[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:32


manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:38

MarijeR schreef:
Gefeliciteerd!
Toen ik hem kocht, heb ik veel gehad aan de filmpjes van Grant Atkinson voor de autofocus.
https://www.youtube.com/watch?v=pYFMVnCDqig

Dank voor de tip!! Heel fijn!!
Moet me er even goed in verdiepen inderdaad. Had vorig jaar voor Afrika een lastminute 7D (mk1) geleend en toen had ik echt veel focus-missers omdat hij toch anders is qua mogelijkheden dan mijn vertrouwde 40D.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:44

Ja het AF systeem is heel uitgebreid en zonde om niet volledig te benutten.

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:45

Excuses dat ik dit topic zo kom binnen vallen, maar na het lezen van een aantal pagina's denk ik dat ik mijn vraag hier moet stellen.

Ik wil graag een spiegelreflexcamera van Canon kopen. Ik ben geen professioneel fotograaf en ik ben ook niet van plan dat te worden. Ik wil gewoon mooie foto's kunnen maken als ik straks weer op reis ga, mooie foto's van m'n hond, van m'n hobby's, etc. Ik heb geen verstand van fotografie, dus lach me alsjeblieft niet uit :'), maar ik zoek een camera waarmee ik - als ik film - mezelf bijvoorbeeld scherp kan stellen en de achtergrond wazig. Ik wil namelijk gaan vloggen. Mijn neef heeft veel verstand van camera's en gaat me helpen met de instellingen doen etc!

Mijn neef raadde mij de Canon Eos 750D aan. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Het mag ook een tweedehands model zijn. Ik wil in ieder geval niet meer dan €600,00 uitgeven.

Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor de moeite!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:03

Ik denk dat het nuttig is voor jou Madison, om de basis instellingen van een foto maken probeert te begrijpen. Dit helpt je ook om te begrijpen wat je nodig hebt om zo'n onscherpe achtergrond te krijgen. Dit kan namelijk elke camera, maar hoe en hoe goed ligt aan je instellingen.

Kijk anders dit filmpje even, die legt het aardig uit:
https://www.youtube.com/watch?v=Sl2Y2-J4fis
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-08-17 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:07

@ madison, ik heb ook de 750D en ben er erg blij mee. Maar merk wel dat nu ik meer begin te fotograferen ik eigenlijk een fullframe wil.

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:38

Thanks Shiloh! Ik ga gelijk dat filmpje kijken. En gefeliciteerd ;)

MarjanB: fijn dat de 750D goed bevalt! Maar jij bent natuurlijk wel al wat verder in de fotografie denk ik?

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:44

Madison schreef:
Thanks Shiloh! Ik ga gelijk dat filmpje kijken. En gefeliciteerd ;)

MarjanB: fijn dat de 750D goed bevalt! Maar jij bent natuurlijk wel al wat verder in de fotografie denk ik?


Hier staan wat foto's die ik heb gemaakt, kan je een beetje kijken of dat vergelijkbaar is aan wat je wil. https://www.flickr.com/photos/155411328@N08/albums

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:59

Mooie foto's Marjan! Dat bedoel ik inderdaad...!

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:05

Ik zou dan gewoon eens in de winkel kijken of je hem fijn vind. Moet wel zeggen dat ik redelijk snel meerdere lenzen heb gekocht en dat die ook wel aardig wat kosten. Gebruik mijn 18-135 van Canon en de Tokina 11-16 het vaakst.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:49

MarjanB schreef:
Ik zou dan gewoon eens in de winkel kijken of je hem fijn vind. Moet wel zeggen dat ik redelijk snel meerdere lenzen heb gekocht en dat die ook wel aardig wat kosten. Gebruik mijn 18-135 van Canon en de Tokina 11-16 het vaakst.

En pin je niet vast aan een Canon.
Ik heb de 750 in handen gehad en ik vond het drie keer niks. Ik heb kennelijk te grote kolenschoppen voor die camera want mijn 7D vind ik een werelddingie.
De 7D heeft een forsere body en dat ligt mij fijn in de hand.

Ik kan me dus ook voorstellen dat iemand met kleine handen de 7D een lompe hork van een camera vind.

Ik ga met Marjan mee: ga naar de winkel en pak alles vast wat ze hebben staan en voel hoe het in de hand ligt, te bedienen is en aanvoelt. Neem die camera die je het prettigst vast kunt houden.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:45

Haha ikke, ik heb kleine handen en weinig kracht dus voor mij zal een grote body wennen worden.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:05

De 7D is toch niet zo groot?
Ik heb de 7DII en heb kleine handen maar kan bv makkelijk de AF-on gebruiken met back button focus terwijl ik die voor de 1DIV moet switchen naar de * knop omdat ik er anders niet goed bij kan :+
Nou ja, kan er wel bij maar na een tijd voelt het net wat te ver van de zijkant om makkelijk constant te gebruiken. Gelukkig kan je veel knoppen zelf toewijzen dus dat is geen enkel probleem. Dus mocht een body wat groot aanvoelen dan is dat ook nog een optie. Weet niet of dat bij alle body's kan?

Qua gewicht zal het wel wat schelen.
Zeker met een grip er onder maar voor mij voelt het juist raar zonder grip en met wat zwaardere lenzen is de boel ook beter in balans met een wat zwaardere body.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:06

Ik vind de 7D ook wel meevallen, ik ben 1.63 met vrouwelijke handen maar kan hem heel goed vasthouden. Heb nu de 5DIII en die is lomper :D

De 7D mag weg overigens, stuur me maar ff een pb bij interesse!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:48

Liselot schreef:
Ik vind de 7D ook wel meevallen, ik ben 1.63 met vrouwelijke handen maar kan hem heel goed vasthouden. Heb nu de 5DIII en die is lomper :D

De 7D mag weg overigens, stuur me maar ff een pb bij interesse!

Het is ook relatief maar het viel me op toen ik die 750 in handen had (de bedrijfscamera op mijn huidige werk) dat die voor mij duidelijk minder prettig in de hand lag dan m'n eigen camera. Hij voelde heel klein aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:13

Hoi iedereen,

Ik vind fotografue toch wel erg gaaf en wil er meer mee gaan doen. Voorheen fotografeerde ik veel met mijn telefoon, maar ik wil nu toch een echte camera. Ik ben een totale leek op het gebied en als ik naar de winkel ga ben ik bang dat me iets duurs wordt aangesmeerd waar ik nog helemaal niet aan toe ben (ik sta nog niet zo sterk in mijn schoenen). Dus wat raden jullie aan? Ik maak af en toe weleens foto's met mijn broers camera, een canon, en die vind ik erg fijn. Die ligt wel wat boven mijn budget (2000 euro) en die ben ik ook nog lang niet waard. :+ Wel wil ik echt iets goeds, ik ben bereid er wat aan uit te geven. Op mijn studie kan ik ook fotografie- en photoshoplessen volgen. Budget is er nog niet echt, ik ga ervoor sparen.


Wat raden jullie mij aan? Ik wil wel echt iets goeds, geen troep waar je uiteindelijk niet veel mee kan.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:16

Resistance schreef:
Hoi iedereen,

Ik vind fotografue toch wel erg gaaf en wil er meer mee gaan doen. Voorheen fotografeerde ik veel met mijn telefoon, maar ik wil nu toch een echte camera. Ik ben een totale leek op het gebied en als ik naar de winkel ga ben ik bang dat me iets duurs wordt aangesmeerd waar ik nog helemaal niet aan toe ben (ik sta nog niet zo sterk in mijn schoenen). Dus wat raden jullie aan? Ik maak af en toe weleens foto's met mijn broers camera, een canon, en die vind ik erg fijn. Die ligt wel wat boven mijn budget (2000 euro) en die ben ik ook nog lang niet waard. :+ Wel wil ik echt iets goeds, ik ben bereid er wat aan uit te geven. Op mijn studie kan ik ook fotografie- en photoshoplessen volgen. Budget is er nog niet echt, ik ga ervoor sparen.


Wat raden jullie mij aan? Ik wil wel echt iets goeds, geen troep waar je uiteindelijk niet veel mee kan.

Wat is er mis met een camera van 2k? Als je er een leuke fotografiecursus tegenaan gooit, ben je vlot wegwijs in zo'n camera. Zo spannend is het nu allemaal ook niet, maar je moet er dan wel even serieus effort in stoppen.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:44

Niks mis mee, maar misschien ook niet perse nodig.
Wat wil je gaan fotograferen? Dat lijkt me belangrijke vraag.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:12

Niet helemaal passend in het topic, maar iemand een idee hoe die bevestigingsringen heten die je onder je camera kan schroeven om hem zo snel en makkelijk aan je harnas te klikken?
Moet er 2 hebben en ben al aan het googelen, maar vind nog niets

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:19

Liselot schreef:
Niet helemaal passend in het topic, maar iemand een idee hoe die bevestigingsringen heten die je onder je camera kan schroeven om hem zo snel en makkelijk aan je harnas te klikken?
Moet er 2 hebben en ben al aan het googelen, maar vind nog niets


Ik denk dat ze hier te vinden zijn: https://www.kamera-express.nl/producten ... es#?page=1

Zitten oa de BlackRapid Adapters tussen :)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:35

Tnx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:55

ikke schreef:
Resistance schreef:
Hoi iedereen,

Ik vind fotografue toch wel erg gaaf en wil er meer mee gaan doen. Voorheen fotografeerde ik veel met mijn telefoon, maar ik wil nu toch een echte camera. Ik ben een totale leek op het gebied en als ik naar de winkel ga ben ik bang dat me iets duurs wordt aangesmeerd waar ik nog helemaal niet aan toe ben (ik sta nog niet zo sterk in mijn schoenen). Dus wat raden jullie aan? Ik maak af en toe weleens foto's met mijn broers camera, een canon, en die vind ik erg fijn. Die ligt wel wat boven mijn budget (2000 euro) en die ben ik ook nog lang niet waard. :+ Wel wil ik echt iets goeds, ik ben bereid er wat aan uit te geven. Op mijn studie kan ik ook fotografie- en photoshoplessen volgen. Budget is er nog niet echt, ik ga ervoor sparen.


Wat raden jullie mij aan? Ik wil wel echt iets goeds, geen troep waar je uiteindelijk niet veel mee kan.

Wat is er mis met een camera van 2k? Als je er een leuke fotografiecursus tegenaan gooit, ben je vlot wegwijs in zo'n camera. Zo spannend is het nu allemaal ook niet, maar je moet er dan wel even serieus effort in stoppen.



Er is zeker niets mis mee, haha. :+ Ik weet alleen niet of ik dat al wel waard ben. Ik ga Advertising studeren aan de [naam], en kan me ook gewoon inschrijven voor fotografie open courses, aangezien je je eigen studie inricht en je je ook echt kan gaan verdiepen in fotografie. Ik ben dus wel van plan om er veel mee tr gaan doen. :)



Ik vind natuurfotogragie heel gaaf, maar vind mensenfotografie en documentary fotografie ook heel leuk. Wellicht ook paardenfotografie.


Maar ik heb geen idee wat al die namen van camera's betekenen enzo. DLSR? Optisch? Ik heb er momenteel nog geen verstand van, dus als iemand die belangrijkste criteria wil uitleggen en advies wil geven zou dat heel fijn zijn! :)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:15

Wanneer je in het Nikon segment gaat kijken dat zou je kunnen kijken of de D5xxx of de D7xxx lijn je bevallen. De D5xxx kun je zien als een instap+ camera. Hij heeft net wat meer funcionaliteiten als de D3xxx lijn, die erg basic is. De D7xxx lijn is wat meer gevorderd en geeft veel functies, makkelijkere bediening op de body (ipv alleen menus), is sneller, heeft meer focuspunten, kortom, een enorme stap naar boven. Mocht je overigens voor de D7xxx lijn gaan, de nieuwste van het stel, de D7500, is misschien nieuwer dan zijn voorganger de D7200 maar voor de prijs biedt hij niet zoveel meer. De 7200 is dan ook goedkoper te krijgen en geeft net zoveel plezier.

Maar wanneer je broer Canon heeft, dan zou je hier zeker naar moeten kijken. Wanneer jij ook Canon neemt dan kun je zijn lenzen af en toe lenen..... O:)

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:18

Ik zou in dat geval ook naar canon kijken. Mijn zwager heeft ook canon en kan zo nu en dan wat lenen :D ook handig als ie wat uit wil leggen en het gelijk kan vinden.

manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:20

Liselot schreef:
Ik vind de 7D ook wel meevallen, ik ben 1.63 met vrouwelijke handen maar kan hem heel goed vasthouden. Heb nu de 5DIII en die is lomper :D

De 7D mag weg overigens, stuur me maar ff een pb bij interesse!


Ik vond de 7D ook erg meevallen. Pak met de Mark ik uit en die is ook wel wat lomper voor m'n gevoel.
Maar vind ik niet erg. Hoeft er niet meteen een grip onder haha. Geld op.