Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 195 van de 217 [ 5414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 217  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

 
Profiel   

32 mb/sec is erg langzaam. Dus of investeren in een duur kaartje of gaan leren timen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 07:23 



 
Profiel   

Believe schreef
Hoe ziet hij er nu uit?
Als het goed is moet hij nu lichter zijn en de hond wat minder oranje.
Kwaliteit is niet echt al te best..
https://postimg.org/image/yf16cpqc5/


Helemaal vergeten te kijken voor je, ga ik vanmiddag thuis doen. :)

___

Mbt kaartjes, inderdaad wat Marjo ook zegt of een snellere kaart maar beter is timen. Veel Youtube films in slow motion bekijken zodat je bekend wordt met de gangen en dan kun je mee tellen. Is nog beter voor je camera ook (minder belasting op je sluiter).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 07:27 



 
Profiel   

asm_kayleigh schreef
Hoii,

Ik wil een 55-250 mm lens kopen voor paarden fotografie en honden/mensen.
Ik heb dus even gegoogeld en kwam op dit;

Citaat
Je zult je misschien wel afvragen waarom een zoomlens met een groter bereik, zoals een 70-300mm of een 55-250mm niet beter is. Dan heb je meer zoom voor een vaak lagere prijs. Dat klopt, alleen hebben deze objectieven vaak sneller last van lensfouten en zijn ze kwalitatief ook minder scherp. Hoe groter het zoombereik namelijk is, des te groter de kans dat de kwaliteit niet constant is over het hele bereik. Ook heb je bij goedkopere zoomobjectieven vaak dat het grootste diafragma varieert, afhankelijk van op welke brandpuntsafstand je fotografeert. Bij een 55-250mm is dat bijvoorbeeld f/3.5 – f/6.3. Dit betekend dat de maximale opening als je op 55mm fotografeert f/3.5 is en als je op 250mm fotografeert dit f/6.3 is. Zeker niet lichtsterk en het heeft ook als nadeel dat als je in of uitzoomt, je diafragma verandert en je dus telkens je instellingen weer aan moet passen.


Klopt dit?? En welke lens kan ik anders beter hem die onder mijn budget ligt? (€<200)


Voor dat bedrag ga je geen betere zoomlens door krijgen. Voor mensen fotografie zou je kunnen kijken naar een 50mm f1.8 maar die is minder voor paarden fotografie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 10:48 



 
Profiel   

Neverland schreef
Je zult je misschien wel afvragen waarom een zoomlens met een groter bereik, zoals een 70-300mm of een 55-250mm niet beter is. Dan heb je meer zoom voor een vaak lagere prijs. Dat klopt, alleen hebben deze objectieven vaak sneller last van lensfouten en zijn ze kwalitatief ook minder scherp. Hoe groter het zoombereik namelijk is, des te groter de kans dat de kwaliteit niet constant is over het hele bereik. Ook heb je bij goedkopere zoomobjectieven vaak dat het grootste diafragma varieert, afhankelijk van op welke brandpuntsafstand je fotografeert. Bij een 55-250mm is dat bijvoorbeeld f/3.5 – f/6.3. Dit betekend dat de maximale opening als je op 55mm fotografeert f/3.5 is en als je op 250mm fotografeert dit f/6.3 is. Zeker niet lichtsterk en het heeft ook als nadeel dat als je in of uitzoomt, je diafragma verandert en je dus telkens je instellingen weer aan moet passen.


Klopt dit?? En welke lens kan ik anders beter hem die onder mijn budget ligt? (€<200)[/quote]

Voor dat bedrag ga je geen betere zoomlens door krijgen. Voor mensen fotografie zou je kunnen kijken naar een 50mm f1.8 maar die is minder voor paarden fotografie.[/quote]
Welke is wel voor paardenfotografie mooi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 10:50 



 
Profiel   

Nou... :+ De 70-200mm f2.8 maar dat ligt ver buiten je budget. Of wat ik ook wel eens gebruik is de 85mm f1.8 maar ook die ligt buiten je budget.

Die zoomlens die je eerst opnoemde is prima om mee te beginnen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 10:54 



 
Profiel   

Neverland schreef
Nou... :+ De 70-200mm f2.8 maar dat ligt ver buiten je budget. Of wat ik ook wel eens gebruik is de 85mm f1.8 maar ook die ligt buiten je budget.

Die zoomlens die je eerst opnoemde is prima om mee te beginnen. :j


Okee! Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 11:27 



 
Profiel   

Ik heb de 55-250 en ben er wel heel blij mee en tevreden over!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Deze zijn allemaal met de 55-250 gemaakt. Natuurlijk is het geen 70-200, maar de prijs is er dan ook wel naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 11:42 



 
Profiel   

Quir schreef
Ik heb de 55-250 en ben er wel heel blij mee en tevreden over!

[ [url=m/RW9sW9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gxtCor.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SZvE8j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/juAw9y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ThHqCe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oGsVep.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GNYPc3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/soWvJX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GZsGMD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KIfrly.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pivTLj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zgWzlc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zijn allemaal met de 55-250 gemaakt. Natuurlijk is het geen 70-200, maar de prijs is er dan ook wel naar.


Ik ben om hahah! Ik ga die halen hahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 11:48 



 
Profiel   

Toch nog even een vraagje, voor mijn canon 1300d of de 55-250mm lens of de 75-300mm lens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 15:47 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje met betrekking tot auteursrechten.

In 2014 heb ik een foto gemaakt van een vogelsoort.
Nu keek ik op een verkoopsite van vogels en nu is er iemand die, die foto heeft gebruikt als verkoop foto.

