Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhendera
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Raleigh, NC, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:52

geerke schreef:
ik bedoel niet dat het veulen direct de dupe word...maar indirect...
wie gaat die 350 euro ophoesten van die opvang per maand?


Mag ik vragen...
waar bémoei jij je mee.... hun geldzaken, niet jouw zorg.

Zammie schreef:
Naar mijn weten hebben de dames allang het paard gezamenlijk. Dus kun je niet praten over claimen. Als er daadwerkelijk zoiets aan de hand was geweest had Yvonne het veulen meteen de 2e dag ergens anders moeten plaatsen. Zij heeft overduidelijk niet in de gaten gehad, wat er allemaal bij komt om zo'n veulen aan het drinken te krijgen. Dat had ze zich beter eerder kunnen bedenken.

Wat trouwens mij verwonderd, is dat er iemand 3 dagen voordat yvonne het veulen heeft meegenomen al bij ditzelfde veulen is wezen kijken. Veulen was toen al moederloos. Hoe kan een veulen in hemelsnaam 3 dagen en dan nog 1 dag bij TS, dus 4 dagen zonder melk leven... Dat bestaat echt niet!


Nee, Eppie heeft gezegd dat het veulen 'gedeeld' werd en daar wist yvonne niets van.

Maar wat maakt het allemaal uit zeg!
Ik vind dit echt zéér kinderachtig, en dan ben ik nog maar 17, kan je nagaan :\

Jullie hebben allemaal zelfs toch ook wel door dat dit een opgeblazen ruzietje is?
Naar wie het veulen moet gaan, kan níemand van jullie beantwoorden, want jullie kennen
noch de TS niet, noch Yvonnetje niet, Noch buuv niet. Niemand kan met zekerheid zeggen
wie er nou zo geschikt is. En ook de geldzaken gaan jullie geen bal aan. Dus kom op zeg,
jullie roepen de hele tijd dat zij als volwassenen om de tafel moeten gaan zitten, maar
alsjeblieft gedraag jezelf dan ook volwassen... >;) :roll:

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:59

okee ik type niet goedt(DUS)
zal bij elke zin een nieuwe lijn beginnen,zodat het beter volgbaar is en mijn nederlands is flink broerdt heb daarom nog geen zin om er een woordenboek bij te pakken.


Enigste wat ik hier niet normaal vind is dat iedereen met vooroordelen probeert te doen alsof ze er álles vanaf weten en daardoor iemand proberen wijs te maken dat ze haar paard af moet staan aan iemand die m gewoon 'geclaimd' heeft. T moet toch niet gekker worden.

edit; verkeerde spelling


Helemaal eens met FireScorpion.

en de opmerking van de film was duidelijk sarcastisch bedoeld, dus ik vind het absoluut niet netjes dat bokkers mensen nu afschilderen als penny's. Ik heb daarom ook getemd.

hoe is het nou eigenlijk zeg,ik zou mijn kant van het verhaal niet mogen typen vanwege mijn nederlands en zou daarom niet voor mijn veulen kunnen zorgen.

volgens mij is dit topic te zwaar voor bepaalde penny meisjes,die id nog niet kunnen lezen.

EPPIE WAAR BLIJF JE NOU,WANT WORDT HIER BEETJE MOE VAN
BEKEN FF GEWOON DAN IS IEDEREEN BLIJ.ZE KENNEN JE TOCH NIET ECHT,WANT INPRINCIPE ZIJN WE ALLEMAAL MAAR LETTERTJES OP HET INTERNET.

wil toch wel iedereen bedanken voor hun meningen die uiteen lopen.
zo zie je gelijk hoe mensen denken en waar ze hun eigen allemaal
denken mee te kunnen bemoeien.
als het niet om mijn jay jay zou gaan zou ik er reuze van genieten maar helaas.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:00

Ik vind ook dat dit topic uit de hand begint te lopen.... en wat ben ik blij dat we in het dagelijks leven niet afhankelijk zijn van bokkers om een oordeel te vellen in dit soort situaties...

Ik snap ook niet dat hier niet strakker gemodereerd wordt, alle aannames kunnen wat mij betreft gelijk verwijderd worden.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:03

Yvonne als je echt op een volwassenen manier wil eindigen, dan vraag je niet om het via bokt te doen. Maar ga je lekker samen aan tafel ziten. Wel via internet willen uitvechten maar niet in het echte leven. Zoiets zal ik dus nooit snappen...

Randalinpony mee eens, samen met de touwtrekverhalen van beide partijen en vrienden naar mijn mening, alleen updates over het veulen horen hier thuis :)

En dat het veulen bij de persoon terecht komt die de juiste zorg kan geven kunnen we alleen maar hopen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:10

xyvonnex schreef:
hoe is het nou eigenlijk zeg,ik zou mijn kant van het verhaal niet mogen typen vanwege mijn nederlands en zou daarom niet voor mijn veulen kunnen zorgen.

volgens mij is dit topic te zwaar voor bepaalde penny meisjes,die id nog niet kunnen lezen.

EPPIE WAAR BLIJF JE NOU,WANT WORDT HIER BEETJE MOE VAN
BEKEN FF GEWOON DAN IS IEDEREEN BLIJ.ZE KENNEN JE TOCH NIET ECHT,WANT INPRINCIPE ZIJN WE ALLEMAAL MAAR LETTERTJES OP HET INTERNET.

wil toch wel iedereen bedanken voor hun meningen die uiteen lopen.
zo zie je gelijk hoe mensen denken en waar ze hun eigen allemaal
denken mee te kunnen bemoeien.
als het niet om mijn jay jay zou gaan zou ik er reuze van genieten maar helaas.


Meid, ik nam het juist voor je op ;) Ik vind dat ook jij je verhaal moet kunnen doen zonder dat men gelijk al over penny's begint en de hele ramtam er weer bij moet halen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:16

Yvonne, ga naar haar toe... Praat met haar en houdt op met je onzinverhalen hier... Jij bent pas echt lekker bezig zeg...

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:18

als ik dit hier allemaal begin te lezen denk ik dat we het probleem uit het oog aan het kwijtspelen zijn het gaat hier nu niet over geleend geld of wat dan ook maar om een levend dier een veulen dan nog die maar amper op de wereld is, laat het ons daar over hebben

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:28

goh raar hoor want eerst is eppie helemaal de engel.en zij zou gewoon allemaal zomaar dingen over X op het net mogen zetten!!!
geloof me maar hou nog dingen achter om niet haar hele vuile was buiten te hangen.noem me dan maar onvolwassen!
over b.v. waarom ze niet online kon komen,maar dat is allang weer opgelost.
ik wil niet om de tafel gaan zitten,want dit alles heeft me zeer gebroken.
ben blij dat mijn jay jay in friesland zit en dat het super goed met hem gaat.
en trouwens lijkt me logisch dat jay jay niet alleen in een weitje komt te staan ,maar hij komt te staan wat het
beste is voor jay jay.
want ook een paard heb je niet voor even,maar voor de rest van jay jay zijn leven!!!
dus wil hem niet kwijt raken omdat het een super gevaarlijk paard wordt.
waarom zou ik met eppie nog om de tafel moeten gaan zitten?
ze heeft al genoeg beslissingen gemaakt over jay jay dacht ik zo.
zal blij zijn als ze reageert en dan vraag ik zelf om een slotje.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:59

Ik zou zeggen:

Laten we wachten totdat Eppie weer kan posten en alles kan toelichten.

En tot dan houdt iedereen zijn vooroordelen en zijn kritiek lekker voor zich. Want och we weten het allemaal beter...

We weten haast niets, enkel wat hier geschreven staat!
Meer niet.

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:11

Ben ik de enige die opvalt dat xyvonnex ineens veel beter en duidelijker Nederlands schrijft dan in haar eerste reacties??

quintusgl

Berichten: 4453
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:12

Yvonne: hierbij een link met opfokadrssen. Als je JJ in de opfok wilt doen, is het verstandig om nu al een plek te zoeken, aangezien de meeste stallen al vol zitten.
[EA-CO] Instructie, Portrettekenaars, Fotografen, Scheerders, Opfok

Brainless: zou ik ook doen als ik in haar schoenen stond en iedereen over haar nederlands valt. Dan kijk je het misschien nog even na voordat je post. Je weet niet of ze misschien wel dyslectisch is ofzo. Vind het niet gepast om haar zo over het nederlands aan te vallen.

ShirleyM

Berichten: 1058
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Ergens in zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:16

Zo hehe heb me door 25 pagina's heen geworsteld!

Er is al meerdere malen aan yvonne gevraagd of ze ervaring heeft met paarden, daar word (kan er overheen gelezen hebben) steeds niet op geantwoord...

Ik keur wat Eppie gedaan heeft absoluut niet goed maar vind ook dat yvonne heel ondoordacht aan het werk gaat!

Ik heb ook een flessenpony en wel ervaring maar het zijn niet de makkelijkste paarden om op te voeden! Ik zou er nog maar eens een keer goed over nadenken! Het is niet zomaar een huisdier wat je koopt!

Zoals mijn vader altijd zegt "bezint eer je begint" of zoiets hahaa...

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:18

@Quintugl:
Ik val haar niet aan op haar "slechte" Nederlands, maar mijn gevoel zegt dat degene die nu schrijft wellicht een ander is die de eerste posts schreef (omdat het verschil in schrijven zo groot is).

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:24

sjonge jonge zeg, gaat het topic nu ineens over iemands schrijfstijl?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:30

En het wordt hoe langer hoe meer offtopic... Als Eppie zich nu even meldt, is er waarschijnlijk al een hoop duidelijkheid.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:32

Wauw mensen wat zijn we achterdochtig, ik lees wel mee maar voelde eigenlijk de behoefte niet meer om te reageren. Maar nu word het wel heel triest. Ik zou zeggen: als je niks fatsoendelijks te posten hebt post dan niet. De meeste post die nu worden gezet zijn nergens op gebaseerd (een aantal daargelaten ;)) Mensen beginnen hun eigen draai aan het verhaal te geven zodat de discussie in hun voordeel draait. Erg jammer.
Yvonne: ik hoop dat alles goed is en blijft gaan met JJ. Heb je vragen of zoek je info, mijn PB staat open.
Inplaats van dat we haar proberen te helpen inplaats van haar af te fikken.

xyvonnex
Berichten: 318
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: terneuzen

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:48

chocobroodje JE HEBT HELEMAAL GELIJK(O JEE IK BEN AAN HET SCHREEUWEN)IK HEB HET DAN OOK HELEMAAL GEHAD.IK LAAT NIKS MEER HOREN HIER OP DIT TOPIC EN WACHT AF WAT EPPIE TE SCHRIJVEN HEEFT.DENK WAT JULLIE WILLEN,MAAKT ME NIET ZOVEEL UIT HOOR!IK LAAT HET HIERBIJ!
ALS IK NIEUWS HEB OVER MIJN SCHATJE JAY JAY LEZEN JULLIE DAT OP "JAY JAY HET BOKT VEULEN""
TIPS EN WELGEMEEND ADVIES ZIJN ZEKER ALTIJD WELKOM OP MIJN BP DAAR REAGEER IK ALLEEN NOG MAAR OP.

VERDER TOT NIEUWS "JAY JAY HET BOKT VEULEN"

wat pas de aankomende week zal zijn.

tot dan

liefs van yvonne en bedankt voor het medeleven(en tegenleven hahaha)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:55

ShirleyM schreef:
Er is al meerdere malen aan yvonne gevraagd of ze ervaring heeft met paarden, daar word (kan er overheen gelezen hebben) steeds niet op geantwoord...


Misschien heeft ze wel helemaal geen zin om zich te moeten bewijzen aan jullie. Jemig zeg, waar bemoeit iedereen zich toch mee. Of ze nu wel of geen ervaring heeft, zíj heeft dat veulen gekocht, dus zíj is de eigenaar, verder hebben wij daar niets mee te maken.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:05

xyvonnex schreef:
chocobroodje JE HEBT HELEMAAL GELIJK(O JEE IK BEN AAN HET SCHREEUWEN)IK HEB HET DAN OOK HELEMAAL GEHAD.IK LAAT NIKS MEER HOREN HIER OP DIT TOPIC EN WACHT AF WAT EPPIE TE SCHRIJVEN HEEFT.DENK WAT JULLIE WILLEN,MAAKT ME NIET ZOVEEL UIT HOOR!IK LAAT HET HIERBIJ!
ALS IK NIEUWS HEB OVER MIJN SCHATJE JAY JAY LEZEN JULLIE DAT OP "JAY JAY HET BOKT VEULEN""
TIPS EN WELGEMEEND ADVIES ZIJN ZEKER ALTIJD WELKOM OP MIJN BP DAAR REAGEER IK ALLEEN NOG MAAR OP.

VERDER TOT NIEUWS "JAY JAY HET BOKT VEULEN"

wat pas de aankomende week zal zijn.

tot dan




liefs van yvonne en bedankt voor het medeleven(en tegenleven hahaha)


Goed zo! Laat je niet bokkenieren!

spatter

Berichten: 14456
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:07

yvonne heel veel sterkte met je veulen en neem vooral de tijd om er van te genieten!
ik hoop binnenkort op leuke foto's van je kanjer

ik zou zelf ook knettergek worden van alle berichten hier

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:12

Pfoe, ik zou er ook gek van worden hoor.
Balen dat het zo moet gaan.
Het is nu afwachten tot eppie reageert.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:32

Hoewel ik erg benieuwd ben hoe dit nu af gaat lopen, raad ik je (Yvonne) toch aan om dit buiten Bokt op te lossen. Bel Eppie, ga bij haar langs, maak in elk geval een afspraak samen om hier uit te komen. Houden van een dier betekent ook keuzes maken met het belang van het dier voorop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:33

Hoe het ook in elkaar steekt, het veulen is niet van Eppie, anders zou Yvonne wel gezegd hebben dat ze het veulen heeft gegeven en geld heeft ontvangen.

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:51

Wat begon bij het arme veulen van 4 weken oud dat dringend hulp nodig had eindigd bij 2 volwassen vrouwen die via een forum willen uitmaken wie de eigenaar is en heel bokt zit erbovenop... NOU het moet ECHT niet gekker worden.

Nogmaals, ik hoop echt dat het goed gaat met JayJay/ Billy. Want dat is waar het tenslotte om gaat. Ik wacht wel een hele week op verslag hoor.. Ben benieuwd hoe deze jongeman het maakt!! xx

WWisecracker

Berichten: 688
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: hilvarenbeek

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:57

Ik heb al die tijd meegelezen en had niet echt de behoefte om met dit gezeur mee te doen.
Ik wil alleen weten hoe het het veulen verder vergaat.

Maar idd waarom iemand veroordelen of in tweifel trekken door schrijfstijl.
Ik ben ook slecht in nederlands, ik typ mijn tekst dan ook heel vaak in Word, spellingscontrole erover, knippen, plakken en dan posten!
Dus kan wel!

Verder Eppie en Yvonne, ik hoop dat jullie eruit komen en dat het veulen een fijn leven gaat krijgen en uit mag groeien tot een vrolijk en gezond paard!