Van een hoop ellende naar een dag vol hoop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Van een hoop ellende naar een dag vol hoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 21:28

3/11, de vaste datum van de zegening voor de paarden, meute, het woud en alles rond de jacht. De zegening in naam van de heilige Sint-Hubertus van de jacht.

Een jaarlijkse traditie die wei jaar in jaar uit volgde met onze paarden en mijn mama.

[ITP] 3 black beauties op de zegening

Echter is de laatste keer voor ons 2019 geweest, hierna kwam COVID kijken. En daarna is mijn mama beginnen kwakkelen met haar gezondheid, waarbij ze 31/10/2022 gestorven is.

Dit jaar op 28/7 bericht, paard met een gat van 10cm diep, strekpees geraakt. Een heel traject gestart, met meerdere artsen en ellende. Waarna we hem 26/10 op de kliniek hebben kunnen ophalen. Met de onzekerheid wat zijn hart onderzoek in mei gaat gaat geven.
wonde aan het spronggewricht

Dit jaar hebben we dan ook besloten na lang overleg ter ere van haar de zegening toch terug te gaan doen. Jammer genoeg zijn er niet zoveel foto’s gemaakt, dus bij deze wat stils uit het filmpje van Fons stas en foto’s gemaakt door mijn vriend.

Het toiletteren, of poging tot

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ICE (mijn zelfgefokte merrie als tiener uit mijn eerste eigen paard wat ik ooit van mama heb gekregen) en haar verzorgster, die zoals gewoonlijk geen kick gaf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Max (mama haar trekpaard) zijn eerste jaar, en wat was hij braaf <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan mijn 2 heren en mama haar grootste trotsten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Afbeelding
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 10-11-23 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Van een hoop ellende naar een dag vol hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:33

Ongelooflijk dat je dit is gelukt. Zo slecht als hij was.

Mooie plaatjes geworden.

Heb je zelf ook wat kunnen genieten?

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 21:59

Rocamor schreef:
Ongelooflijk dat je dit is gelukt. Zo slecht als hij was.

Mooie plaatjes geworden.

Heb je zelf ook wat kunnen genieten?


Met in het achterhoofd houdend dat dit een traditie was die mama opgestart heeft en jaar in jaar uit bijwoonde. In het achterhoofd houdend dat rond Harley er pas rond mei-juni duidelijkheid gaat zijn rond zijn hart, mits zijn hoefbeenkanteling tegen dan in orde is. En vooral, wetende dat Max naar mijn collega zou gaan hierna waar hij eindelijk alle liefde en aandacht krijgt die hij verdient? Had ik geen andere keuze (bij wijze van spreken) om dit klaar te krijgen. Het voelde aan als nu of nooit.

Wij, ik had dit lichtpuntje nodig. Er zijn heel wat tranen gevloeid, als ik de foto terug kijk die ik zelf gemaakt heb van Harley en First (de voorlaatste van de twee heren) vloeien de tranen weer. Tranen van trots, vreugde, hoop, maar ook verdriet, gemis, maar vooral: het gevoel dat ze er bij was, dat ze bij mij, bij ons was.

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Van een hoop ellende naar een dag vol hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 13:20

Wat een mooie plaatjes. Ik vind het zo fijn voor jullie dat dit mogelijk was. Jullie hebben zo hard gevochten voor Harley en dan is het fijn om hem met de oortjes erop te zien en jouw trotse gezicht erbij. Fijn dat je de traditie van je moeder zo in ere hebt kunnen houden.

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Van een hoop ellende naar een dag vol hoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 15:33

Het was een zalige dag, gevuld met emoties
Blij dat we alles op alles gezet hebben en het gelukt is :)