Wild konik paard gered van de slacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 11:20

Weer een update


Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wild konik paard gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:30

Wauw dat doet ze braaf!

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 11:32

Mer1980 schreef:
Wauw dat doet ze braaf!


Ja echt bizar we hebben alleen een paar rondjes gestapt en zonder zadel maar ze doet het echt goed . Ze staat ook altijd blij aan het hek wanneer we komen . Loopt los met ons mee over het pad . Vind wandelen heerlijk echt een super leuk paardje met een heel mooi open karakter

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 16:46

Dakotexas schreef:
Tancreda4 schreef:
Ze is heel braaf! Ook met de kinderen <3

Ik vraag me stiekem wel af of het niet allemaal teveel is voor haar. Het zijn moment opnames, maar ik vind haar oren en blik wat onzeker en afwachtend ogen. Logisch met haar achtergrond, maar door zoveel nu met haar te doen en aan te leren vraag in me af of 't wel behapbaar voor d'r blijft, of dat ze nu dusdanig door alles overrompeld wordt dat zr het maar wat gesloten over zich laat heen komen?


Ze is alweer 7 weken bij ons en enige wat ze doet is even lekker los rennen , gepoetst worden beginnen met longeren en of wandelen enz .
Ze is ca 1 uur per dag in mensen handen ( niet trainen maar dat we met haar bezig zijn in bak zetten , poetsen en of deken op of af doen enz .

Ze is heel voorzichtig met kinderen en heel gek op ze . Ze vond het gek wat mijn dochter deed maar dat is de puurheid van kind en dier . Ze is voorzichtig met ze en geïnteresseerd in ze vandaar haar blik.
Ze is altijd blij als we komen loopt altijd meteen naar de rand van haar paddock en hinnekt naar ons . Als ze in de bak staat en ze ziet ons aankomen komt ze galopperend of dravend en hinnekend naar ons toe . Ze is nieuwsgierig enz

In Duitsland had ze al ingereden en wel geweest en in Manege lessen gelopen daar worden ze binnen 2 maanden klaar gemaakt en de Mustangs in 3 maanden .

We doen juist rustig aan en eerst de basis zodat ze straks een leuke kinderpony voor een kindje kan zijn ( niet mijn kinderen die hebben al eigen paarden )



Ik moet er toch nog eens op terug komen. Je benoemd hier eigenlijk iets wat je niet zou doen maar ik zie volgens mijn jullie konik op facebook met het verhaal gereden. Jullie hebben haar amper enkele weken in handen

Het is verkapte handel, alleen met een leuke twist als zijnde gered
En zag de prijs, dat is toch wel winst erop.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 17:53

Ik volg jullie topic al een tijdje in stilte. Ik vind het een prachtige, lieve pony, en jullie doen goed werk met haar.

Ik vind het alleen opvallend dat jullie haar op fb adverteren als beleerd. Er heeft net iemand opgezeten. Beter om daar eerlijk over te zijn, want dan trek je ander publiek.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Re: Wild konik paard gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 18:41

Stalnollie welke winst ? Je moet ze gewoon kopen hoor en niet eens voor een klein bedrag . Je krijgt ze echt niet gratis dus ben benieuwd welke winst want het kost ons een hoop geld . Dus niet te snel oordelen

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 18:43

Britt_xxx schreef:
Ik volg jullie topic al een tijdje in stilte. Ik vind het een prachtige, lieve pony, en jullie doen goed werk met haar.

Ik vind het alleen opvallend dat jullie haar op fb adverteren als beleerd. Er heeft net iemand opgezeten. Beter om daar eerlijk over te zijn, want dan trek je ander publiek.

Ze gaat pas weg wanneer ze volledig beleerd is . Staat ook op mijn Facebook

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wild konik paard gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:47

De adv zegt echt anders. En ik weet wat het kost etc. Zit zelf vol in de handel.
Prima maar is gewoon verkapte handel

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 18:49

StalNollie schreef:
De adv zegt echt anders. En ik weet wat het kost etc. Zit zelf vol in de handel.
Prima maar is gewoon verkapte handel

Nou wij maken er geen winst op eerder verlies .

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wild konik paard gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:52

Ik bedoel dit niet als aanval Ts. Dus ik hoop niet dat je het zo opvat. Maar jullie adverteren met “beleerde Konik”. Ik ben gewoon bang dat jullie dan allemaal bellers krijgen die iets heel anders verwachten dan dat het ponytje nu kan bieden. Zo schrijf je ook “zou een fantastische pony zijn voor buitenritten”. Ook weer zo’n term die het nu heel goed doet in advertenties voor paarden, maar dat is nu toch helemaal niet aan de orde?

Ik snap het gewoon niet zo goed.

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:53

Ik ook niet. Binnen nog geen twee maanden.. vier Wortels en appel is winst.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 18:56

Britt_xxx schreef:
Ik bedoel dit niet als aanval Ts. Dus ik hoop niet dat je het zo opvat. Maar jullie adverteren met “beleerde Konik”. Ik ben gewoon bang dat jullie dan allemaal bellers krijgen die iets heel anders verwachten dan dat het ponytje nu kan bieden. Zo schrijf je ook “zou een fantastische pony zijn voor buitenritten”. Ook weer zo’n term die het nu heel goed doet in advertenties voor paarden, maar dat is nu toch helemaal niet aan de orde?

Ik snap het gewoon niet zo goed.


Ze gaat nu ook nog niet weg ze gaat pas weg wanneer ze er klaar voor is. Ze blijft sowieso nog een maand bij ons en als nodig is langer

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 18:59

StalNollie schreef:
Ik ook niet. Binnen nog geen twee maanden.. vier Wortels en appel is winst.

Nou fijn dat jij ze voor zo weinig kan kopen voor je handel , wij hebben er gewoon serieus geld voor neergelegd. Wij hebben geen stallen maar hebben haar gestald op een pension . Hoefsmid alles laten we komen . Dus nee geen winst
Daarnaast is dat ons doel niet want we zijn geen handelaren maar trainers

Dan zijn alle mustang trainers in Amerika handelaren, want daardoor zijn we er bij gekomen . Die hebben 100 dagen challange en dan worden ze geveild . En die doen het ook voor de training niet voor de handel en om ze te redden . Want als hun het niet doen worden ze geslacht

Als deze koniks niet worden gekocht worden ze geslacht . Rechtstreeks kopen hebben wij geen connectie in alleen via een tussen persoon

StalNollie

Berichten: 9164
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:08

Waarom haal je toch de hele tijd die mustangs erbij. Dat je winst maakt dat maakt niks uit maar die verkapte handel bij vele. Poohh daar vind ik wat van. .

Je geeft zelf aan de tijd dier is er amper twee maanden.je doet nu hetzelfde als wat de Duitsers volgens jou doen. Beestje is net geland

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:31

Natuurlijk is dit gewoon handel. Niks niet gered, gewoon oplappen en hoppa, de handel in.
Laat ik het zo stellen: wat heeft de pony hier nu precies aan? Want als je haar voor het volle pond hebt gekocht dan was er van slacht sowieso al geen sprake.

Charaz

Berichten: 24339
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wild konik paard gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:39

Dus je hebt dik geld betaald voor een pony die anders geslacht zou worden?

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:41

Ergens wel bijzonder dat je doet blijken dat die 2 maanden in Duitsland en 3 in Amerika zo slecht is. Maar inmiddels zijn jullie nog geen 2 maand verder en zitten jullie er al op.... Dat is dan toch net zo "rustig aan" als die andere landen? Of bedoelde je het niet negatief naar die voorbeelden van Duitsland en Amerika toe?

Ik vind paarden opkopen, preppen en verkopen niet perse slecht. Onthoud wel dat ze mogelijk best overdonderd is en kans dat 't bij een nieuwe eigenaar pas echt begint als ze na een X aantal maanden is gesetteld. Ook niet erg of raar, wel iets om wellicht te benoemen bij verkoop.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 19:42

Charaz schreef:
Dus je hebt dik geld betaald voor een pony die anders geslacht zou worden?

Wij hebben idd geen slachtprijs betaald

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 19:47

Tancreda4 schreef:
Ergens wel bijzonder dat je doet blijken dat die 2 maanden in Duitsland en 3 in Amerika zo slecht is. Maar inmiddels zijn jullie nog geen 2 maand verder en zitten jullie er al op.... Dat is dan toch net zo "rustig aan" als die andere landen? Of bedoelde je het niet negatief naar die voorbeelden van Duitsland en Amerika toe?

Ik vind paarden opkopen, preppen en verkopen niet perse slecht. Onthoud wel dat ze mogelijk best overdonderd is en kans dat 't bij een nieuwe eigenaar pas echt begint als ze na een X aantal maanden is gesetteld. Ook niet erg of raar, wel iets om wellicht te benoemen bij verkoop.

