[Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 21:05

Gaaf filmpje, Michiel!
Heb je een drone met fpv? Dat mis ik een beetje bij mijn drone. Zonder dat is het volgens mij bijna onmogelijk om zo'n beelden te schieten.

De software ken ik niet, maar de bewerkingen zien er prima uit :j
Heb je het intro ook zelf gemaakt, ook met dezelfde software?

Oew, iets anders, ik heb sinds vandaag mijn microfoon binnen, dus nu ben ik helemaal compleet <3
Nu nog wat oefenmateriaal zien te vinden.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:14

Ik ken het programma ook niet.
Ik ben bezig met de video van vorige week. Ben bijna klaar, ben op het moeilijkste stukje aangekomen, ga daar morgen mee verder.

Hopelijk heb je snel oefenmateriaal, waar ben je naar op zoek?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 21:20

Leuk dat je ook druk aan het bewerken bent! Waar heb je gefilmd?

Ik zoek eigenlijk vanalles en nog wat qua oefenmateriaal. Paarden, mensen, evenementen, dingen als beweging en binnen/avondshots.. Gewoon wat random materiaal om een klein portfolio aan te maken.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:21

Jammer dat je niet in de buurt woont.

Ik heb vorige week gefilmd tijdens schriktraining op stal.

Ik zou eerst voor een laptop gaan, maar twijfel, wil zo graag een nieuwe camera, maar wil al jaren een laptop.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 21:30

Dat lijkt me gaaf inderdaad, een schriktraining!
Bij ons in de buurt is weinig te doen, maar misschien ook wel omdat het nu winter is..

Lastige keuze, camera of laptop! Wel is het natuurlijk erg handig om een tweede camera te hebben als reserve, of om tijdens een evenement ofzo op een statief te zetten.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:06

Ja wat super leuk, zelf ook meegedaan en iemand anders gefilmd.

Op zich werkt deze laptop goed, loopt alleen soms niet gelijk met de muziek. Maar wil graag een eigen die ik overal mee kan nemen. Deze mag ik niet meee, is officieel van mijn broertje die mijn ouders en ik mogen gebruiken.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:59

Ik wou even kijken naar de camera die ik wil, welke accesoires ik erbij wil en hoe duur dat werd. Hij is helaas tijdelijk uitverkocht, dus ging even verdr kijken naar een nog meer gevorderden camera en kwam hier op uit:
De linker is die ik gevonden had, omdat de rechter is uitverkocht.
Maar welke is beter qua FPS: En wat is het verschil tussen FPS bij hoogste videoresoulutie en Maximale videoframerate.
Afbeelding

Ik denk dat de FPS bij hoogste resoulutie (HD dus) filmt in maar 25 FPS en de andere 60 FPS.
Dus zou die beter zijn (die 60 FPS).

https://tweakers.net/pricewatch/compare/482130;482636/
Welke zouden jullie kiezen, als jullie 1 van deze mocht kopen?

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:07

Nee,te weinig informatie.

De linker kan filmen in 4K.
Dus je weet nog niet met welke fps hij filmt in full hd.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 11:11

De linkse kan zo te zien in Ultra-HD filmen met 25fps, maar grote kans dat hij in Full-HD wel gewoon in 50/60 fps filmt.
Daarnaast kan de eerste ook in 120fps filmen.. welliswaar op een lagere resolutie neem ik aan, maar dat kan handig zijn als je een bepaald shot 4x wil vertragen.
De eerste lijkt me dus beter, als je niet perse in AVCHD wil filmen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 19-02-17 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:16

Op de sony site staat meer info.
https://www.sony.nl/electronics/handyca ... ifications

Het lijkt mij dat deze cam op fullHD tot 50 p gaat.

VIDEORESOLUTIE
XAVC S 4K: 3840 x 2160/25p, 24p, XAVC S HD: 1920 x 1080/50p, 25p, 24p, AVCHD: 1920 x 1080/50p (PS), 24p (FX, FH), 50i (FX, FH), 1440 x 1080/50i (HQ, LP), mp4: 1280 x 720 25p, mp4: 1280 x 720 25p
SNELHEID VIDEO-OPNAME (ABR / VBR)

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:18

Er is inderdaad verschil in 4K sdi 4000 nog wat in de breedte.
Maar om het voor de consument niet te moeilijk te maken is afgesproken dat alles Vanaf 3800 ofzo in de breedte om dat 4K te noemen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 11:21

Dat is een beter overzichtje, lizard :j
Dat is de linkse camera dus? Dus zo te zien kan hij toch ook in AVCHD filmen.
Gek toch eigenlijk dat zo'n vergelijkingssites vaak belangrijke info gewoon weg laten.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:22

Bedankt allemaal, ga nog even kijken, want deze is natuurlijk 2x zo duur, dus langer sparen. Moeilijk al die keuzes.

