[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:48

Shanna schreef:
Wat een leuk/ leerzaam/ interessant topic is dit. Voor ik ga taxeren/ mijn werk wil laten taxeren heb ik eerst een andere vraag. Ik ben namelijk benieuwd, is er ook een soortgelijk topic voor professionele fotografie? Waarbij de hobby-prijzen dus niet mee-tellen, en waarbij mensen aangeven wat ze welke fotograaf waard zouden vinden zonder de hobby-prijzen in hun hoofd te hebben/ houden?

Ik vind het erg lastig om mijn prijzen te bepalen, en vergeleken met hobby-fotografen ben ik duur. Maar ik wil er van kunnen leven, heb te maken met de belastingdienst, aanschaf en afschrijving van professionele apparatuur e.d. waardoor ik mezelf ook niet in de vingers wil snijden.. Toch ben ik wel benieuwd wat anderen mijn foto's waard zouden vinden?


Wat zijn jouw prijzen dan? Tegenwoordig zijn zelfs de prijzen voor professionele fotografen te laag naar mijn mening. Puur omdat er steeds meer hobbyfotografen komen die voor €15-€20,- een "fotoshoot" aanbieden. De waarde is dus flink gedaald. Maar je moet zeker niet rond deze prijzen gaan werken als je serieus genomen wilt worden.

Als ik mijn prijzen bepaal, kijk ik naar hoeveel tijd ik er aan kwijt ben. Ik reken mijn normale uurloon + wat extra voor de materialen en zet dat om in een vast bedrag.

Ik bied zelf drie pakketten aan, waaronder een Low-budget pakket voor de mensen die het niet zo ruim hebben en toch foto's willen van hoge kwaliteit. Ik zorg er dan zelf voor dat ik er ook niet te veel mee bezig ben, anders verdien ik te weinig en maak ik teveel uren.
Voor een low-budget ben ik 30 minuten bezig plus nabewerking en daar past de prijs goed bij.

Dus kijk even wat een normaal uurloon is voor iemand van jouw leeftijd en reken er wat extra bovenop voor de materialen. Zo kom ik in iedergeval op terechte prijzen.

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:09

al vaker hier geplaatst en ben nu toch wel weer benieuwd hoe ik getaxeerd word, ik zelf vind dat ik steeds meer begin te groeien :D
JAV: wauw wat een mooie foto's! helemaal mijn smaak <3 150 euro
Brenda_85: wat schattig :D toch wel 50 euro
matador: leuke foto's maar nog niet super speciaal, lekker doorgaan zo! 30 euro
yentlshots: heeee sera, herken je foto's uit duizenden 8-) 30 euro
Celine_famke: ik ben nog niet helemaal weg van je foto's, nog even door oefenen. voor nu nog niks :)
arantes: fijne foto's, 45 euro

nou hier dan mijn foto's
AfbeeldingIMG_8063kopie2 by terradejong01, on Flickr
AfbeeldingIMG_8073kopie2 by terradejong01, on Flickr
AfbeeldingIMG_8353kopie2 by terradejong01, on Flickr
AfbeeldingIMG_8513kopie2 by terradejong01, on Flickr

Keell94

Berichten: 4055
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:34

Maaike_melis: Vind de eerste nogal een kiekje, de 2e is al beter, mooi vastgelegd, de laatste 3 vind ik een beetje niks zeggend. zou nog even verder oefenen, al vind ik je kleuren en je kwaliteit wel goed :)

JAV: in 1 woord prachtig! €80 / €100

Brenda_85: Die pup is echt super schattig, leuk met dat vallende blaadje :) het paard vind ik niet zo, jongetje met hond vind ik wel weer iets hebben €50

Matedor: Mooie foto's maar wat gewoontjes :) probeer je composities eens te veranderen, wel mooie kleuren €20

YentlShots: Ik vind je eerste 3 lastig beoordelen, zie veel ruis wat ook bijna niet anders kan in die donkere ruimtes, je portrait vind ik wel erg goed, mooie scherpte diepte, probeer ze alleen iets meer op ooghoogte te nemen ipv onderaf (die van douwe) maar mooi gedaan €30

Arantes: Mooie foto's fijne kleuren (vooral het paard, wel jammer van de achtergrond) €50

Terrabeertje: Leuke foto's, ik kreeg laatst als tip van een honden fotograaf dat je moet opletten dat het 'klokkenspel' (foto 2) niet in beeld is, staat namelijk niet zo mooi, probeer de hond zo op de foto te zetten dat zijn poot ervoor zit of iets anders zodat het niet meteen zo opvalt (ik had er ook nooit op gelet maar toen ze dat zei dacht ik uhm ja haha) Mooie kwaliteit en kleuren €60

Ik heb inmiddels mijn oude Canon eos 350D ingeruild voor een Canon eos 60D en wauw wat een verschil merk ik zelf.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:44

Keell94 schreef:
YentlShots: Ik vind je eerste 3 lastig beoordelen, zie veel ruis wat ook bijna niet anders kan in die donkere ruimtes, je portrait vind ik wel erg goed, mooie scherpte diepte, probeer ze alleen iets meer op ooghoogte te nemen ipv onderaf (die van douwe) maar mooi gedaan €30

Thanks! Ik ben wel benieuwd wat e er niet aan zou kunnen beoordelen, een foto met ruis is ook een foto/ Daarbij vind ik zelf dat ruis niet altijd een storend element hoeft te zijn, maar dat kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn. eerste zie ik trouwens betrekkelijk weinig ruis in :D

Verder thanks! Van Douwe vind ik dan weer grappig wat je zegt, want mijn foto's zijn ooit beoordeeld door een professionele fotografe en zij vond dat mijn beste portret, juist omdat ie zo van onder geschoten was en dat in deze situatie bij deze foto goed paste :P Niks ten nadele van jou tip, maar dan zie je maar weer dat fotografie echt ook een kwestie van creativiteit blijft en er niet echt dingen goed of fout kunnen worden gedaan. (als je je creativiteit er maar op los laat)

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:01

keell94: thanks voor de tip! nooit bij stilgestaan inderdaad :)
ik vind dat over je eerste foto een beetje een waas over het hoofdje zit? verder fijne frisse foto's!
75 euro

Keell94

Berichten: 4055
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:20

YentlShots schreef:
Keell94 schreef:
YentlShots: Ik vind je eerste 3 lastig beoordelen, zie veel ruis wat ook bijna niet anders kan in die donkere ruimtes, je portrait vind ik wel erg goed, mooie scherpte diepte, probeer ze alleen iets meer op ooghoogte te nemen ipv onderaf (die van douwe) maar mooi gedaan €30

Thanks! Ik ben wel benieuwd wat e er niet aan zou kunnen beoordelen, een foto met ruis is ook een foto/ Daarbij vind ik zelf dat ruis niet altijd een storend element hoeft te zijn, maar dat kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn. eerste zie ik trouwens betrekkelijk weinig ruis in :D

Verder thanks! Van Douwe vind ik dan weer grappig wat je zegt, want mijn foto's zijn ooit beoordeeld door een professionele fotografe en zij vond dat mijn beste portret, juist omdat ie zo van onder geschoten was en dat in deze situatie bij deze foto goed paste :P Niks ten nadele van jou tip, maar dan zie je maar weer dat fotografie echt ook een kwestie van creativiteit blijft en er niet echt dingen goed of fout kunnen worden gedaan. (als je je creativiteit er maar op los laat)



Ik vind het lastig beoordelen omdat ik zelf niet in dat genre fotografeer zegmaar, ik kan dus ook niet zeggen wat ik er goed of fout aan vind want heb daar verder niet zoveel verstand van, ruis is inderdaad niet altijd storend, soms pas het zelfs bij een foto.

Fotografie is idd heel persoonlijk hoor :) wat je zelf zegt je kan er weinig goed of fout aan doen (ja technisch misschien)

Keell94

Berichten: 4055
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:22

terrabeertje schreef:
keell94: thanks voor de tip! nooit bij stilgestaan inderdaad :)
ik vind dat over je eerste foto een beetje een waas over het hoofdje zit? verder fijne frisse foto's!
75 euro


Haha ik zelf ook nooit hoor, ze zei dat toen en toen ze dat zei dacht ik ja ze heeft wel gelijk staat idd niet zo heel mooi haha :P neem haar tip ook zeker mee.

Ik zie die waas zelf niet, nu blijft wit met veel zon lastig en heb ik het contrast flink verlaagd. bedankt voor het compliment :) mooi bedrag haha ik vraag nu €25 of €40 voor een shoot (hangt af van het gekozen pakket)

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:44

oke ik had bijna alles getaxeerd en toen viel mn laptop uit :( :( :(

Keell94

Berichten: 4055
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:55

sunnybellami schreef:
oke ik had bijna alles getaxeerd en toen viel mn laptop uit :( :( :(


oh wauw XD dat heb ik ook eens gehad, toen later maar een taxatie gedaan

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:28

Keell94 schreef:
Ik vind het lastig beoordelen omdat ik zelf niet in dat genre fotografeer zegmaar, ik kan dus ook niet zeggen wat ik er goed of fout aan vind want heb daar verder niet zoveel verstand van, ruis is inderdaad niet altijd storend, soms pas het zelfs bij een foto.

Fotografie is idd heel persoonlijk hoor :) wat je zelf zegt je kan er weinig goed of fout aan doen (ja technisch misschien)

Ahh vandaar, snap ik!

Trouwens jouw foto's, netjes! Leuk eigen sfeertje in. rond de 40 euro.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 22:27

Pag 95
GerdjeHoran
Mooie scherpe foto's! Ik zou zelf alleen niet het 'model' steeds in het midden plaatsen zegmaar. De foto van je eigen paard vind ik het wat zonde van de storende elementen.
Betreft mensen zou ik het niet zo zeer weten kwa prijs.. Maar dat komt denk ik omdat ik zelf niet zo snel foto's van mij zelf zou laten maken. :+
+/- 30 euro
Marjoow
Die eerste! :oo <3
Ik vind het bij de fries(?) met de open mond wat jammer, vooral het groene spul. Maarja, daar valt helaas weinig aan te doen.
80 euro
Lindeeee
Ik heb het idee dat de eerste niet helemaal scherp is. De tweede zou ik wat lager genomen hebben en een andere lens gebruikt hebben of meer inzoomen. Heb het idee dat het hoofd vrij groot is vergeleken met het lichaam.
Keell94
Ik vind het zelf wat zonde dat de eerste en laatste schimmel wat gelig is. De middelste schimmel is namelijk wit/grijs. Nou kan het zijn dat het paard vies was, maar vind het zelf wel zonde. :P
Betreft mensen zou ik het kwa prijs niet weten.
De 2e en 3e vind ik trouwens het mooiste. Al zou ik het groen íets minder 'fel' of iets donkerder maken denk ik.
25 euro.
borstnoot
De rij foto is erg mooi. Maar wat jammer dat ie niet helemaal scherp is! De eerste en laatste foto vind ik ook erg gaaf. De 2e weet ik niet zo goed wat ik er van vind.
Als ik de 2e weglaat, zou ik zeggen 60 euro.
xGjilke
Bij de eerste had ik zelf het paard meer naar links boven gedaan zegmaar. Dan kijkt het paard wat meer naar de ruimte, in plaats dat ie van de ruimte wegkijkt.
Bij de laatste 2 vind ik het effect over de foto eerlijk gezegd niet zo heel mooi. Maar ik denk dat je daar gewoon van moet houden.


Pag 96
sunnybellami
Bij de 2e foto vind ik het wat jammer dat de lucht zo enorm wit is. Als dat nog blauw was dan had ik het echt een hele mooie foto gevonden. De 3e foto vind ik wat fel, ik denk dat ik hem een tintje donkerder had gemaakt. Bij de laatste ook, maar niet over de gehele foto, maar meer op de arm, benen, zand en dat gras.
40 euro


Pag 97
Brenda_85
Mooie platen.
80 euro
terrabeertje
Ik vind de 3e foto wat donker, vooral in de gezichten zegmaar. De eerste vind ik zelf te scheef en kan niet goed zien of de hond naar 'mij' toe kijkt of met de rug naar 'mij' toe zit. Middelste foto vind ik de beste van deze 3.
_Lina
Ik zou voor de volgende keer even de foto's flink verhelderen, dan kan je goed zien waar het niet helemaal zwart is. :)
Probeer ook (al kan het soms wel erg lastig zijn :')) om het witte niet spierwit te krijgen. :)
15 euro
mie123gie
Ik heb geen verstand van concert fotografie. Zou ook niet weten wat vaak de prijzen zijn betreft concert fotografie.. :')
Al denk ik dat ik wel wat contrast of iets mis in de foto's. Ik zou het niet echt weten, haha. :P
Murosch
Ik heb het idee dat de 3e foto (1ste hond) niet helemaal scherp is?
Voor de rest ziet het er wel prima uit.
30 euro


pag 98
Joy_Mennings

Ik vind vooral de eerste twee het mooist. De andere 3 vind ik nog vrij 'gewoontjes' zegmaar.
billionache
Mooie platen.
60 euro
JAV
Ik vind ze zeer geslaagd.
90 euro
GabyShyy
Ik zou wat meer spelen met de compositie. De modellen staan alle 3 in het 'midden'. :)
30 euro
Keell94
De eerste 3 foto's vind ik erg geel tonen, zonde!
Ik heb ook het idee dat de zwart-wit foto van de hond niet helemaal scherp is?
25 euro
mariekeoo
Mooie platen, heeft zeker wat! Zou alleen niet weten wat ik ervoor zou geven, aangezien ik zelf geen kinderen heb. :')
Liselot
Ik vind ze echt heel mooi en zacht! Wat ik ervoor zou geven geen idee..
Joy_Mennings
Ik vind de foto's best 'grauw'. Ik denk als je de foto's van de hond iets oplicht, klein beetje contrast en kleur bijvoegt het al een stuk anders is.
mie123gie
Ik vind de foto's erg donker. Had van mij een stuk lichter gemogen.


Pag 99
Maaike_Melis

Ik vind de een na laatste het mooiste samen met de afscheidshoot. De foto tussen het riet vind ik wat te geel ogen.
20 euro
JAV
Wauw heel mooi! 100 euro.
Brenda_85
Dat kleine hondje! <3
60 euro
matedor
Ik heb het idee dat de foto's niet helemaal scherp zijn.. Zonde!
Als ze scherp geweest waren, zou ik zeggen rond de 20 euro.
YentlShots
Geen idee wat ik ervoor zou geven. Maar ik vind het wel toffe platen! :D
Celine_Famke
Ik heb het idee dat bij enkele foto's wat scherpte mist.
Voor de rest zou ik zeggen rond de 15 euro.
Arantes
Ik vind de eerste foto niet zo, ik weet niet precies wat het is..
De tweede vind ik het 'zwarte' omheen niet zo mooi, te opvallend denk ik. Net als de laatste, had ik het iets minder gedaan bij de foto's.
Voor de rest, rond 15 euro.


Pag 100
terrabeertje

Ik had denk ik bij de 3e foto de modellen iets naar links geplaatst op de foto.
De laatste zou ik denk ik een klein tintje lichter gemaakt hebben.
Rond de 25 euro.
Keell94
Echt een verbetering vergeleken met de andere foto's die ik getaxeerd heb, top!
Rond de 40 euro.



Heel lang niks meer gepost.. Maar ben wel benieuwd. Heb nu namelijk een nieuwe body. Van de Nikon D3200 naar de Nikon D7100. Heb de camera nog maar 2 keer uitgeprobeerd (eerste keer bij mijn paard met zonsondergang, tweede keer met de honden). Het is nog wennen en zoeken, maar voor de eerste keer best tevreden. Maar ik heb deze week als het goed is al een paar extra modellen die ik mag gebruiken om te oefenen. :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

louiisaa

Berichten: 195
Geregistreerd: 22-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:15

Hoi iedereen *\o/*
Na heel lang eruit gestapt te zijn omdat ik het druk kreeg op school en rond dezelfde taxatie bleef hangen ben ik weer terug :) Ik hoop dat sommige me nog kennen en misschien zelfs kunnen zien of en hoe ik gegroeid ben in mijn fotografie!
Eerst ga ik lekker even zitten voor het taxeren van jullie mooie foto's, erna zal ik wat foto's van mezelf laten zien :j

Leuk om terug te zijn en ik ben heel erg benieuwd :D

Ik taxeer op basis van ongeveer 1,5 uur fotograferen en 10-15 foto's die de klant geleverd krijgt met logo. (dit doe ik zelf als ik een gemiddelde shoot geef, dus is voor mij makkelijker bedenken)

Pag 95

GerdjeHoran
De rijfoto vind ik erg gaaf, ik weet zeker dat als je op een evenement of wedstrijd staat je rond 4,50 per foto kan vragen! Ik zou ze zeker bestellen. Voor een shoot is rond de 30 euro een mooie prijs. de portretfoto's van je klasgenoten zijn ook erg mooi!

Marjoow
Foto 1, 5 en 6 vind ik erg mooi! fijne kleuren en mooi scherp. Dat vind ik bij de andere wat minder. Ik zie zeker wel dat je mooie foto's kunt maken! Ik denk dat ik rond de 45 een mooie prijs vind.

Lindeeee
Probeer lekker te oefenen met verschillende composities en kijk of je eventueel storende touwtjes labeltjes ect. weg kunt laten en let op de achtergrond. Ik zou nog niets vragen maar vooral wel lekker veel shoots doen! Ik ben benieuwd hoe je gaat groeien :) dus het lijkt me leuk je te volgen in het topic.

Keell94
Prachtige foto's ! Ik zou zeker een shoot boeken bij jou en er rond de 35 euro voor geven!

borstnoot
Mooie foto's! alleen de 2e vind ik minder door de donkere achtergrond bewerking zegmaar. Ik zou er rond de 45 voor geven, zeker die rijfoto en zwarte achtergrondfoto vind ik erg gaaf!

xGjilke
Rond de 15 euro vind ik een goed prijsje. Wat voor grappig dier is de laatste foto? :') geweldig! Foto's vind ik iets aan de donkere kant. Maar komt ook deels door het weer/seizoen natuurlijk



Pag 96
sunnybellami

<3 Prachtig! sommige vinden de kleuren vaak té of onnatuurlijk maar ik hou hier echt van <3 super mooi! zeker 60 euro voor een shoot vind ik een mooie prijs! Ik zou zelfs rond de 80 durven vragen als ik jou was !


Pag 97
Brenda_85
Wat een leuke mini <3 Ik vind de laatste 2 foto's echt eruit springen! rond de 50 euro zou ik zeker wel geven (vooral die blackphoto) :j

terrabeertje
15 euro, ik vind de foto's niet slecht! Maar foto 2 vind ik wel duidelijk beter dan de eerste en laatste. :)

_Lina
Ik zou 10-15 euro vragen voor zoiets, omdat je net begonnen bent weet je niet of het elke keer goed uitpakt en dat blijft met blackphoto's lastig.

mie123gie
Ik vind zelf het fotograferen van een band zooooo lastig _/-\o_ je hebt het heel mooi gedaan! Ik heb geen idee hoeveel je daarvoor zou kunnen vragen, maar ik denk dan dat 45 een goede prijs is ! Zeker omdat je best lang bezig bent (meestal heel het optreden) en het is gewoon lastig vind ik om zoiets mooi op de foto te krijgen!

Murosch
<3 Lief die meisjes zeg! Foto 4 springt er voor mij echt uit! Mooie wazige achtergrond ! Rond de 40 zou ik (op basis van deze foto's ) een mooie prijs vinden :)


pag 98

Joy_Mennings
Mooi scherp ! rond de 25 zou ik ervoor geven. :j

Billionache
WOUW *\o/* erg mooie foto's! lekkere kleuren en mooi scherp ! rond de 60 euro zeker wel! Heel mooi

JAV <3 <3 <3 WOUW prachtig! dat meisje en die kleuren ! De zwart wit foto's vind ik net minder (maar dat is puur smaak) Rond de 75-90 euro!


GabyShyy
Mooie kleuren en lekker scherp! 60 zeker !

Keell94
35 euro ongeveer. Ik vind de blackphoto mooi! Alleen zou het geel net iets minder mogen. Bij witte paarden meestal een probleempje haha

mariekeoo
hele mooie foto's ! stuk voor stuk :j rond de 65 zou ik ervoor betalen. Mooie keuze (de zwart-wit foto's) en de kleuren bij de andere zijn ook prachtig :)

Liselot
Newborn is HEEELLL gaaf om te doen <3 ik mocht het ook een maand terug en wat was dat gaaf! Eerlijk gezegd vind ik dat je zeker voor newborn wel 175 mag vragen hoor! (ik weet niet wat je normaal vraagt?) Erg mooi! en ik weet wat newborn fotografie kost (prijzigghhh) maar het is gewoon zo moeilijk en anders dat het gewoon 100% terecht is.

Joy_Mennings
De portretfoto is heel mooi!


mie123gie
WAT (lees 20-30 aangeleverde foto's) poehee dat is veel! ik zou het tot 10-15 beperken hoor o_0 zeker als je groeit in je fotografie en meer moet bewerken ect. is 20-30 echt veeel! Ik zou voor nu 25 vragen (op basis van deze foto's) Heel leuk bezig! en heerlijk <3 die koppeltjes

Pag 99

Maaike_Melis
gefeliciteerd met je nieuwe lens *\o/* Heel veel fotoplezier ermee :D Je kijkt (als ik naar deze foto's kijk) ook veel beter naar de storende elementen in je achtergrond. De foto's zijn netjes, maar ik mis nog iets (ik heb geen idee wat) ik zou rond de 15 euro vragen.

JAV
_/-\o_ KWIJL heeellll gaaf! perfecte omgevingsonscherpte en gewone scherpte en kleur en ja (wat niet) Ik heb geen idee waar je in zou kunnen verbeteren, ik zou gewoon zo door gaan <3 Heel mooi!


Brenda_85
AH gossie die laatste foto is echt té lief! Hele mooie foto's waar ik zeker wel 60 voor uit zal geven. Heel mooi!

matedor
De eerste en laatste 3 vind ik erg mooi! 25-30 zou ik ervoor geven :)

YentlShots
Stuk voor stuk hele mooie en aansprekende foto's! Er gaaf! ongeveer 70<3

Celine_Famke
15-20 leuke foto's !

