Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

'Mijn baas is raar'

 
Profiel   

Een paar weken geleden ben ik met Marie op ponykamp gegaan (je kan nog prima op ponykamp als je negentien bent :D )
We gaan nu al vijf jaar met z'n tweetjes naar Equixantos, en elk jaar leren we weer wat nieuws en zijn we weer vooruit gegaan. Vijf jaar geleden kwam ik aan met een pony van vier die niet wilde bewegen en geen plezier had in werken. Het eerste jaar kreeg ik een cultuurschok en heb ik meerdere keren huilend naast mijn pony gestaan. Het kwam hierop neer: Marie is te vroeg ingereden en had geen plezier meer in werken. Jonge ik wilde Marie nog vooruit krijgen, dus uiteindelijk pakte ik de zweep erbij. Dit werkte natuurlijk een tijdje, maar het plezier kwam er niet mee terug, dus ze werd doof op de zweep.

Dan heb je een vier jaar jong paardje, een schat van een dier, die afgestompt is door jouw toedoen. En je gaat op kamp bij iemand die je vertelt dat juist jouw paard ontzettend gevoelig is. "Je moet haar rijden alsof je een volbloed Arabier rijdt, met extreem weinig druk."


En nu dus, vijf jaar later, rijd ik mijn gekke haflinger met weinig druk en vooral heel veel plezier :)

'Dag één gingen we loswerken. Mijn baas staat hier in mijn voorcirkel, dat betekent dat ik moet stoppen.'
[ img ]

Voor de rest staat het niet op chronologische volgorde :)

'Hier werken we met de dubbele lange lijnen. Berber zit soms ontzettend te klooien met twee zes meter lange lijnen, maar op de één of andere manier snap ik wat ze bedoelt en doe ik alles goed. Ze is heel trots op mij :o '
[ img ]

'Berber vindt het belangrijk dat mijn hoofdstel niet te strak zit, zodat ik kan ontspannen en kauwen. Daar maak ik graag gebruik van!'
[ img ]

'Ze staat vaak erg dicht achter me, maar ik zou haar natuurlijk nooit pijn doen, dus dat kan erg goed.'
[ img ]

'We lijken best een beetje op elkaar'
[ img ]

'Berber is wel een beetje raar, ze geeft me heel veel ruimte om te kauwen, maar vervolgens mag ik geen gras eten tijdens het werk :( '
[ img ]

'Af en toe krijg ik een knuffel omdat ik het zo goed doe.'
[ img ]

'We gingen ook met de hele groep op buitenrit :D Dat vind ik erg leuk. Berber was net even achterstevoren op mijn rug gaan liggen om een tak uit mijn staart te halen, dus die zit nog even verkeerd op deze foto.'
[ img ]

'Berber is fotograaf, dus ik zie altijd direct waar de camera is :j '
[ img ]

[ img ]

[ img ]



'Op de laatste dag gingen we een Working Equitation parcours lopen. Of iets wat daarop leek :+ Als Berber haar hand omhoog doet, dan doe ik natuurlijk mijn hoofd omhoog, dat hoort.'
[ img ]

'Berber wilde dat ik over een paar balen hooi heen sprong. De andere paarden deden het wel, maar ik had natuurlijk van tien meter afstand al door dat dit een mooie baal hooi was. Ik heb Berber laten zien dat ik heel goed vanaf galop stil kon staan.'
[ img ]

'Hier deden we een soort hekje open, het was helaas niet eetbaar.'
[ img ]

'En als laatste laat ik even zien wat voor ridderpaard ik ben door met Berber een sneeuwpop te steken 8-) '
[ img ]


Ik hoop dat jullie van de foto's genoten hebben :) Zoals je ziet genoten wij in ieder geval wel! Marie is alles geworden wat ik zo graag wilde.


Laatst bijgewerkt door Mariett op 14-09-17 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:48 



 
Profiel   

Leuke foto's zeg! Moet ook erg lachen om het commentaar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:50 



 
Profiel   

Gaaf! Zit hier een leeftijdslimiet op dit kamp? 0:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 10:01 



 
Profiel   

Heerlijk dit, zo'n ultiem blij penny ponykamp voor grote meisjes zeg maar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 10:20 



 
Profiel   

Dank jullie! Ja, het is een erg leuk kamp :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:16 



 
Profiel   

Wat een heerlijk topic voor iets oudere Pennymeisjes met een eigenwijze haflinger. Zoals je zult begrijpen uit mijn voorgaande zin, val ik ruimschoots in deze categorie. Mijn mafje zou ongeveer dezelfde teksten uitkramen omdat ze ongeveer op dezelfde manier in elkaar zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:20 



 
Profiel   

Leuk zeg om elk jaar terug te gaan! Volgend jaar werken aan al springend een hapje nemen...? :D

Heb je een zachte pommel in de longeersingel? Hij staat zo breed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:22 



 

Wat een leuk ding! Ze lijkt erg op mijn verzorgpaard, haar vader is Allacher. Het lijken wel zusjes, ontzettend leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:59 



 
Profiel   

Gezellig! Hij is wel gefocust op eten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:31 



 
Profiel   

Geweldige foto's :D leuke haf en je bent leuk met haar aan het werk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:40 



 
Profiel   

Hele leuke foto's! En wat een geweldige beschrijving! Leuke combinatie om te zien zijn jullie ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:45 



 
Profiel   

Dank jullie!

Klopt Pmarena, zoals je ziet ook iets té breed, er moet een L of XL pommel in.
Wat grappig Pernilla! Ik weet Marietjes afstamming helaas niet, maar ik denk haast niet dat er Allacher in zit :P
Klopt Antje, ze is echt gefocust op eten. Het was nog veel erger trouwens, maar ik kan er wel om lachen :)
Thanks Bommeltje!
Dankje Ricie! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 19:47 



 
Profiel   

Leuke foto's! En heerlijk toch, dat eten :D
Dat hoofdstel ziet er ook fijn uit zeg, valt me mee hoe mooi die bakstukken blijven aansluiten, ook als je de teugels oppakt :)

Ik kwam je moeder trouwens ook nog tegen toen ze je ging ophalen. Wel toevallig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 20:00 



 
Profiel   

Leuk hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 21:13 



 
Profiel   

Dank jullie!
Klopt Lisa, hij blijft eigenlijk best heel goed zitten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 18:24 



 
Profiel   

Wauw, gaaf! Zo'n ponykamp wil ik zelfs op mijn 48e nog wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 18:28 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Wauw, gaaf! Zo'n ponykamp wil ik zelfs op mijn 48e nog wel!


Haha +1, ik ben 50 :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 18:55 



 
Profiel   

Mis de like knop _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 19:43 



 
Profiel   

Indd kan ik volgend jaar als 25 jarige ook nog daarheen, lijkt mij een heel gaaf kamp

Geweldig dat commetaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 06:42 



 
Profiel   

Leuke foto's zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 07:28 



 
Profiel   

Hilarisch commentaar _O-

Wat een leuk kamp zeg! En wat ben je eerlijk, vooral ook naar je paard toe. Heel mooi om te zien wat voor band jullie nu hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 08:18 



 
Profiel   

Hee wat leuk, uitgelicht!

Dank jullie voor de leuke berichtjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-17 16:06 



 
Profiel   

Wat heeft sneeuwman jou misdaan? -O-

Nee ziet er leuk uit! Volwassen penny pony kamp! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 15:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen