[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:09

Mijn week 1 van 2017:
Afbeelding

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:22

POTW week 1
Toch maar m'n drieluik gekozen die best geliefd werd :P voor het eerst zo veel aandacht op flickr, is best leuk om te zien als amateur.
Afbeelding

Mocht de kwaliteit niet goed lijken door het collage (bij mij is het de ene keer wel goed andere keer niet), hier de losse foto's:
https://www.flickr.com/photos/nienkejon ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/nienkejon ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/nienkejon ... ed-public/

Ik verzamel hier: https://www.flickr.com/photos/nienkejon ... 7241183430


Feedbackrondje week 1
xmichxrocky Leuke foto! Past goed in week 1 natuurlijk. De kwaliteit ziet er niet zo goed uit, maar hij is met de boktupload gedaan zag ik dus ik denk dat het daar aan ligt? :)
Bellatrix Goede foto heb je gemaakt :) de licht'bolletjes' zijn heel mooi, het was misschien niet de bedoeling (mist... XD) maar het ziet er heel sfeervol uit.
Annetjuuh Mooie beesten he, tijgers <3 je foto ziet er goed uit, de steen voorin is ook leuk gekozen.
MarjanB Er werd gezegd dat er te veel ruimte was, te veel zwart, maar omdat de boom nog duidelijk te zien is vind ik het wel wat hebben, goede foto.
Murosch Leuk he, vuurtonnen :P heb ik laatst ook op de foto gezet maar het is best lastig om een goed moment vast te leggen want het gaat alle kanten op. Denk dat hij nog mooier was geweest als het vuur scherp was, maar hij is wel goed zo.
Fris Mooie foto! Sterretjes zijn altijd leuk :)
tesseke hetzelfde als Fris, heel erg leuk gedaan!
kirsten4 Wat een lieve foto *smelt*. Gewoon lekker 'simpel' bewerkt, geen gedoe, heel puur en lief.
Athelas Goede foto, mooie hond! Hoe was 'ie in kleur?
aMomentLT Ik ben hier helemaal niet in thuis maar zover ik kan zien heb je een goede foto gemaakt!
Biebz wauw <3 heel mooi die zonnestralen zo in het bos, goede foto!
BernetteO Mooi zo, op de vacht van de pony. Leuke, winterse foto.
Sanne_com Jouw foto's zijn gewoon altijd goed, ook deze, heel erg mooi! :D
Stal_Fiore Aaaah wat lief! De kleuren zijn heel mooi maar de kwaliteit is niet goed. best veel ruis, waarmee heb je de foto gemaakt?
Quir Hele goede foto, mooie kleuren *\o/*

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:28

Bedankt voor je feedback Marjoow! Ga daar eens mee experimenteren :)

Stal_Fiore, ik meende bij jou net een andere foto te zien?

Gaaf drieluik, xxniieeenke, al vind ik persoonlijk de middelste minder goed passen bij de andere twee. Ik kan er de vinger niet op leggen waar dat precies door komt.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:47

De andere 2 zijn wat donkerder en met vuurwerk, daarom misschien? :) dankjewel iig.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:47

Biebz: Ik vind het een onwijs mooie foto, fijn sfeertje, en leuk om naar te kijken!

Bernette: Wauw die foto is echt heel leuk! Al ben ik het wel eens mer Marjow, over de kont van het paard. Maar buiten dat vind ik de foto echt heel gaaf!

Sanne_com: Wat een onwijs knappe hond! De foto vind ik echt heel top!

Marjoow: Dankjewel voor je opmerking! Hier leer ik iets van!

Stal_Fiore: Dankjewel! Deze foto is gemaakt in Circus Herman Renz, de kerst editie!
Jouw foto vind ik echt heel mooi, vooral de ogen die zo mooi uit komen. En ik vind de foto zelf heel interessant om naar te blijven kijken!

Quir: Mooie foto, leuke positie van de hond. Alleen vind ik het takje dat over de hond loopt een beetje afleidend, Persoonlijk blijf ik meer kijken naar waar het takje vandaan komt dan dat ik naar de hond kijk.

xniieeenke: Ik vind je drieluik echt heel leuk! Lekker winters, hoe je oud en nieuw graag zien wil!

Verder iedereen bedankt die gereageerd hebben op mijn foto, het commentaar dat ik krijg ben ik erg blij mee, daar kan ik iets mee!

Calice

Berichten: 9851
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:39

Week 1:
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:20

Twijfel ook om weer mee te doen.

Vinden jullie flickr allemaal fijn om mee te werken? En kan je daar een beetje een platform uitwerken waar je beetje bekendheid kan krijgen? Haha dat klinkt heel arrogant sorry :') , maar ik zou graag een beetje een breder publiek willen aanspreken.. Kan alleen totaal niet met flickr werken

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:28

Ik vind flickr wel fijn, de kwaliteit blijft heel goed in tegenstelling tot anders upload dingen zoals facebook en bokt. Je kunt gewoon je eigen pagina maken en als je iets over wil zetten op je telefoon zonder wifi kan je 't op flickr zetten en op je telefoon opslaan, blijft de resolutie ook hoog. Als je ze gewoon upload trek je geen mensen, maar je kunt tags er onder zetten en foto's aan groepen toevoegen met bepaalde thema's (breed, of juist heel specifiek, brede groepen hebben vaak meer leden), mensen kijken wel vaak in groepen, ook kunnen ze je volgen. Maar er zitten vast ook wel nadelen aan :P

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:59

xniieeenke schreef:
Stal_Fiore Aaaah wat lief! De kleuren zijn heel mooi maar de kwaliteit is niet goed. best veel ruis, waarmee heb je de foto gemaakt?


Klopt, helaas. Met Mn telefoon gemaakt. Toen ik Mn camera gepakt had was ze weg.


BernetteO, ja klopt Haha. Had een verkeerde geüpload. Die was niet van deze week. (Wel stiekem mooier)

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:05

Quir, mooie kleuren! Gaaf met die scherptediepte waarbij de struiken op de voorgrond wazig zijn, maar de hond scherp.

Xniieeenke, leuk drie luik. Vooral de eerste vind ik erg mooi. Heb je die sterretjes met een langere sluitertijd gemaakt?

Calice, pracht dier, zo statig! En dat zie je op de foto goed terug.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:27

Nienke, dankjewel voor je feedback! Leuk om te horen :D

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:38

Omdat ik niet kon kiezen heb ik een collage gemaakt voor week 1.
Als ik de collage met 3 foto's maakte zat er niet echt een evenwicht in.

Afbeelding

En dit is mijn verzamelplaats. Nog steeds dezelfde eigenlijk.

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:46

Week 1
Geïnspireerd door de film 'Fantastic Beasts and where to find them'

Afbeelding

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:34

Mijn eerste jaar, week 1!

Afbeelding

EDIT: wow wat is ie verscherpt.. iemand een tip hoe ik dat kan voorkomen? ik heb met Flickr geupload

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101815
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:48

Ik vind hem tof zo, niet te scherp.

RianC

Berichten: 649
Geregistreerd: 13-09-07
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:51

Mijn week 1:

Afbeelding

Oh en ik verzamel hier: POTW 17

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:56

Calice, gave foto hoor! Zijn (haar? :') ) blik straalt echt wel iets uit!

JeweEmm, mooi gelukt. Vind het leuk dat het vuurwerk echt uit lijntjes bestaat. Langere sluitertijd gebruikt?

ILoveJip, erg gaaf! Massive Potterhead hierzo! <3 Het is dan wel iets totaal anders dan een 'fantastic beast' die stiekem uit Newt's koffer kruipt, maar de koffer en dat er iemand uit komt is wel erg leuk! Creatief!

Mawrr, Jaloers op je woonplaats! mooie foto! Vind hem ook niet té hoor.

RianC, leuk dat je dat riet (gok ik?) onscherp vanaf de grond laat komen. Had het mooier gevonden als het model wat 'wilder' haar had gehad, gaf een wat vrijer idee zo tussen de planten.

xmichxrocky

Berichten: 1583
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: in de buurt van Arnhem

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 02:45

@xniieeenke; is idd met de boktupload gedaan. En via telefoon van mijn Facebook afgehaald haha, origineel is hij wel scherp! :d bedankt voor je feedback!

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:03

Iedereen dankjewel voor het commentaar!
Ik ga zelf een paar daagjes weg dus commentaar gaat even niet lukken, zal kijken of het volgende week wel lukt :D

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:01

@AlwaysH Thanks! de olifantjes zijn er inderdaad mooi uitgekomen maar de achtergrond heeft ineens zo veel ruis.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:17

Mijn foto van week 1:

Afbeelding

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:09

En mijn eerste foto van dit jaar, sfeerfoto van de dag.
Week 01
Afbeelding

Ik verzamel hier: http://makwafotos.nl/projecten/picture-of-the-week/.

______________________________________________________

Biebz, mooie sfeerfoto, fijn om naar te kijken.

GarBel, lijkt mij niet. Ik val ook wel terug naar mijn telefoon als het niet anders kan die week.

BernetteO, mooie sfeerfoto met een fijn verloop van scherptediepte. Beetje jammer van de takken die uit het hoofd lijken te groeien, wellicht kun je de volgende keer hem/haar een stapje aan de kant laten doen?

Sanne_com, wat een lieve pupsel! Mooie foto, oogt alleen een tikje te geel hier.

Asselruiter, gaat je vast weer lukken! *\o/*

Stal_Fiore, wat een leuke foto! Niets meer aan doen! De ruis past er ook goed bij.

Quir, mooi portret, niets meer aan doen. Die blik is zeer sprekend.

xniieeenke, ik had het al eerder gezegd, ik blijf hem mooi vinden.

Calice, mooi!

JewEmm, leuk gedaan!

ILoveJip, ik snap je idee maar in de uitwerking zie ik nog wat verbeterpunten. Het ziet er nu nog te geknipt/geplakt uit, vooral bij het haar. Wellicht kun je daar nog iets mee?

Mawrr, mooi portret.

RianC, mooi portret, fijne pose en fijne kleuren. Wel mis ik iets aan scherpte?

sanne1992, oei die is wel erg donker uitgevallen, wellicht kan ie nog wat lichter?

______________________

Wellicht val ik wat in herhaling maar tot zover zijn er al veel foto's waarbij ik echt niets op kan aanmerken. :)

katja_silke

Berichten: 367
Geregistreerd: 22-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:56

Afbeelding
Week 1! <3 sorry, heb geen kans gehad om hem even te bewerken dus let daar niet op :')

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:03

Leuke foto! Kan ze/hij dat op commando? Er zit denk ik links ook een vlekje op je lens of sensor.

ILoveJip

Berichten: 460
Geregistreerd: 06-06-10
Woonplaats: Thuis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:28

@magda_90 Ik zie wat je bedoelt, maar zodra ik zelf inzoomde op de originele foto was toch echt te zien dat dat geen kniprandje is maar gewoon mijn haarkleur (net zoals dat er in de voorste plukken wat lichter haar zit).

Zou je adviseren dat toch weg te bewerken? En heb je tips hoe ik de randen zachter kan maken?