Arantes
35, mooie scherpe foto's :) kleuren van de rijfoto vind ik erg mooi


Pag 100

terrabeertje
Heerlijke sfeer in je foto's! vind het erg mooi! 50 euro zou ik ervoor betalen <3

Keell94
Wouw wat een verschil met eerdere foto's :j Nu zou ik op 45 euro komen! Vind de kleuren en composities beter en mooier dan eerst! Heel gaaf !

Puppy1128

Ongeveer 35 (ik heb ook even op je facebook gesnuffeld) Je maakt mooie foto's :)


Dan nu mijn eigen foto's :D Ik heb geen idee hoeveel er mogen :') dus ik zal een beetje van alles doen. Ik ben zoooo benieuwd *\o/* Leuk om terug te zijn!
Helaas via de bokt upload (myalbum krijg ik hele slechte kwaliteit van? waarmee uploaden jullie?)
Ik krijg ze ook niet kleiner dan dit? sorry daarvoor



Studio fotografie


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding




Buiten fotografie

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt <3 /3

Keell94

Berichten: 4055
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:18

Bedankt voor jullie texaties, leuk om te zien dat jullie ook verbetering zien :)

puppy1128: de hond in het zwart wit is wel scherp (misschien door het uploaden wat achteruit gegaan) maar er zit veel ruis in, het was een verschrikkelijke dag toen met motregen en dichte mist wat het voor mij bijna onmogelijk maakte :P verder vind ik dat je een mooie zachte sfeer in je foto's hebt en de kleuren zijn mooi helder :) wel mogen de composities van mij iets spannender en iets meer ruimte om het onderwerp, je hebt ze nu best wel gecropt. verder niet zoveel op aan te merken :) €40

louiisaa: Ik vraag momenteel €35 voor een basis reportage dus je schatting klopt wel aardig :)
Verder vind ik de eerste studio foto niet zo, paard is een beetje overbelicht lijkt wel (erg wit) en kijkt niet erg charmant met 1 oor naar achter, ook storen de loshangende teugels me best wel. foto 2 en 3 vind ik beter :) hadden alleen uit een iets lager standpunt gemoeten voor mijn gevoel.

Vind je buiten foto's beter :) vooral de 1e en 2 vind ik erg leuk :) die op het strand hadden van mij ook uit een lager standpunt gefotografeerd mogen worden en sommige iets meer gecropt (meer paard minder achtergrond, ook vind ik het wit weer een beetje te wit (met felle zon altijd lastig)
zeker niet slecht :) mooie kwaliteit foto's, composities mogen iets spannender €25 / €30

Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:19

Hoi,
Ik vind het zelf heel moeilijk om waardes te schatten. Maar we gaan ons er ook eens aan wagen
terrabeertje: Ik vind ze leuk, 30 euro zou ik eraan geven.
Keell94: Ik zou er persoonlijk 45-50 euro voor willen geven, ik vind ze echt mooi.
puppy1128: Ik zou er 25 euro aan willen geven. Ik vind die met het paard leuk :)
louiisaa: Ik vind persoonlijk die van buiten, de eerste 2 echt leuk :)

Dit zijn mijn foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:39

Hey, dit is net wat ik nodig heb :)

Nog nooit prijzen gegeven dus eeuum sorry als ik er compleet naast zit ;)

Terrabeertje, mooie foto's, 1 en 2 zijn mijn favoriten :) bij die laatste zou ik wel zorgen dat ze er volledig op staan :) 50€

Keell94, mooi foto's, wel wat ze veel contrast, dan zeker in de gezichten van de mensen (3,4) eerste foto is ook wat raar aan het hoofd... Wel zeker een leuke sfeer :) 45€

Puppy1128, de eerste vind ik de mooiste, echt gaaf :) ik zou wel nog het draadje wegwerken op de achtergrond

Louiisaa, de eerste vind ik een beetje over belicht, de andere twee zijn wel echt geslaagd! Die van buiten zijn ook mooi, juist zou ik de eerste 2 foto's wat later hebben getrokken of met wat minder fel licht, dan zouden ze nog mooier zijn!

kimmie1995, Leuke foto's, zeker met dat lange kleed :) de laatste vind ik ook mooi, juist de achtergrond wat te rommelig.

Dan nog mijn foto's, ik weet ook niet goed of je geld kan vragen aan bv mede-manege genoten. Ik zou dat graag doen omdat er wel werk in mijn foto's zit, maar geld vragen is zo moeilijk. Ook omdat ik soms ook gewoon wat foto's neem daar om te oefenen... Waar trekken jullie de grens?

groetjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Berichten: 4055
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:34

Jotach: Dankjewel, was midden op de dag en hele felle zon helaas dus aan het felle contrast was weinig te doen (heb het al verzacht) was niet echt ideaal, leerpuntje hihi

ik vind jouw foto's wat saai van kleur, zit niet veel kleur in, soms niet erg maar had bij sommige wel meer kleur willen zien, klopt niet voor mijn gevoel. Eerste foto vind ik wat te gecropt, had graag meer ruimte om de modellen willen zien. Ze spreken me niet zo aan

Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:10

Ik ben Louiisaa vergete te schatten, ik denk iets van 20 euro

Jotach: Dankje :) Ik vind die laatste foto ook best rommelig, maar zo lief.
Ik vind persoonlijk dat er net iets meer kleur in mocht zitten.
Ik vind deze eigenlijk heel moeilijk om te schatten, gewoon omdat het leuke foto's zijn, maar er mist soms wat kleur.

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:08

Oei niet op gelet dat het juist allemaal foto's zijn met wat dezelfde kleuren/bewerking ;)
Zal ook wel een beetje smaak zijn, maar alleszins al bedankt me even daarop te wijzen.

en Kimmie1995 ik begrijp ook helemaal waarom je hem erbij gestoken hebt! inderdaad heel lief ;)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:10

Leuk topic! Ik ben ook heel benieuwd wat ik voor mijn foto's kan vragen :) Bij een fotoshoot krijgt de klant 10 foto's op webformaat met logo en 1 foto op hoge resolutie zonder logo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taxaties ga ik zo doen! :)

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 12:54

P. 98:
Joy_mennings: Leuke foto's! Van mij zouden de ogen nog wat meer opgelicht mogen worden, maar dat is echt een kwestie van smaak :) €30,-
Billionache: Mooie heldere foto's! Sommige delen vind ik wel iets te licht. €60,-
JAV:Mooie foto's, vooral die van de modellen zijn heel erg gaaf! €80/90
Gabyshyy:Mooie foto's met een warme sfeer. De ogen van de hond komen heel mooi uit. €50/60
Keell94: Mooie foto's met een mooie sfeer. €50/60
Mariekeoo: Mooie foto's met mooie zachte kleuren. €50
Liselot: Hele lieve en mooie foto's, mooie zachte sfeer ook! €70,-
Joy-Mennings: Leuke foto's! €30,-. Voor het portret €30/40,-
Mie123gie: Leuke foto's, wel vind ik ze allemaal aan de donkere kant en vind ik er niet zoveel kleur inzitten. €10/15,-

P. 99:
Maaike_Melis: Leuke foto's! De twee laatste hebben een hele mooie sfeer. €25,-
JAV: Echt prachtige foto's! €100,- en misschien nog wel hoger
Brenda_85: Hele mooie foto's €60/70,-
Matedor: Leuke foto's! €30/40,-
YentlShots: Erg gave foto's met hele mooie kleuren! €80,- zeker
Celine_Famke: Leuke foto's. Sommige missen naar mijn idee wel wat scherpte. €10,-
Arantes: Mooie foto's en hele mooie heldere kleuren! De foto's van de mensen en die van de hond vind ik het mooiste, de rijfoto iets minder door de drukke achtergrond. €40/50,-
Terrabeertje: Mooie kleuren! €30/40,-
Keell94: Mooie heldere foto's! €60,-
Puppy1128: Leuke foto's! Vooral die van de hond vind ik erg leuk. €30/35,-
Louissaa:Leuke foto's. De buitenfoto's vind ik het mooiste. €30/35,-
Kimmie1995: Leuke foto's! De achtergrond vind ik wel wat rommelig. €30/40,-
Jotach: Leuke foto's. Van mij mag er wel wat meer kleur in. €20/25,-. Als er meer kleur in zit, kan de prijs hoger.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:46

quintenvo schreef:
Leuk topic! Ik ben ook heel benieuwd wat ik voor mijn foto's kan vragen :) Bij een fotoshoot krijgt de klant 10 foto's op webformaat met logo en 1 foto op hoge resolutie zonder logo.

[ [url=m/DrWXOC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FpLRVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Keizvb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qco207.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x8S28T.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4GPmbG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fAvU2S.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Um0WRJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Taxaties ga ik zo doen! :)


Niemand? :)

Fosco
Berichten: 1458
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:06

Maaike_Melis | Je bent goed vooruit gegaan! Ik zou nog wat meer proberen te zoeken naar speciale momentjes of net wat andere composities en kaders. Voor nu 30 euro.
JAV | Prachtig! Qua kwaliteit etc zeker 150+! Ben weg van je werk :D
Brenda_85 | Mooie kleuren en lichtgebruik! Het bewerken zou voor mij nog iets netter mogen, daarom 75 euro.
Matedor | Mis hier en daar wat scherpte en qua composities vind ik het nog niet heel erg lekker. 35 voor nu.
YentleShots | Ik heb echt geen idee hoe ik dat qua prijs zou moeten beoordelen, want hoe verdien je je geld? Verkoop je foto's voor aan de muur, of zoek je het eerder in het ingehuurd worden door bedrijven? Want daar zit qua prijs natuurlijk wel een verschilletje. Ik vind het wel hele sfeervolle en sterke platen stuk voor stuk!
Celine_Famke | Ik ben nog niet echt weg van je foto's, maar hold on! Veel oefenen :D
Arantes | Heel mooi! Vind alleen de misplaatste zonnetjes een beetje jammer, maar je hebt een lekkere sfeer in je foto's! 65 euro :)
Terrabeertje | Gewoon leuke en fijne foto's! 50 euro
Keell94 | Leuke foto's! Ik zou zelf soms voor wat ander licht kiezen, maar over het algemeen vind ik het fijne foto's! €65 :)
puppy1128 | Mooie silhouet foto's! Maar ik vind de composities nog niet heel bijzonder. Zou ook het paaltje op de ene foto wegwerken. Bij de hond vind ik het licht te hard. voor nu 10 euro.
Louiisaa | Ik vind de composities niet altijd even mooi. Het lijkt vaak of het paard naar voren kukelt, wellicht wat meer hurken of op je knieën tijdens het fotograferen en eventueel iets verder weg en wat meer inzoomen. Dat helpt vaak wel. Buiten foto's vind ik beter maar nog niet speciaal of echt eigen. 30 euro :)
Kimmie1995 | De middelste 2 van de haf vind ik erg leuk! De eerste en laatste foto vind ik wat minder door de compositie en het standpunt. 40 euro :)
Jotach | Oh wat een heerlijke sfeer heb je in jouw foto's! Lekker lifestyle achtig, love it! Ik trek de grens waar ik hem trekken wel en het hangt ook echt van het doel van de foto's af. Maar als vrienden echt een shoot willen betalen zij mij ook gewoon. Ik vind sommige foto's net wat minder maar dat lifestyle gevoel is heerlijk! Keep up the good work! 65 euro :)
quintenvo | Mooie foto's en een fijne sfeer! Goed constant qua kwaliteit. 80 euro :)

Nou, bij mij heeft paardenfotografie zo'n 2,5 jaar op een extreem laag pitje gestaan. Ik moest dus ook echt weer even inkomen met fotografen maar ik vind het weer heeeeerlijk!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Berichten: 4055
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:23

quintenvo: Mooie foto's, vooral de eerste vind ik erg mooi, prachtig die lucht, honden vind ik iets minder. verder mooie heldere foto's €35,00

Fosco: Wat een mooie taxatie van jou :) ik vraag momenteel €35 voor een standaard shoot en €60 voor een deluxe shoot (meer foto's, meer originelen en langer de tijd)

wat licht beterft snap ik je, ben ook meer van het gouden uur en zachter licht, helaas heb je het niet altijd voor het zeggen qua tijd en of het licht (bewolkt)
dat is wat ik aan jouw foto's wel heel mooi vind die zachte sfeer, ook vind ik je bokeh prachtig! (met welke combi fotografeer je?)
Ik had toen die fotoshoot bij je gewonnen van de hond, helaas was de afstand te ver en heb ik hem aan iemand anders cadeau gegeven, maar wat maak jij mooie foto's, baalde dan ook heel erg.
€100+ is het zeker waard!

Fosco
Berichten: 1458
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:36

@keell94, oh echt, dat had ik nog niet door haha! Ja die fotosessie heeft inmiddels plaatsgevonden ook, leuk!

Ja ik ben ik ook van zachter licht en ben het met je eens dat het niet altijd anders kan, maar ik zoek dan de oplossing op de locatie zelf. De eerste 2 foto's en de laatste foto zijn bijvoorbeeld rond het middaguur gemaakt met volle zon wat eigenlijk een no go is, maar door goed gebruik te maken van het bestaande licht en eventueel schaduw opzoeken kun je alsnog voor zacht gaan :) ik fotografeer met een Canon 70D en een 70-200 2.8 en een 50mm 2.8 :)

Bedankt voor je taxatie!

marijepagter

Berichten: 201
Geregistreerd: 02-10-11
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:58

Ik ben heel slecht ik het taxeren van foto's maar ga hier een poging wagen. Zelf weet ik dus ook niet wat ik voor die van mij moet vragen. Op dit moment vraag ik €10,- maar zit erover te denken om wat te gaan verhogen..

Jotach; €20,-
quintenvo: €40
Fosco; prachtig!! zeker wel €80!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding