Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 225 van de 288 [ 7178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 288  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

 
Profiel   

Ik google de hele tijd al en kijk op deviant , Deviant vindt ik niks helaas van die lens en die google zie ik alleen foto's van de lens zelf
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:30 



 
Profiel   

Googlen in combinatie met "review" en dan pagina's lezen en niet op afbeeldingen googlen. De lens is super veel gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:34 



 
Profiel   

De L lenzen zijn de beste lenzen die je kan hebben voor canon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:35 



 
Profiel   

Hmm nog niks gevonden kwa voorbeelden , en ik zoek echt op google zelf nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:53 



 
Profiel   

De 2e link die ik aanklik: https://www.the-digital-picture.com/Rev ... ipment=104

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:02 



 
Profiel   

Deze zijn met mijn 18-135
[ img ]IMG_8167 by [naam], on Flickr
[ img ]IMG_5072 by [naam], on Flickr
[ img ]IMG_2183 by [naam], on Flickr

en dit is met de 70-200 2.8 die ik van mn zwager heb geleend in dezelfde bak als die hierboven
[ img ]IMG_3539 by [naam], on Flickr

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:36 



 
Profiel   

FennyPower schreef
Hmm nog niks gevonden kwa voorbeelden , en ik zoek echt op google zelf nu.

Ga naar de winkel, schroef zo'n ding op je body en knal een kaartje vol. Hoeveel voorbeelden wil je hebben.......

Als je even terug kijkt in mijn berichten heb je daar de link naar de beste versie, de f2.8 IS maar voor wat minder heb je ook een f4.0 IS:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -is-usm-2/
Ze hebben er drie in ongeveer deze prijsklasse.

Beetje Google helpt je ook wel aan een f4.0 zonder IS, reken op een prijs van tegen de 500 euro voor een heel goed exemplaar.


Oh en voor de zoekers, ook twee keer top of the bill:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... l-is-ii-1/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 20:38 



 
Profiel   

Een 2e hands 70-200 2.8 IS II is nu met de cashback op een nieuwe wel erg duur...

Voor voorbeeldfoto's moet je eigenlijk kijken naar onbewerkte foto's en het liefst op origineel formaat.
Anders kan je beter naar een photoshop cursus kijken ipv een nieuwe lens ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 21:34 



 
Profiel   

Sowieso zeggen vb foto's niet zo veel. Welke body zit er achter en nog belangrijker... Welke fotograaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:04 



 
Profiel   

Ik heb momenteel de 70-300mm, 55-250mm en de 18-55mm.

18-55 is ook wel een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:41 



 
Profiel   

Hoe is jullie ervaring met occasions bij Foto Konijnenberg? Die zit niet bij mij in de buurt en zou dan online kopen. (ze hebben de macrolens die ik op het oog heb)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:02 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Hoe is jullie ervaring met occasions bij Foto Konijnenberg? Die zit niet bij mij in de buurt en zou dan online kopen. (ze hebben de macrolens die ik op het oog heb)


Zit hier om de hoek en kom er regelmatig. De occasions die ik er weg heb zijn allemaal in top staat. Geloof dat je ook een jaar garantie krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 12:39 



 
Profiel   

Hallo!

ik heb een vraagje: Ik ga binnenkort naar Nieuw-Zeeland en het leek me heel gaaf om de landschappen mooi te kunnen fotograferen. Ik fotografeer normaal vooral dieren/objecten en heb dan ook een zoomlens en een 18-55 lens. Dus het meeste logisch leek mij om een groothoeklens te kopen.
Hebben jullie tips voor een prima lens die mooie/goede foto's maakt voor niet te veel geld? Ik denk namelijk dat ik de lens niet veel zal gebruiken na mijn reis.
Ik heb een Nikon d3200.


Nu zat ik ook te denken: kun je met een portretlens ook mooie landschapsfoto's maken? Ik wil er al erg lang een en ik weet dat deze ook erg "plat" zijn waardoor je misschien hetzelfde effect krijgt maar in mindere mate? Als dat zo is kan ik misschien beter een portretlens kopen namelijk!

Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:23 



 
Profiel   

Voor een groothoek zou ik kijken naar de Tokina, echt een enorm fijne lens! Scherpe beelden en niet al te duur. Heb hem zelf in de 2.8 versie. Paar foto's die ik ermee gemaakt heb:

[ img ]IMG_6560 by [naam], on Flickr

[ img ]IMG_7162 by [naam], on Flickr

[ img ]IMG_7277 by [naam], on Flickr

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:28 



 
Profiel   

mzara schreef
Hallo!

ik heb een vraagje: Ik ga binnenkort naar Nieuw-Zeeland en het leek me heel gaaf om de landschappen mooi te kunnen fotograferen. Ik fotografeer normaal vooral dieren/objecten en heb dan ook een zoomlens en een 18-55 lens. Dus het meeste logisch leek mij om een groothoeklens te kopen.
Hebben jullie tips voor een prima lens die mooie/goede foto's maakt voor niet te veel geld? Ik denk namelijk dat ik de lens niet veel zal gebruiken na mijn reis.
Ik heb een Nikon d3200.


Nu zat ik ook te denken: kun je met een portretlens ook mooie landschapsfoto's maken? Ik wil er al erg lang een en ik weet dat deze ook erg "plat" zijn waardoor je misschien hetzelfde effect krijgt maar in mindere mate? Als dat zo is kan ik misschien beter een portretlens kopen namelijk!

Alvast bedankt!



70-300?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:39 



 
Profiel   

De 70-300 heb ik en als je die op een crop camera zet is ie niet geschikt voor landschap je hebt dan mega veel zoom en ik vind de scherpte daardoor wel eens tegenvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:43 



 
Profiel   

MarjanB schreef
De 70-300 heb ik en als je die op een crop camera zet is ie niet geschikt voor landschap je hebt dan mega veel zoom en ik vind de scherpte daardoor wel eens tegenvallen.


Ah okee, ik gebruik het voor mensen hahah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 15:54 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met Nikon maar van de canon bind ik de 50mm een fijne lens om te gebruiken voor landschappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:45 



 
Profiel   

Voor landschappen op een cropbody van Nikon zweer ik bij de 12-24 f4 van Nikkor. Dit is verreweg de lens met de beste beeldkwaliteit en de minste vervorming. Tweedehands rond de 500 euro wel aan te komen.

Een andere low budget variant zou de Tokina 11-16 f2.8 zijn. Let alleen wel op dat alleen het tweede type (te herkennen aan de Romeinse 2) op jouw camera zal werken. Deze zijn tweedehands voor 300-350 euro te verkrijgen.

Een lens die vaak heel goedkoop tweedehands wordt aangeboden is een Sigma 10-20mm. Deze raad ik af, deze heeft een dermate vervorming dat dit software matig nauwelijks goed te krijgen is.

Portretten met een groothoek gaan niet werken, daarvoor is de vervorming te groot. Je trek een persoon daarmee uit zijn verband.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:03 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Voor landschappen op een cropbody van Nikon zweer ik bij de 12-24 f4 van Nikkor. Dit is verreweg de lens met de beste beeldkwaliteit en de minste vervorming. Tweedehands rond de 500 euro wel aan te komen.

Een andere low budget variant zou de Tokina 11-16 f2.8 zijn. Let alleen wel op dat alleen het tweede type (te herkennen aan de Romeinse 2) op jouw camera zal werken. Deze zijn tweedehands voor 300-350 euro te verkrijgen.

Een lens die vaak heel goedkoop tweedehands wordt aangeboden is een Sigma 10-20mm. Deze raad ik af, deze heeft een dermate vervorming dat dit software matig nauwelijks goed te krijgen is.

Portretten met een groothoek gaan niet werken, daarvoor is de vervorming te groot. Je trek een persoon daarmee uit zijn verband.


Ik vind die lens juist wel fijn! Ik heb daar een shoot mee gedaan en er zijn mooie resultaten uitgekomen, gebruik de 70-300

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:54 



 
Profiel   

70-300 is geen groothoek maar tele

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:10 



 
Profiel   

Een 70-300 (of 70-200 of 55-200 what have you) kunnen ook werken voor landschappen. Zelf zet ik hem er af en toe ook op. Ook mijn 50mm of 100mm wil ik soms pakken. Maar het zijn geen groothoeken en derhalve creëer je een volledig ander effect. Op reis gaan bij mij standaard 2 lenzen mee: mijn groothoek en mijn 70-200.

Mocht je refereren aan de 10-20 Sigma, mijn ervaring is dat de vervorming zo bizar is dat het softwarematig moeilijk te corrigeren is. Nu kun je er prima plaatjes mee schieten wellicht, maar wanneer je die lens voor architectuur gaat gebruiken, dan wordt het lastig. Ga je er panorama's mee schieten (want soms is een landschap zo wijds dat dit zelfs niet gevangen kan worden met een groothoek) dan ga je helemaal de bietenberg op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 19:30 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Een 70-300 (of 70-200 of 55-200 what have you) kunnen ook werken voor landschappen. Zelf zet ik hem er af en toe ook op. Ook mijn 50mm of 100mm wil ik soms pakken. Maar het zijn geen groothoeken en derhalve creëer je een volledig ander effect. Op reis gaan bij mij standaard 2 lenzen mee: mijn groothoek en mijn 70-200.

Mocht je refereren aan de 10-20 Sigma, mijn ervaring is dat de vervorming zo bizar is dat het softwarematig moeilijk te corrigeren is. Nu kun je er prima plaatjes mee schieten wellicht, maar wanneer je die lens voor architectuur gaat gebruiken, dan wordt het lastig. Ga je er panorama's mee schieten (want soms is een landschap zo wijds dat dit zelfs niet gevangen kan worden met een groothoek) dan ga je helemaal de bietenberg op.

Kortom, neem een 11-20 van Tokina in de f2.8 en klaar ben je.
MarjanB heeft de 11-16 als ik het goed onthouden heb en die is soort van de voorganger van de 11-20. Beide lenzen doen technisch niet echt voor elkaar onder. Is dus maar net waar je tegenaan loopt en wat je gebruiksdoel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:28 



 
Profiel   

Ik heb ze beide (de Tokina 11-16 gebruik ik als prime 16mm op mijn FF body en de Nikkor 12-24 moet ik nog eens verkopen) en hoewel beide goed zijn, is de Nikkor overall echt de winnaar. Geen flare, zelfs niet tegen de zon in, mooie kleuren, goed contrast en veel scherper aan de randen. Wanneer het budget er is, dan zou ik die tweedehands echt proberen te kopen. De Tokina is goed, de Nikkor is gewoon een waanzinnig goed stuk glaswerk.

Is het budget er niet, dan voor Tokina kiezen. Waarbij een tweedehands 11-16 type twee dan weer de budget oplossing is, maar de 11-20 weer duurder, maar handiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 22:50 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Ik heb ze beide (de Tokina 11-16 gebruik ik als prime 16mm op mijn FF body en de Nikkor 12-24 moet ik nog eens verkopen) en hoewel beide goed zijn, is de Nikkor overall echt de winnaar. Geen flare, zelfs niet tegen de zon in, mooie kleuren, goed contrast en veel scherper aan de randen. Wanneer het budget er is, dan zou ik die tweedehands echt proberen te kopen. De Tokina is goed, de Nikkor is gewoon een waanzinnig goed stuk glaswerk.

Is het budget er niet, dan voor Tokina kiezen. Waarbij een tweedehands 11-16 type twee dan weer de budget oplossing is, maar de 11-20 weer duurder, maar handiger.


Heb er nu nog geen budget voor, maar hopelijk over niet al te lang wel voor een tweedehansje. Dus als je hem kwijt wil, think of me! :') :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 225 van de 288 [ 7178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 288  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen