Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 252 van de 354 [ 8843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 354  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

 
Profiel   

MarijeR schreef
Ik weet niet wat ze daar kosten maar hou je ook rekening met invoeren?


Plus je garantie wordt wel moeilijk als er iets aan de hand mocht zijn ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 16:20 



 
Profiel   

Courses schreef
Mocht je 'm daar kopen: Niet met doos en al mee terug nemen, uit de doos halen, gebruiken, dan kunnen ze het niet tegen je gebruiken :)

Dat is leuk als je daarna niet meer reist.
Iedere keer als je NL in komt, loop je het risico op controle en dan moet je toch papierwerk laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 16:23 



 
Profiel   

Eh, als je een camera die je gebruikt mee neemt kunnen ze in principe niet aantonen dat je 'm daar gekocht hebt? Ik heb nog nooit papieren hoeven laten zien voor mijn appratuur? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 19:29 



 
Profiel   

Jij moet kunnen aantonen dat je je apparatuur in NL hebt gekocht of netjes hebt ingevoerd.
Is heel simpel te doen door aankoopbonnen (met serienummers erop) mee te nemen of voor de reis de boel tijdelijk uit te voeren.
Zelf neem ik altijd een set kopieën mee en heb ze ook digitaal op telefoon/tablet.
Je zal maar net de pech hebben dat ze je er tussenuit plukken.
Heb het zelf ook wel eens gehad maar alle papieren netjes op orde dus was met een paar minuten weer weg.

[edit]even de juiste link erbij gezocht: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... reizigers/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 19:47 



 
Profiel   

En wat dan als je m tweedehands gekocht hebt zonder bon, of gekregen hebt of ...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 20:11 



 
Profiel   

Dan gok ik dat het wat langer dan een paar minuten gaat duren :+

Met een beetje pech kan je dan de boel invoeren denk ik.
Voor mij iig de reden om altijd met aankoopbon te kopen. Ook 2e hands en bij winkels is dat geen probleem. Marktplaats sla ik wel over o.a. om deze reden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 20:19 



 
Profiel   

Al mijn apparatuur is tweedehands, ik heb hier echt nog nooit en de nimmer problemen mee gehad :+ Fotografen die voor werk veel reizen die ik ken heb ik hier ook nog nooit over gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 20:34 



 
Profiel   

Apart, ik kreeg die tip juist van verschillende fotografen.
En ik heb ook veel 2e hands spul maar wel altijd met bon.
Vaak zat kan je gewoon doorlopen op schiphol maar als je de pech hebt dat ze alles checken dan is het wel fijn om te weten wat je kan verwachten. Of je het dan wel of geen probleem vindt om dat risico te lopen, dat moet je dan zelf beslissen :)
Ligt er misschien ook een beetje aan met wat voor apparatuur je reist.
Ik weet dat de standaard security check ook altijd langer duurt met mijn handbagage door alle apparatuur die ik mee sleep. En op vluchten van en naar de USA pikken ze ook altijd mijn koffers eruit voor een extra check. Zal het misschien wel aantrekken ofzo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-17 20:58 



 

Courses schreef
Mocht je 'm daar kopen: Niet met doos en al mee terug nemen, uit de doos halen, gebruiken, dan kunnen ze het niet tegen je gebruiken :)

Dat was dus precies het plan :))

Wij hebben verder geen gigantische tassen met apparatuur. Allebei een north face tas, in die van mij zit m'n huidige camera en in die van m'n pa een gopro, maar als hij hem in zijn tas doet zal het echt niet opvallen. Ik reis meerdere keren per jaar met m'n SLR en heb echt nog nooit bonnen moeten laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 01:32 



 
Profiel   

Met het enige verschil dat je dan met een model loopt die je hier niet kopen kan. Ook al is dat puur het nummertje.

Ik heb uberhaubt nog nooit gehad dat ze apparatuur van dichtbij bekijken. Maar ja. Het risico bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 08:04 



 
Profiel   

Maar het is wel met 1 blik op de body te zien dat hij van buiten Europa komt. Doos of geen doos erom.
Gebruikt of niet maakt niets uit.
En voor sommige landen moet je je apparatuur ook bij aankomst invoeren en bij vertrek weer uitvoeren.
Maar dat zijn keuzes die je zelf maakt als je het wat goedkoper buiten Europa wilt kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 09:00 



 
Profiel   

MarijeR schreef
Maar het is wel met 1 blik op de body te zien dat hij van buiten Europa komt. Doos of geen doos erom.
Gebruikt of niet maakt niets uit.
En voor sommige landen moet je je apparatuur ook bij aankomst invoeren en bij vertrek weer uitvoeren.
Maar dat zijn keuzes die je zelf maakt als je het wat goedkoper buiten Europa wilt kopen.


Tja, sommige laptop's of dergelijke worden hier ook verkocht die eerst vanuit een ander land geimporteerd worden door de leverancier. Daarbij durf ik te wedden dat lang niet alle mensen bij de douane het verschil tussen 750D of een Rebel 6 zullen weten in de benaming :+ Ik snap dat ze willen voorkomen dat jij de hele koffer met apparatuur importeerd maar de keren dat ik ICA gevlogen heb hebben ze niet meer dan de tas op z'n kop gezet voor andere zaken maar de camera is niet 1x goed bekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 09:25 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Ik kom even binnengevallen met een vraag. Ik wil graag een spiegelreflex kopen maar ben een absolute beginner. Ik wil de camera gaan gebruiken om goede scherpe foto's te maken in de dierentuin en buiten van mijn hond en eventueel ook paarden.
Nu twijfel ik tussen de canon 1300D met een lens van 18 - 55 mm en de nikon D3400 met een lens van 18 - 55 mm.
Wat raden jullie mij aan qua body en welke lenzen erbij voor mijn gebruikersdoel?

Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 14:27 



 
Profiel   

Sowieso een telelens, bijvoorbeeld de canon 55-250mm. Nikon geen ervaring mee, dus kan ik niets over zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 14:40 



 
Profiel   

Loop de Mediamarkt binnen, pak beide bodies eens vast en kijk wat je het fijnste vind. Beide bodies zijn prima, wanneer je voor de Canon gaat zou ik inderdaad bij de kitlens nog een 55-250mm erbij halen. Prima lens voor de prijs wat je betaald :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 14:47 



 
Profiel   

Courses schreef
Loop de Mediamarkt binnen, pak beide bodies eens vast en kijk wat je het fijnste vind. Beide bodies zijn prima, wanneer je voor de Canon gaat zou ik inderdaad bij de kitlens nog een 55-250mm erbij halen. Prima lens voor de prijs wat je betaald :)

:j :j

Precies dit: pak ze vast, voel wat prettig in de hand ligt en hoe de bediening aanvoelt.
Technisch zijn ze soort van identiek, zeker voor een beginnend fotograaf.

Maaike, is dit een leuk beginnerslensje, als tegenhanger van de 55-250 van Canon?
https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... -4-5-6g-i/


Oh, en als we dan toch over glas hebben, hoort eigenlijk in het andere topic, maar deze stond ook op de site:
https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... -100-jaar/

}:) }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 15:13 



 
Profiel   

Vanuit de VS is er regelmatig controle op apparatuur als je NL in komt vanwege de invoerrechten.
Vriend van mij is er paar maand terug ook uitgepikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-17 15:21 



 

Hoi hoi! Het spijt me dat ik zo ineens binnen kom vallen :)). Heb even een vraagje. Sinds april dit jaar heb ik via Marktplaats een Canon EOS 400d gekocht met de standaard 18-55mm lens erbij. Vond ik voor in het begin meer dan prima, stel dat ik fotografie toch niet leuk zou vinden dan had ik in ieder geval geen 100-en euro's uitgegeven.

Nu heeft m'n vriendin laatst een Canon EOS 1300d gekocht, die is gewoon veel nieuwer en makkelijker te bedienen imo. Daarbij komt dat die een 18 megapixel sensor heeft en die van mij maar 5 (het is gewoon een oud model, uit 2006 geloof ik).

Ik was van plan om een andere extra lens er bij te kopen, de 70-300mm. Maar nu vraag ik me af of het misschien handiger is om eerst een nieuwe body te kopen en daarna de lens. Maakt het verschil van de sensor ook echt uit bij de uiteindelijke foto's? Zal ik, met mijn eigen 18-55mm lens, een verschil merken op een andere body of dat niet? Had namelijk gehoord van een vriendin van mij dat het de lens is die de foto maakt en niet de body, maar ben benieuwd of die sensor echt een grote rol speelt.

Wat raden jullie aan? Ben benieuwd, alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 22:09 



 
Profiel   

De 400D is wel heel oud. Dan ga je met een nieuwe body ook zeker wel verschil maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 22:48 



 

Dat dacht ik inderdaad al haha. Het is echt een oudje, maar werkt nog wel goed. Vandaar dat ik twijfel om eerst een nieuwe lens te kopen en daarna de body... Maar weet niet of dat handig is, ben nogal een beginnertje haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-17 23:19 



 
Profiel   

Het verschil zit niet alleen in de megapixels, maar ook de kwaliteit en techniek van de sensoren ed is verbeterd.
Het is natuurlijk wel de vraag wat je het meeste mist. Een 70-300 geeft je zoombereik en dat gaat een nieuwe body niet oplossen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 06:19 



 

Zoombereik zou ik idd wel graag willen, ik maak graag foto'tjes van paarden en dan meestal op wedstrijd, maar ja, dan kan ik niet midden in de bak gaan staan omdat m'n lensje niet kan inzoomen :P. Dat mis ik dus wel echt. Maar aan de andere kant zou het fijn zijn als ik gewoon een goede body zou hebben. Lastig :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 14:32 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Zoombereik zou ik idd wel graag willen, ik maak graag foto'tjes van paarden en dan meestal op wedstrijd, maar ja, dan kan ik niet midden in de bak gaan staan omdat m'n lensje niet kan inzoomen :P. Dat mis ik dus wel echt. Maar aan de andere kant zou het fijn zijn als ik gewoon een goede body zou hebben. Lastig :').

Ik denk toch dat die 55-250 dan een betere keuze is, in de zin van prijs/kwaliteit in verhouding tot de body.
Punt met zo'n body is dat je de kwaliteit nog niet zo mist, totdat je een keer een nieuwe body uitprobeert.

Voor de liefhebber, leuke body:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... k-ii-body/
Best wel een buitenkansje, eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 11:28 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Zoombereik zou ik idd wel graag willen, ik maak graag foto'tjes van paarden en dan meestal op wedstrijd, maar ja, dan kan ik niet midden in de bak gaan staan omdat m'n lensje niet kan inzoomen :P. Dat mis ik dus wel echt. Maar aan de andere kant zou het fijn zijn als ik gewoon een goede body zou hebben. Lastig :').


Dat ik dit ooit nog ga zeggen... Waar ik normaliter altijd voorop ga in het updaten van glas weet ik niet of je daar nu gelukkig van gaat worden. Eigenlijk is het een salomons oordeel, want met wat je wilt ga je met eender welke keuze niet gelukkig worden. De body is zo oud dat je wel wat profijt gaat halen uit ander glaswerk, maar dat het naar alle waarschijnlijkheid tegen gaat vallen. En wanneer je een nieuwe body koopt dan lost het het probleem van je zoombereik niet op.

Waarom kijk je niet naar een mooie aanbieding? Nieuwe body en de 55-250?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 13:26 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Anoniem schreef
Zoombereik zou ik idd wel graag willen, ik maak graag foto'tjes van paarden en dan meestal op wedstrijd, maar ja, dan kan ik niet midden in de bak gaan staan omdat m'n lensje niet kan inzoomen :P. Dat mis ik dus wel echt. Maar aan de andere kant zou het fijn zijn als ik gewoon een goede body zou hebben. Lastig :').


Dat ik dit ooit nog ga zeggen... Waar ik normaliter altijd voorop ga in het updaten van glas weet ik niet of je daar nu gelukkig van gaat worden. Eigenlijk is het een salomons oordeel, want met wat je wilt ga je met eender welke keuze niet gelukkig worden. De body is zo oud dat je wel wat profijt gaat halen uit ander glaswerk, maar dat het naar alle waarschijnlijkheid tegen gaat vallen. En wanneer je een nieuwe body koopt dan lost het het probleem van je zoombereik niet op.

Waarom kijk je niet naar een mooie aanbieding? Nieuwe body en de 55-250?

Hoezo?

Je komt ooit op het punt dat de stand van de techniek wordt ingehaald door de tijd. Bij de 400D is dat ondertussen het geval.

Maar als je dan moet kiezen, zou ik toch eerst voor glas gaan. Dat is relatief duur. Een 55-250 doet nieuw 175 euri's: https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... -6-is-stm/

De 70-300 doet bijna 600: https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... is-ii-usm/

Voor 400 euro heb je bijna een leuke occasion body van goede kwaliteit:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-2/
Een 7D is echt nog up to the job, ook al is ie opgevolgd door de mark II

Ik zou het budget van die 70-300 iets verhogen en bovenstaande set gaan halen.........
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-17 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 252 van de 354 [ 8843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 354  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen