Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 34 van de 39 [ 969 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 39  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

 
Profiel   

Oh fijn om te weten Agossie! Dankjewel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-16 17:28 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat het er automatisch bij zit. Ik zie het staan als ik PS opstart. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-16 18:04 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ga er eens even naar kijken in het nieuwe jaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-16 22:02 



 
Profiel   

Hoihoi, ik heb een vraagje, of eigenlijk 2.
Ik fotografeer al een tijdje maar heb nu eigenlijk pas voor het eerst in RAW geprobeerd. Ik heb geen lightroom meer dus heb ik een gratis programma gedownload, namelijk RawTherapee. In principe heb je hier (voor zover ik dat kan inschatten), genoeg functies om de foto goed te kunnen bewerken. Maar nu is mijn vraag, hoe krijg ik ruis uit een foto? Er is een kopje met 'ruisonderdrukking' maar zodra ik aan de schuifjes zit (van luminantie en chrominantie) gebeurd er helemaal niets :o? Wat doe ik fout?

Daarnaast vroeg ik me af of er meerdere mensen last hebben van dat wanneer ze in het bewerkingsprogramma de foto mooi vinden en dan vervolgens via verkenner naar de foto kijken via de app 'foto's', de foto opeens heel anders is (lelijker)? Als ik ze ook naast elkaar zet is er echt een verschil (voorbeeld: http://oi65.tinypic.com/23jseo7.jpg). Hij is sowieso onscherp in foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-16 16:41 



 
Profiel   

hoihoi allemaal.

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik een college kan maken. weet iemand hoe ik dat kan maken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-16 17:04 



 
Profiel   

Picmonkey.com/collage zijn een aantal dingen, weet niet of het goed genoeg is maar met de premium versie kom je al een stuk verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 11:18 



 
Profiel   

Arantes schreef
Hoihoi, ik heb een vraagje, of eigenlijk 2.
Ik fotografeer al een tijdje maar heb nu eigenlijk pas voor het eerst in RAW geprobeerd. Ik heb geen lightroom meer dus heb ik een gratis programma gedownload, namelijk RawTherapee. In principe heb je hier (voor zover ik dat kan inschatten), genoeg functies om de foto goed te kunnen bewerken. Maar nu is mijn vraag, hoe krijg ik ruis uit een foto? Er is een kopje met 'ruisonderdrukking' maar zodra ik aan de schuifjes zit (van luminantie en chrominantie) gebeurd er helemaal niets :o? Wat doe ik fout?

Daarnaast vroeg ik me af of er meerdere mensen last hebben van dat wanneer ze in het bewerkingsprogramma de foto mooi vinden en dan vervolgens via verkenner naar de foto kijken via de app 'foto's', de foto opeens heel anders is (lelijker)? Als ik ze ook naast elkaar zet is er echt een verschil (voorbeeld: http://oi65.tinypic.com/23jseo7.jpg). Hij is sowieso onscherp in foto's.



Daar ligt wss de oorzaak in jouw kleurprofiel wat in je foto zit en of jij je scherm hebt gekalibreerd. Windows laat hem niet in de juiste kleuren zien als scherm van je windows foto bekijken niet helemaal is gemaximaliseerd in zeg maar de presentatie slideshow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 13:28 



 
Profiel   

Mss moet je even op 100% inzoomen om het effect van luminantie goed te kunnen zien als je deze verhoogt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 13:29 



 
Profiel   

PrimaDonna_ schreef
Ik ben erg benieuwd naar jullie keuze.

Sinds dit jaar ben ik mij serieuzer bezig gaan houden met fotografie. Ik wil in 2017 ook meer fotoshoots gaan doen zodat ik mij nog meer kan blijven ontwikkelen. Nu is het zo dat ik mijn foto's nabewerk met het programma Photofiltre 7. Alleen ik twijfel al een tijd of ik Photoshop aan wil schaffen, maar het bedrag wat je ervoor betaald houdt mij tegen. Omdat ik het niet druk heb met shoots ben ik bang dat ik het zonde van mijn geld ga vinden. Wat mij wel weer overtuigd is hoeveel je kan met Photoshop kan en waarschijnlijk gaat mijn fotografiekwaliteit daarin ook omhoog.

Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen en wat jullie kwijt zijn aan Photoshop? En of jullie mijn eerder PhotoShop of Lightroom aanraden :) En waarom?

Een idee voor mijn foto's: http://www.eveliendebruinfotografie.weebly.com


Je kan ook maand proef abbo nemen hé:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-16 13:31 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Daar ligt wss de oorzaak in jouw kleurprofiel wat in je foto zit en of jij je scherm hebt gekalibreerd. Windows laat hem niet in de juiste kleuren zien als scherm van je windows foto bekijken niet helemaal is gemaximaliseerd in zeg maar de presentatie slideshow.


Bedankt! Dan ga ik even uitvogelen hoe ik dat goed krijg. Wbt de luminantie, ik heb hem dan op 100% ingezoomd staan maar zie echt geen verschil. Zit er dan misschien te weinig ruis in de foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-16 14:05 



 
Profiel   

Probeer het maar eens met een foto met ISO100 en eentje met ISO12800. Je zult zien dat het meer effect heeft op foto's met hoge ISO en dus meer ruis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-16 14:15 



 
Profiel   

Ik hoop dat ik het juiste topic te pakken heb...

Ik wil een ander logo om op mijn foto's te zetten.
Nu heb ik een idee maar krijg ik het niet uitgewerkt en al helemaal niet hoe ik hem verder op gimp kan instellen om hem op de foto's te krijgen.

Iemand die mij ermee kan helpen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-17 20:21 



 
Profiel   

Ik hoop ook dat jullie mij kunnen helpen. Het gaat niet om foto's, maar wel om layers op een bestand (TIFF) in PS (CS5.1).
Ik heb tekst op mijn bestanden gezet, wat uieindelijk 3 layers beslaat. Nu wil ik die layers graag op alle andere geopende bestanden kunnen zetten. Dit lukt via 'duplicate layer' maar dan moet ik bestand voor bestand aanklikken. Ik zou het graag sneller willen doen :) Is die optie er, en niet geheel onbelangrijk, kan ik dan de drie aparte layers nog aanpassen? Ik moet namelijk soms getallen erin kunnen veranderen.

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-17 14:54 



 
Profiel   

:wave:


Ik heb een zonnetje gemaakt en van de lagen 1 laag gemaakt. Vervolgens wil ik het zonnetje gebruiken in mijn foto maar als ik ctrl A + C en vervolgens de zon op de afbeelding wil plakken (ctrl V) zie ik niet mijn zon maar alleen een zwarte laag.

Iemand enig idee wat ik fout doe ?
Alvast bedankt.

Sorry ben een beginner :+


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 15:14 



 
Profiel   

Ik denk dat hij veeeeeel te groot op je laag staat, waardoor je het middelste deel niet ziet! Probeer hem eens flink kleiner te maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 16:10 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik heb begin deze maand eindelijk PS en Lightroom gekocht.
Maar er is een bedrag van 6 euro van mijn paypal gehaald en verder niks omdat er niet meer op stond.
Er zal maandelijks een bedrag van 12 euro worden afgehaald maar gaat dit via PayPal of via mijn ING? Deze is namelijk aan mijn PayPal gekoppeld..
Snap er niet zoveel van en kan ook geen e-mail adres ofzo vinden van Adobe...
Hopelijk heeft iemand antwoord voor mij? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-17 19:18 



 
Profiel   

als je bankrekening gekoppeld is aan je PayPal dan wordt het van je bankrekening gehaald :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 07:35 



 
Profiel   

silby schreef
als je bankrekening gekoppeld is aan je PayPal dan wordt het van je bankrekening gehaald :-)


Oké! Dankje voor je antwoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 14:21 



 
Profiel   

Nou ik ben eindelijk aan het updaten naar Lightroom Classic CC 7.0 en naar Adobe Photoshop CC 19.0. :=

Hebben jullie de update al uitgevoerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 15:23 



 
Profiel   

Hoi,

Ik vroeg mij af of jullie tips hebben voor foto bewerking als je camera niet in Raw wil fotograferen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 15:03 



 
Profiel   

SdaphneS schreef
Hoi,

Ik vroeg mij af of jullie tips hebben voor foto bewerking als je camera niet in Raw wil fotograferen.



Gewoon hetzelfde als bij Raw, alleen kan je er wat minder uithalen is wordt het vooral met het aanpassen van de witbalans wat lastiger :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 20:19 



 
Profiel   

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Capture One?

Ik heb altijd Lightroom gebruikt, maar LR5 kan niet overweg met de raw bestanden van mijn nieuwe Sony en daar zat een light versie van Captue One bij. Ik heb dat even geprobeerd en heb nu de trial versie van de volledige versie van C1. Ik haal er zelfs met minimale ervaring al veel mooiere (vooral helderdere) foto's uit dan met Lightroom. Ik ga denk ik dus helemaal overstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 20:21 



 
Profiel   

MichieldeM schreef
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Capture One?

Ik heb altijd Lightroom gebruikt, maar LR5 kan niet overweg met de raw bestanden van mijn nieuwe Sony en daar zat een light versie van Captue One bij. Ik heb dat even geprobeerd en heb nu de trial versie van de volledige versie van C1. Ik haal er zelfs met minimale ervaring al veel mooiere (vooral helderdere) foto's uit dan met Lightroom. Ik ga denk ik dus helemaal overstappen.


Ik heb een maandje gewerkt met Capture One die er bij de aankoop bij zat. Voor de uitgebreide versie moest ik betalen en dat heb ik niet gedaan. Ik merkte dat ik veel tijd kwijt was om de fotos te bewerken. Ik kon namelijk alles niet zo snel vinden en moest dit foto per foto herhalen.
Omdat ik niet kon wennen aan het programma heb ik creatieve cloud van adobe gekocht voor fotograven (LR/PS/portofolio website). Ik was al bekend met LR, maar mijn foto's konden niet geupload worden in de 'oudere' versie van LR.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 13:56 



 
Profiel   

Hi! Ik ben sinds 1 a 2 maanden bezig met PS en loop vast met verschillende overlays.

Als ik een overlay wil plaatsen zie je vaak een vierkant, de rand van de overlay. Ik zou graag willen weten hoe je die kunt verwijderen. In jip en janneke taal a.u.b _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 09:36 



 
Profiel   

Weet iemand een goedkoop programma om foto's te kunnen bewerken? Ik wil graag mijn watermerk kunnen plaatsen en natuurlijk kleuren aanpassen, de foto lichter maken en eventueel dingen laten verdwijnen als jullie snappen wat ik bedoel. Ik moet er dus eigenlijk alles mee kunnen. Momenteel gebruik ik picasa maar ik merk dat mijn foto's er niet mooi uit komen en ik niet de kleuren kan krijgen die ik wil in een foto.

Ik zit eventueel te denken aan Photoshop of lightroom als er geen goedkopere optie is. Is het een moeilijk programma om mee te werken en waar moet ik aan denken? Ik hoor dat het beide hele zware programmas zijn en aangezien ik een tweedehands macbook heb vraag ik me af of hij dat ook aan kan. Verder ben ik erg benieuwd wat de verschillen zijn tussen Photoshop en Lightroom. Ik weet dat ik veel vragen heb maar ik ben hier allemaal niet heel erg bekend mee omdat ik altijd met Picasa heb gewerkt!

Dit is het type macbook die ik heb!
(https://leapp.nl/macbook/macbook/macbook-white-unibody#)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 23:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 34 van de 39 [ 969 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 39  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen