Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriis_

Berichten: 1157
Geregistreerd: 13-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:46

Hoi iedereen!

Ik lees al een tijdje mee, echt heel tof om jullie voor en na foto's te bekijken! Sinds een tijdje ben ik zelf ook wat serieuzer aan het fotograferen en nabewerken... Wat vinden jullie van deze bewerking? Ik heb zelf nog wel een paar op- en aanmerkingen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening! :D

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:10

Wat een schattige foto <3 Ik vind 'm persoonlijk wat hard geworden, maar dat is puur smaak denk ik.

Ik ben wat aan het spelen geweest met schaduwen.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:59

Die is wel goed opgeknapt zeg!

prugelpiet

Berichten: 12577
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:12

Mooi Lisitano!

Hij heeft wat veel contrast, klopt, maar dat vind ik leuk := bij deze is het echter iets té nu :')
Afbeelding

Deze ben ik absoluut niet tevreden over, daarom post ik hem ook. Ik heb m nu al zovaak opnieuw bewerkt, maar hij word gewoon niet mooi. Iemand tips wat ik er nog aan zou kunnen doen?
Ik vind de foto zo leuk dus zou hem graag mooi bewerkt hebben.
Afbeelding

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:19

eentje van mij:

Afbeelding

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:28

Lisitano: Mooi opgeknapt!
Prugelpiet: Mooi met dat contrast erin. De bovenste heeft inderdaad net iets te veel contrast, maar het zijn wel twee hele lieve foto's zeg <3
Bumblehorse: Netjes de vliegen weggewerkt. Dat 'wazige' eroverheen vind ik wel iets te veel, maar dat is ook mijn persoonlijke smaak :)
Ik zit zelf heel erg te twijfelen over deze foto dus ik hoor graag welke bewerking jullie het mooiste vinden. Ik vind de normale bewerking een beetje simpel ofzo, vandaar dat ik bij de tweede bewerking kleuren heb toegevoegd en aan de ene kant vind ik het wel iets hebben, maar toch twijfel ik er nog over.
Before: Afbeelding

Normale bewerking: Afbeelding

Extremere bewerking: Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8900
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:02

Ik vindt de laatste echt iets hebben! Heel leuk zo dat paars.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Sorry voor de nekpijn, TinyPic werkt niet mee...

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:08

prugelpiet schreef:
Deze ben ik absoluut niet tevreden over, daarom post ik hem ook. Ik heb m nu al zovaak opnieuw bewerkt, maar hij word gewoon niet mooi. Iemand tips wat ik er nog aan zou kunnen doen?
Ik vind de foto zo leuk dus zou hem graag mooi bewerkt hebben.
[ [url=m/2lvVwy.png]Afbeelding[/url] ]

De 2e is de bewerkte? Ik zou de voorgrond misschien lichtjes blurren en de achtergrond wat lichter maken en wellicht ook lichtjes blurren al is het misschien niet eens nodig. Ik vind vooral het gras een erg harde kleur hebben maar met curven en de color balance kun je daar wel wat mee spelen. Misschien zelfs een lichtbron toevoegen rechtsbovenin? Lijkt het net of ze zonnen.

pradadaan

Berichten: 4672
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:28

weer eens een beetje geknutseld :)
Afbeelding

Afbeelding

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:31

@prugelpiet. Je zou ook de achtergrond kunnen vervangen. Ik denk dat die grijze buizen de sfeer een beetje verpesten.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:07

pradadaan schreef:
weer eens een beetje geknutseld :)
[ [url=m/ZyI74J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Afbeelding ]

Wauw!! Ontzettend netjes , complimenten hoor!

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:56

quintenvo schreef:
Lisitano: Mooi opgeknapt!
Prugelpiet: Mooi met dat contrast erin. De bovenste heeft inderdaad net iets te veel contrast, maar het zijn wel twee hele lieve foto's zeg <3
Bumblehorse: Netjes de vliegen weggewerkt. Dat 'wazige' eroverheen vind ik wel iets te veel, maar dat is ook mijn persoonlijke smaak :)
Ik zit zelf heel erg te twijfelen over deze foto dus ik hoor graag welke bewerking jullie het mooiste vinden. Ik vind de normale bewerking een beetje simpel ofzo, vandaar dat ik bij de tweede bewerking kleuren heb toegevoegd en aan de ene kant vind ik het wel iets hebben, maar toch twijfel ik er nog over.
Before: [ [url=m/6XQCKU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normale bewerking: [ [url=m/Ze6UvT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Extremere bewerking: [ [url=m/wLfjij.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf! Hoe heb je dat paarsige gedaan?

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:03

@quitenvo, die is echt super mooi geworden! En inderdaad, hoe heb je dat paarse voor elkaar gekregen?!?

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:59

Bedankt allemaal! Ik heb met de brush tool 3 of 4 grote paarse stippen gezet en 3 oranje en hiervan de dekking iets naar beneden gehaald. :)

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:06

Mooi gedaan met dat paars zo inderdaad.

pradadaan :oo
Knap gedaan!

KittyDylan die in dat gras is leuk :j
Ik vind beide bewerkingen wel wat hoog in contrast staan.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:04

@Pradadaan heel netjes gedaan!
@ KittyDylan. Ik vind de blackfoto persoonlijk niet zo, dat je wat diepte (dus de vloer achter het hondje) ziet geeft ook wat meer diepte gevoel. Anders lijkt hij er zo opgeplakt.
@Quitenvo; dat paarse is een stukje artistieke vrijheid zie ik :D Niet mijn smaak, maar leuk gedaan. Vind de normale bewerking ook erg mooi.

Hier ook weer 1! Achteraf gezien is het blauwe misschien wel veels te extreem.. :/

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Een tijd terug, mijn eerste poging tot 'blackfoto' (achteraf verkeerde instellingen en locatie, dus dit heb ik kunnen redden. Met photoshop vééls te hoog contrast) Graag nog tips en tricks hoe je de beste blackfoto maakt??

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:39

Van blackfoto's weet ik niets, sorry.
Het blauwe bij de schapen vind ik juist wel leuk eigenlijk. Alleen zou ik het oog er meer uit laten springen van het voorste schaap en misschien van die achterste ook wel. Ik mis wat expressie.

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:41

Helaas het orgineel niet mer maar de fotos was al bijna gemaakt in black foto waren maar een paar kleine aanpassingen nodig
Afbeelding_DSC3266 by Joyce Schipper, on Flickr

WildDreams

Berichten: 2430
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:04

Iriis_ schreef:
Hoi iedereen!

Ik lees al een tijdje mee, echt heel tof om jullie voor en na foto's te bekijken! Sinds een tijdje ben ik zelf ook wat serieuzer aan het fotograferen en nabewerken... Wat vinden jullie van deze bewerking? Ik heb zelf nog wel een paar op- en aanmerkingen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening! :D

Voor:
[ Afbeelding ]

Na:
[ Afbeelding ]

Lieve foto! Ik vind hem persoonlijk ook iets hard, maar dat is puur smaak. :)

Lisitano schreef:
Wat een schattige foto <3 Ik vind 'm persoonlijk wat hard geworden, maar dat is puur smaak denk ik.

Ik ben wat aan het spelen geweest met schaduwen.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Goed opgeknapt, mooi! Ik vind het blauwe oogje alleen iets te veel opgelicht, nu lijkt hij licht te geven. Verder top gedaan!

prugelpiet schreef:
Mooi Lisitano!

Hij heeft wat veel contrast, klopt, maar dat vind ik leuk := bij deze is het echter iets té nu :')
[ [url=m/YFi5lS.png]Afbeelding[/url] ]

Deze ben ik absoluut niet tevreden over, daarom post ik hem ook. Ik heb m nu al zovaak opnieuw bewerkt, maar hij word gewoon niet mooi. Iemand tips wat ik er nog aan zou kunnen doen?
Ik vind de foto zo leuk dus zou hem graag mooi bewerkt hebben.
[ [url=m/2lvVwy.png]Afbeelding[/url] ]

Netjes gedaan, leuke foto's :)

Bumblehorse schreef:
eentje van mij:

[ [url=m/32uqz6.png]Afbeelding[/url] ]

Netjes weggewerkt, die vliegen. Ik vind hem ook net iets te wazig, maar dat is ook smaak. Lieve foto! <3

quintenvo schreef:
Lisitano: Mooi opgeknapt!
Prugelpiet: Mooi met dat contrast erin. De bovenste heeft inderdaad net iets te veel contrast, maar het zijn wel twee hele lieve foto's zeg <3
Bumblehorse: Netjes de vliegen weggewerkt. Dat 'wazige' eroverheen vind ik wel iets te veel, maar dat is ook mijn persoonlijke smaak :)
Ik zit zelf heel erg te twijfelen over deze foto dus ik hoor graag welke bewerking jullie het mooiste vinden. Ik vind de normale bewerking een beetje simpel ofzo, vandaar dat ik bij de tweede bewerking kleuren heb toegevoegd en aan de ene kant vind ik het wel iets hebben, maar toch twijfel ik er nog over.
Before: [ [url=m/6XQCKU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normale bewerking: [ [url=m/Ze6UvT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Extremere bewerking: [ [url=m/wLfjij.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw heel gaaf die tweede bewerking! <3
KittyDylan schreef:
Ik vindt de laatste echt iets hebben! Heel leuk zo dat paars.

[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Sorry voor de nekpijn, TinyPic werkt niet mee...

Die eerste is heel goed gelukt, knap gedaan :)
pradadaan schreef:
weer eens een beetje geknutseld :)
[ [url=m/ZyI74J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Afbeelding ]

Wauw, heel knap gedaan!
Bralindy schreef:
@Pradadaan heel netjes gedaan!
@ KittyDylan. Ik vind de blackfoto persoonlijk niet zo, dat je wat diepte (dus de vloer achter het hondje) ziet geeft ook wat meer diepte gevoel. Anders lijkt hij er zo opgeplakt.
@Quitenvo; dat paarse is een stukje artistieke vrijheid zie ik :D Niet mijn smaak, maar leuk gedaan. Vind de normale bewerking ook erg mooi.

Hier ook weer 1! Achteraf gezien is het blauwe misschien wel veels te extreem.. :/

Voor:
[ [url=m/R3sxuf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/C6ERsl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VyGJ27.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een tijd terug, mijn eerste poging tot 'blackfoto' (achteraf verkeerde instellingen en locatie, dus dit heb ik kunnen redden. Met photoshop vééls te hoog contrast) Graag nog tips en tricks hoe je de beste blackfoto maakt??

Voor:
[ [url=m/1Li7R2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:
[ [url=m/vXMrnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke foto! Ik zou inderdaad het oogje wat meer helderheid geven, dan spreekt ie wat meer. Die tweede is goed gelukt voor een eerste keer, maar hij is wel héél blauw geworden. Misschien de blauwe tinten naar beneden halen? Tip voor de volgende keer: zorg dat het zo donker mogelijk achter het paard is, dus geen lichte hooibalen. Ook kan je spot-lichtmeting gebruiken, hierdoor zorgt hij er voor dat het punt waarop je scherpstelt, het paard, goed belicht is, de rest neemt hij in belichting niet mee. Als je het paard dus ietsje buiten zet, zal hij door het licht van buiten lichter zijn dan de achtergrond. Hierdoor zorgt hij voor een goed belicht paard en de achtergrond zal donker blijven (omdat daar dus minder licht is). Succes! :)

joysjuh1987 schreef:
Helaas het orgineel niet mer maar de fotos was al bijna gemaakt in black foto waren maar een paar kleine aanpassingen nodig
[ Afbeelding ]_DSC3266 by Joyce Schipper, on Flickr

Lieve foto! Kan er verder weinig over zeggen zonder before :P

Hier weer een van mij, de paarden zijn helaas niet helemaal scherp, maar ik vond hem te schattig om te laten liggen :+ Vandaar ook de achtergrond geblurd, om de paarden scherper te laten ogen. Hek wegwerken is onbegonnen werk, aangezien de foto toch al niet scherp genoeg is om echt te gebruiken, naast voor mijzelf :)

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:31

@Wilddreams bedankt voor je feedback.
Jou foto krijgt zo een verhaal net of er zwaar weer op komst is zo aan de lucht en de merrie te zien

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:01

Wauw WildDreams, prachtige bewerking!

prugelpiet

Berichten: 12577
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:23

Heel mooi wilddreams!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:16

Leuk topic! Ik zal binnenkort ook eens wat posten.

Prachtige bewerking WildDreams! Echt heel gaaf. Zou wel de voorkant van het geblurrede gras iets meer en iets langer laten overlopen. De scherptediepte is nu nogal onnatuurlijk.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:17

Zijn er ook simpele bewerkingen met gimp turtiols te vinden?

Kimmie1995
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-02-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:21

WildDreams: Wow, die is mooi

Wat ik de laatste tijd het gevoel heb is dat het bewerken mij echt niet af gaat. Is het iets voor mij. Ik vind geen een van mijn foto's echt wow, of is zoals ik het in mijn hoofd heb. Maar ik wil niet echt opgeven. Ik heb alleen het gevoel dat er niks leuk uit komt. Ik ben zelf nog niet zolang bezig met bewerken.

Afbeelding