[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:51

Zijn de prijzen die jullie noemen voor een complete shoot? Of voor het aantal getoonde foto's? Of per foto?

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:23

per shoot normaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:54

En hoeveel foto's verwachten jullie dan bij zo'n shoot aan hoeveelheid foto's enzo? Ik vind het nog verdomd lastig om er in dit topic achter te komen wat jullie iemand nou werkelijk waard vinden eigenlijk.. :=

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:48

Het is ook eigenlijk niet te doen. Ik bied 15 foto's origineel formaat zonder logo, een ander 5 foto's op klein formaat met logo. Dat alleen al geeft al een totaal andere prijs.

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:25

Vandaar ook mijn vraag waarop de prijzen gebasseerd zijn haha, als het een prijs per foto is of totaal prijs voor de getoonde beelden dan is er al iets beter uit op te maken wat wie nou waard lijkt.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:26

als ik taxeer ga ik uit van een basis shoot wat de meeste geven dat is vaak 10 tot 15 foto's op webformaat en een shoot van 1 tot 1,5 uur.

maar zoals marit zegt zij geeft alle originelen, andere alleen webformaten en daar zit al een groot verschil in prijs.

marijepagter

Berichten: 201
Geregistreerd: 02-10-11
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:29

Ik bied gemiddeld 10 foto's zonder watermerk op origineel formaat

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:14

Ik vind dat altijd zo weinig.. ik bied mijn hele selectie met een standaard shoot

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:33

Je hele selectie? Hoeveel foto's zijn dat dan ongeveer?

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:42

k_m schreef:
Ik vind dat altijd zo weinig.. ik bied mijn hele selectie met een standaard shoot


soms stuur ik ook wel iets meer foto's als er echt veel leuke tussen zitten maar probeer bij een standaard shoot wel 10 tot 15 foto's aan te houden, komt neer op soms wel 6 uur alleen aan bewerken, als ik dan alles moet doen wordt dat dagen werk xD

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:55

Wat vragen jullie allemaal dan aan prijzen? Zijn de taxaties reeël?
Ik zag bijvoorbeeld ook iemand voorbij komen die vroeg 10 euro en zat te denken om te verhogen is dat dan voor een complete shoot of per foto?

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:05

Shanna schreef:
Wat vragen jullie allemaal dan aan prijzen? Zijn de taxaties reeël?
Ik zag bijvoorbeeld ook iemand voorbij komen die vroeg 10 euro en zat te denken om te verhogen is dat dan voor een complete shoot of per foto?


Bij mij kost een basis reportage €35 (reportage van ca. 1 tot 1,5 uur, 1 origineel bestand (twv €5,00) en 10 tot 15 web bestanden)
een deluxe reportage kost bij mij €60 (reportage van ca. 2 uur, 3 originele bestanden (twv €15,00) , 15 tot 20 web bestanden)

marijepagter

Berichten: 201
Geregistreerd: 02-10-11
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:34

Shanna schreef:
Wat vragen jullie allemaal dan aan prijzen? Zijn de taxaties reeël?
Ik zag bijvoorbeeld ook iemand voorbij komen die vroeg 10 euro en zat te denken om te verhogen is dat dan voor een complete shoot of per foto?


ik denk dat dit op mij slaat? Ik vraag 10€ voor hele shoot incl ongeveer 10 nabewerkte fotos op origineel formaat en zonder watermerk.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:40

Marit schreef:
Je hele selectie? Hoeveel foto's zijn dat dan ongeveer?


Hangt een beetje van de shoot vanaf. Bij gezinnen loopt dat naar de 50-60 bij communies eigenlijk ook. Ik merk ook dat hier in de buurt de 'concurrentie' dat ook doet. Ik heb er ook nooit problemen mee.

Ik vraag altijd genoeg voor een shoot en ik heb ook bijna geen tijd om dan nog eens alles digitaal te gaan uploaden zodat ze bv kunnen kiezen. Zou dat ook niet graag doen met onbewerkte foto's zoals ik al eens gehoord heb. Maar is denk ik stukje persoonlijk! Heb net je blog gelezen en deel je mening ivm vertrouwen in klanten. Ik mik momenteel ook op een iets hogere doelgroep en dat krijg je vaak ook wel als de prijzen navenant zijn. Dan heb je echr opvallend minder misbruik met je foto's want de mensen snappen dat ook wel gewoon.

Met huwelijken hoe werk jij dan? Dan is het sowieso alle beste beelden bij mij..

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:48

Wat vraag je dan voor zoveel foto's?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:24

k_m schreef:
Marit schreef:
Je hele selectie? Hoeveel foto's zijn dat dan ongeveer?


Hangt een beetje van de shoot vanaf. Bij gezinnen loopt dat naar de 50-60 bij communies eigenlijk ook. Ik merk ook dat hier in de buurt de 'concurrentie' dat ook doet. Ik heb er ook nooit problemen mee.

Ik vraag altijd genoeg voor een shoot en ik heb ook bijna geen tijd om dan nog eens alles digitaal te gaan uploaden zodat ze bv kunnen kiezen. Zou dat ook niet graag doen met onbewerkte foto's zoals ik al eens gehoord heb. Maar is denk ik stukje persoonlijk! Heb net je blog gelezen en deel je mening ivm vertrouwen in klanten. Ik mik momenteel ook op een iets hogere doelgroep en dat krijg je vaak ook wel als de prijzen navenant zijn. Dan heb je echr opvallend minder misbruik met je foto's want de mensen snappen dat ook wel gewoon.

Met huwelijken hoe werk jij dan? Dan is het sowieso alle beste beelden bij mij..


Dat is wel veel! Ik kies daar niet voor omdat dan de kwaliteit van mijn werk omlaag zou gaan of alles wordt duurder.
Ik bewerk iedere foto heel uitgebreid en als ik 60 foto's moet bewerken dan komen er veel uren aan werk bij en moet de fotoshoot prijs ook heel erg omhoog. Denk niet dat mijn klanten daar blij mee zijn :D
Ik laat ze inderdaad uit onbewerkte bestanden kiezen. Iedereen weet (neem ik aan) dat ik graag en veel nabewerk dus het maakt me niet uit dat mensen dan het origineel zien. Deze werkwijze levert me bijna standaard nabestellingen op!

Bruiloften krijgt men inderdaad vrijwel alle gelukte foto's die ik de moeite waard vind. Meestal zo'n 400-500. Nabestellen kan dan niet meer. Dit zijn ook gewoon grote bestanden en standaard zonder logo. Maar goed, dit is ook waarom een huwelijk een stuk duurder is dan een gewone fotoshoot :D Alles zit bij de prijs inbegrepen.

amyblub

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:53

Ik ben zelf een hobby fotograaf die zo nu en dan betaalde opdrachtjes doet!
Mijn taxaties:

Pagina 98:
Joy_Mennings: Mooie scherpe foto's. Persoonlijk zou ik de oneffenheden verwijderen en ik zou iets meer van het model willen zien :) Rond de €30.
Billionache: Bij de eerste drie foto's vind ik het licht iets te 'hard', de laatste 2 vind ik heel erg mooi! Ook de foto's op je site vind ik erg mooi, goede scherpte en ik vind de paarden/honden er prachtig op staan. €60-€70.
JAV: Heel fijn sfeertje bij jouw foto's! Vooral de tweede foto van het meisje vind ik prachtig. Bij de foto van de hond lijkt de scherpte verkeerd te liggen (meer op de straat/poot dan op zijn kop). €80-€100.
GabyShyy: Hele fijne foto's om naar te kijken, bij de eerste vind ik de toegevoegde zon iets te fel naar mijn smaak en bij de laatste zou ik de horizon iets rechter zetten. Waarschijnlijk was dit een heuvel die al zo lag maar ik erger me er toch een beetje aan :P Verder mooie foto's! €50-60.
Keell94: Mooie foto's, ben zelf niet zo weg van het vignette maar dat is natuurlijk persoonlijk :) €30-€40
Mariekeoo: Vooral 3&4 spreken mij heel erg aan, mooie warme foto's! €40-€50
Liselot: De eerste vind ik gelijk al prachtig, bij de tweede lijkt de scherpte op haar borst te liggen. Verder ogen het hele liefdevolle foto's, wat je ook mag verwachten bij een newborn shoot :) Aan de hand van deze foto's zou ik €60-€70 zeggen, en na op je site gekeken te hebben zou ik >€100 zeggen, daar laat je wat sterkere foto's zien!
Joy_mennings: De eerste twee vind ik een beetje standaard kiekjes, de scherpte ligt wel goed en de rest klopt ook, maar ik vind ze niet zo spannend :)! De laatste foto vind ik wel heel erg spreken, daarvoor €40.
Mie123gie: Sorry, deze foto's spreken mij niet aan. Ik vind ze donker, ze zijn (lijken?) onbewerkt en ik vind de jongen er op de een na laatste foto heel oncharmant uit zijn ogen kijken, ik krijg het gevoel dat hij net zijn ogen geopend heeft. De laatste foto ziet er onscherp uit. Ik zou niet heel blij zijn als ik hier €30 euro betaald voor zou hebben. <€10

Pagina 99:
Maaike_Melis:Je ziet duidelijke verbetering! Ik mis nog wel een spannendere compositie, maar ik vind het al zeker een goed begin! €25-€30
JAV: Op basis van deze 2 foto's zou ik wederom >€100 vragen! Echt prachtig.
Brenda_95: Ik ben verliefd op die eerste! Naar aanleiding van de foto's op jouw site zou ik €70-€80 zeggen!
Matedor: Mooie foto's maar niet heel bijzonder! Bij de eerste lijkt de scherpte ook op de bloemen te liggen. €30-€40
YentlShots: Wat me als eerste op valt bij foto 1 is dat er vuiltjes op je lens/sensor oid zitten. Dat zou ik zeker wegpoetsen want ik vind de foto heel sprekend. Ook de rest vind ik erg sterk! €80-€100.
Celine_Famke: De eerste foto is erg interessant zeg! Leuk gedaan :) Het springende paard vind ik ook netjes. De rest vind ik niet heel denderend €10-€15.
Arantes: Erg mooi! Zoals ik al eerder zei ben ik niet erg fan van vignette maar jouw foto's spreken me echt aan! Vooral de eerste. €35-€45.

Pagina 100:
Terrabeertje: Hele fijne foto's, al zou ik het onderwerp iets meer ruimte geven, bijvoorbeeld bij foto 3 iets meer naar rechts. De laatste is echt mijn favoriet, maar daar ook weer iets meer ruimte erom heen! €30-€45.
Keell94: Hier word ik heel blij van! Al zou ik bij sommige nog even denken aan rules of thirds.€50-€60.
Puppy1128: Ik vind dat je hier niet echt hele sterkte foto's laat zien, aan de hand van jouw facebook pagina zou ik rond de €40-€50 zeggen. Vooral de foto van de schotse herdershond vind ik erg mooi.
Louiisaa: Mooie foto's. bij die op het strand vind ik het bonte paard iets overbelicht. €30.
Kimmie1995: Ik mis wat scherpte, maar dat kan ook aan de upload liggen. De laatste foto vind ik mooi! €25- €30.
Jotach: Iets te grauw voor mijn smaak, bij de eerste zou ik het onderwerp iets meer ruimte geven. €15- €20.
Quintenvo: Hee, jou ben ik wel eens op facebook tegen gekomen! Mooie en zeker sprekende foto's! €70- €80.
Fosco: 1 woord: Wauw! Ik weet niet wat je vraagt maar ik zou flink wat neerleggen voor jouw foto's! Hele magische foto's. Zeker >€100.
Marijepagter: Een beetje standaard foto's, de laatste vind ik mooi! Ik zou rekening houden met de horizon :) €20- €25.

________________________________________________________________________________________________________________________
Zoals ik al zei ben ik zelf een hobby fotograaf en doe zo nu en dan betaalde opdrachten.
Ik stuur per sessie ongeveer 25-40 foto's.

(foto's zijn van mijn facebook gehaald.)

Paarden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Portretten/mensen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:31

Ik zie dat er al weer mooie foto's geplaatst zijn, dus ik wil wel weer even taxeren voor mijn collega's.

Pag 99

Brenda_85: Je foto's hebben een heel mooie sfeer. Je modellen tonen karakter en dat is toch het belangrijkste in een foto dat de kijker dat kan zien. Heel mooi. Als ik foto's als deze krijg, dan mag je daar gerust €75,- voor vragen. Ik heb je website bekeken en nu word ik wel even boos op je hoor.. Je vraagt echt veel te weinig voor een lange sessie, dat mag je best omhoog gooien. :j

Matedor: Als ik eerlijk ben, vind ik de foto's wat saai ogen. Er zit, op de 4e foto na, geen sfeer in de foto's. De modellen zitten er maar wat bij. Op de laatste foto kijkt het meisje wat moeilijk uit haar ogen. Op de één na laatste foto snap ik waar je naartoe wilt. De pose is mooi en de omgeving ook, maar er komt niet veel energie uit de foto als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan hier niet echt een bedrag aan vastplakken, sorry.

YentlShots: Je concertfoto's zijn erg mooi, er is veel gevoel in de artiesten te zien, maar hier kan ik moeilijk op taxeren. Je modelfoto's zijn ook mooi, mooie streetlook. Ik heb toch even moeten spieken op je website om een goede indruk te krijgen van wat je maakt en ik moet zeggen.. Ik zie daar foto's staan van een concert die vele malen beter zijn dan die je nu laat zien. Ik kan je niet taxeren. Ik merk wel dat ik meer energie krijg van foto's van de artiesten zelf, dan van een foto met publiek erbij... De energie van het publiek mist wel in de foto's. Maar je levert over het algemeen goed werk! Ga zo door!

Celine_Famke: Leuk dat je speelt met een langere sluitertijd. Dit geeft echt een gaaf effect. Al vind ik de NS-automaat en het bordje rechtsboven erg storend. Voor de rest vind ik de foto's niet echt bijzonder. Ik zou niet herkennen dat jij die gemaakt hebt, als je begrijpt wat ik bedoel. Daar zou je je nog op kunnen richten om een eigen stijl te ontwikkelen. Dit neemt natuurlijk wel wat tijd in beslag, dat snap ik.

Arantes: Hele mooie kleuren, de modellen komen duidelijk naar voren. Voor zulke kwaliteit zou ik €60,- neertellen. Alleen zou ik dat nep-zonnetje iets subtieler plaatsen. De vignette is ook te duidelijk, waardoor de lichte partijen vlekkerig worden. Je zou dan echt moeten spelen met dekkingen van de gum en van het effect zelf, dan oogt het nog iets natuurlijker.

Pag. 100

terrabeertje:
De foto's zijn mooi, maar ik zou de foto's waar het dier kalmeringssignalen vertoond weglaten (zoals foto 3; oren naar achter, oogwit laten zien, tongelen). Een foto wordt dan voor de kijker ook veel onrustiger. Ook bij jou zou ik opletten met een nep-zon. Dit kan mooie effecten opleveren, maar als je het niet subtiel wordt dan oogt het als een random vlek in de foto. De zon zit namelijk niet op de struiken. Je zou dan beter met lichteffecten kunnen werken, ook spelen met verschillende dekkingen van de gum en het effect. Ik zou iets zeggen van €45,-?

Keell94: Geweldig, die eerste foto. De manen die meegaan in de wind en die zachte blik. Heel goed vastgelegd. Alleen op de derde mis ik de connectie tussen de modellen. Voor de rest zet je ze heel mooi dromerig neer. Ook ik heb even je website bekeken en ook jou raad ik aan om toch omhoog te gaan in de prijzen. €35,- voor 1-1.5 uur? Neeneenee, niet doen. Je mag voor die tijd al €65,- rekenen hoor. En voor het deluxepakket mag je echt wel €90,- gaan rekenen. Ik vind wel dat je heel veel foto's levert, dat hoeft echt niet. Je kan het slimmer spelen door de klant juist na te laten bestellen.

puppy1128: Mooi hoe je speelt met de ondergaande zon, maar ik zal niet zeggen dat de foto's denderend zijn. De foto van de hond is grappig vastgelegd, maar binnen de hondenfotografie is dit geen mooie houding. Dat is sowieso bij elk dier niet mooi als die neerkomt op de voorpoten. Ik kan hier dus nog niks over zeggen sorry. Maar blijf vooral oefenen en spelen met licht! Je bent op de goede weg.

[url]louiisaa:[/url] De eerste drie foto's zijn gewoon prachtig. Hele mooie kwaliteit. Voor de rest mis ik toch nog de connectie tussen de dieren. Er mist iets, maar ik kan er niet gelijk mijn vinger op leggen. Ik heb daarom maar even je website bekeken en ik denk dat de buitenfoto's een beetje te simpel zijn. Ik merk ook dat de oren van de paarden vaak naar de zijkant wijzen, dit vind ik persoonlijk niet zo mooi. In je portfolio van 'andere dieren', daar mis ik alles wel een beetje. Maar je portfolio van mensen vind ik wel weer geweldig! Mooie kleuren, de mensen hebben duidelijk lol. Eerlijk, ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten als ik bij jou een fotoshoot boek, alleen voor de black-foto's en daar zou ik best €45-50,- voor willen neertellen (afhankelijk van wat je krijgt en hoe lang je ermee bezig bent).

Kimmie1995: De eerste foto ziet er ongemakkelijk uit, maar bij de rest hangt een ontspannen sfeer. Ik zou je toch aanraden om een mooie locatie op te zoeken als dat haalbaar is, want de omgeving is behoorlijk druk wat de foto's minder maakt. Die meid op de 2e en 3e foto heeft zo'n mooie jurk aan, dat zou echt mooier uitkomen in een mooi natuurgebied. Ik zie geen website of iets dergelijks om te kijken of je dat ook kan aanbieden, dus ik zal de foto's niet taxeren. Persoonlijk houd ik gewoon meer van modellen in de vrije natuur.

Jotach: Je hebt al een eigen stijl ontwikkeld, goed zo! Je moet er alleen wel van houden. Nu ben ik echt een persoon die juist van kleur en frisheid houdt, dus dan past dit niet zo in mijn straatje. Voor mij is het toch te donker. Daarom raad ik je aan om te kijken naar hoe lang je bezig bent en je uurloon gewoon aan te houden, want je zegt al zelf dat je er toch heel wat tijd in steekt.

quintenvo: Eerste foto: WAUW. Prachtig dat licht, mooi hoe moeder en kind bij elkaar staan. Dit is echt een foto waar je €80,- voor kan vragen hoor. De tweede foto stelt me dan wel wat teleur vergeleken met de rest. Het is een simpele foto en ik denk dat je veel meer in je mars hebt. De foto van de manen.. Geen idee waarom, maar deze trekt mij zo erg en normaal gesproken is dat niet mijn ding. Die kan zo heel groot aan de muur hangen. Voor de rest van de foto's zeg ik rond de €60,-.

Fosco: *\o/* fan van mijn werk, zo leuk om te horen! Voor jou ook wel €130,- + hoor. Je bent echt vooruitgegaan.

marijepagter: €10,-... Meid... Ik denk dat je dan toch beter verder kan oefenen voor je geld gaat vragen. Iemand die €10,- vraagt voor zijn/haar werk komt op mij niet professioneel over en zal ik niet vertrouwen in hebben omdat je je werk blijkbaar zelf ook weinig waard vindt. Je zal dan dus toch een keuze maken; een normaal uurtarief vragen of door blijven oefenen.

pag 101
amyblub: De eerste foto zou ik nog iets beter uitsnijden. Het hekwerk is makkelijk weg te werken, dus dat zou ik ook doen als ik jou was. Voor de rest straalt de foto veel rust uit, mooi die lucht. Het is niet mijn smaak wat betreft foto's, maar ik denk dat een gemiddeld persoon best tevreden kan zijn met wat er geleverd wordt. Ik zou zeggen zo €50,-.

_____________________________________________

Inmiddels ben ik ook weer verbeterd in mijn werk...

Honden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paarden:
Afbeelding
Afbeelding

Mensen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:37

Marit schreef:
Dat is wel veel! Ik kies daar niet voor omdat dan de kwaliteit van mijn werk omlaag zou gaan of alles wordt duurder.
Ik bewerk iedere foto heel uitgebreid en als ik 60 foto's moet bewerken dan komen er veel uren aan werk bij en moet de fotoshoot prijs ook heel erg omhoog. Denk niet dat mijn klanten daar blij mee zijn :D
Ik laat ze inderdaad uit onbewerkte bestanden kiezen. Iedereen weet (neem ik aan) dat ik graag en veel nabewerk dus het maakt me niet uit dat mensen dan het origineel zien. Deze werkwijze levert me bijna standaard nabestellingen op!


Helemaal eens.
Je doet het precies zoals ik het doe: ze krijgen de originele foto's te zien (wel in lage resolutie, zodat ze er niks mee kunnen), ze kunnen het ook niet opslaan... Ze weten hoe ik bewerk. Ik geef ze gewoon een besteltegoed, zodat ze zelf de vrijheid hebben wat ze willen. En ook deze tactiek levert altijd wel nabestellingen op, dat is toch wat je als fotograaf ook wilt..? :o

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:25

JAV: Bedankt voor je taxatie :) leuk om van jou te horen want vind jouw foto's prachtig, vooral die van de honden en menselijke modellen spreken mij erg aan.

ik lever 10 tot 15 foto's bij het standaard pakket en bij het deluxe pakket 15 tot 20 foto's, vind dat zelf goed te doen omdat ik vaak al heel selectief moet selecteren omdat ik vaak wel meer goede heb haha. ben zelf niet zo van de onbewerkte foto's sturen zodat ze kunnen kiezen, merk dat ze het dan lastig vinden om het eindplaatje te zien.

wat vind jij dan een mooi aantal foto's voor beide paketten?

verder even mijn beoordeling over jou! vind de eerste van de hond en het laatste portrait geweldig, de hond springt er echt uit (letterlijk haha) en het portrait is heel mooi zacht weergegeven, ik hou daarvan. De paarden foto's vind ik iets minder, wat er bij de hond en model wel is mis ik daar zegmaar, het speelse en zachte effect €80-€110

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:49

Keell94 schreef:
JAV: Bedankt voor je taxatie :) leuk om van jou te horen want vind jouw foto's prachtig, vooral die van de honden en menselijke modellen spreken mij erg aan.

ik lever 10 tot 15 foto's bij het standaard pakket en bij het deluxe pakket 15 tot 20 foto's, vind dat zelf goed te doen omdat ik vaak al heel selectief moet selecteren omdat ik vaak wel meer goede heb haha. ben zelf niet zo van de onbewerkte foto's sturen zodat ze kunnen kiezen, merk dat ze het dan lastig vinden om het eindplaatje te zien.

wat vind jij dan een mooi aantal foto's voor beide paketten?

verder even mijn beoordeling over jou! vind de eerste van de hond en het laatste portrait geweldig, de hond springt er echt uit (letterlijk haha) en het portrait is heel mooi zacht weergegeven, ik hou daarvan. De paarden foto's vind ik iets minder, wat er bij de hond en model wel is mis ik daar zegmaar, het speelse en zachte effect €80-€110


Ik vertel wel wat ze kunnen verwachten tijdens het bewerken. En als je een vaste stijl hebt, weten ze ook wat ze kunnen verwachten. Ze krijgen bij mij ook de vrijheid om zelf inbreng te hebben op de foto. Als ze de nabewerking niet mooi vinden, wat mij nooit is overkomen, dan bewerk ik het opnieuw naar hun wens. Ik houd rekening met mijn stijl en die van hun.
Ik gooi ze wel even door Lightroom om ze wat aantrekkelijker te maken, maar ik ga ze niet heel precies bewerken. Dan ben ik uren bezig en de kans is klein dat de klant die foto's ook allemaal gaat kiezen. Dan heb je voor niks veel uren gedraaid.

Ik ga zelf voor kwaliteit en ben blijer met 3 goede foto's dan 10 foto's die minder zijn, dus dat is toch iets wat je zelf moet uitvinden wat voor jou het beste werkt. Dit verschilt ook per persoon, sommigen gaan liever voor het aantal foto's.
Voor mij werkt dat besteltegoed prima. Ik lever foto's digitaal in drie verschillende resoluties met verschillende prijzen en afdrukken. Zo kan de klant zelf kiezen of die meer foto's wilt in lagere resolutie of minder foto's in betere resolutie. Sommigen willen de foto's namelijk alleen op internet showen, dus dan kunnen ze de lage resolutie kiezen en meer krijgen. Anderen willen helemaal losgaan met afdrukken en dan kiezen ze toch hogere resoluties. Deze manier levert mij altijd flinke nabestellingen op hoor.

Bedankt voor je feedback ;)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:47

Pagina 97:
Brenda_85: Vind het fijne foto’s om naar te kijken . Mag nog iets meer je eigen stijl ontwikkelen. 40 euro
Terrabeertje: de eerste foto vind ik heel gaaf. De rest doet mij niet zo veel. 15 euro
Lina: Eerste foto vind ik echt heel gaaf 50 euro
Murosch: De foto’s van de kinderen vind ik echt heel gaaf. De foto’s van de honden vind ik vrij hard qua contrast 30 euro

Pagina 98:
Billionache: Hele mooie plaatjes. Fijne scherpte. 75 euro
JAV: Hele mooie eigen stijl 100 -150 euro
GabyShyy: Eerste foto erg mooi. De andere missen een beetje sfeer 30-40 euro
Keel94: Mooie scherpe foto’s. Niet veel op aan te merken 50 euro
Joy menings: Vind de foto’s erg grauw. Ik zou nog even dooroefenen

Pagina 99:
Maaike Melis: Ik mis een bepaalde scherpte in je foto’s. 25 euro
Celine Famke: Jou eerste foto op het perron vind ik echt heel gaaf. De rest zijn leuke plaatjes. Maar ik mis iets. Zou niet meer dan 15 euro vragen.
Antares: Mooie sfeer. Pas op dat ze niet te blauw worden 30-40 euro

Ga vanmiddag verder met taxeren

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:52

Ik heb sinds kort een nieuwe lens. Dus weer flink aan het oefenen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:28

Ik zal ook maar weer even gaan taxeren. Mijn eigen foto's komen iets later.

Pagina 98
mie123gie: Ik zou nog even dooroefenen. Je foto's zijn erg onderbelicht en lijken ook niet helemaal scherp te zijn. Verder zijn het ook niet hele bijzondere composities.

Pagina 99
Maaike_Melis: Niet al je foto's zijn even scherp. Verder vind ik je foto's wel erg mooi kleurrijk en het licht is op sommige foto's ook mooi. Ik zou €5-10 vragen.
JAV: Hele mooie foto's! €100-150
Brenda_85: Mooie foto's! Ze lijken wel een beetje heel erg verscherpt te zijn. €80
matedor: Ik vind de schaduwen in sommige foto's een beetje te donker. Ook missen ze wat scherpte. €20-25
YentlShots: Hele mooie foto's! €80-100
Celine_Famke: De witbalans klopt niet op alle foto's, sommige zijn heel geel/oranje. Verder zou ik iets meer gaan nabewerken (o.a. horizon recht zetten en witbalans corrigeren) Verder zijn het wel leuke foto's. €10
Arantes: Mooie foto's, ook mooi licht in sommige foto's! €30

Pagina 100
terrabeertje: Mooie foto's en sfeer. €60
Keell94: Erg mooie foto's. Ook de kleuren en sfeer in je foto's vind ik erg mooi! €80-100
puppy1128: Voor de eerste twee foto's zou ik niks geven. De laatste foto vind ik dan weer wel erg mooi! Als je foto's altijd van die kwaliteit zijn dan zou ik €30-40
louiisaa: De foto's buiten lijken niet allemaal even scherp te zijn, maar verder mooie foto's! Ik zou er €40-50 voor geven.
Kimmie1995: Mooie foto's maar er zou nog iets meer sfeer in mogen. €30-40
Jotach: Erg mooie foto's met een mooie sfeer! €50-60
quintenvo: Prachtige foto's €80-100
Fosco: Ook prachtige foto's: €100-150
marijepagter: De kleuren kloppen niet helemaal en sommige foto's zijn overbelicht. Ik zou er nu €10-15 voor geven.

Pagina 101
amyblub: Ik vind vooral je portretten mooi, de foto's van de dieren zijn niet heel speciaal. Ik zou er €30-40 voor geven.
JAV: Nog steeds hele mooie foto's! €100-150
Leonie_M: Je foto's lijken niet scherp te zijn (op die close-up van het oog na) Verder vind ik het niet zo'n speciale foto's. Ik zou er voor nu €10-20 voor geven.

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:29

JAV schreef:
terrabeertje:
De foto's zijn mooi, maar ik zou de foto's waar het dier kalmeringssignalen vertoond weglaten (zoals foto 3; oren naar achter, oogwit laten zien, tongelen). Een foto wordt dan voor de kijker ook veel onrustiger. Ook bij jou zou ik opletten met een nep-zon. Dit kan mooie effecten opleveren, maar als je het niet subtiel wordt dan oogt het als een random vlek in de foto. De zon zit namelijk niet op de struiken. Je zou dan beter met lichteffecten kunnen werken, ook spelen met verschillende dekkingen van de gum en het effect. Ik zou iets zeggen van €45,-?

wat een super feedback! dankjewel hier kan ik iets mee.