[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11279
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:28

Week 29: Een weet-ik-veel-wat-het-was in het aquarium van Le Bugue :)
Afbeelding

Week 30: Een apart straatje waar een van de huizen blauwe luifels en deuren had, in het stadje St. Cyprien
Afbeelding

Week 31: Een verlaten landgoed in St. Cyprien, of nouja, alles was verbrand en alleen de voorkant stond nog.
Afbeelding

Week 32: Hetzelfde als foto 30, maar dan met groene luifels en deuren. :) Ook in St. Cyprien.
Afbeelding

Week 33: Deze schildpadden drongen allemaal langs elkaar om van de zon te genieten. :') Ook in Aquarium Le Bugue
Afbeelding

Week 34: Baby in het aquarium. Ze zaten trouwens redelijk ruim, op de vissen in het begin na.
Afbeelding

Ben weer terug hoor! :D

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:44

Dank je wel @Neverland :)

Omdat het lijst zo kort was heb ik mij aan de feedback gewaagd :)

aMomentLT Wel indrukwekkend zo in het avondlicht, dan wordt hij lekker fel van kleur en steekt hij mooi af tegen de blauwe avondlucht.
Annetjuuh Mooi belicht zo in het zachte licht. De donkere lijn rechts in beeld trekt misschien je oog wel een beetje weg van het onderwerp.
Athelas De link doe het niet maar heb je foto opgezocht in het topic. Geweldig die kattenblik, wel vind ik het fijner kijken als de horizon recht staat.
Bellatrix Leuke blik zo van het meisje die onder die cap door probeert te kijken, goed moment gekozen. En ook mooie warme kleuren.
BernetteO Mooi actiemoment. Je zou nog wel de horizon recht kunnen trekken in PS.
Caira Ik vond de kleuren rood en blauw mooi bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe de foto eruit had gezien als er meer symmetrie in had gezeten. Nu vind ik de onderste helft van de foto een beetje rommelig.
Calice Geweldige foto! Alles klopt, de timing, de belichting etc.
Fem Mooie foto, door de staf in zijn hand verwachtte ik misschien nog een hond of schapen. Net even naar je topic gekeken daar staan ze inderdaad wel bij, nr 12 vind ik echt geweldig! Ben wel benieuwd waarom je de herder zonder de hond/schapen er op hebt gezet?
horserider22 Grappig die zwart witte vogeltjes. De zwarte opening in de omheining leidt een beetje af maar ik weet niet of je hem had kunnen vermijden in de achtergrond.
horses_m De link doe het niet.
JewEmm Mooi in beeld gebracht.
Joeluna Door je modellen met hun rug naar het licht te laten staan valt hun huid nu in de schaduw en op mijn pc lijkt die wat roder dan het in het echt was denk ik. Je zou ook nog eens met wat minder scherptediepte kunnen proberen, dan wordt de achtergrond wat vager.
joysjuh1987 Mooi actiemoment en compositie, de regen vind ik er ook er ook wat aan toevoegen. Leuke foto.
LoveSenna Mooi moment met het waaiende zand en de ondergaande zon. Het is niet zo groot maar in de compositie vind ik het mooi dat er iets op de horizon staat die de kustlijn breekt.
LoveUggs Leuke blik van de kat, de zwarte vlek (2e kat) vind ik wel wat zwaar in de achtergrond.
magda_90 Mooie foto, precies het goede moment!
Mariett Super! Perfect belicht en ze kijkt je echt aan.
MarijeR Ook een gave foto! Ben benieuwd naar de rest van de serie.
MarjanB Heel mooi!
Murosch :) wat een killer blik, mooi dat de kleur van de ogen herhaald in het gras.
Niobe Het lijkt wel een heel rustig drafje :)
Quir Mooie compositie en mooie kleuren.
Revanches Zoals altijd een goede foto!
rosslover Op het goede moment afgedrukt, de ruimte tussen de benen is mooi verdeeld. Wel stoort mij dan altijd dat de horizon scheeft staat.
Tigress Lekker dramatisch licht! Mooi zo bij die zwarte hond.
white_flame Nette foto maar de vage balkon rand vind ik een beetje storen. Die zou ik er af hebben gelaten.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:33

NESCAFE schreef:
Dank je wel @Neverland :)

