[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:01

Ik zou eigenlijk als je toch zo'n budget hebt een losse 80D kopen en daar zelf wat fijne lenzen bij uitzoeken.

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 16:57

Ik ben benieuwd of iemand mij misschien een beetje wegwijs kan maken in het vinden van een nieuwe spiegelreflex camera, ik ben nu in het bezit van een Sony erg fijne camera maar zou graag een nieuwe camera Willen. Ik heb een aantal eisen die ik met mijn nieuwe camera zou willen

-de camera moet geschikt zijn om veulens mee te fotograferen
-veel foto's per seconde voor actiefoto's
-ik zou graag er ook mee willen filmen
-WiFi mag er op maar hoeft niet
-goede prijs kwaliteit verhouding
-onder de 500 euro voor de body

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen! Zie letterlijk door de bomen het bos niet meer :)

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:07

magriet schreef:
Ik zit om me heen te kijken. Zie ik een aanbieding
canon eos 80d + 18-130 is nano + tamron 70 -300 di ld macro tezamen 1529

Wel veel geld maar dit lijkt me wel een erg leuke set om de hobby uit te breiden

Niks bijzonders.
https://www.cameratools.nl/digitale-cam ... mm-is-usm/
Echt een aanbieding is het niet en voor een fractie meer (met wat onderhandelen voor dezelfde prijs) heb je er een EF-s 55-250 bij en heb je een leukere set.

maaikemuis
Berichten: 5304
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:23

ikke schreef:
magriet schreef:
Ik zit om me heen te kijken. Zie ik een aanbieding
canon eos 80d + 18-130 is nano + tamron 70 -300 di ld macro tezamen 1529

Wel veel geld maar dit lijkt me wel een erg leuke set om de hobby uit te breiden

Niks bijzonders.
https://www.cameratools.nl/digitale-cam ... mm-is-usm/
Echt een aanbieding is het niet en voor een fractie meer (met wat onderhandelen voor dezelfde prijs) heb je er een EF-s 55-250 bij en heb je een leukere set.


Sterker nog, wanneer ik deze set los zou kopen zou ik op de reguliere markt (dus niet tweedehands en geen grijze import) 50 euro goedkoper uit zijn.

Herlinde98

Berichten: 481
Geregistreerd: 19-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 00:38

Halloow, ik kom ook even binnenvallen in de hoop wat info bij elkaar te sprokkelen.
Ik heb momenteel een Nikon D5100 (met 55-200mm), en t gaat aardig leuk.
Voor mijn idee ben ik toe aan wat nieuws/beters.
Ik heb tot nu toe alleen de D750 als optie, maar ik ben nog niet op de hoogte van andere merken.
Het lenzen aanbod vind ik eigenlijk tegenvallen en lijkt bij canon meer in mijn straatje te passen.
Ik wil toch graag een beetje binnen die 55-200 range blijven, wat zouden jullie mij aanbevelen als lens bij de D750? Beetje budget denken mag, ik weet dat dat niet veel zal gaan maargoed :')
En wat voor (vergelijkbare) opties zijn het waard om ook wat aandacht in te steken?

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:50

Ok bedankt voor de info. Dan ga ik denk ik wel de canon eos 80d kopen en dan om goede lenzen zien

maaikemuis
Berichten: 5304
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:58

Herlinde98 schreef:
Halloow, ik kom ook even binnenvallen in de hoop wat info bij elkaar te sprokkelen.
Ik heb momenteel een Nikon D5100 (met 55-200mm), en t gaat aardig leuk.
Voor mijn idee ben ik toe aan wat nieuws/beters.
Ik heb tot nu toe alleen de D750 als optie, maar ik ben nog niet op de hoogte van andere merken.
Het lenzen aanbod vind ik eigenlijk tegenvallen en lijkt bij canon meer in mijn straatje te passen.
Ik wil toch graag een beetje binnen die 55-200 range blijven, wat zouden jullie mij aanbevelen als lens bij de D750? Beetje budget denken mag, ik weet dat dat niet veel zal gaan maargoed :')
En wat voor (vergelijkbare) opties zijn het waard om ook wat aandacht in te steken?


Waarom zou je in hemelsnaam een fullframe camera kopen a 2100 euro (grofweg 1500 tweedehands) wanneer je niet bereid bent om de lenzen er voor te kopen? Er is weinig voor fullframe en wat er is, is duur. Wanneer je kwaliteitsverbetering wilt zien kun je nog beter die 1500 euro spenderen aan een 70-200 f4 of 70-200 f2.8 en die op je huidige camera zetten.

Ik heb de d750 en het is werkelijk een pracht van een camera, maar de lenzen maken uiteindelijk de foto. In mijn geval zijn dat een:
Nikkor 16-35 f4
Nikkor 70-200 f4
Nikkor 50mm f2.8 (tweedehands voor 60 euro kunnen kopen)
Tokina 100mm macro (voor 300 euro kunnen kopen).

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:04


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:20

Mooi. Zo te zien wel een verbeterde versie. Ik heb net de 6d aangeschaft en ben bezig om 'm een beetje te leren kennen.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:59

Het is absoluut een verbetering die 6D MKII ... vooral het aantal scherpstelpunten is echt vele malen beter! Ik ben jaloers ;)

(al ben ik zeker ook wel blij met mijn 6D)

manzano

Berichten: 24016
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:14

Nice!!!

Iemand enig inzicht in het actie-patroon van Canon? De actie met een statief bij de 7Dmk2 loopt morgen af. Ik koop liever in het najaar wat nieuws, maar twijfel nu dus een beetje. Hebben ze vaker per jaar leuke acties? Heb dat nooit zo bijgehouden....

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:38

Fem schreef:
Het is absoluut een verbetering die 6D MKII ... vooral het aantal scherpstelpunten is echt vele malen beter! Ik ben jaloers ;)

(al ben ik zeker ook wel blij met mijn 6D)


Daarop zal hij zeker verbeteren. Dat was wel een van de minpunten van de 6D.
Hij is ook wel een stukje duurder dan de eerste versie.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:44

Ik zit te denken aan toch upgrade van mijn camera. Fotografeer nu met Nikon D7100.
voornaamste rede: IK MIS SCHERPTE :')

maar ook vind ik hem erg slecht scherpstellen op donkere dingen (studio met zwart achtergrond), in het donker. Iso ben ik ook niet heel tevreden over.

Dus nu zit ik te denken om naar de fullframe over te stappen. Mij vrij onbekend welke op welke vlakken uitblinkt. iemand suggesties

NadiaM

Berichten: 1128
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:51

Gaaf!!

Ik zie ook overal de reclame voorbij komen.
Wordt je hebberig van haha!


Cleo_ schreef:
Zojuist (eindelijk) de canon 6D MKII besteld. Wel pre-order dus moet nog even geduld hebben :D
http://www.canon.nl/cameras/eos-6d-mark-ii/

maaikemuis
Berichten: 5304
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:09

Gianti schreef:
Ik zit te denken aan toch upgrade van mijn camera. Fotografeer nu met Nikon D7100.
voornaamste rede: IK MIS SCHERPTE :')

maar ook vind ik hem erg slecht scherpstellen op donkere dingen (studio met zwart achtergrond), in het donker. Iso ben ik ook niet heel tevreden over.

Dus nu zit ik te denken om naar de fullframe over te stappen. Mij vrij onbekend welke op welke vlakken uitblinkt. iemand suggesties


Ik denk dat er eerder iets mis is met je camera want wat jij beschrijft herken ik niet.

Maar qua FF heb je een aantal opties.
D610
D750
D810

Ik heb de D750 nu een half jaartje en die bevalt meer dan goed. Mijn keuze kwam als volgt tot stand:

De D610 is FF maar als je goed naar de specs gaat kijken vond ik hem erg tegenvallen. Hij is het goedkoopst, maar ook het meest uitgekleed. Het is eigenlijk een instapmodel onder FF. Ik vond het zonde om een camera te kopen die veel geld kost, maar qua specs niet won van mijn D300s.

De D810 had voor mij de fijnste bediening, maar is heel prijzig en daarnaast het zwaarst.

Zette ik daar de D750 tegenover dan had ik de bediening van de D7000 serie (vreselijk dubbel wiel), maar dan was hij wel iso invariant, had hij WiFi, een klapscherm en alles verder wat ik wilde.

Kortom, de D750 heeft in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ja, hij is duur (1500 tweedehands gemiddeld), maar geeft ook veel blijdschap hier.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:47

maaikemuis schreef:
Gianti schreef:
Ik zit te denken aan toch upgrade van mijn camera. Fotografeer nu met Nikon D7100.
voornaamste rede: IK MIS SCHERPTE :')

maar ook vind ik hem erg slecht scherpstellen op donkere dingen (studio met zwart achtergrond), in het donker. Iso ben ik ook niet heel tevreden over.

Dus nu zit ik te denken om naar de fullframe over te stappen. Mij vrij onbekend welke op welke vlakken uitblinkt. iemand suggesties


Ik denk dat er eerder iets mis is met je camera want wat jij beschrijft herken ik niet.

Maar qua FF heb je een aantal opties.
D610
D750
D810

Ik heb de D750 nu een half jaartje en die bevalt meer dan goed. Mijn keuze kwam als volgt tot stand:

De D610 is FF maar als je goed naar de specs gaat kijken vond ik hem erg tegenvallen. Hij is het goedkoopst, maar ook het meest uitgekleed. Het is eigenlijk een instapmodel onder FF. Ik vond het zonde om een camera te kopen die veel geld kost, maar qua specs niet won van mijn D300s.

De D810 had voor mij de fijnste bediening, maar is heel prijzig en daarnaast het zwaarst.

Zette ik daar de D750 tegenover dan had ik de bediening van de D7000 serie (vreselijk dubbel wiel), maar dan was hij wel iso invariant, had hij WiFi, een klapscherm en alles verder wat ik wilde.

Kortom, de D750 heeft in mijn ogen de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ja, hij is duur (1500 tweedehands gemiddeld), maar geeft ook veel blijdschap hier.


Dat denk ik zeker ook! Ik ga alleen geen geld erin meer steken voor reperatie, doe ik dan liever in een upgrade :P

D610 trok mij ook niet echt. Hoe staat de D800 ertussen? hij is wel wat ouder.. Hou inderdaad rekening met 1500 tweedehands!

Quir

Berichten: 17397
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:01

Op Facebook kwam de D750 voorbij voor 1500. Met zo'n 40k clicks.

maaikemuis
Berichten: 5304
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:10

De ISO van de d800 is een stuk minder (6400) en hij is vooral langzamer in fps. Daarnaast is hij notoir slecht gesealed. Daar zijn bij latere versies wel verbeteringen in aangebracht, maar bleef een punt van aandacht. Voor mij als reis- en landschaps fotograaf viel hij daardoor meteen af. En hij is nog zwaarder dan de 810.

Qua beeld is hij net zo prachtig als de D810.

Om je een beeld te geven. Er is een topic over Chernobyl met foto's. Die zijn genomen met mijn D750. Handheld binnen geschoten en in bracketing. Ik werd steeds gelukkiger met mijn camera. Vooral de iso invariatie heeft mij op een aantal punten erg geholpen.

40k clicks voor 1500?!? Beter zoeken. Heb die van mij voor 1400 gekocht met 12k.

Quir

Berichten: 17397
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:23

maaikemuis schreef:
De ISO van de d800 is een stuk minder (6400) en hij is vooral langzamer in fps. Daarnaast is hij notoir slecht gesealed. Daar zijn bij latere versies wel verbeteringen in aangebracht, maar bleef een punt van aandacht. Voor mij als reis- en landschaps fotograaf viel hij daardoor meteen af. En hij is nog zwaarder dan de 810.

Qua beeld is hij net zo prachtig als de D810.

Om je een beeld te geven. Er is een topic over Chernobyl met foto's. Die zijn genomen met mijn D750. Handheld binnen geschoten en in bracketing. Ik werd steeds gelukkiger met mijn camera. Vooral de iso invariatie heeft mij op een aantal punten erg geholpen.

40k clicks voor 1500?!? Beter zoeken. Heb die van mij voor 1400 gekocht met 12k.


Ik heb verder geen idee hoor, of het goed is of niet. Ik heb niets van Nikon, maar kwam t toevallig tegen. Vandaar. :))

Quir

Berichten: 17397
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:33

Gianti schreef:
Quir schreef:
Op Facebook kwam de D750 voorbij voor 1500. Met zo'n 40k clicks.


Kan je mij link ervan sturen of screenshot Van scherm?


Even terug gezocht, hij is van Femke.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14504
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:40

Gianti: mijn d7100 wordt momenteel gerepareerd, zelfde probleem als jij. Had je ook tijdje terug in een ander topic over gereageerd geloof ik met voorbeeld foto's van een meeuw.
Wilde ook upgraden naar de d750 maar heb helaas een grote financiƫle tegenvaller.. Dus voor ik die (nieuw of tweedehands) kan betalen, ben ik weer ff verder. Dus voor gekozen om de mijne te laten repareren ipv zonder te zitten. Helaas ook gezeik en geen coulance van Nikon, moet nog een fiks bedrag betalen ook terwijl ik al eerder met dit probleem bij ze ben gekomen (toen nog garantie) en het heel snel weer terug kwam. (garantie weg)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:44

Cynn schreef:
Gianti: mijn d7100 wordt momenteel gerepareerd, zelfde probleem als jij. Had je ook tijdje terug in een ander topic over gereageerd geloof ik met voorbeeld foto's van een meeuw.
Wilde ook upgraden naar de d750 maar heb helaas een grote financiƫle tegenvaller.. Dus voor ik die (nieuw of tweedehands) kan betalen, ben ik weer ff verder. Dus voor gekozen om de mijne te laten repareren ipv zonder te zitten. Helaas ook gezeik en geen coulance van Nikon, moet nog een fiks bedrag betalen ook terwijl ik al eerder met dit probleem bij ze ben gekomen (toen nog garantie) en het heel snel weer terug kwam. (garantie weg)


Ja klopt dat was ik ook! Mag in vragen hoeveel je kwijt bent voor reparatie?

Is dat ik net die tamron 70-200 2.8 Heb, anders had ik nog wel eens overgestapt kunnen zijn op canon :o kreeg hele nare smaak van de toon in emails

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14504
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:20

280,- -O-

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:56

Die tamron lens kun je eventueel wel weer verkopen en dan toch overstappen op canon. Als het om 1 lens gaat valt de schade nog wel mee. Het wordt anders met erg dure en veel lenzen

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:21

magriet schreef:
Die tamron lens kun je eventueel wel weer verkopen en dan toch overstappen op canon. Als het om 1 lens gaat valt de schade nog wel mee. Het wordt anders met erg dure en veel lenzen



Nou een 1300 euro lens, amper gebruikt vind ik erg zonde om te verkopen. Krijg nooit een bedrag ervoor dat het waard is :P

Cynn schreef:
280,- -O-


Pfoe -O-