centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:52

Mag ik een half uurtje extra? Ik ben net achter de pc gekropen :o

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:07

Zo, ik zat even hopeloos te stoeien met het maken van een drieluik. Het lukte me niet horizontaal, dus dan maar verticaal vandaag. Note to self: cursussen volgen :+ Geen idee hoe het me een paar jaar geleden was gelukt :D En sorry dat ik te laat ben!

Mijn drieluik geeft mijn gevoel weer van mijn wandeling door de Waterleidingduinen. Aangetrokken tot het spotten van 'patatvossen' gingen wij midden maart op pad. Geen vos gespot, maar wel zwanen, herten en de mooie duinen. Na een flinke wandeling (13km) lekker aan de warme choco.
Ik had de bovenste foto graag in het midden gewild, maar lightroom plaatste hem hardnekkig bovenaan :+

Afbeelding

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:13

Niet zo mooi 'verpakt', maar hier is mijn drieluik!

Afbeelding

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:16

Niet het allerbeste, maar het enige wat ik nu nog in elkaar kon zetten.
AfbeeldingDrieluik by Irene Lantman, on Flickr

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:21

Citaat:
Thema maart: Drieluik

Inzenden mogelijk gedurende de hele maand maart (tot 31 maart 23:59). Stemmen is mogelijk vanaf 1 april 00:00 uur tot 2 april 23:59 uur.

  • 2018: Zwart-wit.
  • 2017: Mail, Polder, Seizoen, Here comes the sun, Laag standpunt, Lichtbron, Donker, Fantasie.
  • 2016: Slapen, Bloem, Lente, Tijd, Zon, Handel en Ambacht, Childhood memories, Herfst, Horror, Emotie.
  • 2015: Familie, Silhouet, Manueel, Overbelicht, Lange sluitertijd, Spiegelbeeld, Faceless Selfportrait, Vrijheid, Bloemen & Groente, Bos, Out of the box, smoke, slapen.
  • 2012-2014: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Verloren, Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water, Schaduw, Natuurfotografie, Huisdier, Alledaags, Kijken/zien, Abstract, Reflectie, Ritme, geluksmoment, los van de grond, Risky, I Need


Inzendingen:

Collage
Laatst bijgewerkt door Agossie op 31-03-18 23:58, in het totaal 2 keer bewerkt

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:52

Dankjewel Agossie voor de lijst :list:
Toch mooi wat inzendingen weer!

Hier onze samenvatting, wel een beetje hysterisch met alle drieluiken.
Afbeelding

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 08:21

Oohw ik ben het gister helemaal vergeten. Helaas! Was aan het klussen ipv mijn modelletje lastig te vallen :)

Zal straks nog even goed kijken op wie ik stem.
En fijne pasen alvast iedereen.

Fem

Berichten: 12525
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 10:52

Citaat:
Thema maart: Drieluik

Inzenden mogelijk gedurende de hele maand maart (tot 31 maart 23:59). Stemmen is mogelijk vanaf 1 april 00:00 uur tot 2 april 23:59 uur.

  • 2018: Zwart-wit.
  • 2017: Mail, Polder, Seizoen, Here comes the sun, Laag standpunt, Lichtbron, Donker, Fantasie.
  • 2016: Slapen, Bloem, Lente, Tijd, Zon, Handel en Ambacht, Childhood memories, Herfst, Horror, Emotie.
  • 2015: Familie, Silhouet, Manueel, Overbelicht, Lange sluitertijd, Spiegelbeeld, Faceless Selfportrait, Vrijheid, Bloemen & Groente, Bos, Out of the box, smoke, slapen.
  • 2012-2014: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Verloren, Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water, Schaduw, Natuurfotografie, Huisdier, Alledaags, Kijken/zien, Abstract, Reflectie, Ritme, geluksmoment, los van de grond, Risky, I Need


Inzendingen:

Collage



Mijn stem gaat naar F_Orumster.
De foto's roepen bepaalde gevoelens bij mij op en de foto's vormen ook echt een 3-luik, dat mis ik bij een hoop andere inzendingen namelijk.
Het zijn wel 3 foto's van het zelfde onderwerp, maar het zijn eerder 3 sterke foto's afzonderlijk dan dat ze elkaar ondersteunen.

De enige waarbij ik de ondersteuning van het 3-luik ook ervaar is bij Calice.
Die van JewEmm had het ook kunnen hebben als we bij de middelste foto meer in het oog van het paard hadden gekeken, want de opstelling van de foto's maakt het voor mij wel weer een 3-luik.

NAIWHL schreef:
Gefeliciteerd Femke, met je nichtje!


En nog bedankt voor de felicitatie NAIWHL, al is het wel een neefje ;)

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16209
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:16

Citaat:
Thema maart: Drieluik

Inzenden mogelijk gedurende de hele maand maart (tot 31

Inzendingen:

Collage



Niet mee gedaan met de opdracht deze maand (geen inspiratie). Maar ik wil wel stemmen.
Vind de 3 luik van Fem echt geweldig. Daar zit een duidelijk verhaal in.
Chapeau!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:40


NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:38

Gracezellaa schreef:
Thema maart: Drieluik

Inzenden mogelijk gedurende de hele maand maart (tot 31

Inzendingen:

Collage


Ik ga voor Forumster. Die spreekt mij het meeste aan.

En gefeliciteerd met je neefje ipv nichtje Femke, had er in mijn hoofd een meisje van gemaakt om niet verklaarbare reden...

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:48


F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:08

Citaat:
Thema maart: Drieluik

Inzenden mogelijk gedurende de hele maand maart (tot 31

Inzendingen:

Collage


Na twijfelen tussen Calice en Fem heb ik gestemd voor Fem! Hoewel ik de kleuren en de DOF van Calice haar drieluik mooi vind, vind ik die van Fem meer een verhaal vertellen en dat vind ik de mooiste toepassing van een drieluik.

Ik vind feedback geven en lezen ook leuk! Mijn commentaar voegt zich eigenlijk bij het commentaar van Fem.

- R_emkee, jouw onderwerp heeft het echt in zich om een verhaal te vertellen. Motorcross is best wel lastig om vast te leggen, snelle bewegingen, maar ze zijn keurig scherp! Ik denk dat het erg leuk was geweest als je een andere pose erbij had gezet, of bijvoorbeeld een closeup van het wiel als 1e, dan een racefoto, en dan bijvoorbeeld een vieze helm na afloop. Dan had je een verhaal verteld :)
- Fem, Een ijzersterk verhaal. Hoewel ik de middelste foto niet zo prettig vind kijken, maar dat ligt denk ik persoonlijk (programma's als de bevalling kan ik ook niet zien :D ). Lijkt me best een lastige sessie, je wilt de privacy niet schaden, doen alsof je niet aanwezig bent.
- Tigress, keurige foto's! Net als bij Remke zit er wat repetitiefs in je serie en kan het iets verhalender als het gaat om het product te promoten. Misschien het openen van het bot met een verlekkerd koppie (met een flinke DOF) en een 3e een tevreden hond die het bot zelfs in zijn slaap (tevreden v bos) bij zich heeft?
- Calice, zoals ik al zei, de kleuren, het lijnenspel en de DOF zijn echt heel fijn om naar te kijken! Als foto 1 en 3 iets meer verschillend waren, had je mijn stem gehad.
- Agossie, ik ben echt positief verrast over je foto's. Toen je vertelde over je door het raam-foto's dacht ik meer aan kiekjes en ik vind ze toch echt gaaf gelukt. Vogels zijn best wel lastig te fotograferen! De derde vind ik fijn kijken door de DOF. De middelste is het rode element wat afleidend.
- Jewemm, de sfeer in je linker- en rechterfoto vind ik erg fijn. Wel lijken ze bijna gespiegeld, volgens mij heb je ze juist bewust daarvoor gekozen, maar dan had de middelste iets anders mogen zijn, zoals een neusje?

