Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11272
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:28

Hm, ik ga overwegen of het het waard is!

Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:03

Fair: Het zand stoort mij een beetje, daar klopt iets niet aan. Verder wel ongelofelijk goed gedaan :)

Before:
Afbeelding
After:
Afbeelding

Er stoort mijn percies iets aan die foto, maar ik weet niet goed wat, wat vinden jullie?

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:03

Ik betaal 140 per kaar voor het hele Adobe pakket :)

@fair, heel netjes opgeknapt die foto!! Echt chapeau

@hierboven: mij stoort het gras in Het midden dat teveel gekloond is

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:09

Er zijn meerdere plekken in het gras teveel gekloond omdat je hem anders hebt willen kaderen.

Wat ik in zon geval vaak doe is een stukje gras van een andere foto waar ik wel meer ruimte heb bij de benen daar het gras van klonen.

Verder moet ik bekennen dat ik m ietsje te cremig vind ogen (persoonlijke smaak) en dat de houding van het paard eigenlijk door de lens al op had moeten vallen. Omdat de voorbenen terug onder het lijf staan en had paard het hoofd wat verkanteld lijkt het alsof ie om kan vallen.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:32

Ik vind op de foto hierboven (naast wat hierboven al is gezegd) het contrast tussen de voorgrond en achtergrond ook te groot. Het gras, het paard en vooral de dame is een stuk lichter dan de bomen waardoor het vooral bij de dame lijkt of ze erop is geplakt.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:40

Dankjewel voor de complimentjes!

Ja, ik ben er ook nog niet helemaal tevreden mee hoor, het was meer een experiment hoe ver ik kan gaan. :) Zien hoe ver ik een foto die ik anders weg zou gooien, kan opknappen. Als je weet waar je op moet letten zie je duidelijk waar gecloned is, zo is het bij de benen nog niet goed afgewerkt en ik ben niet tevreden met de voorgrond (rechts is niet helemaal egaal en netjes gecloned). De zon kwam op dat moment ook echt van links, dus ik heb de zon in principe wat feller aangezet, als je op het paard kijkt zie je ook de lichtinval van links komen. :P

Ik ben nu weer met een wat extreme bewerking tegen, zien of dat alweer beter gaan dan de vorige }:)

Kimmie, In het midden zie je heel duidelijk dat je hebt gekloond. Je hebt ook een heel stuk meer gekloond dan dat nodig is, in principe hoef je alleen het stukje van het touw te doen. :) Je kan dit bijv ook doen met een wat zachtere brush, dan zie je de overgang een stuk minder. :)

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:08

Ik heb vandaag een leuk uitstapje naar de geitenboerderij gemaakt en daar liepen heel veel kippetjes rond.
Dus ik wat foto's maken en toen kwam ik onderstaand kippetje tegen en met zo'n donkere achtergrond dacht ik: ik ga er een soort van blackphoto van maken :+
Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik origineel niet mooier vind, omdat het hek aan de zijkant wel mooi diepte geeft. Maargoed, wel een leuk uitprobeersel :)

Afbeelding

Afbeelding


PS. Dit was de eerste keer dat ik met RAW foto's heb gewerkt en met nabewerken merk ik wel degelijk verschil, dus er tevreden over fotograferen in RAW :j

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:22

Marit_P: Ik denk dat ik de bovenste iets meer sfeer en diepte vind hebben, waardoor ik die mooier vind :)
Gisteren een hele leuke hond op de foto gezet <3
Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:12

quintenvo schreef:
Marit_P: Ik denk dat ik de bovenste iets meer sfeer en diepte vind hebben, waardoor ik die mooier vind :)
Gisteren een hele leuke hond op de foto gezet <3
Before:
[ [url=m/LxPtP0.jpg]Afbeelding[/url] ]

After:
[ [url=m/HNLo1x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi! Heb je die hand weggewerkt met een andere foto er bij? Is echt heel netjes gedaan :wow:

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:35

quintenvo schreef:
Marit_P: Ik denk dat ik de bovenste iets meer sfeer en diepte vind hebben, waardoor ik die mooier vind :)


Ja daar kan ik mij ook wel in vinden! Het kippetje heeft van zichzelf natuurlijk ook niet zo veel kleur dus dan wordt het al gauw een eentonige afbeelding. Heb wel nog geprobeerd wat met de belichting van de kip te doen, maar omdat die dus grotendeels wit is werd het snel overbelicht of stak ze echt te scherp af tegen de achtergrond.

Heel erg knap gedaan met de arm wegwerken! En ik vind dat je de hond er heel mooi uit laat springen :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 12:10

Héhe, eindelijk een online photoshop gevonden die het doet *\o/*

Zie hier het resultaat! Persoonlijk vind ik hem goed gelukt (al helemaal voor de 1e keer). Alleen vind ik de plek rechts een beetje raar, maar ik krijg hem niet weg (daar stond een hele dikke grote lompe paal) :/

Voor:

Afbeelding

Na *\o/* :

Afbeelding

Hebben jullie nog tips??

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:25

Ik lees nu al een tijdje mee en vind het echt een leuk topic om van de leren! Vandaag heb ik weer mee gedaan aan een fotomeeting dus ik dacht, laat ik ook eens een foto plaatsen :)

Marit_p: Ik ga ook mee met de eerdere reactie. Wel netjes weggewerkt trouwens.
Quintenvo: Echt mooi gedaan, leuke sfeer!

Dit is mijn foto.
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips hebben :D

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:34

netjes weggewerkt! misschien had je het lusje bij de sperriem nog weg kunnen halen?

wendy1987

Berichten: 6939
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:50

Ik volg nog steeds trouw en haal ook veel inspiratie uit jullie bewerkingen.

Hier dan 1 van mij..

Bokt upload.

Afbeelding


Afbeelding

Haar oor is niet zo netjes maar na 50urige werkweek ook geen zin in lang en netjes bewerken haha. Ik ben er al blij mee en t is toch eigen paardje.

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:27

Jeika schreef:
netjes weggewerkt! misschien had je het lusje bij de sperriem nog weg kunnen halen?


Toen ik het hier plaatste dacht ik het ook idd! Bedankt voor de tip :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:33

Niemand wat te zeggen over mijn foto?...

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:37

welke laptop's gebruiken jullie voor jullie foto's te bewerken? er moet photoshop illustrator en indesign opkunnen dus een redelijk groot geheugen voor een redelijk prijs :)

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:45

Pepperrr schreef:
Héhe, eindelijk een online photoshop gevonden die het doet *\o/*

Zie hier het resultaat! Persoonlijk vind ik hem goed gelukt (al helemaal voor de 1e keer). Alleen vind ik de plek rechts een beetje raar, maar ik krijg hem niet weg (daar stond een hele dikke grote lompe paal) :/

Voor:

[ [url=m/03xLYT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na *\o/* :

[ [url=m/BoUrOk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben jullie nog tips??

goed gedaan voor de eerste keer! wel zou ik proberen geen gebieden te klonen die dichtbij het gebied zitten wat je weg wil hebben. links op de foto zie je een stuk met allemaal dezelfde vlekjes :)

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:10

d4rkhorse schreef:
welke laptop's gebruiken jullie voor jullie foto's te bewerken? er moet photoshop illustrator en indesign opkunnen dus een redelijk groot geheugen voor een redelijk prijs :)


Ik werk op een MacBook. Die heeft als enige een scherm dat kleurecht blijft in iedere stand. Maar voor echt bewerken knoop ik zelfs daar een apart beeldscherm aan.

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:21

d4rkhorse schreef:
welke laptop's gebruiken jullie voor jullie foto's te bewerken? er moet photoshop illustrator en indesign opkunnen dus een redelijk groot geheugen voor een redelijk prijs :)


Ik gebruik een MacBookpro. Ik heb de mijne van leapp en ben er nog steeds erg tevreden mee. Ik zou eens op de site kijken, er zijn vaak wel interresante prijzen te vinden. Voor de MacBook ben ik wel naar een winkel van leapp gegaan omdat je de computers dan zelf ook even kan bekijken.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:26

Jeika schreef:
goed gedaan voor de eerste keer! wel zou ik proberen geen gebieden te klonen die dichtbij het gebied zitten wat je weg wil hebben. links op de foto zie je een stuk met allemaal dezelfde vlekjes :)


Bedankt voor je feedback! :)

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:27

lora22 schreef:
d4rkhorse schreef:
welke laptop's gebruiken jullie voor jullie foto's te bewerken? er moet photoshop illustrator en indesign opkunnen dus een redelijk groot geheugen voor een redelijk prijs :)


Ik gebruik een MacBookpro. Ik heb de mijne van leapp en ben er nog steeds erg tevreden mee. Ik zou eens op de site kijken, er zijn vaak wel interresante prijzen te vinden. Voor de MacBook ben ik wel naar een winkel van leapp gegaan omdat je de computers dan zelf ook even kan bekijken.



deze site is betrouwbaar?

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:51

Ik heb slechte ervaringen met Leapp en een Macbook.
Ik heb een Lenovo laptop. Fijn ding :j

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:04

[/quote]deze site is betrouwbaar?[/quote]

Jaa er zijn ook meerdere winkels van. Mijn MacBook heeft een paar gebruikers sporen, hij is namelijk refurbished vandaar de lagere prijzen natuurlijk.

Ik ben naar de winkel gegaan omdat ik niet goed wist hoe veel geheugen enz. ik moest hebben voor de programma's die ik erop wil en zodat ik me nog even goed kon laten adviseren door de mensen daar. Ik vond ze erg behulpzaam!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:05

Ik heb een HP Pavillion <3 Ben er heel erg blij mee.

Netjes toch Wendy? Zie geen gekke dingen :)

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding