bezit te hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:59 



 
Profiel   

Wat een heerlijk verhaal en wat ziet ze er nog fantastisch uit!
Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 09:01 



 

Gefeliciteerd, wat een mooie leeftijd! *\o/*
Ze doet me erg denken aan mijn eigen 'oudje', qua uiterlijk en uitstraling, die met haar 21 jaar ook steeds harder achteruit gaat, waar je inderdaad in maanden gaat denken in plaats van in jaren. Ik hoop dat je nog lang van Fonia mag genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 09:36 



 
Profiel   

Wat ziet ze er goed uit.Mijn dame is 34 en inderdaad ik denk ook weleens hoe lang heb ik haar nog.Ik ben altijd blij als ze s'morgens in de wei staat.Maar de oudjes zijn nog sterker dan je denkt hoor.Vooral als ze een leven als fulltime grasmaaier hebben.Geniet er van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:07 



 
Profiel   

Wat ziet ze er nog goed uit! Zou haar zeker geen 30 geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:10 



 
Profiel   

Zizipicoleo schreef
Wat een mooie leeftijd zeg, gefeliciteerd!!
Heb je geen foto van alledrie de generaties naast elkaar...? <3


Dank je, ik heb even iets gemaakt! Op volgorde van boven naar beneden (Fonia, Wainonia en Veronia):
[ img ]

En verder, wat een lieve reacties. Dank jullie wel allemaal hoor! Britta 34 jaar, wauw dat is helemaal een knappe leeftijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Hopelijk kun je nog lang van haar genieten. Bijzonder om zo 3 generaties bij elkaar te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:33 



 
Profiel   

Ahh geweldig ..! :D <3 Wat een mooi verhaal.
Van harte met je mooie merrie en nog vele gezonde jaren toegewenst !

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:38 



 
Profiel   

Dank jullie wel hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 11:48 



 
Profiel   

Wauw wat ziet die er nog mooi uit! En wat leuk, 3 generaties! Hoop dat je nog lang en veel kan genieten van je merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:00 



 
Profiel   

Wauw! Gefeliciteerd Fonia *\o/*
Hopelijk mag je nog van deze geweldige merrie genieten <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:01 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk topic! Gefeliciteerd!!
Heel bijzonder zo de 3 generaties ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen