Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:06

Mallodie schreef:
Wat begon bij het arme veulen van 4 weken oud dat dringend hulp nodig had eindigd bij 2 volwassen vrouwen die via een forum willen uitmaken wie de eigenaar is en heel bokt zit erbovenop... NOU het moet ECHT niet gekker worden.

Nogmaals, ik hoop echt dat het goed gaat met JayJay/ Billy. Want dat is waar het tenslotte om gaat. Ik wacht wel een hele week op verslag hoor.. Ben benieuwd hoe deze jongeman het maakt!! xx



Ja, erg maar de eigenaresse meldde zich nadat ze zo zwart gemaakt was en de helpende hand deed of ze eigenaar was (geworden) TS start zelf een topic en na een aantal pagina's is het ineens haar veulen, kan mij voorstellen dat de andere kant zich dan gaat melden. Bokt is nu eenmaal een forum wat niet onopgemerkt kan blijven.

Mar77

Berichten: 718
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: anna paulowna

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:12

Zwart gemaakt worden of niet, ze hebben allebei HUN kant van het verhaal verteld.
Ik denk dat ongeacht je wel of niet foutloos nederlands kan schrijven dit soort dingen gewoon beter uit kan praten zonder elke vorm van een forum.
Das altijd volwassener dan je laten opstoken door andere topic lezers.
Maar wat is wijsheid he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:15

Mee eens!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:37

Ik vind het maar een raar verhaal. Hoop dat veulen het nu goed heeft. Benieuwd of TS ook nog gaat reageren.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:03

Dit is zooooooooo bokt ^)

Ooit heb ik ook eens in een situatie gezeten waar in iedereen ging oordelen en ik werd met de grond gelijk gemaakt terwijl niemand de ware situatie kon.....sinds die tijd ben ik een tijd van bokt weggebleven en kijk nu,net nu ik dacht dat bokt verandert was gebeurd er hier weer net zo iets......oordelen op afstand zonder dat je de mensen kent achter het verhaal daar zijn wij alle bokkers zooo goed in.
Bah :(
Waar gaat het nou toch uiteindelijk om,om de dames in questie of om het veulen Billy alias JayJay?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:17

FireScorpion schreef:
geerke schreef:
ik bedoel niet dat het veulen direct de dupe word...maar indirect...
wie gaat die 350 euro ophoesten van die opvang per maand?


Mag ik vragen...
waar bémoei jij je mee.... hun geldzaken, niet jouw zorg.

Zammie schreef:
Naar mijn weten hebben de dames allang het paard gezamenlijk. Dus kun je niet praten over claimen. Als er daadwerkelijk zoiets aan de hand was geweest had Yvonne het veulen meteen de 2e dag ergens anders moeten plaatsen. Zij heeft overduidelijk niet in de gaten gehad, wat er allemaal bij komt om zo'n veulen aan het drinken te krijgen. Dat had ze zich beter eerder kunnen bedenken.

Wat trouwens mij verwonderd, is dat er iemand 3 dagen voordat yvonne het veulen heeft meegenomen al bij ditzelfde veulen is wezen kijken. Veulen was toen al moederloos. Hoe kan een veulen in hemelsnaam 3 dagen en dan nog 1 dag bij TS, dus 4 dagen zonder melk leven... Dat bestaat echt niet!


Nee, Eppie heeft gezegd dat het veulen 'gedeeld' werd en daar wist yvonne niets van.

Maar wat maakt het allemaal uit zeg!
Ik vind dit echt zéér kinderachtig, en dan ben ik nog maar 17, kan je nagaan :\

Jullie hebben allemaal zelfs toch ook wel door dat dit een opgeblazen ruzietje is?
Naar wie het veulen moet gaan, kan níemand van jullie beantwoorden, want jullie kennen
noch de TS niet, noch Yvonnetje niet, Noch buuv niet. Niemand kan met zekerheid zeggen
wie er nou zo geschikt is. En ook de geldzaken gaan jullie geen bal aan. Dus kom op zeg,
jullie roepen de hele tijd dat zij als volwassenen om de tafel moeten gaan zitten, maar
alsjeblieft gedraag jezelf dan ook volwassen... >;) :roll:



misschien kun je ondanks je leeftijd ook volwassen reageren?
ik bemoei mij niet met hun geldzaken....ik lichtte alleen even toe waarom ik dacht dat het veulen (ooit) de dupe zou kunnen worden....
je woordkeuze staat mij helemaal niet aan.....
Trouwens TS begon over geldzaken en schulden niet wij hier....

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:43

ok nog 1 keer dan :D

yvonne ik wijs naar niemand, ik hoop dat je gelukkig wordt met je veul, en dat het met eppie opgelost wordt. beter dan nu kan veul niet staan denk ik. verder geloof ik niet dat een veulen wat of uit een emmer of in jou geval een automaat drinkt, direct gevaarlijk wordt. zolang je al mens niet gaat proberen te moederen is er naar mijn idee niks aan de hand ( helaa na het verliezen van onze merrie spreek ik inmiddels als ervaringsdeskundige :+ )

ik hoop dat jullie eruit komen samen, ( en zoniet dan niet ) het veulen behoort aan jou toe aangezien jij hem afgerekend hebt.


no hard feelings dus van deze kant, voor niemand niet

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:55

ik hoop ook dat jullie er uit komen!
ik duim ook dat het met het veulen helemaal goed gaat komen, wie er dan ook de eigenaar is!
ik vind alleen dat zoiets niet op bokt of welk ander forum dan ook uitgevochten moet worden.
daar heb ik mijn mening over gegeven en verder wens ik ze het allerbeste!

Lailaa

Berichten: 3025
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Deventer

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:02

Wat een kinderachtige reactie's hier.
Yvonne ik ben benieuwd naar de foto's van volgende week!
Heel veel succes met Jay-Jay.
Ik wens jullie het beste.

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:03

Nou Yvonne kan me heeeel erg goed voorstellen dat je hier niet meer wil reageren pffffff, wat een onzin zie ik voorbij komen.
Zie ook niet in waarom je met eppie aan tafel, moet gaan zitten, jay jay is immers jou veulen,
vind dat je al genoeg gepikt hebt.
Wens je in ieder geval heel veel succes met jay jay, en hoop nog eens foto s te zien van hoe hij is geworden.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:13

Rond de tafel zitten kan heel goed zijn om de verhalen eens van elkaar te horen. Dan krijg je meer begrip voor wat de ander heeft gedaan. En bovendien krijgt Eppie zowiezo nog geld van Yvonne als ik het goed begrijp.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:17

Ik ga toch weer eens temmen of dit topic niet op slot kan.... volgens mij gaat het helemaal niet meer om het veulen, laten we dit dichtgooien en straks in een nieuw topic doen waar bokt voor bedoeld is.

Over paarden praten. :)

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:34

justdiesel schreef:
sassefras schreef:
echt dit is gelul, een sensatie penny verhaal, meer kan ik er niet van maken.

Het veulentje is hier op 25 augustus binnengebracht en de mensen die hem
brachten hebben het
contract getekend en mee genomen. De mensen hebben niks ingevuld omdat ze
haast hadden , ze
waren binnen 10 minuten weer weg.

ik geloof nooit dat een serieus bedrijf hier intrapt, geen gegevens is geen contract en ook geen opvang veulen a 350 euri per maand


ben het helemaal met je eens!
ik vind het meer en meer een flauwekul verhaal worden, zo'n bedrijf mag volgens mij nog niet eens info aan derden verstrekken.....
kan ik ook wel gaan bellen dat ik mede eigenaar ben...
wie weet is eppie en yvonne en buuv wel 1 en dezelfde persoon.....
en als het allemaal wel echt is mogen ze zich heeeeeeeeeeel diep gaan schamen alledrie!


ik heb ook steeds meer het idee dat ze alledrie 1 persoon zijn......

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:35

Oh mijn god, ik lees dit topic al een paar dagen mee, en gelijk als er 2 verschillende verhalen komen, weet half bokt alweer hoe het in elkaar steekt.
Yvonne, ik raad je echt met klem aan, meelezen zal je ongetwijfeld, ga niet met modder gooien, je schiet er niks mee op, en je maakt je alleen maar ongeloofwaardig. Kan me voorstellen dat je boos bent, en teleurgesteld, maar je bent bijna mijn leeftijd, en wij zijn de ruzie leeftijd dan al ver te boven ( ruzie maken doe je nog veel op kleuterschool, of net als mijn dochter van 14, het ene moment goed, dan ruzie en dan weer dikke vriendinnen)
Ga het oplossen, daar wordt je veel wijzer van dan van ruzie
Enne neem even contact op met Shan, zij heeft vorig jaar haar veulen in de opfok gehad op Schouwen Duiveland, weet niet waar jij vandaan komt, maar het is in ieder geval dichter in de buurt dan.
Enne Eppie, als je weer online komt.. ga niet terug met modder gooien, be smart, en vertel je verhaal, zonder Yvonne naar beneden te praten, ook aan jou, los het samen op, evt met Buuv, want die kent jullie volgens mij allebei.
Enne lieve medebokkers... kom op, jullie lezen net als mij het verhaal, en trekken in veel gevallen gelijk je oordeel. Helaas staan wij er allemaal erg ver van af, en kunnen inhoudelijk er niet over mee praten. Geef ze tips etc, en hou jullie gewoon verder uit deze "vete".

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:21

Amen

petraaken

Berichten: 44217
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:53

Moderatoropmerking:
Door de ruzie tussen Eppie38 en xyvonnex die de sfeer in dit topic niet ten goede kwam blijft dit topic op slot