Omdat het lijst zo kort was heb ik mij aan de feedback gewaagd :)

aMomentLT Wel indrukwekkend zo in het avondlicht, dan wordt hij lekker fel van kleur en steekt hij mooi af tegen de blauwe avondlucht.
Annetjuuh Mooi belicht zo in het zachte licht. De donkere lijn rechts in beeld trekt misschien je oog wel een beetje weg van het onderwerp.
Athelas De link doe het niet maar heb je foto opgezocht in het topic. Geweldig die kattenblik, wel vind ik het fijner kijken als de horizon recht staat.
Bellatrix Leuke blik zo van het meisje die onder die cap door probeert te kijken, goed moment gekozen. En ook mooie warme kleuren.
BernetteO Mooi actiemoment. Je zou nog wel de horizon recht kunnen trekken in PS.
Caira Ik vond de kleuren rood en blauw mooi bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe de foto eruit had gezien als er meer symmetrie in had gezeten. Nu vind ik de onderste helft van de foto een beetje rommelig.
Calice Geweldige foto! Alles klopt, de timing, de belichting etc.
Fem Mooie foto, door de staf in zijn hand verwachtte ik misschien nog een hond of schapen. Net even naar je topic gekeken daar staan ze inderdaad wel bij, nr 12 vind ik echt geweldig! Ben wel benieuwd waarom je de herder zonder de hond/schapen er op hebt gezet?
horserider22 Grappig die zwart witte vogeltjes. De zwarte opening in de omheining leidt een beetje af maar ik weet niet of je hem had kunnen vermijden in de achtergrond.
horses_m De link doe het niet.
JewEmm Mooi in beeld gebracht.
Joeluna Door je modellen met hun rug naar het licht te laten staan valt hun huid nu in de schaduw en op mijn pc lijkt die wat roder dan het in het echt was denk ik. Je zou ook nog eens met wat minder scherptediepte kunnen proberen, dan wordt de achtergrond wat vager.
joysjuh1987 Mooi actiemoment en compositie, de regen vind ik er ook er ook wat aan toevoegen. Leuke foto.
LoveSenna Mooi moment met het waaiende zand en de ondergaande zon. Het is niet zo groot maar in de compositie vind ik het mooi dat er iets op de horizon staat die de kustlijn breekt.
LoveUggs Leuke blik van de kat, de zwarte vlek (2e kat) vind ik wel wat zwaar in de achtergrond.
magda_90 Mooie foto, precies het goede moment!
Mariett Super! Perfect belicht en ze kijkt je echt aan.
MarijeR Ook een gave foto! Ben benieuwd naar de rest van de serie.
MarjanB Heel mooi!
Murosch :) wat een killer blik, mooi dat de kleur van de ogen herhaald in het gras.
Niobe Het lijkt wel een heel rustig drafje :)
Quir Mooie compositie en mooie kleuren.
Revanches Zoals altijd een goede foto!
rosslover Op het goede moment afgedrukt, de ruimte tussen de benen is mooi verdeeld. Wel stoort mij dan altijd dat de horizon scheeft staat.
Tigress Lekker dramatisch licht! Mooi zo bij die zwarte hond.
white_flame Nette foto maar de vage balkon rand vind ik een beetje storen. Die zou ik er af hebben gelaten.


Haha nu je het zegt.. het was me niet opgevallen eigenlijk :+

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:38

Ah heb je mij zomaar overgeslagen :P

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:52

Oeps en dat met zo'n kort lijstje, bij deze dan alsnog:

@Marjoow, ik houd wel van de zachte pasteltinten, mooie kleuren dus. Het randjes van de plastic pot valt daarbij een beetje uit de toon, persoonlijk zou ik geprobeerd hebben die uit de compositie te laten. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102032
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:06

Bedankt voor je feedback!!

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:10

Bedankt voor de feedback! Wil proberen deze of volgende week ook een keer feedback te geven. :)

MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:55

Dank je Nescafé!

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:29

@Nescafe wat raar bij mij doet de link het wel gewoon.. :')

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:19

Bedankt voor je feedback! Horizon is bij mij nog wel een dingetje, en eigenlijk gewoon slordigheid := aandachtspuntje!

Athelas

Berichten: 1986
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:56

Week 34

Afbeelding

Ik kan niks in mijn verzamel album plaatsen omdat Tinypic het niet meer doet. -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102032
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:23

Week 34.

Afbeelding

@Athelas: hij lijkt scheef...

Athelas

Berichten: 1986
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:45

@Bellatrix, dat kan best. :j Het is in frankrijk genomen en het veld lag op een heuvel die golvend en shuin naar beneden af liep. Ik hem al geprobeerd dat een beetje recht te trekken. Maar ik zelf stoor me er niet zo aan dat hij een klein beejte scheef is/lijkt.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:48

Bedankt NESCAFE. :)

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:42

Dankje <3

Ik gooi voor deze week vrolijk nog een Jarvis foto er in (sorry Marlies _O-)
Ik heb inmiddels ook een aantal paardenfoto's, maar daar ben ik nog druk mee bezig en ik wil deze foto heel graag bij mijn verzameling van dit jaar hebben :))

Week 34 :D
Afbeelding

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:45

Hahaha als ik jou was zou ik gewoon het jaar afmaken met Jarvis foto's :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102032
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:46

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, is jou keus. Alleen kans dat ik bij feedback daar wel weer commentaar op geef. :P

Al vind ik deze erg mooi!! Mooi belicht en mooi zo op die trap. Geeft een mooie sfeer! Scherp ook! Vind dit je mooiste Jarvis foto tot nu toe!

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:11

Haha, wellicht volgend jaar, 52 weken Jarvis _O-

Dankje Marlies! Ik moet ook zeggen dat ik érg blij ben met deze. Daarom wilde ik hem ook nog bij het lijstje hebben :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:13

NESCAFE schreef:
MarijeR Ook een gave foto! Ben benieuwd naar de rest van de serie.

Bedankt! En ik ben ook benieuwd naar de rest want ik ben er nog niet klaar mee en heb zelfs nog wat foto's te maken in oktober :')


Week 34
Een jonge lynx in Duitsland.
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:50

Goedemorgen, zal me ook eens wagen aan rondje feedback :) Heb alleen diegene gepakt die op de lijst staan. (sorry alvast voor het verkrachten van namen :') )

aMomentlt > Gave scherpe foto en mooie kleuren!
Annetjuuh > Leuke foto maar mis "iets" hij trekt me niet gelijk naar haar gezicht
Athelas > zie je foto niet?
Bellatrix > ubercute moment :) Weet alleen niet of ik hem anders uit zou snijden
BernetteO > mooie actiefoto, alleen niet helemaal recht?
Caira > ook jouw foto lijkt niet recht, wel gaaf effect in de lucht!
Calice > Heerlijke foto! Is dat het jongetje van de zwarte shet hier op bokt?
Fem> Mooie zwart wit plaat, houd van zwart wit foto's! Ik denk alleen dat ik ook deze anders had uitgesneden zodat de man meer het beeld in komt lopen en de foto daardoor wat spannender wordt.
Horserider > Leuke pinguïns! Misschien kijken of je met scherpstellen kan spelen welke je scherp zou willen hebben?
HorsesM > ook jouw foto kan ik niet bekijken op tinypic :(
JewEmm > Hij is zo leuk! haha kan er wel even naar kijken, net jammer dat hij het scherpst is op het shirt maar dat maakt hem voor mij niet minder boeiend :D
Joeluna > leuke foto, maar ook niet echt spannend qua kleur of compositie
Joysjuh > Oh my wat een regen! Geeft wel een niet alledaags effect aan de foto!
LoveSenna> mooie foto waar nog veel meer uit te halen is qua bewerking. Gebruik je toevallig lightroom voor het bewerken? Daar zitten filters in waardoor je de lucht wat meer effect kan geven, zonder dat de rest donkerder wordt. mocht je tips willen pb me maar :)
LoveUggs > Jammer dat de kat er net niet helemaal op staat.
Magda_90 > lekker dromerige plaat, de duif lijkt alleen net niet helemaal scherp?
Mariett> Mooie plaat!
MarijeR > mooie rauwe foto!
Marjooww> idd jammer van het raam, foto lijkt ook iets scheef? Leuk potje trouwens ;) Intratuin?
Murosch> oeh haha wordt zowat bang :+ gave foto
Nescafe> Mooie kleuren en licht, kan alleen niet heel snel ontdekken waar je het scherptepunt hebt liggen.
Niobe> leuk een paardenfoto :D, hij lijkt alleen wat wazig rond het hoofd, maar als ik inzoom is ie wel scherp?
Quir> Mooie plek voor de foto, alleen jammer dat het rechteroog net wegvalt op de foto.
Revanches> ben jij de nieuwe Anne Geddes? Super mooie foto!
Rosslover> Mooie concentratie heb je te pakken, zou allen even kijken of je de foto recht kan maken.
Tigress > Vind je hond leuk :D mooi zo met de kleuren
White Flame> Leuke avond/nachtfoto vind vooral de wolken erg cool!

Hoop dat jullie er wat mee kunnen :) mocht iemand nog tips voor mij hebben voor mn feedback hoor ik het graag!

MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:42

Heb hopelijk niemand voor de kop gestoten?

Calice

Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:28

Bedankt voor jullie feedback Nescafe en MarjanB :D .
Dit is inderdaad het jongetje van de zwarte shet hier op bokt :)), dat is namelijk mijn zoontje en de zwarte shet is onze pony haha :) .

Muronia

Berichten: 19638
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:37

Bedankt voor de feedback beide!

Week 34:
Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 05:39

Dank je wel voor je feedback MarjanB, zeker niet voor het hoofd gestoten hoor :). Juist leuk om feedback te krijgen. Alles in de foto ligt ongeveer even ver van de lens af dus de foto is van voor naar achter scherp. Daardoor heb je niet een specifiek onderwerp binnen de foto wat geaccentueerd wordt met scherpte.

MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:21

@Calice :') iets met een klok en een klepel..
@Nesacafe, snap t :) vind het daardoor wel lastig om te zien waar ik nu moet kijken, weet niet of je snapt wat ik bedoel?