[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:19

Fijn AM, hopen dat het gepakt heeft!

Succes vandaag ponytante!

Het embryo van Intissima heeft gepakt, dus de eerste dracht is bevestigd :D Ben super blij. Intissima is nu weer mooi hengstig, morgen gaan we haar dekken, dat veulen mag ze dan zelf dragen.
Figuretta doet heel rustig aan, staat nog steeds hengstig. Morgen nog maar een keer scannen.

AM_Horses

Berichten: 2622
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:45

Goldenarrow *\o/* wat een super nieuws! Toch nog iets positiefs. Draagmerrie is een eigen merrie?
Figuretta, wacht op zonnetje. Is ze al lang hengstig?

Ik heb er ook wel eens aan gedacht als mijn merrie in sport loopt om dan een andere als draagmerrie in te zetten. Maar is best kostbaar en je moet ook maar net geluk hebben dat ze gelijk lopen

Hier komt zo de dierenarts. Ik ben benieuwd

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:52

Ja, dat is een eigen draagmerrie. We hebben ook eigenlijk geen plek voor draagmerries van buitenaf, dus echt wel geluk dat deze 2 mooi tegelijk liepen. Ze staan wel bij elkaar in de kudde, heb toch wel het idee dat dat ook wel scheelt hoor.

Figuretta zit nu op dag 23 na de vorige inseminatie, dus het valt op zich nog wel mee, maar wel wat langer dan gebruikelijk.

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:49

Wat fijn Goldenarrow! Gefeliciteerd!

Spannend ponytante!

Ik ga zo mijn merrie ophalen. Ei is gesprongen en ze mag dus naar huis. Wij komen gezellig het wachtbankje verwarmen *\o/*

corinadrenth

Berichten: 1859
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:05

Hier helaas niet drachtig. We hebben geinsemineerd met diepvries. Nieuwe ronde nieuwe kansen

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:11

Jammer ;(

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:16

Hier helaas ook niet drachtig. was te verwachten, veulenhengstigheid en een jonge hengst voor de allereerste keer dekken. Ze is ook niet niet hengstig. 1 eitje van 2,2cm, dus ik gok een dikke week nog

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:47

Ook al balen.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:16

Jammer zeg allebei!

AM_Horses

Berichten: 2622
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:48

Myrthee. Super, duimen draaien.

Corinadrenth. Wat jammer. Weer een poging met diepvries? Hoeveel rietjes worden er gebruikt bij insemineren. Daar zit ook altijd weer verschil in

Luna. Wat jammer, maar idd ergens ook niet heel raar. Had wel mooi geweest als het in één keer was gelukt

Wild Thing is gescand. Ei was af.. Maar er zat er ineens nog één. 4.7cm we verwachten niet dat die af gaat. Maar voor de zekerheid gaan we optijd scannen. Hebben haar gelijk dicht gezet, met een toeschouwer := Afbeelding

En *\o/*
Afbeelding

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:00

Ah wat jammer dat het voor een aantal deze ronde niet is gelukt. Ik ga duimen dat het de volgende ronde wel raak zal zijn.

Ik zie dat er ook weer een paar drachtig gescand zijn, gefeliciteerd voor jullie

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:13

Hier ook Gefeliciteerd AM! <3

Balen van de merries die niet drachtig zijn. Gelukkig is het nog vroeg.

Ik heb vandaag 1 van de merries zelf even naar Nederland gebracht om te dekken.

De tweede gaan we komend week scannen en dan nog 1 die eerst nog even haar veulentje moet krijgen komend maand (nu 306 dagen).

De hengsten voor dit jaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:17

Gefeliciteerd AM *\o/*

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:32

Gefeliciteerd AM!

Luna en Corina, wat balen dat jullie dames niet drachtig zijn.