Deze beste man (?) Woont in een andere provincie dan ik en mijn naam + '14 Staat dwars door de vogel heen en dus leesbaar.

Nu vroeg ik me af wat ik hier mee kan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 17:26 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje met betrekking tot auteursrechten.

In 2014 heb ik een foto gemaakt van een vogelsoort.
Nu keek ik op een verkoopsite van vogels en nu is er iemand die, die foto heeft gebruikt als verkoop foto.

Deze beste man (?) Woont in een andere provincie dan ik en mijn naam + '14 Staat dwars door de vogel heen en dus leesbaar.

Nu vroeg ik me af wat ik hier mee kan...


Ik zou eerst gewoon eens een vriendelijk mailtje sturen, veel mensen die hier geen idee van hebben zoeken gewoon een foto op Google en gebruiken die dan. Waarschijnlijk hebben ze verder geen flauw idee van auteursrechten, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 17:38 



 
Profiel   

Vraagje:
Heb een canon 7d mark2, nu staat er op het schermpje altijd info, hoeveel batterij je hebt, instellingen, data tijd etc. Maar dit is plotseling weg, heb nu gewoon zwart beeld zeg maar. Heb ik dit perongeluk uitgezet, en weet iemand de tip hoe ik dit weer in beeld krijg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 15:56 



 
Profiel   

Ann_Pam schreef
Vraagje:
Heb een canon 7d mark2, nu staat er op het schermpje altijd info, hoeveel batterij je hebt, instellingen, data tijd etc. Maar dit is plotseling weg, heb nu gewoon zwart beeld zeg maar. Heb ik dit perongeluk uitgezet, en weet iemand de tip hoe ik dit weer in beeld krijg?

Bedoel je niet gewoon de Q-button?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:12 



 
Profiel   

Als je je foto terugkijkt met de play button kan je op de info knop drukken, deze rouleert dan; alleen de foto, foto met info, foto met histogram, foto met kleurbalans

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:21 



 
Profiel   

Ik heb ook een vraagje...
Ben gister op pad geweest met een kennis. Ik schoot met nikon d5100 + 55-200 en zei met nikon d90 + 18-55. Uiteraard fotografeerden wij de paardensport. Onze sluitertijd moest dus vrij snel zijn maar omdat we in een bos stonden ging diafragma vol open (5.4?) en iso op 1600. Het viel mij op dat mijn kennis haar foto's erg donker bleven. Ik heb dezelfde instellingen toegepast op die camera en nog bleven de beelden vrij donker. Heb haar gevraagd of haar schermpje misschien erg donker stond en de foto's op de pc wel goed leken maar dat wist ze zo snel niet. Iemand enig idee of deze camera bekend staat om een donkere preview of moeite in donkere situaties? Zou t erg raar vinden vooral in vergelijking met mijn camera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:28 



 
Profiel   

Vol open is met die lens geloof ik 3.5. Dus dan had je nog wat meer licht gehad. Maar volgens mij is dat een vrij basic lens. De D90 weet ik dat het een oude body is, zelf namelijk ook gehad. Daarvan weet ik dat hij 't wel moeilijk kan hebben in 't donker ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:57 



 
Profiel   

3.5 kan hij alleen op 55mm, als je gaat zoomen zit je al snel aan de 5.6 en dat is gewoon echt niet lichtsterk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 17:09 



 
Profiel   

Oh dat is zo'n lens, ja dan schiet je idd helemaal niet op.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 17:12 



 
Profiel   

Haha nja schiet niet op kan kloppen, maar als beginner leuk oefenmateriaal.
Vond het alleen zo gek dat mijn camera die ook al aardig oud begint te worden inclusief een zoomlens met dezelfde lichtsterkte het beter deed dan de d90. Want net wat je zegt hoe meer je zoomt hoe minder lichtsterk hij word. Ik had namenlijk op 200 mm een lichter beeld dan mijn kennis op 55.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 19:38 



 
Profiel   

Komende dinsdag mijn eerste fotografieles van 6 lessen. Hetduurt 3 uren dus ik ben erg benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 09:15 



 
Profiel   

Ik heb een soort van ringetje gekregen voor bij mijn lens. Het is een glas ringetje maar waarvoor moet je dat gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:19 



 
Profiel   

asm_kayleigh schreef
Ik heb een soort van ringetje gekregen voor bij mijn lens. Het is een glas ringetje maar waarvoor moet je dat gebruiken?



Bedoel je niet gewoon een lensfilter?
die je op je lens kan schroeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:33 



 
Profiel   

Fem schreef
asm_kayleigh schreef
Ik heb een soort van ringetje gekregen voor bij mijn lens. Het is een glas ringetje maar waarvoor moet je dat gebruiken?



Bedoel je niet gewoon een lensfilter?
die je op je lens kan schroeven?


Jaa, een rondje met glas erin. Maar waar gebruik je het voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:35 



 
Profiel   

Het ligt er aan wat voor filter het is..
Maar vaak is het een UV filter...
Veel mensen hebben een filter op hun lens ter bescherming van de lens zelf, zodat de lens geen beschadigingen/krassen oploopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:38 



 
Profiel   

Fem schreef
Het ligt er aan wat voor filter het is..
Maar vaak is het een UV filter...
Veel mensen hebben een filter op hun lens ter bescherming van de lens zelf, zodat de lens geen beschadigingen/krassen oploopt.


Ah Okee! Thanks!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 195 van de 217 [ 5414 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 217  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen