Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Besje

Berichten: 828
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 20:08

Hoi lieve bokkers :evaw:

Na meer dan 13 jaar heb ik besloten voor mijn lieve Charming een nieuw huisje te zoeken. De combinatie van 2 kleine kindjes (3 en 5 jaar), fulltime job en het bouwen van een nieuwbouwwoning is gewoon te veel van het goede om nog te combineren met het houden van een paard. Zeker na het afzeggen van onze laatste halve stal werd het meer last dan lust en wogen de stress en verplichtingen te zwaar door. Als het voor beide niet meer leuk is, moet je helaas een beslissing nemen natuurlijk.

Graag zet ik mijn lieve vriend nog een laatste keer ITP

Ons verhaal begon op 18/06/2010
Ik haalde toen een piepjonge (3 jarige) hengst op, rechtstreeks bij de fokker:

Afbeelding

Wat een puppy was die toen nog...
Charming kende nagenoeg niets (buiten een rondje stapmolen en wat vrijspringen)
Dus begonnen we bij het begin, met longeren en zo stilaan opbouwen naar zadelmak maken...

8)7
Afbeelding

Tegen het einde van het jaar kon ik opstappen en een paar rondjes stappen, we bouwden alles rustig op. en in het voorjaar begonnen we de buitenpiste onveilig te maken

Afbeelding

en namen we onze eerste sprongetjes en deden onze eerste mini wedstrijdjes mee op stal

Afbeelding

wat was ik trots op mijn lieve puppy paard!

Begin 2012 verhuisden we naar mijn werk (ik werkte toen in de paarden) waar hij ook heel de dag buiten kon staan, hier groeiden we nog verder naar elkaar toe en had ik de tijd van mijn leven <3

We reden onze eerste "prijs" en maakten nog wat kilometers in het bos en op wedstrijd

Afbeelding

Afbeelding

Kerstavond 2012 kwam ik echter op het werk ten val met een van de paarden van de baas waardoor mijn schouder gebroken was en mijn voet zwaar gekneusd. Einde werken in de paardensector, ingepakt thuis en Charming kreeg rust. Na een maandje verhuisde ik hem terug naar een stal dichterbij huis waar ik (mits taxi mama/papa) probeerde alsnog elke dag langs te gaan. 2013 startte dus een beetje in mineur -O-

Tegen april zat ik terug in het zadel en namen we de training en jumpings weer op. Hij sprong voor mij de pannen van het dak <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas begon hij in augustus te weigeren op wedstrijd en dit is er in de jaren daarna helaas nooit meer uit gegaan, ondanks veel opnieuw beginnen, veel grondwerk,...
Eind 2013 werd ik alsnog geopereerd aan mijn schouder, dus waren we weer voor een aantal maanden "out". Voorjaar 2014 begonnen we dus terug rustig met rijden en trainen.

2015 ging ongeveer hetzelfde verder, we probeerden af en toe een wedstrijdje, genoten van elkaar en gingen lekker buiten

Afbeelding

Afbeelding

2017 was ik zwanger van onze oudste dochter dus gebeurde er niet zo veel O:)

Afbeelding

In 2018 bleek hij erg ziek te zijn (torenhoge leverwaardes), alles kwam hierdoor, en door een kleine baby uiteraard op een laag pitje te staan. Na veel zoeken kregen we de leverwaardes terug onder controle en besloten we hem te verhuizen naar een stal waar hij overdag heel de dag buiten kon met vriendjes. Dat haalde voor mij de stress om elke dag er naartoe te moeten om hem buiten te halen er af. Hij bloeide helemaal open en genoot hier met volle teugen. We bleven af en toe een wedstrijdje meepikken maar het werd duidelijker en duidelijker dat hij hier helaas geen plezier in had, en ik daardoor ook niet meer.
In 2020 ben ik voor de 2x mama geworden en toen was er helaas nog minder tijd. We hebben een paar x een fijne halve stal gehad, maar toch wist ik toen al dat dit niet de oplossing was helaas.
Hij deed wel waar hij beste in was: liefde geven aan mijn 2 meisjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charming is 3 november verhuisd naar zijn nieuwe baasje/huisje waar nu mama en dochtertje van 10 genieten van zijn knuffels en geweldig lieve karakter. Hij zal uiteraard altijd een grote plaats in mijn hart houden :knuffel:

Mijn liefste Charming, bedankt om zo'n wereldpaard te zijn voor en voor mijn 2 kleine meisjes!

jeetje77

Berichten: 3470
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:15

Wat een mooie foto's. En wat een gemis zal dit zijn.

_Carien

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:15

Ach de Charming die zijn gewicht zo in goud waard is. Ik weet nog goed het topic met je dochters, zo’n lieve lobbes. Wat enorm jammer, maar wat een dappere keuze heb je gemaakt.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:47

Wat een zachte blik heeft hij op de foto's met je dochters <3

Sterkte met deze beslissing

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:55

Wereldpaard.
Mooi dat je een fijn nieuw huis voor hem hebt kunnen vinden, de nieuwe baas zal ontzettend veel plezier met hem hebben.
En voor jou en je gezin een dikke knuffel, maar dit is het beste wat je voor hem kon doen :(:)

Henrike5

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:07

Wat een gemist zal het zijn maar heel mooi dat je voor hem hebt gekozen :(:) Hij is prachtig en zijn nieuwe eigenaren vast van hem gaan genieten

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:06

Wat een ontzettend dappere en eerlijke keuze heb je gemaakt. Wat lijkt me dat moeilijk na zoveel jaar :+: Wat fijn te horen dat je een fijn nieuw thuis voor hem hebt kunnen vinden!

miereneter

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 18:14

Mooi topic voor een mooi paard, Besje. Kan me zo goed voorstellen dat dit een gigantisch gemis is.

Besje

Berichten: 828
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 21:54

Thx allemaal
Hij wordt hier zeker gemist,maar het geeft me ook echt rust te weten dat hij goed staat, krijg regelmatig filmpjes <3
Enige "zure" is dat we een nieuw huis aant bouwen zijn met stallen >;) :=
Maar ik zal ze wrs wel gevuld krijgen als de tijd er rijp voor is O:)

Furst
Berichten: 629
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:04

Bijzonder. Moet een moeilijke beslissing geweest zijn zeg!

Besje

Berichten: 828
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 08:38

We zijn zeker niet over 1 nacht ijs gegaan en de nodige tranen zijn zeker gevloeid :+

Besje

Berichten: 828
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Na meer dan 13 jaar is dit het einde van ons hoofdstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 15:30

Ik heb ondertussen weer een paar mooie filmpjes gekregen van zijn nieuwe huisje waar hij naast de dochter nu ook het hart van de zoon gewonnen heeft <3 wat ben ik trots op mijn lieve Charming *\o/*