[FOTO] Creatief met 'leegtes'

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

[FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:29

:wave:

Mijn eerste topic op FK. Eng :').

Goed, ik heb een klein projectje, ik fotografeer 'lege' landschappen en probeer ze toch interessant te maken voor de kijker.. Ik ben benieuwd of dit geslaagd is? Ik heb het ook tijdens mijn toelating laten zien (voor de kunstacademie) en hun waren wel enthousiast! Uit mijn hele portfolio hadden ze een favoriete foto, en die zat in deze serie. Ben benieuwt of jullie dezelfde kiezen of een andere... :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding
kleur: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 9999_n.jpg

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Het is een on going project. En ik heb nog een paar honderd foto's uit te zoeken van mijn reis door Nieuw Zeeland en Australië, waar ook nog foto's bij zitten voor dit project (een paar staan er al in dit topic). Dus het project zal telkens weer iets worden uitgebreid :D.

Wat vinden jullie? En wat is jullie favoriet? :)

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:30

Zoals ik al zei, ik vind ze geweldig, en ik vind het een prachtig idee. Ik vind dat je de landschappen en hun grootte heel goed te pakken hebt.
De derde in de woestijn is echt mijn favoriet. Door de lopende mensen word je je echt bewust van de grootte daar. :)

Sting

Berichten: 12865
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:32

Ik vind de tweede erg mooi, omdat je daar ook de kromming van de aarde lijkt te zien.... Maar sowieso springen de eerste 3 eruit, misschien omdat ze zo niet-Nederlands zijn :).
Foto 4 en 5 vind ik het minst mooi, minder speciaal :).

Hygge
Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:37

Echte meesterwerken! Prachtige foto's! Misschien is het handig een copyright er op te zetten! Voordat je ze ergens anders terug ziet.

Wat is je combinatie van lens en body?

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:40

heel gaaf! denk alleen aan rechte horizonnen!

Ik vind alleen de hond er heel erg buiten vallen. die zou ik dus weg laten :)

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:41

Wat een mooie foto's, ze hebben allemaal wat. Nr 1 en nr. 8 vind ik de mooiste, maar die met de hond ook.

Loontje_

Berichten: 1760
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: de Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:47

Heel erg mooi! :) Nummer 2 is mijn favoriet. Ben nieuwsgierig welke foto de favo was van de mensen van de kunstacademie!
Laatst bijgewerkt door Loontje_ op 10-06-13 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

StalBerguil

Berichten: 344
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Ostfriesland Germany

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:48

Super foto's :)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:49

Wow, ontzettend mooi. Ik ben ook wel benieuwd welke de favoriet was van de kunstacademie.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:08

1,2 en 8 vind ik errug gaaf! Mooie stijl, mooi hoe je een 'saaie' plaat interessant krijgt!
Waar is nummer 1 gemaakt als ik vragen mag?

Goof

Berichten: 28942
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:10

2,3 en 8 vind ik echt prachtig. Daar komt de leegte/ ruimte echt perfect in naar voren. En de kleuren in 8, wow, super!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:49

Heel erg gaaf gedaan. De eerste spreekt mij het meest aan. De hond vind ik er wel heel erg buitenvallen, ook een mindere plaat. Ik zou er persoonlijk ook één water foto uithalen, dat zou de serie net wat sterker maken. Ook had je 9 denk ik iets sterker kunnen nemen door meer van het landschap te laten zien. Nummer 4 vind ik met die twee personen ook nét iets te vol voor een leeg landschap. Alleen die vogel had naar mijn idee al genoeg geweest :)

Maar hele gave serie _O_

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:55

Daar houd ik van, prachtig gedaan! Nummer drie en vier zijn mijn absolute favoriet. :j

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:34

Erg mooi, nummer 2, 3 en 9 vind ik práchtig :j Ik zou een beetje op je horizon letten, op sommige foto's staat die naar mijn smaak storend scheef. Wat misschien een idee zou zijn voor de toekomst is om te experimenteren met HDR fotografie, zeker bij de eerste foto had dat me zeer mooi geleken. Nu is je bodem erg donker en je zon al uitgebeten wit, dat kun je met HDR in balans brengen. De waterfoto's waarbij de scheiding tussen zee en lucht niet meer te zien is vind ik echt mesmerising, erg bijzonder :)

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 22:43

Bedankt voor alle leuke reacties! :D

Red_Savage, bedankt meid! Bij die foto heb ik er bewust voor gekozen om de mensen in het midden te zetten, idd, om dat gevoel van leegte te benadrukken. Overigens, de foto kan aan de onderkant bewogen ogen.. Zat in een auto die met 120/140 km per uur ging, dus had ook maar een paar seconde voor dit shot :+.

Sting, leuk, foto 1 is namelijk in Nederland geschoten :D.

Ayla_4Ever, wow bedankt!! :o Ik had vroeger idd mijn naam altijd ergens in de foto staan, ik doe dat tegenwoordig niet meer, maar moet het misschien wel weer gaan doen.. Camera is een Canon EOS 400D (helaas na 6 jaar trouwe dienst verongelukt en nu op de eerste hulp bij Canon zelf..) in combinatie met een 10-22 mm (deze heb ik voor de meeste gebruikt), ook van canon, een canon 50mm f 1.8 II en een sigma 70-200 :)

lifaya, bedankt! Is idd iets waar ik op moet letten, ik zie het helaas nooit zo goed.. Familie dingetje, mijn moeder heeft een oogafwijking en ziet het ook niet. Dus wie weet is het erfelijk :+. Grappig, de hond is uitgekozen tijdens de toelating als de beste foto :). Op de open dag koos een andere leraar echter voor de woestijn foto, alleen had ik toen de hond er niet bij zitten.

Loontje & geerte, bedankt!! De foto met de hond dus haha! Alhoewel ik zelf een andere had gekozen :).

Loiz, bedankt!! Foto 1 is dus op Texel genomen! Als je heel goed kijkt zie je links in de horizon Den Helder :). Op groot formaat is dit echter wel veel beter zichtbaar!

Goof, zoals je misschien weet van het Australië topic, dit is dus de kleur van de Oceaan bij Australië :+:

Marit, de serie is voorlopig niet af, ik ben nog wel even zoet met mijn resterende foto's van Australië en Nieuw Zeeland, en ik blijf hier sowieso nog wel een tijdje mee bezig tot ik imo de perfecte serie heb! :) Ik wil ook nog wat meer foto's van Nederland erin hebben. Foto 9 had helaas in mijn ogen geen geschikt landschap, te onrustig, maar ik snap je punt! Bedankt voor je tips!! :D

Killyenn, bedankt!! En zoals ik al hierboven neerzette, horizonnen zijn nogal lastig ;). Word aan gewerkt! HDR fotografie vind ik meestal niets :o, ik zie dan echt dit voor me: http://www.moorfotografie.nl/images/won ... grafie.jpg en dat vind ik heel nep (alhoewel dit dan wel een mooie foto is).. Wel heb ik aan een filter zitten denken voor op de lens om de lucht er beter op te krijgen :). Bedankt voor je tips! :)

Leuk om te zien dat de favorieten bij mensen toch wel enigszins wisselen :D.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:44

Wat apart dat ze voor de hond hebben gekozen :') echt totaal niet wat ik zou verwachten.
welke kunstacedemie is het btw?

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:49

Foto 2 is mijn favoriet :j samen met foto1, de laatste foto vind ik het minste.
Verder prachtige foto's enige puntje is idd de horizon :j

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:01

Foto's kun je altijd nog rechtzetten in lightroom :)) HDR kan heel extreem, maar het kan ook zeker heel subtiel, waardoor je wel een mooie balans tussen donker en licht krijgt zonder het 'neppe'. Ik doe het zelf vaak bij fel licht, zoals inderdaad een ondergaande zon. Grappig dat ze voor de hond kozen, dat vond ik nu net de minste uit de serie, heel gewoontjes in vergelijking met een aantal van de andere foto's :=

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:02

lifaya, ik had hem ook niet aan zien komen.. Maar, het liet zien dat ik een nogal standaard foto toch interessant wist te maken voor de kijker (ookal past hij niet helemaal in de serie..). Bij een toelating kijken ze natuurlijk anders naar je werk, gaat niet om de beste foto, maar om de foto's die laten zien dat je echt bezig bent met hoe je een foto maakt.. Maar, op de open dag is dus gekozen voor de woestijnfoto, als je naar de serie kijkt vonden ze die er dus het beste in passen.. De foto van de hond hebben ze los gezien van de serie denk ik, hij stond in mijn map ook een beetje apart van de rest omdat het voor mij ook een twijfelgevalletje was (qua in de serie passen).

Het gaat om de kunstacademie in Breda. Ik heb vorig jaar gekeken naar die in Den Haag, ben toen door gelaten naar de 2de ronde en heb zelf afgebeld omdat ik de school niet bij me vond passen. Was na lang nadenken gaan twijfelen en was ook heel erg gestrest door van alles en nog wat wat er toen gaande was in mijn leven :=. Dus was er gewoon niet klaar voor om een keuze te maken, toen alles weer wat beter ging ben ik met mijn portfolio alle open dagen nog een keer afgegaan en heb voor die in Breda gekozen. Ben toen dus maar even op reis gegaan hihi, en bij terugkomst had ik gelijk mijn toelating :).

_Daniella, bedankt!! :) De horizon is idd een bekend puntje.. Ik zie het ook gewoon niet als ik het recht probeer te trekken, zelfs niet met een lijntje erbij. Ik ben gewoon enorm scheef haha. :P Mogen mijn leraren me straks op gaan hameren dus :+.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:04

Den Haag vond ik zelf juist wel heel leuk, maar St Joost (das toch de kunstacedemie die je bedoelt?) is ook wel erg leuk! Ik weet nog steeds niet of ik nog door wil gaan met de KA... ik ben "al" 23 :') Maar wel heel leuk dat je zo in de "smaak" valt bij de kunstacedemies :P

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:04

Killyenn schreef:
Foto's kun je altijd nog rechtzetten in lightroom :)) HDR kan heel extreem, maar het kan ook zeker heel subtiel, waardoor je wel een mooie balans tussen donker en licht krijgt zonder het 'neppe'. Ik doe het zelf vaak bij fel licht, zoals inderdaad een ondergaande zon. Grappig dat ze voor de hond kozen, dat vond ik nu net de minste uit de serie, heel gewoontjes in vergelijking met een aantal van de andere foto's :=

Ik doe, of nouja, probeer :'), het in photoshop! Hoe doe je het in Lightroom dan? Ik gebruik dat programma namelijk pas sinds kort! Zal me nog eens inlezen over HDR fotografie dan.. Het extreme vind ik iig niet mooi :).

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:09

lifaya schreef:
Den Haag vond ik zelf juist wel heel leuk, maar St Joost (das toch de kunstacedemie die je bedoelt?) is ook wel erg leuk! Ik weet nog steeds niet of ik nog door wil gaan met de KA... ik ben "al" 23 :') Maar wel heel leuk dat je zo in de "smaak" valt bij de kunstacedemies :P

Ik vond Den Haag in een eerste indruk ook heel leuk, maar ik ken mensen die er studeren en hoor dan ook de mindere verhalen.. Kunstacademies zijn ook heel persoonlijk, niet elke school past bij iedereen, of nouja, niet iedereen past bij elke school. De ene school vond de ene foto prachtig en de andere juist niet, terwijl de andere er weer een totaal andere blik op had..

Zit je op de KA dan??

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:11

Ik zit momenteel nergens, ik heb 2 jaar geleden gesolliciteerd voor de KABK, maar ze vonden mijn zelfgemaakte opdracht niet goed. Dus ik heb die opnieuw gemaakt maar nooit meer opnieuw naar toelating gegaan :')

First_Unique

Berichten: 2284
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: Dicht bij Eindhoven

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:55

Wauw wat een heerlijke foto's!! Ik vind ze allemaal wel heel mooi, behalve de laatste trekt me niet helemaal..

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: [FOTO] Creatief met 'leegtes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 12:45

Oh die foto's van het water zijn echt mooi en rustgevend :) ik vind alleen de laatste foto het minst bijzonder.