Meer fans van Temu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 09:09

*\o/* Vanavond komt een van mijn pakketjes binnen.

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 07:56

Ik zag reclames van Temu en ineens kwam er iets langs wat handig lijkt, dus besteld. Ik wacht nog op levering. Kon het bij Ali niet vinden en waarschijnlijk kwam het daarom langs bij Temu.
Goedkoper dan Ali is het niet. En ze hebben minder keuze. Maar ik ben nergens gebonden aan 1 winkel, dus ik heb besteld. Ben ik een echte China-fan? Dat durf ik niet te zeggen, maar bepaalde artikelen zijn anders niet verkrijgbaar. Ik koop echter niet de hele toko leeg en mijn huis vol. Soms bestel ik ook maanden niets.

Dit vond ik nog wel een grappig voorbeeld van 2020 wat mij is overkomen:
Ik had een wing besteld bij Ali, 117 euro. Normale prijs voor zoiets in Europa is 350 euro. Scheelt dus enorm. De wing van mijn rebreather was aan vervanging toe, dus het was niet dat het voor de mooi gekocht is. Maar bij Ali vond ik een kleur die NIET in Europa te vinden was op dat moment.
Toen die maanden later geleverd was en gemonteerd heb ik een foto op facebook gepost. Gewoon openbaar, want tja, ik had een unieke kleur en motief.
Komt er een privebericht van een duikwinkel in Duitsland: Waar heb jij die wing gekocht?
Oh, Ali express. Hij was er NIET blij mee, want hij had een prijsafspraak gemaakt met de fabrikant en de afspraak dat ze niet meer via Ali zouden leveren zodat hij ze onder zijn eigen merk in Europa op de markt kon brengen.
Ze zijn inderdaad amper nog te vinden op Ali, maar het prijsverschil is enorm. Dus je kunt de wing nu hier met het nieuwe merkje kopen, en ik heb hem nog zonder merk: https://www.aqor.de/AQOR-Produkte/Wings ... :4428.html
Dus wat je hier koopt met 'merk' is gewoon bij Ali te koop zonder merk. Maar ja, rebranden is iets wat overal gebeurt, ook bij zadelmerken als Fryso. Ik heb ook eens geinformeerd naar 20 duiklampen, dan waren ze 18 dollar per stuk, en ik mocht mijn eigen merk of naam er op laten zetten. Niet gedaan, want ik hoef niet zo veel, maar vond het leuk om eens te kijken wat er dan mogelijk was.

Afgelopen week had ik een alu backplate met single tank adapter voor 61 euro. Die backplate alleen kost hier al iets van 100-140 euro. Vond ik een leuke deal.

Ook bepaalde li-ion accus kun je prima bij Ali kopen.

Temu moet ik nog verder bekijken. Ik heb daar dus besteld omdat zij iets hadden wat Ali niet had. En ik wacht op de levering.

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 08:38

Ik heb gisteravond mijn hoodies ontvangen. Een aantal was ik zeer blij mee, 2 voelden een beetje apart, dus die gaan terug.

Kreeg ook de smartwatch die ik heb besteld, maar daar moet ik een speciaal laadstation voor hebben. :') Die wilde ik dus ook terug sturen, maar die mag ik houden en het geld wordt in mindering gebracht.

Dus al met al heel tevreden!

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 08:45

Wat bedoel je met voelden apart? De pasvorm of de stof?

Terug sturen is gratis?

Ik krijg vandaag mogelijk mijn eerste bestelling, ben heel benieuwd.

Ik vind trouwens sommige foto's erg leuk, een 3mm wetsuit die geschikt is voor duiken en dan staat er een foto bij van een duiker met een JJ CCR, maar een serieuze rebreatherduiker duikt niet in een 3mm pak, haha. Alleen het gezicht stond er op, je kunt niet zien of de duiker ook echt het pak aanheeft wat er verkocht wordt. Maar ik vond het leuk bedacht. :D

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:42

Hier mijn bestelling binnen. Ik kan niet zeggen dat ik er gecharmeerd van ben. De steampunk heeft 4 knopen terwijl er 3 op de foto's staan, het ding is kreukelig, de voering is te ruim genaaid waardoor die er onderuit hangt, en de maat is te groot. Je kunt zeggen, was maar 3 euro, maar dit is absoluut niet zoals op de foto's.
Ik zal hem eens onder de douche houden en dan uithangen om te zien of de kreukels er uit willen, maar zo uit de verpakking is het een lachertje en ongeschikt voor mijn fotoproject. En dan kan het letterlijk ongebruikt weer weg. Dat is natuurlijk ook weer zonde. De stof is wel dikker dan verwacht overigens.

De rest van de dingen zien er ok uit, maar ja, met wat o-ringen haakjes kan ook weinig mis gaan lijkt mij.

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:55

Ja dat is wel vaak met die Chinese zooi. Ziet er leuk uit op het plaatje maar valt in het echt tegen. Dat is jammer.
Maar soms ben ik wel verbaasd over wat ik krijg. Het ligt er net een beetje aan. Maar nee, het is geen topkwaliteit.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:01

Het enige wat ik bij ali bestel zijn telefoonhoesjes. 3 euro hier 23.
En die zijn nog altijd goed geweest.

Kleding durf ik niet. Heb dan het idee dat de pasvorm in zijn chinees is. Dat is misschien ook mooi voor iemand hier met maat 34 maar met 44?
Daarnaast wat voor stof is het dan en wat voor verf gebruikt?
Nee dat trekt mij niet erg.
En voor die prijzen kan het ook niet veel zijn denk ik dan.

Siers83

Berichten: 7375
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:06

Ik heb voor mijn man al verschillende t-shirts besteld op Ali. Gewone simpele katoenen met leuke opdruk. Zijn prima shirts en blijven ook mooi, qua kleur en opdruk. Voor rond de 10€. Dus is echt niet allemaal rommel hoor

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:53

Suzanne F. schreef:
Ja dat is wel vaak met die Chinese zooi. Ziet er leuk uit op het plaatje maar valt in het echt tegen. Dat is jammer.
Maar soms ben ik wel verbaasd over wat ik krijg. Het ligt er net een beetje aan. Maar nee, het is geen topkwaliteit.

Ik heb eerder iets besteld in hetzelfde genre en dat was echt heel mooi. Dat kwam van Ali overigens. Geen topkwaliteit, maar op een foto zag het er super uit. Dan was het echt luxe. Dit zit zo vol kreukels dat ik echt twijfel hoe ik dit ooit netjes krijg, haha. Ik ga het wel proberen.

Gemiddeld genomen is het geen zooi wat ik ontvang. Soms is het zelfs gewoon A-merkkwaliteit.
Maar nu niet. Ik had voor 14 euro:
-1 rolletje afdichtingstape wat waterdicht moet zijn. Dat ziet er gewoon goed uit, dat vertrouw ik wel.
-1 setje met 7 o-ringhaakjes/tandartshaakjes. Prima voor mee op vakantie. Een zelfde soort setje kost hier 12.95 euro
-1 laser pen
-1 polijstdoek
-1 steampunk. En dat laatste is dus het ding wat mij nogal tegenvalt, het is totaal niet als op de foto. Zelfs het aantal knopen klopt al niet.

Ik gebruik van Ali al jaren duiklampen, lampen die hier 120 euro per stuk kosten en daar tussen de 20 en 45 euro (afhankelijk van wanneer ik ze bestelde). Uitval van dat type lamp: 0. Ook bij vrienden geen uitval. Daar duik ik ook mee in grotten, dus dat geeft aan dat die lamp gewoon goed is. Ze worden onder diverse merknamen hier in Europa verkocht. Maar ik kocht ze gewoon bij de fabrikant, zonder merk.

Ik had vorige week een focuslamp, dus met een focusseerbare kop. Dat leek me wel eens leuk voor onder water. Prijs 13.50 euro. Moest tot 100m waterdicht zijn, ging goed in een emmer thuis, maar bij de eerste duik naar 10m liep die vol. De lamp is heel mooi en degelijk gemaakt, maar ergens zit er dus een seal niet goed. Geld al teruggehad. Zoiets kan ook in Nederland gebeuren.

Er raakt ook wel eens wat zoek, je moet dan goed in de gaten houden tot wanneer je een dispute kunt openen, maar dan krijg je gewoon je geld terug.

Voor bepaalde produkten ben ik echt fan van China. Oh ja, ook mijn duikmasker op sterkte komt daar vandaan. 20 euro, en hier in Nederland begint het met 155 euro voor dezelfde sterkte.

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-23 20:27

Germie, als je aangeeft dat je steampunk niet naar wens is, dan krijg je of je geld terug en mag je het houden, of je kunt het gratis terug sturen (je krijgt een label en het gaat naar Venlo)

Heb ik nog helemaal geen problemen mee gehad.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:41

Ik heb nog nooit kleding besteld bij 1 van deze sites.
Maar krijg nu steeds reclame van shein van een Sweatshirt die ik heel mooi vind.
Niet duur, maar alles is te duur bij meuk. En ja over de rest hebben we het even niet.

Maar die maten kloppen die met de Nederlandse
is 46 ook echt 46?
https://nl.shein.com/Solid-Drop-Shoulde ... r6QdPSsa1E

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-23 14:00

Ik heb zelf nooit iets besteld bij Shein, dus ik kan je daar niks over zeggen. Maar als je altijd gratis kunt retourneren, dan zou je het kunnen proberen. :)

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:34

SHEIN is leuk! Ik bestel er regelmatig. Mijn maten kloppen eigenlijk prima. Ik zou het gewoon proberen. Je kan gratis retourneren.

Jessicauvita

Berichten: 2579
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:28

Ik heb net voor het eerst een bestelling gedaan. Een leuk vestje en drinkbeker die ik al een tijdje zocht , altijd handig.
Afbeelding
Afbeelding

TessaxQuincy

Berichten: 1040
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:00

Dat vest hier boven is leuk!
Zo'n drinkbeker wilde ik ook altijd hebben. Maar bij mij gaan de tijden dan niet kloppen door een heel andere slaapritme :+

Hier 2 bestellingen onderweg! Heb wat dingen gekocht voor m'n bureau.

Afbeelding
Afbeelding (3x deze)


Afbeelding

En nog een leuke Hamilton (musical) sleutelhanger
Afbeelding

En nog heel wat kleine dingen, In 1 bestelling 27 producten (verdeeld over 3 mensen, niet alleen ik :+ ) Waarvan dan ook wat grotere dingen, zoals die muismat en die kastjes. Ben wel benieuwd hoe dat dan bezorgd wordt.

maralyn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 22:21

Ik heb voor het eerst besteld.
Een hoes voor op de bank. Met alle die kloppen. Ben benieuwd

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 22:15

TessaxQuincy schreef:
Dat vest hier boven is leuk!
Zo'n drinkbeker wilde ik ook altijd hebben. Maar bij mij gaan de tijden dan niet kloppen door een heel andere slaapritme :+

Hier 2 bestellingen onderweg! Heb wat dingen gekocht voor m'n bureau.

[ [url=m/qsrswC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/E5xwEJ.jpg]Afbeelding[/url] ] (3x deze)


[ [url=m/WL6G1N.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een leuke Hamilton (musical) sleutelhanger
[ [url=m/Vp5Avi.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog heel wat kleine dingen, In 1 bestelling 27 producten (verdeeld over 3 mensen, niet alleen ik :+ ) Waarvan dan ook wat grotere dingen, zoals die muismat en die kastjes. Ben wel benieuwd hoe dat dan bezorgd wordt.


Ik heb die kastjes ook, maar dan in wit. Ik ben er echt heel blij mee! Benieuwd wat jij er van vindt!

Ik heb zelf een kleine bestelling gedaan deze week. Ik kreeg ook een tegoed van 5 euro omdat een van mijn bestellingen te laat binnen was.

Ik heb inkt nodig voor mijn vulpennen en heb 2 kleine bureau kalendertjes erbij gekocht. Ben heel benieuwd! :)

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:23

Oh succes met vulpeninkt, dat heb ik 1x besteld bij aliexpress en bij mij was een potje gaan lekken, gelukkig niet erg genoeg dat het ook uit de verzendenvelop stroomde maar dat is misschien wel wat om even rekening mee te houden wanneer je het verwacht binnen te krijgen. Ik kan aanraden om het pakketje ergens te openen waar de inkt geen kwaad kan als het zou lekken of als er een flesje kapot zou zijn, boven de wasbak ofzo. Just in case :)

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:57

Ik bestel nooit via zulke sites nu toch maar eens gedaan. Heb t- shirts voor het sporten, sport bh’s, sportbroekje, linnen tas, straps en de waterfles zoals hierboven.
Sportbroekje was niet echt fijn materiaal. Sportbh’s love them! Waar ik bij gewone merken amper wat pas (kleine omvang grotere boezem) passen ze hier perfect!

Helemaal verbaast want wou sportbh, broekje en straks terug sturen maar ook hier hoeft dat niet. Maar krijg wel 17 euro terug.. helemaal verbaast.

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 21:18

Telpeva schreef:
Oh succes met vulpeninkt, dat heb ik 1x besteld bij aliexpress en bij mij was een potje gaan lekken, gelukkig niet erg genoeg dat het ook uit de verzendenvelop stroomde maar dat is misschien wel wat om even rekening mee te houden wanneer je het verwacht binnen te krijgen. Ik kan aanraden om het pakketje ergens te openen waar de inkt geen kwaad kan als het zou lekken of als er een flesje kapot zou zijn, boven de wasbak ofzo. Just in case :)


Ja, hou er ook altijd rekening mee. Ik hoop ook dat het heel aankomt. :=

Via Ali is het bij mij gelukkig altijd goed gegaan.

Wouterpaard, dat doen ze wel netjes hè, als je bepaalde producten wilt retourneren, dan mag je ze houden. Ook als het een lager bedrag is dan dat de verzendkosten zijn.

TessaxQuincy

Berichten: 1040
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:17

Denk dat ik een pakketje vast heb zitten bij het vliegveld in nl. Zit nu al sinds de 26e bij customs clearance. Normaal ging dat elke keer heel snel. Hoop niet dat ik extra moet betalen. Want volgensmij is dat pakket best groot.
Afbeelding

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meer fans van Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 19:52

Nee, ik had hetzelfde met een bestelling. Ze sturen het opnieuw op en dan krijg je een tegoed van 5 euro voor de late levering :)

TessaxQuincy

Berichten: 1040
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:39

Tallie1979 schreef:
Nee, ik had hetzelfde met een bestelling. Ze sturen het opnieuw op en dan krijg je een tegoed van 5 euro voor de late levering :)


Dat is wel goede service! Ik moet nu nog wachten tot na 4 september. Leveringstijd is tussen 24aug en 4 sept dus moet nog even geduld hebben. :o

LWDaisy

Berichten: 4803
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 07:45

maralyn schreef:
Ik heb voor het eerst besteld.
Een hoes voor op de bank. Met alle die kloppen. Ben benieuwd


Ik heb ook hoezen, wel via amazon besteld. Ik moet zeggen: ik ben er heel tevreden van. Twee katten in huis + nieuwe zetel haha. Zijn "waterdichte" hoezen, ik veronderstel tot in bepaalde mate :)
Mijn vriend was eergisteren een chocoladekoek aan het eten, en moet gemorst hebben en is op de chocolade gaan zitten :') Vieze vlek dus, en ik had de hoezen net gewassen, zucht. Ik dacht "ik haal er alvast een nat doekje over en was ze morgen" (het was al laat haha) - nou, ik heb die vlek er serieus 100% uitgekregen met alleen dat natte doekje, én het vocht drong er inderdaad niet door haha! Goed spul!

maralyn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:54

LWDaisy schreef:
maralyn schreef:
Ik heb voor het eerst besteld.
Een hoes voor op de bank. Met alle die kloppen. Ben benieuwd


Ik heb ook hoezen, wel via amazon besteld. Ik moet zeggen: ik ben er heel tevreden van. Twee katten in huis + nieuwe zetel haha. Zijn "waterdichte" hoezen, ik veronderstel tot in bepaalde mate :)
Mijn vriend was eergisteren een chocoladekoek aan het eten, en moet gemorst hebben en is op de chocolade gaan zitten :') Vieze vlek dus, en ik had de hoezen net gewassen, zucht. Ik dacht "ik haal er alvast een nat doekje over en was ze morgen" (het was al laat haha) - nou, ik heb die vlek er serieus 100% uitgekregen met alleen dat natte doekje, én het vocht drong er inderdaad niet door haha! Goed spul!


Klinkt goed. *\o/*

Wij hebben een nette bank. Maar ook foster kittens. En twee maanden geleden plaste er één op de bank door ziekte. Heel sneu, kun je niks aan doen.
Maar oudere fosters katers die willen beginnen met territorium bakenen... Je raad het al...

Zodra die hoes binnen is, ga ik de bank eerst met een tapijtrijniger reinigen.