[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25527
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:14

Shiloh schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar dit is het spiegelreflex topic. Dan hoort die vraag hier toch niet :?


Dat niet, maar jouw 1e reactie,voor de aanpassing, was juist wat ze zelf ook al schreef. ;)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:42

Ik vraag het bewust hier omdat in het compact camera topic niet veel over bridge camera's enzo geschreven wordt. Ook is dat topic nogal dood..

Als dat echt zooo strikt is dan wacht ik wel op antwoord in het andere topic :)

MyWishMax

Berichten: 25527
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:58

k_m schreef:
Ik vraag het bewust hier omdat in het compact camera topic niet veel over bridge camera's enzo geschreven wordt. Ook is dat topic nogal dood..

Als dat echt zooo strikt is dan wacht ik wel op antwoord in het andere topic :)


Ik snapte het hoor, van mij mag het ook hier. Ik heb er alleen echt geen verstand van, sorry

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:04

Toch bedankt MyWishMax!

Ik was wat aan het opzoeken en zou denk ik graag een systeem camera van canon willen, dan kan ik bv wel mijn 50mm lens meenemen en op deze body zetten als ik het goed begrijp? :)

Fem

Berichten: 12526
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:27

k_m schreef:
Toch bedankt MyWishMax!

Ik was wat aan het opzoeken en zou denk ik graag een systeem camera van canon willen, dan kan ik bv wel mijn 50mm lens meenemen en op deze body zetten als ik het goed begrijp? :)


Klopt... je kunt er zelfs je 70-200mm op schroeven... maar dan moet je uitkijken dat het niet afbreekt.. :')

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:04

MyWishMax schreef:
k_m schreef:
Ik vraag het bewust hier omdat in het compact camera topic niet veel over bridge camera's enzo geschreven wordt. Ook is dat topic nogal dood..

Als dat echt zooo strikt is dan wacht ik wel op antwoord in het andere topic :)


Ik snapte het hoor, van mij mag het ook hier. Ik heb er alleen echt geen verstand van, sorry


Dat is eigenlijk ook het enige wat ik wilde zeggen. Ik denk dat hier gewoon niet veel mensen zijn die verstand hebben van compact camera's.

manzano

Berichten: 24024
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:46

Ik hoor veel goeds over de Canon Powershot-camera's. Heb er destijds ook een overwogen. SX 60 HS schiet ook in RAW bijv.

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:51

Heei allemaal,

Ik heb nu zelf een Sony DSC-HX400v maar ik wil graag gaan sparen voor een wat `professionelere camera`. Graag wil ik dan sparen voor een canon. Zelf zat ik te kijken naar een 70D of een 80D (Is dan nog wel ff sparen) Wie heeft er ervaring met deze camera`s? En wat voor lenzen zou je er dan het beste bij kunnen kopen? (Ik doe vooral aan paarden fotografie)
Zijn er nog andere camera`s van Canon die hier veel op lijken en waar ik eventueel ook nog naar zou kunnen kijken? :)

Sellyxx

Berichten: 1235
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:25

Hallo allemaal!

Ik hoop dat mijn vraag hier juist staat. Mijn vraag gaat eigenlijk over een systeemcamera, maar misschien zou iemand hier mijn vraag wel kunnen beantwoorden:

Ik kan deze camera overnemen van iemand voor 100,-
( inclusief de lens) https://www.bol.com/nl/p/panasonic-lumi ... 011678620/

Ik vroeg mij af of mensen bekend zijn met dit merk en/of model. Dit model is inmiddels niet meer leverbaar, dat is wel wat ik zie. Nieuwprijs ong. 489,- Zelf ben ik van plan om mij echt meer te verdiepen in verschillende soorten camera's, en ben ik ook van plan een wat duurdere camera te komen om serieus mee te fotograferen. Op dit moment heb ik daar het geld nog niet voor en daarom zoek ik naar een wat simpelere camera voor deze zomer, gewoon een waar ik wat mooie plaatjes mee kan schieten. Is deze camera voor mij geschikt? Of heeft iemand anders misschien een andere goede tip?

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:58

Ik ken dit model niet. 100 euro is natuurlijk niet zoveel geld (voor camera's), maar ik weet niet of ik het zou doen. Het model is van 2011, dat is behoorlijk oud. Zeker omdat de systeemcamera's de laatste 4/5 jaar een enorme vlucht hebben genomen in kwaliteit. Tegenwoordig zijn het echt wel volwaardige vervangers voor spiegelreflex camera's, maar dat is echt iets van de laatste jaren. Het was ook nog eens een instap model.

De mount is wel al micro four thirds. Dat betekend dat nieuwe lenzen er ook op zouden moeten passen van zowel panasonic als olympus.

Met welk doel wil je deze camera kopen?

maaikemuis
Berichten: 5306
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:04

Deze camera kostte in 2012-2013 nog maar een euro of 200... de prijs die jij noemt is de prijs zoals die was bij de lancering. Kortom, ik vind hem enorm overpriced. Als het nu een paar tientjes was... het lensje zelf kost 100 euro.

Ik denk niet dat je er veel aan gaat hebben. Beter koop je dan een goede compact anno nu of je zet het geld apart voor de spaarrekening voor een spiegelreflex of goede systeemcamera (die overigens niet minder kosten dan spiegelreflexen).

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:47

@ K_M: Ik heb zelf een systeemcamera (dan wel een Sony A6000 en geen Canon) maar ik ben er zeer tevreden mee. Kan op groot formaat zowel in RAW als JPG schieten en is enorm fijn in gebruik, stuk kleiner en lichter en hierdoor ook handzamer. De camera is inmiddels al naar Kos en Sri Lanka mee geweest en tevreden met de kwaliteit. Kijk wel echt even goed of er dezelfde vatting op zit als bij je eigen spiegelreflex. Ik weet dat mijn systeemcamera een E-Mount heeft maar bijvoorbeeld de meeste DSLR van Sony hebben een A-Mount. Hierdoor ben ik wel duurder uit qua lenzen, ten minste nu nog.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14511
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:23

Pfft ik kom er echt niet uit. Ben van een Nikon D90 naar een D7100 gegaan. Die is helaas kapot en valt buiten de garantie. Kan hem voor veel geld repareren of gewoon iets nieuws kopen.. Maarja, wat is nou echt een leuke upgrade? :=

maaikemuis
Berichten: 5306
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:33

Wat wil je doen? Er zijn heel veel leuke upgrades.

Wanneer de D7100 beviel, dan kun je besluiten om bijvoorbeeld voor de D7200 te gaan (de D7500 is ook mooi, maar ik vind hem zijn prijs nog niet waard). Wanneer je meer de sportfotografie in wilt dan kan is de D500 echt prachtig, maar daar hangt ook wel een prachtig prijskaartje aan.

Daarna kom je in het FF segment terecht naar mijn idee. Ik ben zelf overgestapt van de D300s (de voorganger van de D500) naar een D750 en ik ben niet eerder zo ontzettend gelukkig geweest met een camera.

In het FF segment heb je de keuze uit de D610, de D750 en de D810 (en de D4 en D5, maar die zijn niet meer te betalen). De D810 is voor de meeste mensen al wel een beetje teveel van het goede. In mijn ogen wint de D750 het van de D610 (meer veelzijdig, betere functionaliteit. De D610 is een beetje een D3300 met een FF sensor imo).

Wat zijn de kosten van reparatie?

ikke

Berichten: 37675
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:47


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14511
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:50

Honderden euro's...
Zat inderdaad te kijken naar FF, de stap naar D7200 bijvoorbeeld vind ik zonde om te doen. Wil wel echt gelijk goed omhoog dan. Als het een occasion D750 is kan ik 't nog wel behappen maar daar ben ik eigenlijk niet zo van.. Maar nieuwprijs is me nog iets te hoog voor het mooie. Moet ik nog ffies sparen. Maar dan moet ik weer langer met m'n oude D90 fotograferen en die heeft echt z'n beste tijd gehad en is dan kwalitatief echt prut inmiddels.. - O-

Fotografeer voornamelijk paarden maar tegenwoordig ook veel motoren. Moet dus wel echt idd sportfotografie aankunnen. En heb nu alleen de Nikon 70-200mm f4.0 erbij maar wil later nog een groothoeklens aanschaffen.

maaikemuis
Berichten: 5306
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:20

ikke schreef:


Ja, dat bedoel ik met een geldboom ;)

Wanneer je kijkt naar de Nikon D610 en de D750 was de keuze voor mij vrij snel gemaakt. De D610 is langzamer, heeft minder focuspunten, heeft geen kantelbaar scherm, geen wifi. Overal krijg je met de D750 meer camera.

Tweedehands kun je een d750 voor pak en beet 1500 euro op de kop tikken (ik heb mazzel gehad met 1350 inclusief nog een jaar garantie).

manzano

Berichten: 24024
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:49

Wat balen dat je buiten de garantie valt zeg!

Ik wil overstappen naar de canon 7d mk2. Nog even uitzoeken waar ik hem koop. Sommigen leveren een wifi kaart inclusief. Moet eigenlijk nog wat sparen, maar in de maand juni krijg je gratis Manfrotto statief. Dat is wel de moeite!

MyWishMax

Berichten: 25527
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:59

Die kaart kost 50 euro en als je hem in een pakket koopt, kost die geloof ik 45 euro. Ik heb er ook naar gekeken, maar gewoon normale gekocht gisteren. Die kaart haal ik nog wel keertje los als ik het mis haha

manzano

Berichten: 24024
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:02

MyWishMax schreef:
Die kaart kost 50 euro en als je hem in een pakket koopt, kost die geloof ik 45 euro. Ik heb er ook naar gekeken, maar gewoon normale gekocht gisteren. Die kaart haal ik nog wel keertje los als ik het mis haha

Bij verschillende winkels zit hij er bij zonder meerkosten.

MyWishMax

Berichten: 25527
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:11

Wat kost hij daar dan?

manzano

Berichten: 24024
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:16

MyWishMax schreef:
Wat kost hij daar dan?

1429
Volgens mij de prijs in bijna alle winkels. Waar heb jij hem gekocht?

MyWishMax

Berichten: 25527
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:18

Ik heb hem serieus nergens kunnen vinden met Wi-Fi adapter voor die prijs. Maar ik ben naar KE gereden, zodat ik oude spullen kon inruilen. ;)

manzano

Berichten: 24024
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:22

Cameratools sowieso

Edit: en Cameraland ook

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14511
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:16

maaikemuis schreef:
ikke schreef:


Ja, dat bedoel ik met een geldboom ;)

Wanneer je kijkt naar de Nikon D610 en de D750 was de keuze voor mij vrij snel gemaakt. De D610 is langzamer, heeft minder focuspunten, heeft geen kantelbaar scherm, geen wifi. Overal krijg je met de D750 meer camera.

Tweedehands kun je een d750 voor pak en beet 1500 euro op de kop tikken (ik heb mazzel gehad met 1350 inclusief nog een jaar garantie).


Ben vandaag naar Kamera Express geweest, en toen beweerde die meneer daar ineens dat mijn lens niet geschikt is voor de d7100. Dat is daarom niets meer scherp stelt en dus kapot lijkt. . Nog nooit van gehoord dat die combi niet samen kan. En sowieso, waarom eerst geen problemen en nu wel? Vond het maar vaag. -O-
Hij is opgestuurd en hoor het dan wel, maar als ze wel iets vinden wat niets te maken heeft zogezegd met m'n lens, het echt veel geld kost, ga ik inderdaad kijken naar een d750