Nee ben er niet tegen wat ze in Amerika doen vind het mooi , wil er zelf ook heen om te trainen als leer proces .
Als het later gebeurd dan kunnen ze altijd contact opnemen en kunnen we ze helpen en begeleiden. Wij doen dit echt met alle goede bedoelingen .
Ze gaat ook niet naar het eerste huisje wat reageert hebben hier wel eisen aan want het doet me wel wat . Mijn kinderen zijn ook gek op haar.

Charaz

Berichten: 24339
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:48

Op een pensionstal tikt het inderdaad hard aan, wij hebben ook weleens een pony gehad om te trainen en er een ander baasje voor te zoeken, maar ook daar ging meestal geld bij ipv dat je er wat aan over hield.

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 19:52

Charaz schreef:
Op een pensionstal tikt het inderdaad hard aan, wij hebben ook weleens een pony gehad om te trainen en er een ander baasje voor te zoeken, maar ook daar ging meestal geld bij ipv dat je er wat aan over hield.

Ja en vaccinaties niks heeft ze gehad komt er allemaal nog bij

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:49

Interessante plottwist :+ . Dat je er geld voor vraagt lijkt me niets mis mee. Maar deze pony nu adverteren als verkeersmak en beleerd is wel heel misleidend als er 4 dagen gelden voor het eerst opgezeten is := . Beleerd betekend dat er ook al een rem en een stuur opzit in draf en galop, is dat er? Hoe kan je weten dat het een brave buitenrijpony is als er nog amper opgezeten is? Is ze uberhaubt al eens onder de man van het terrein geweest?
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 23-04-23 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 20:55

Ik heb even opgezocht wat slachtprijs is ( want heb daar totaal geen weet van ) en wat ik kon vinden is dat ca € 300,- ( weet niet of dit klopt via Google )
Ik kan je vertellen dat we er dan heel heel veel hadden kunnen redden als dat idd slachtprijs is .

Dan kan ik de reactie wel begrijpen , maar dit hebben wij er absoluut niet voor betaald aan de tussen persoon die heb daar vandaan haalt want dan hadden we haar voor veel minder aan kunnen bieden .

Als ik hier mijn aan deze pony brood zou moeten Verdienen had ik echt honger gehad en had ik moeten bedelen .

We steken enorm veel tijd, energie en liefde in haar en hebben alle goede bedoelingen met haar.
Als ik al die tijd als werken zou moeten zien had ze wel het dubbele moeten kosten om er een broodje aan te verdienen . En dan heb ik nog niet eens een luxe broodje .

Aan haar verdienen we niks .
We maken enorm veel kosten en de aanschaf is al vele malen hoger dan de slachtprijs
Daarnaast staat ze in pension , hebben we alles er bij moeten laten komen hoefsmid dierenarts enz
We doen dit omdat we het 1 een geweldige ervaring vinden 2 we hier mega veel van leren . En 3 we hopen dat zo een paardje een mooi nieuw leven krijgt ipv bitterballen

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 20:56

Moderatoropmerking:
bericht verwijderd ivm niet voldoen boktregels


Eef_Bam schreef:
Interessante plottwist :+ . Dat je er geld voor vraagt lijkt me niets mis mee. Maar deze pony nu adverteren als verkeersmak en beleerd is wel heel misleidend als er 4 dagen gelden voor het eerst opgezeten is:= . Beleerd betekend dat er ook al een rem en een stuur opzit in draf en galop, is dat er? Hoe kan je weten dat het een brave buitenrijpony is als er nog amper opgezeten is? Is ze uberhaubt al eens onder de man van het terrein geweest?

Eef_Bam

Berichten: 4120
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:59

In de titel van de advertentie op marktplaats staat toch echt "unieke c pony (beleerd), 5 jaar " 8)7

Verder lijkt het qua informatie die je geeft een leuke kinderpony, wat het vast ook is, na nog een paar maanden training en echt beleren. Nu krijg je waarschijnlijk onervaren ouders die een beginnerspony willen kopen op je advertentie af, zover is de pony helemaal nog niet. 9 van de 10 ouders koopt een pony zodat Vlindertje die net een paar jaar gelest heeft op de manege erop kan rijden. Daar is die pony nu nog niet geschikt voor.