[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:16

MarjanB schreef:
Goedemorgen, zal me ook eens wagen aan rondje feedback :) Heb alleen diegene gepakt die op de lijst staan. (sorry alvast voor het verkrachten van namen :') )


Revanches> ben jij de nieuwe Anne Geddes? Super mooie foto!!

Wat een superlief compliment. Dankjewel.

Nescafe ook bedankt voor jou feedback! :D Top.

rosslover

Berichten: 1135
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:58

Week 34
Afbeelding

Bedankt voor de feedback! Foto stond idd scheef, maar was recht vanuit mn camera en had geen tijd om m eerst te bewerken :)

Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik mn foto's het beste kan plaatsen hier, ze zijn in lightroom echt 100% scherp maar zodra ik de boktupload heb gebruikt ziet het er echt verschrikkelijk uit. :')

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:09

Ik ben eindelijk weer bij :Y)

Week 33

Afbeelding

Week 34

Afbeelding

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 13:36

Tuurlijk... Ik neem een break en jullie gaan massaal feed back geven... :roll:

:D

MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:47

@rosslover ik gebruik Flickr vind ik tot nu toe het beste werken.

@Agossie, sorry :Y)

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:48

Weeeeeekkkk 34


Afbeelding

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:08

Ben er niet helemaal tevreden over, maar toch stuur ik hem in:

Hij is wat onscherp, en er zit wat ruis op.. Niet mn beste foto dus!

Week 34:

Afbeelding

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:24

Vooraleer ik het vergeet: week 34


Afbeelding

Een foto van de vakantie in de Ardennen.

Mariett

Berichten: 4443
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:22

Alweer week 34
Afbeelding

rosslover

Berichten: 1135
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:56

Ik ga even wat feedback geven, let wel op, ik geef gewoon mijn mening en hoe ik het zou doen. Iedereen kan dit anders zien en ik heb verder ook niet echt heel veel ervaring met tips geven. :)

Week 33

aMomentLT, dit is in de efteling zeker?Ik weet dat het waarschijnlijk niet anders was, maar ik had de foto interressanter gevonden als hij op ooghoogte van de draak was :)

Annetjuuh, gave scherpte-diepte! ik had de foto misschien iets ruimer gemaakt en wat meer ruimte aan de onderkant overgelaten.

Athelas, Nette foto, misschien kan je hem nog recht maken?

Bellatrix, Wauw, heel mooi! Hij lijkt alleen iets te bruin/groen hier, al heeft het ook wel wat :)

BernetteO, goed getimed! volgensmij is hij alleen niet helemaal scherp en iets overblicht.

Caira, leuk idee, hij lijkt alleen niet helemaal scherp.

Calice, wat een superschattige foto <3 Als ik echt zou gaan muggenziften zou ik zeggen had ik iets meer ruimte rechtsonder gelaten maar hij is zo ook echt heel lief!

Fem, mooie foto & leuk idee, hij lijkt alleen wat overbelicht.

Horserider22, penquins <3 Ik had scherpgesteld op een andere penquin of deze penquin wat meer in het midden gezet. De eerste keer dat ik de foto bekeek meost ik echt even goed kijken waar no scherpgesteld was :)

Horses_m, Het scherpstelpunt lijkt op de oren te liggen, waardoor de ogen en neus nu onscherp zijn.

JewEmm, Heel gaaf! concert/festivalfotografie lijkt me zoo leuk! Jammer dat het hoofd iets is afgesneden maar alsnog heel gaaf!

Joeluna, Nette foto :)

oysjuh1987, Wauw, die regen geeft echt een leuk effect! Misschien had je rechtsonder nog iets meer uimte mee kunnen . nemen dat je de voetjes ook nog af kon zien zetten?

LoveSenna, leuke foto, maar hij ziet er bij mij niet scherp uit en er lijkt veel ruis in te zitten, wat waren je instellingen?

LoveUggs, lastig.. ik flits zelf nooit, sowieso niet bij foto's met dieren, en dit is niet mijn stijl. Weet niet zo goed feedback te geven maar denk dat je zonder flits een betere foto had kunnen maken omdat de ogen van de kat nu wat geschrokken lijken door de flits :)

Magda_90, heel mooi!

Marriet, prachtig! Het rechteroog lijkt iets lichter dan het linker oog, maar dat neemt niet weg dat het echt een hele goede foto is!

MarijeR, ohh, ik ben heel erg jaloers! Wat een ontzettend gave foto en dat zwart/wit is heel erg vet! Met welke lens heb je deze foto gemaakt? Het lijkt alsof je aardig dichtbij kon komen.

MarjanB, Wat een geluk met die lucht zo! Nette foto :)

Marjoow, Aparte compositie, leuke foto en mooie scherpte-diepte!

Murosch, Ik had de foto vanaf ooghoogte genomen en iets meer ruimte aan de onderkant overgelaten.

NESCAFE, apart, heel gaaf gedaan!

Niobe, Het lijkt alsof je op de benen hebt scherpgesteld en de ogen daardoor onscherp zijn. Wat waren je instellingen?

Quir, mooie foto, ik had zelf iets meer ruimte aan de rechterkant en onderkant gepakt zodat de teugel en nog een stukje meer staart er op zouden staan. Ook lijkt hij een heel warm effect te hebben, een beetje bruin/groen.

Revanches, Netjes! ik zou hem een paar graden tegen de richting in draaien zodat de randen van de plank recht zijn.

Tesseke, ik had wat meer ruimte aan de onderkant gepakt zodat de pootjes er ook op zouden staan en wat minder ruimte aan de bovenkant.

Tigress, mooi! gaaf met het licht zo

white_flame, Hij lijkt niet helemaal scherp en ik had het licht anders ingesteld. Jammer dat de vensterbank/leuning er nog een stukje op staat.


Week 34, tot nu toe ingeleverde fotos

NESCAFE, hele mooie scherptediepte!

LoveUggs, Het idee is leuk, maar je ziet heel duidelijk dat je het licht rondom de toren hebt bewerkt.

AlwaysH, Mooie foto's, vooral die van die huizen met die blauw ramen!

Athelas, gaaf! jammer dat de zonnebloemen hangen maar het geeft wel een leuk effect!

Bellatrix, heel mooi, het licht geeft op deze manier echt een warm sfeertje. Ik zou zelf of 2 stappen naar links zijn gegaan dat de bloemetjes voor de benen van het paard zaten óf ik had iets meer ruimte aan de onderkant gelaten zodat het voetje er nog net op zou staan.

Tigress, Daar is het schattig hondje weer <3 Weer een hele nette foto :)

MarijeR, weer zo'n gave foto om jaloers op te worden!

Murosch, ik had iets meer ruimte links & boven genomen en iets minder onder & rechts zodat je het grote witte vlak in het water een beetje had ontweken.

ILoveJip, week 33, leuke modellen, ik had alleen een andere compositie en andere achtergrond opgezocht als dat zou kunnen. Week 34, ik zou of de teugels geprobeerd weg te werken, of ik had de teugels over het hoofd gedaan. Ook had ik iets meer ruimte rechts en iets minder links genomen :)

White_flame, heel mooi! Misschien dat je iets meer ruimte aan de onderkant kunnen pakken?

aMomentLT, zoals je al zegt zit er wat ruis en onscherpte, verder wel een leuke foto!

Tesseke, nette foto!

Mariett, heel gaaf weer!


Nou dat was me weer een lijstje :')
Aan het einde raakte mn inspiratie een beetje op, maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben :)

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:26

Week 34:
Afbeelding

Bedankt voor de feedback! Het warme licht op de foto komt omdat de foto gemaakt is tijdens zonsondergang. :))

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:45

Bedankt voor de feedback!
De eerst foto; mijn katten kijken regelmatig zo :+ helemaal als je speeltjes gebruikt en als ze ondeugend zijn (was hier dus zo), verder ben ik lekker aan het testen met mijn flitser :j

De tweede foto ben ik me idd inmiddels van bewust. Hij staat nog open in ps dus hier ga ik nog eens naar kijken. :j

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:59

Bedankt dames voor de feedback. :)

Vandaag ben ik op pad geweest met 2 analoge camera's, mijn analoge POTW moet ook doorgaan immers. Om de digitale POTW ook niet te vergeten heb ik deze voor week 34 gemaakt:

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:48

Bedankt voor alle feedback!

Mijn week 34 :)

Afbeelding

Als het lukt zal ik vanavond ook nog even een rondje feedback geven :)

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:59

Dank je wel voor de feedback Roslover. :)

Fris

Berichten: 829
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:13

Ik ben weer terug van vakantie dus hierbij nog mijn week 32 en 33, en dan ook gelijk maar week 34 :D

Week 32
Afbeelding

Week 33
Afbeelding

En week 34, een heel andere stijl dan waar in ik normaal fotografeer, maar ik vind hem goed gelukt :)
Afbeelding

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:26

De TinyPic linkjes doen het hier niet, plus dat ik via TP enorm veel troep op mijn browser krijg (3x terugklikken voordat ie terug gaat...)... Die heb ik dus niet meegenomen.

aMomentLT Ik vind de foto niet heel geslaagd. Hij is vrij krap gekaderd en lijkt niet helemaal scherp. Ook het licht werkt niet helemaal geweldig.
Annetjuuh Mooi portret, wel jammer van de blik van het model. Een lach was leuker geweest. Qua kleur/scherpte is het een hele mooie plaat!
Athelas Jouw foto doet het helaas niet :(
Bellatrix Leuk onderwerp, jammer dat het onderwerp zo ver onderin beeld staat. Ook vind ik de kleuren erg gelig?
BernetteO Mooie actieplaat, leuk gekadert. Jammer dat ie zo overbelicht is.
Caira Deze vind ik ook niet zo geslaagd. De stralen van de rode lampen vind ik erg afleiden en de mensen staan er maar half op. Let wat meer om je kadering :)
Calice Leuke vrolijke plaat, mooie scherpte en fijne kleuren. Niet echt iets op aan te merken
Fem Mooie plaat maar door de scherpte van het gras komt ie heel chaotisch over hier. Misschien kun je het gras iets zachter maken? Dan ligt de focus ook wat meer op de herder.
horserider22 Mooie pinguins. Jammer dat de scherpte niet helemaal lekker kijkt. Verder vind ik hem krap gekadert aan de onderkant.
horses_m Link doet het niet.
JewEmm Leuke plaat! Lekker vol energie, mooie kleuren en scherp. Niets op aan te merken
Joeluna Leuke vriendenplaat. Jammer van de overbelichte achtergrond.
joysjuh1987 Zooo, wat een regen. Is je camera niet verzopen? Door de regen is de scherpte niet lekker op het paard. Kleuren zijn wel mooi!
LoveSenna Mooie foto, de grote leegte. Ik vind de foto wel wat saai nog. Misschien wat experimenteren met licht/contrast/kleur?
LoveUggs Oei wat een hard licht. Is deze geflitst? Hij is echt heel hard. Het mist sfeer hierdoor, zeker omdat je de kat in een huiselijke sfeer op de foto zet.
magda_90 Deze foto klopt gewoon helemaal. De sfeer, de kleur, de compositie. Prachtig! Heel mooi <3
Mariett Mooi qua scherpte maar een beetje een lege uitdrukking waardoor de foto niet heel interessant is om naar te kijken. Ik vind het licht net wat te hard, de kleuren zijn mooi.
MarijeR Prachtig <3 . Deze klopt ook helemaal!
MarjanB Mooie foto, wel vind ik hem érg scherp aan de voorkant. Ik zou bij dit soort foto's liever een mooiere scherptediepte zien waarbij de voorkant onscherp is. Maar, mooi licht en fijne kleuren!
Murosch Lekker scherp, tikkeltje te licht. Wat krap aan de onderkant. Prima foto :)
NESCAFE Heel mooi. Een ogenschijnlijk saai onderwerp mooi op de foto zetten, misschien is ie net wat te donker? Lekker scherp, fijne sfeer!
Niobe Lekker dier! Foto lijkt wel onscherp hier. Voor het mooie kan het moment misschien net een tikkeltje later genomen worden?
Quir Volgens mij heb je deze foto van heel laag genomen? Ik vind hem net wat te krap rechts en onderin... De teugels zijn afgesneden. Foto is goed scherp en de kleuren zijn ook mooi warm!
Revanches Mooi! Fijne foto, fijne sfeer, mooie scherpte... Deze foto klopt ook helemaal :)
rosslover Prima evenementenplaat. Drafmoment is net een tikje te vroeg, het paard lijkt hierdoor erg traag. Mooie compositie, fijn scherp en mooi licht.
Tigress Mooie plaat dit ook. Lekker gekadert en fijn scherp!
white_flame Hmm deze vind ik ook minder. Mist scherpte en de rand van het balkon leidt enorm af...

Oke ik ben wat moe, druk geweest dus het staat er misschien wat harder dan ik bedoelde maar het is maar een mening. Fotografie is voor iedereen anders dus als je het er niet mee eens bent dan is daar niks mis mee.

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:30

Heel erg bedankt voor alle reacties! <3 <3

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:21

week 34
Afbeelding

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:29

Bedankt allemaal voor jullie Feedback..

Ik heb besloten om te stoppen met POTW.. Veel plezier voor iedereen die nog doorgaat, ik zal dit topic wel blijven volgen!

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 05:12

Tnx voor je feedback Marjoow, ik moet mijn scherm een keer calibreren dan kan ik beter beoordelen wat andere mensen zien :).

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:29

Wat veel feedback! Leuk leuk!

Wat betreft opmerking over planken recht...soms moet je niet alles strak volgens rechte-horizonprincipe willen hebben..Vond'm saaier namelijk als het allemaal gelijkmatig recht zou staan. :) En smaken verschillen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102032
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:41

Vind je foto 34 gelig? Vind het wel meevallen maar er zit iets geel in om hem warmer te maken. Is iets waarmee ik experimenteer, ik vind het persoonlijk wel mooi maar niet iedereen kan het waarderen.
Wel bedankt voor alle feedback!

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:48

Bellatrix schreef:
Vind je foto 34 gelig? Vind het wel meevallen maar er zit iets geel in om hem warmer te maken. Is iets waarmee ik experimenteer, ik vind het persoonlijk wel mooi maar niet iedereen kan het waarderen.
Wel bedankt voor alle feedback!


Hoe maak je de foto warmer? Verschuif je zelf de kleuren of kies je een witbalans?

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:24

Bedankt voor alle feedback iedereen! Echt heel nuttig, ik heb weer wat puntjes om op te letten :D

Helaas ben ik de afgelopen week ziek geweest, dus geen nieuwe foto kunnen maken. Daarom nog een foto van de WK dit keer.
Mijn week 34
Afbeelding