R_emkee

Berichten: 3463
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:27

Aah thankss forumster ! Was 1e x dat ik zoeits deed ook dus wist ook niet helemaal wat het exact inhield ;) en was ook 1e x dat ik motorcross heb gefotografeerd :D

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:39

Motorcross lijkt me best lastig! Ik vind bewegende objecten sowieso lastig. Gelukkig staan landschappen stil :+

Volgende keer gewoon in dit topic bespreken hoor als je zoiets niet weet! Hoe meer dit een stimulerend topic wordt, hoe leuker toch!

R_emkee

Berichten: 3463
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:26

F_Orumster schreef:
Motorcross lijkt me best lastig! Ik vind bewegende objecten sowieso lastig. Gelukkig staan landschappen stil :+

Volgende keer gewoon in dit topic bespreken hoor als je zoiets niet weet! Hoe meer dit een stimulerend topic wordt, hoe leuker toch!


Dat is waar zal ik doen;) jaa was ook rete lastig hahah :p

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:35

Citaat:
Thema maart: Drieluik

Inzenden mogelijk gedurende de hele maand maart (tot 31

Inzendingen:

Collage


Ik heb erg zitten twijfelen tussen Calice en F_Orumster, maar toch besloten voor de laatste te gaan. Beide kijken heel fijn, maar ik vind net de kleuren van F_Orumster iets fijner. Het lag heel dicht bij elkaar!

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:06

Dank jullie wel voor de stemmen! Vinden jullie het tijdsframe om te stemmen voldoende of willen jullie daar meer tijd voor? We kunnen nu, of in het vervolg, daar meer tijd voor zetten als het te kort is? Als jullie het een prima tijd vinden dan lanceer ik het volgende thema.

Fem

Berichten: 12525
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:08

Van mij mag je het volgende thema lanceren hoor! :)

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:20

Thema April: Klein

Inzenden mogelijk gedurende de hele maand april (tot 30 april 23:59). Stemmen is mogelijk vanaf 1 mei 00:00 uur tot 2 mei 23:59 uur.

  • 2018: Drieluik, Zwart-wit.
  • 2017: Mail, Polder, Seizoen, Here comes the sun, Laag standpunt, Lichtbron, Donker, Fantasie.
  • 2016: Slapen, Bloem, Lente, Tijd, Zon, Handel en Ambacht, Childhood memories, Herfst, Horror, Emotie.
  • 2015: Familie, Silhouet, Manueel, Overbelicht, Lange sluitertijd, Spiegelbeeld, Faceless Selfportrait, Vrijheid, Bloemen & Groente, Bos, Out of the box, smoke, slapen.
  • 2012-2014: Boek, Beweging, Drieluik, Bokeh, Zelfportret, Straatfotografie, Levitation, Two of a kind, Tegenlicht, Spring, Nachtfotografie, Vervoer, Liefde, Railroad tracks, Warmte, Oud, Fashion, Papparazi, Muziek, Candy, Found Faces, Verloren, Snelheid, Detail, Inspiratie, Eten/drinken, Een nieuw begin, Kracht, Moeder liefde, Geheim, Beroepen, Band, Color/kleur, Magic, Reizen, Feest, Onscherp, Water, Schaduw, Natuurfotografie, Huisdier, Alledaags, Kijken/zien, Abstract, Reflectie, Ritme, geluksmoment, los van de grond, Risky, I Need


Gelieve zo vrij mogelijk te interpreteren. Succes!

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:35

Gefeliciteerd! Leuk thema. Eens even voor gaan zitten. Het kan van alles zijn!

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:50

Macro, kleine beestjes, je klein en nietig voelen, voorwerpen, vanalles inderdaad!

Calice

Berichten: 9863
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:04

Gefeliciteerd Forumster! Ik ben helemaal vergeten te stemmen maar mijn stem was ook naar jou gegaan!

Heel leuk nieuw thema ook :D .


En ook heel erg bedankt voor de leuke feedback en stem op mijn foto :j !

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:10

Gefeliciteerd F_Orumster.
En leuk nieuw thema. Dit keer laat ik hem niet versloffen tot de laatste dag...

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:11

Laten we elkaar gewoon regelmatig even herinneren er aan. :D
Ik ben namelijk ook van de "Oh ja!!! "
(Al had ik deze keer echt op tijd gefotografeerd met het Drieluik in gedachten!)