AM_Horses

Berichten: 2622
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 01:14

Dankjewel! Ik ben zo benieuwd naar deze combinatie. Rosa is toch ook wel erg leuk. Natuurlijk heeft de hengst verder geen uitleg nodig. Rosa had ik geinsemineerd met sperma van de dag ervoor. Dit had ik nog liggen. Misschien daarom meer kans op een hengst? We gaan het zien. Erg blij mee in ieder geval

Quir. Prachtige hengsten! Welke merrie wordt gedekt met je eigen hengst?
'Even' gebracht := hoelang was je onderweg?

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:49

Oud sperma juist meer kans op merrie! :D
Mannelijk zwemt sneller, maar leeft korter. Vrouwelijk zwemt langzamer, maar leeft langer. :))

Maar verschillen zijn nog steeds niet heel erg groot.

Carice (Der Harlekin) gaat bij mijn eigen hengst! :D
Ze is nu nog drachtig van Golden Grey.

Woensdag avond tussen 20.00 en 21.00 vertrokken en de eerste pony bij Almelo rond 12.00 uur donderdag afgezet. Tweede pony rond 15.00 bij Hoorn en we waren om 18.00 op onze overnachting plek. Lang genoeg dus. _O-

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:09

Pfft, wat een rit Quir. Neem je haar na het dekken ook gelijk weer mee terug of blijft ze nu de aankomende tijd in Nederland tot een bevestigde dracht?

Figuretta dekken we nu niet, de cyclus is niet mooi. Het follikel lijkt nu ook weer kleiner te zijn geworden. Intissima wordt vanmiddag wel gedekt.

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:09

Nee ze blijft voorlopig in Nederland, eerst drachtig krijgen en dan gaat ze nog naar de keuring en een ibop lopen. Daarna komt ze weer terug naar huis, hopelijk drachtig en als keur ibop merrie. :D
Ze heeft nu 1 veulen gehad die nu goedgekeurd is en premie hengst, dus hoop wel echt dat ze nog een paar veulentjes gaat geven. :):)

Balen dat Figuretta geen mooie cyclus heeft. Denk dat het weer dat ook wel doet. We hebben hier natuurlijk altijd wat minder warme voorjaars dan in Nederland en we zien dat best vaak vroeg in het seizoen. Dat follikel weer kleiner wordt en zo. Hopelijk volgend cyclus wel mooi (en vooral ook eindelijk eens wat beter weer)! En hopelijk Intissima wel mooi raak!

AM_Horses

Berichten: 2622
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:51

Stom, dat was het idd _O- achja als het maar gezond is. Veulen wordt uiteindelijk toch voor de verkoop, kan gewoon niet alles aanhouden.

Goldenarrow. Balen van Figuretta. Duimen voor intissima!

Er was volgens mij nog een merrie waatbij ei kromp in deze topic. Zou het dan toch dit wisselvallige weer zijn?

Quir. Wat gaaf carice bij je eigen hengst. Nu al benieuwd!
Wat een reis :oo ben je de dag erna gelijk terug gegaan? Lijkt me heel vermoeiend zo'n rit

crazy_funky

Berichten: 6193
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:12

Muronia, Gefeliciteerd met je veulen! zag het in het andere topic :D en vandaag de scandag voor Elonia toch?

Unofficial79, ik zou inderdaad ook rond de 18 dagen na de vorige hengstigheid scannen, zo veel vroeger is het nog gokken. als ik het zo bij jou bekijk misschien maandag even scannen?

AM_Horses, Ja het is echt begonnen nu :D Wat leuk dat je een nakomeling zo dicht in de buurt hebt. Oeh Wild was lekker hengstig geworden, fijn! En Rosa drachtig, gefeliciteerd!

Seven, Wauw gaat lekker bij jou, gefeliciteerd met de drachtige dames.

Luna2006, gefeliciteerd met de 1e premies van je hengstjes :D en wel balen dat ze niet drachtig zijn.

Baudyh, volgende week scannen geloof ik toch? Spannend!

Rensju, ja klote weer is het he.. komt geloof ik wel beter weer aan dus wie weet!

Moner, spannend met 2 dames op het wachtbankje. en handig zo'n dochter :D

Hennos, ook op het wachtbankje, raakt aardig vol zo :D

Jane808, oeh bijna scannen! ik had dat ook bij mijn zwangerschappen maar weet niet of dit bij paarden ook zo werkt.

Mirjamalvaro, knappe combi zeg!

Ponytante, hoelang ben je nou al aan het wachten op die hengstigheid dan? aangezien het steeds "de goede kant op gaat" hier is het gelukkig ook niet zo duur, maar sta op een stal waar meerdere per keer worden gescand dan. oh je mag haha, YES!

Libera, Dat zou helemaal handig zijn dan met zijn 2en :D

Laylah2022, huh gekrompen? :+

Myrthee_, ja dan zou ik dr ook naar de hengstenhouder brengen :') en ook jij op het wachtbankje

Goldenarrow, wat goed, gefeliciteerd!

Corinadrenth, oh wat jammer zeg!

Quir, dat was een lange rit! Knappe hengsten ook.

Hier is de 3 jarige als het goed is klaar, dus ik mag ook op het bankje erbij :D De volgende is nu hengstig, wordt vandaag even gescand en hopelijk maandag/dinsdag dekken op eisprong (natuurlijk dekken).

Kabayo

Berichten: 14047
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:14

Ik blijf ergens een twijfel houden wbt mijn hengstenkeuze. Ben eigenlijk wel wat klaar met die friezen :+ Ik wil gewoon zo graag mijn champagne... En daarna graag de sport in. Als ze wat ouder is wellicht dan weer met friezen fokken. Toch Perry alweer proberen?? Hmmm... Heb Martinus al gereserveerd... ik vind het zo dubbel...

Verder lees ik hier mee. Veel merries die niet doorzetten of niet drachtig zijn nog. En al enkele drachtig. Gefeliciteerd!

Ponytante

Berichten: 223
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:26

Nou, het zit erin, nu maar duimen. (Morgen check. Koningsdag of niet, wat moet moet :+ ).

Mooi, AM!

Goldenarrow, embryo uitspoelen en bij draagmerrie plaatsen, is dat onprettig voor de merrie(s)? Ik weet dat het vaak gebeurt maar ben een leek en een beetje geitenwollensok

Overigens vond ik het insemineren ook toch maar klinisch. Volgende keer een natuurlijk dekkend geval zoeken? (Met alle risico's van dien...).

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:30

Ik durfde even niks te zeggen na de minder goede berichten die ik gisteren hier las, maar wij hebben net de drachtscan van Elonia gehad en ze is drachtig *\o/* <3
Afbeelding
Afbeelding

Wat een topweek, eerst de geboorte van ons veulen en nu dit <3

Kabayo

Berichten: 14047
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:57

Gefeliciteerd claudia! Wat super

Ponytante ik duim voor jullie!

Ik denk dat ik ergens wel weet wat ik ga doen...

AM_Horses

Berichten: 2622
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:01

Muronia. Whoop whoop *\o/* gefeliciteerd goed gevoel erbij, is vaak raak. Super

Ponytante. Over het algemeen is spoelen van embryos niet vervelend. Embryo is nog niet ingenesteld waardoor ze gewoon in cyclus blijven en terug hengstig worden.
Het insemineren is hier ook echt geen probleem. Jonge merries kunnen het spannend vinden. Maar net als een Rosa vond het stiekem wel lekker := natuurlijk dekken zitten gewoon risico's aan. Bij kleine pony's kan dit vaak niet anders.
Het scheelt ook gewoon heel veel dat ze van één dekking meerdere merries kunnen insemineren.

Kabayo. Lastig, heb je geen kosten gemaakt met reserveren? Ik snap wel dat je iets anders wilt als normaal. Dat doe ik tegenwoordig ook niet anders :Y)

Crazy_funky. Fijn dat de 3 jarige klaar is. Hopelijk maakt de volgende ook een mooi ei.