Ja veel dingen mis ik, want zag niet of de linker wel auto focus heeft.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 11:27

De gewone consumercamera's hebben allemaal autofocus tegenwoordig :j Geen idee hoe dat zit met de professionele camera's, maar ik gok dat zelfs die allemaal autofocus hebben. De schouderscamera's op school hadden dat ook al, 15 jaar geleden.

lizard
Berichten: 5272
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:32

Ja,het is de linker.
En al deze camera's hebben autofocus.

Maar ja, dat geld he?

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:24

Autofocus zit inderdaad overal wel in. Ik zou me niet doodstaren op het aantal fps, tegenwoordig maakt dat niet mega veel meer uit namelijk.

Ik zou voor de goedkopere versie gaan en de rest investeren in een goed montageprogramma, daar valt echt zo veel mee te winnen..

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:47

Ik zat indd te denken die ik al wou, de goedkopere. Anders moet ik evt over een paar jaar meteen 1 van 1000 euro of meer.

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:39

Als je echt professioneel materiaal wilt moet je daarvoor neertellen... de sets die wij hebben op school (inclusief moeilijk duur statief en microfoon e.d) zijn rond de 8000 euro, dus het is maar net wat je ervoor over hebt. Als je nog niet zo lang bezig bent zou ik kiezen voor een iets goedkoper model en investeren in zaken als montageprogramma's, dan kan je daar iig mee oefenen.

Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen die volledige films of reclames schieten met een gopro of een spiegelreflex, en zelfs journalisten die met hun telefoon filmen. Je zit echt niet meer vast aan extreem dure apparatuur als je iets leuks wilt maken :)

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:00

mooney schreef:
Daar heb ik de trial van gehad, fijn programma inderdaad. Mijn computer kan ook niet heel veel hebben maar deze gaat goed



Klopt, het programma vraagt niet gek veel van je computer en is bij mij ook nog nooit vastgelopen (dat gebeurde bij Sony Vegas nog wel eens)

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:04

8nnemiek schreef:
Gaaf filmpje, Michiel!
Heb je een drone met fpv? Dat mis ik een beetje bij mijn drone. Zonder dat is het volgens mij bijna onmogelijk om zo'n beelden te schieten.

De software ken ik niet, maar de bewerkingen zien er prima uit :j
Heb je het intro ook zelf gemaakt, ook met dezelfde software?

Oew, iets anders, ik heb sinds vandaag mijn microfoon binnen, dus nu ben ik helemaal compleet <3
Nu nog wat oefenmateriaal zien te vinden.



Dank je. Ik heb verschillende drones met FPV (om te racen), dit is alleen nog een stapje beter. Dit filmpje is met een DJI Mavic gemaakt. De Mavic heeft een heel aantal geavanceerde mogelijkheden op basis van o.a. beeldherkenning. Alleen het kleine stukje met de close up van de motor heb ik handmatig gevlogen. Alle andere beelden heeft de MAvic helemala zelf gevlogen. Als je zou weten waar je zou moeten kijken zou je op een aantal plekken de afstandbediening gewoon in de berm zien liggen.


Wat voor een drone heb je? FPV hoeft niet heel duur te zijn en kan vaak achteraf erop gezet worden.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 18:53

Oh gaaf zeg, een mavic!
Er staat me iets van bij dat de phantom 4 ook die volg-functie heeft? Ik heb er ook eens naar gekeken, maar dat was voor ons niet te betalen helaas, dus ik heb een simpele phantom 2 gekocht en achteraf een gimbal en gopro erop gemonteerd omdat ik sowieso ook een gopro wilde aanschaffen voor onderwater enzo.
Fpv kan er inderdaad ook op gemonteerd worden, de kabel voor de transmitter zit er al gewoon, maar dat is iets voor later want dat wordt weer wat te duur.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:46

Woensdag ga ik een vriendin en haar paard filmen *\o/* Heel beel zin in!

Hopelijk morgen de schriktraining video af. Zo nog even bezig, maar zit op het moeilijkste stuk

horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:56

Wat een handig topic: Was ik precies naar opzoek!
Ik heb Sony Vegas op mijn laptop, alleen ben ik nu op een of andere manier de sliders kwijt geraakt.
Nu heb ik geen idee waar ik ze kan vinden, heb al gezocht maar niets meer te vinden dan alleen verder kleur/belichting/contrast enz.

Heeft iemand een idee waar de sliders zitten?

En welke programma's gebruiken jullie om de filmpjes te bewerken/monteren?
Ik had eerst windows movie maker maar na update Windows 10 deed die het niet meer.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 10:02

Succes vandaag joyce! Leuk! Alleen jammer van het weer of is het bij jullie beter?

Welkom horsies! Sony Vegas ken ik helaas niet, maar meestal zitten verschillende vensters gewoon onder het kopje View of Window ofzo. Staat ie daar niet? Anders iets als Default View ofzo aanklikken misschien?

Ik gebruik vooral Final Cut Pro X en daarnaast een beetje Adobe After Effects en Premiere.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:32

Mijn nieuwe video, ik wou hem langer maken maar de laptop is zo sloom en kan eigenlijk het programma niet aan ofzo. Dus dan maar wat korter gemaakt dan de bedoeling is.



Het is inderdaad niet doorgegaan woensdag helaas.