Met een lach en een traan...........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:57

Kolere :oo :oo :oo en ze blijft gewoon zitten? Poeh! Knap!

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 22:04

Rocamor schreef:
Kolere :oo :oo :oo en ze blijft gewoon zitten? Poeh! Knap!

Ja echt bizar maar ik was echt helemaal klaar ermee. Het gaat een keer zo bizar fout. Ik wilde hem nooit van haar afpakken. Alleen ben ik ook moeder en zal er alles aan doen haar te beschermen. Ze was dus boos maar langzaam draait dat bij

different1
Berichten: 3639
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:29

Je hebt hem niet van haar afgepakt, en ze zal dat beseffen zodra ze met Sunny lekker kan doen wat ze wil: zorgeloos rijden en spelen.
Het komt echt goed, en ze zal straks met trots kijken naar hoeveel ze geleerd heeft van Frits, en dat houden van soms ook loslaten betekend...

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 23:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is vandaag ingespannen. Hij lijkt in zijn nopjes te zijn!

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 23:35

Stille meelezer hier. Wat een topfoto van Frits zeg. Ik denk dat je de beste keuze hebt gemaakt die je kon doen. Dochter blij, Frits blij en een moeder die zorgeloos kan genieten met haar dochter en de nieuwe pony.
Blijf je wat foto’s posten met Frits? Ik vind het wel leuk om hem te blijven volgen :)

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 00:07

Zeker weten
Wij mogen hem gewoon blijven volgen. Ook puur omdat we hem graag terugwillen als dit echt niet werkt. Als ze op wedstrijd zouden gaan zouden we zelfs mee mogen enzo.

Het is echt werkelijkwaar een gaaf gevoel dat hij hier terecht is gekomen. Hij had het niet beter kunnen treffen denk ik. Hij is altijd in zijn element voor de kar en net als nu gelijk zo in tweespan te zetten.

Op zoveel vlakken is hij goud waard. We hebben op bokt lief en leed gedeeld over Frits de ups en de downs. De beslissingen die we namen en eigenlijk heeft iedereen best wel wT jaren zijn ontwikkelingen mogen zien.

Als het goed is gaat hij in Februari mee op pad naar een belangrijk iets. Ik ben dus benieuwd wat we hier gaan tegenkomen en of hij "goed genoeg" is om dan al mee te gaan.

Ik ben in ieder geval trots waar ik hem bracht als menpony! Hij is eigenlijk heel correct getraind alleen hij was gewoon niet blij onder het zadel. Hij wilde te groots en teveel en voor de kar mag hij vaker groots zijn.

Hun hebben een vierspan waar 1 de dressuur wel aankan maar de marathon blijft zijn hartslag te hoog. Het diertje is 18 jaar en doet het opzich voor de dressuur nog top. In die wedstrijden mag je maar 1 wissel doen. Omdat hun dat met die en een ander doen zal Frits beide onderdelen goed moeten beheersen omdat hij niet gewisseld zal worden.

Ik ben dus oprecht heel benieuwd of hij dit beide aankan omdat ik nog steeds denk van wel. Alleen moet we niet vergeten dat dit gewoon topniveau is en dat je daar gewoon echt goede paarden voor nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 04-12-23 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:12

Oehhh ik vind Frits wel waanzinnige uitstraling hebben maar van zulke gedrag onder de man zou ik als moeder zijnde ook niet leuk vinden.

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 00:14

tita schreef:
Oehhh ik vind Frits wel waanzinnige uitstraling hebben maar van zulke gedrag onder de man zou ik als moeder zijnde ook niet leuk vinden.

Hahahaha nee joh dat is het probleem ook. Het is een geweldig mooie pony en hij doet echt geen vlieg kwaad. Alleen onder het zadel verliest hij zichzelf en ik kan het hem niet kwalijk nemen.

Het is heel veel paard in een klein lichaam wat niet gereden kan worden door een 8 jarig die zelf nog zoveel leert.

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 00:15

different1 schreef:
Je hebt hem niet van haar afgepakt, en ze zal dat beseffen zodra ze met Sunny lekker kan doen wat ze wil: zorgeloos rijden en spelen.
Het komt echt goed, en ze zal straks met trots kijken naar hoeveel ze geleerd heeft van Frits, en dat houden van soms ook loslaten betekend...

Dat denk ik dus ook. Daarbij is ze te jong om zelf te bepalen :+

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 00:17

Zeg moeder…kon jij er niet op :+

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 00:34

tita schreef:
Zeg moeder…kon jij er niet op :+

Ik ben erop gegaan hahahhahahahaha

Maar geloof me,
Met mij doet hij hetzelfde hahahhahha

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 00:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk hebben we zoveel moois over hem te vertellen dat het gewoon doodzonde is dat dit nooit zou gaan werken.

Ik hoop oprecht dat hij daar nog jaren zijn ding kan doen en dat als hij met pensioen gaat dat ik hem samen met mijn dochter kan gaan mennen.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Met een lach en een traan...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 06:09

Staat goed :D
Ja snap het dat het zonde is en moeilijk voor je dochter ze is er mee opgegroeid en zo oogt ie lief

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:36

GabberGill schreef:
Even een update van alles bij elkaar. Lang verhaal dus.

Sunny is woensdag gekomen en ondanks dat ze het een prachtige pony vond is ze alleen maar boos en verdrietig geweest. Niks ten nadelen van Sun natuurlijk die is oprecht superbraaf en heel gemoedelijk.

Zaterdag was het dan zo ver. We gingen ons speklap wegbrengen. Alles is perfect gegaan en we zij. Er nog 1,5 uur blijven hangen om er rond te kijken en te zien wat frits zijn leventje zou worden. Ook de andere Pony's bekeken en dat was top. Het was een witte welshjes paradijs. We hebben ondanks dat het een heftig moment was heel veilig en vertrouwd alles kunnen loslaten.

De hele terugweg heeft Jillie geslapen. Gesloopt was ze van de rollercoaster de afgelopen dagen. Bij aankomst thuis zocht ze al wat meer toenadering bij Sunny en leek het alsof ze zich niet meer schuldig voelde. Het begin keek Frits haar indringend aan als ze blij leek te doen met Sun. Denk dat dat best wel heftig voor der was.

Vandaag heb ik haar meegenomen naar epplejack om eigenlijk alles te kopen wat nodig was. Nieuwe rijlaarzen, broek, jas, spullen voor het zadel, voor Sun en ga zo maar door. Daarmee ging alles langzaam open.

Ik wilde even alles passen dus pony helemaal opgezadeld en alle toeters en bellen eraan. Dus ik zeg, wil je een rondje stappen? Tuurlijk wilde ze dat!

Het voelde allemaal goed en vertrouwd en zodoende zij we eigenlijk in de bak beland.

Het begin was ze heel bang en onzeker. Ze wilde geen been geven. Logisch want bij Frits was been eigenlijk per direct een rodeo ronde. Hij moest altijd teruggereden worden en met een minimaal foutje van haar was hij gelijk weg. Toen ze merkte dat ze been kon geven werd ze al wat meer zeker van der zaak! Ze ging ervoor en heeft uiteindelijk heerlijk een paar rondes gereden. Aan het einde een smile van oor tot oor om toch maar toe te geven dat dit veel fijner is ondanks dat Frits haar beste maat was. Ze gaat nu vriendjes worden met Sun!

Kortom ik denk dat we redelijk geslaagd zijn. Sun lijkt vooral pittig maar is verre van pittig. Eigenlijk is ze liever lui dan moe en moeten we der meer aanwakkeren dan dat ze echt pittig is. Ze heeft gewoon een vrij ruime gang waardoor het al heel snel als heel veel toont. Dat is gelukkig niet zo!


:+ Nee, die is liever lui dan moe inderdaad. :D

Ik vind het super dat ze er met een smile af kwam! Hopelijk krijgt ze weer haar vertrouwen terug en kunnen ze lekker samen door de bak crossen straks.

Dat ze het moeilijk vond en bozig was konden wij ook wel merken inderdaad toen we er waren. Maar lijkt me heel normaal al die tegenstrijdige gevoelens.

Ik heb jouw filmpjes gezien natuurlijk van Frits onder het zadel en ik schrok er best wel van. Hij probeerde haar er gewoon echt af te gooien. Dat zou Sun gelukkig nooit doen.
Ik denk echt dat het voor Frits beter is waar hij nu staat en waar hij al zijn energie en werklust kwijt kan in echt aan het werk in iets wat hij leuk vindt. En die regeling dat hij gewoon terug gaat als het niet gaat is ook top. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe hij het gaat doen.

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 21:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vandaag 2e keer erop
Met een bijzetje om sun te helpen en jill zo los mogelijk in der teugels te laten.


Afbeelding
Afbeelding

Vandaag helemaal zelf uit de wei gehaald en geholpen met zadelen. Zo Fijn voor haar dar ze nu kan gaan rijden.

Ze doen het tot nu toe super samen.

Morgen lekker aan de dubbele lijnen

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:12

<3 <3 <3