5 jaar met onze Don

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

5 jaar met onze Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 12:10

In augustus was het alweer 5 jaar geleden dat we onze lieve, stoere knuffel Don kochten. Aangezien ik niet heel veel topics open leek het me wel weer eens leuk om een overzichtje te maken van de afgelopen 5 jaar waarin we veel leuke momenten hebben mogen meemaken.

Don is een 10 jarige Hannoveraanse ruin van Don Frederico x Likoto xx. Don en ik rijden momenteel op M2 dressuur niveau met inmiddels 6 winstpunten op zak. Het Z1 is in zicht! Mijn moeder rijdt graag recreatief en start af en toe, momenteel op L niveau.

We kochten Don 5 jaar geleden op B/L niveau en samen hebben we veel geleerd, fouten gemaakt, nieuwe wegen ingeslagen, moeilijke momenten gekend, maar vooral heel veel plezier gemaakt!

We beginnen in augustus 2012. Op dit koppie zijn we verliefd geworden:

Afbeelding

De rest van het jaar hebben we vooral elkaar beter leren kennen en vrienden gemaakt op de wei en in de paddock:
https://myalbum.com/photo/HLg99NaBvLN5/540.jpg

Afbeelding

In mei 2013 zijn we begonnen met wedstrijden in de B. Onze eerste wedstrijd was ie zo braaf en reden we direct mooie punten en werden we 2x eerste. Ik was zo ontzettend trots op hem:
Afbeelding

De maand daarna reden we nog een wedstrijd:
Afbeelding

En in augustus mochten we meedoen aan de regiokampioenschappen van Noord-Holland en werden we Regiokampioen! Wat was dat een gave ervaring!
Afbeelding

Even een fast forward naar halverwege 2014. In de tussentijd hebben we lekker door getraind en rijden we momenteel op L2 niveau en mochten dit jaar zelfs meedoen aan de Hippiade!
Afbeelding

Naast dressuur springen we ook af en toe, wat hij ook erg leuk vindt om te doen:
Afbeelding

Helaas even geen foto's van 2015, maar hier hebben we lekker door gereden. Werden we 3e tijdens de indoor kringkampioenschappen en mochten we wederom meedoen aan de Regiokampioenschappen, ditmaal in de M1. Helaas kreeg hij na de Regiokampioenschappen last van zn lijf. Hij wilde niet meer buigen naar rechts. Met behulp van de fysio en een nieuwe instructrice die vooral lesgeeft gericht op het rechtrichten zijn we weer helemaal bij 0 begonnen met trainen. Don zat helemaal vast was heel erg scheef. Helaas grotendeels door verkeerde training... Daarnaast kreeg hij in deze periode last van zn schiefel die is gaan irriteren. We hebben lang moeten revalideren, maar we zijn er gelukkig veel beter uit gekomen! We hebben in deze periode heel veel geleerd en onze band is alleen maar sterker geworden.

We zijn in de zomer van 2015 weer begonnen met rijden en in januari 2016 konden we weer meedoen aan een springlesje. Daar zijn deze foto's genomen:
Afbeelding

Afbeelding

In 2016 zijn we weer begonnen met wedstrijden in de M1 en hebben we ons weer geselecteerd voor de Regiokampioenschappen outdoor. Wat was ik trots na alle tegenslag!

Hier een compilatie van de dag:
https://myalbum.com/photo/cCuqW67b0XjM/540.jpg

Naast dat het een onwijze knuffel is kan hij ook lekker andere paardjes etteren:
Afbeelding

Verder hebben we nog heerlijke buitenritten gemaakt dat jaar:
Afbeelding

Na de Regiokampioenschappen zijn we M2 gaan starten. Dit begon heel goed en we reden in augustus en september 4 winstpunten bij elkaar. Helaas eindigde 2016 een stuk minder leuk en moesten we verplicht aan de wandel door een (gelukkig niet heel zware) peesblessure.. Wat baalden wij! We waren weer net zo lekker bezig en wat gingen we goed. Gelukkig heeft hij zich keurig gedragen tijdens het wandelen en mochten we al snel onder het zadel stappen en zo verder revalideren.

Gezellig samen aan de wandel:
Afbeelding

Gelukkig herstelde de peesblessure goed en mochten we na een half jaar weer opbouwen naar het niveau waar we gebleven waren. In juni hebben we onze eerste buitenrit in het Twiske weer gemaakt en in juli 2017 heb ik mijn eerste wedstrijd weer gestart in het M2. We werden 2x eerste en haalden weer 2 winstpunten! We zijn Back on track!

Ook Twiskeritjes blijven we lekker maken deze zomer. Hier gezellig samen in het Twiske (inclusief wat meeliftende vliegen):
Afbeelding

Life between the ears:
https://myalbum.com/photo/VJMldfdLlFiH/1k0.jpg

En als laatste zijn er vorige week een aantal mooie foto's gemaakt tijdens het 10-jarig bestaan van onze rijvereniging:
Afbeelding

Afbeelding

We hopen nog heel lang van deze topper te mogen genieten! Ik hoop eind dit jaar de Z te mogen bereiken, maar belangrijker vind ik het dat hij gezond blijft en dat we samen genieten van de dingen die we doen.

De afgelopen 5 jaar zijn in ieder geval voorbij gevlogen!

Groetjes van ons!

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:38

Jullie zijn een prachtige combinatie. En wat een mooi sprekend paard!
Op naar de volgende 5 jaar *\o/*

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Re: 5 jaar met onze Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 08:52

Dankjewel LauraO! De komende 5 jaar gaan vast net zo fijn worden!