[Info]1 foto, 10 bewerkingen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:09

F_Orumster schreef:
Ik dee mee in het oude topic maar ook in het topic waar dit idee opnieuw werd aangehaald. Mag iedereen de foto bewerken of is dat ook beperkt?


Iedereen mag bewerken!

Ik ga de download-link gelijk controleren!

Unfortunately, we are experiencing some issues at this moment. Our service is currently not available. Our technical team is working hard to get things going again. Sorry...

Het lijkt bij TransferXL te liggen. Wachten we het af of moet ik het ook via wetransfer als download aanbieden?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:25

Ah supertof!! Ik doe ook graag mee!
Als bewerker maar ik wil ook gerust foto's ter beschikking stellen, lijkt me ook erg leuk! :)
Heb zowel eigen gemaakte foto's als foto's van mij als model waarvan ik van 1 fotograaf zeker weet dat hij dit ook erg interessant zou vinden :)

Mijn bewerking volgt later nog.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:27

Via wetransfer als het geen grote moeite is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:41

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-17 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:44

Super leuk! Wil mijn bewerkskills eens verbeteren. :))

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:01

Shanna schreef:
Het vorige topic ben ik niet in geweest, dus daar kan ik niet over mee praten. Maar om antwoord te geven op je vraag, ja ik vind al die regels echt nodig.
Ik persoonlijk ben beroeps-fotograaf. Met mij zijn er nog meerdere fotografen die ook foto's en shoots verkopen. Ik geef dus een RAW foto weg die ik ook te koop heb staan. En omdat ik wil weten wat er met mijn foto gebeurd/ waar hij geplaatst wordt wil ik vooraf om toestemming worden gevraagd. Ook wil ik dat mijn naam en website erbij vermeld worden. Puur om potentiƫle klanten erop te wijzen dat de foto door iemand anders is gemaakt als wie de bewerking heeft gedaan, en waar ze moeten zijn voor de foto's of bewerkingen.

Een verzoek voor een foto kan gewoon in het algemeen geplaatst worden. Stel je wil heel graag een portretfoto bewerken om daar wat meer ervaring in te krijgen dan kan je dus een portret verzoek plaatsen. De fotograaf die de eerstvolgende ronde aan de beurt is kan dan bekijken of die op verzoek een portret foto kan en wil maken/ uit het archief halen of dat deze het verzoek af wijst. In dat laatste geval gaat het verzoek naar de volgende fotograaf. Wijst die het ook af dan komt het op de verzoekjes-lijst waar elke fotograaf zelf uit mag kiezen/ iets vanaf mag halen.

Er zijn 1 a 2 foto's per week. De 2e fotograaf in de lijst bepaald of die deze week al een foto levert, of dat volgende week doet. Het zou leuk zijn als er 2 foto's per week komen dus ik hoop dat de fotografen daar zelf kenbaarheid aan geven of ze wel of geen foto voor ''hun week'' hebben.


Oke, super bedankt voor je duidelijke en uitgebreide uitleg! _/-\o_
Ik had eigenlijk verwacht dat de regels opgedragen waren door de mods..

Ik weet niet wat je precies verstaat onder een beroepsfotograaf, maar ik draai ook best een rondje mee en ik zou dan dus voor een spel of oefening als dit dan juist foto's inleveren waarbij het niet zo "schadelijk" zou zijn als ze "gejat" worden.

Daarbij zou mijn naam (als fotograaf) er ook niet op hoeven, aangezien potentiele klanten 7 van de 10 keer niet door de bewerking heen kijken. Als mijn foto dan bewerkt is door Marit bijvoorbeeld en ze denken dan woooaah en gaan dan naar mij toe voor foto's, dan zijn die best anders bewerkt, zeg maar. Het lijkt mij juist verwarrend. Ik bedoel ik ga dan geen foto's maken om door een ander te laten bewerken op verzoek...

Maar prima, ik vind bewerken leuk, het is een leuke oefening en het is helemaal tof om de verschillende resultaten op 1 foto te zien. Dus ik probeer het wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:07

Daarom ook dat de naam van de bewerker er bij moet. Op mijn site heb ik het door mij bewerkte origineel van de foto staan, dus als iemand na aanleiding van zo'n foto denk "ik wil daar meer van zien", dan kunnen ze op mijn site "het origineel" vinden.

Ik ben heel benieuwd of er met andere foto's een stijl van de bewerkers naar boven komt of dat iedereen toch iets heel anders maakt van andere foto's!

Als de nr 2 fotograaf morgen nog niet heeft gereageerd zal ik haar even een prive-berichtje doen. Ik wil zelf ook wel andermans foto's bewerken haha! :D

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:15

Ja waarom de naam van de bewerker erbij moet had ik wel begrepen, maar laat maar, geen zin in een discussie :P Ik ga wel gewoon bewerken Y)(^)

Biebz

Berichten: 5518
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:44

Hierbij nog een poging dan :+

Afbeelding

Edit:
Nog niet. Is de boktupload stuk?

Dan maar zo:
Afbeelding

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:52

Bij deze mijn poging!

Afbeelding

Leuke foto trouwens, die laarsjes wil ik ook :D

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:12

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 02:20

Zo, ik heb ook even gespeeld :D
Afbeelding

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:09

Ik heb me net ook even uitgeleefd :) (mochten jullie een keer een foto van een newborn willen bewerken wil ik ook wel foto('s) beschikbaar stellen :) )

Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:18

Leuk idee :D
Ik heb ook wat geprobeerd.

Afbeelding

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:04

Ik heb het ook even geprobeerd! Het doel was zacht, warm en een beetje dromerig effect :).

Afbeelding

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:22

Wat een leuk idee! Ik ga denk ik ook maar eens een poging wagen. Zo leuk om al die verschillende bewerkingen te zien.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:46

Wat leuk! Dat wil ik ook wel even proberen <3
Een lieve foto ook trouwens!
(beetje jammer dat tinypic de kwaliteit zo naar achteren haalt)

Afbeelding

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:59

Mijn probeersel :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:20

Leuk al die versie's!

@prugelpiet, ik vind het jammer dat de pony nu niet meer vosbont maar zwartbont lijkt. Het bos vind ik wel mooi!!

@Eloya, sorry maar ik vind jou bewerking toch echt niks.. Inderdaad veel te wazig, en de kleuren werken voor mij ook niet..

@Biebz, nu werkt hij wel, 2 keer zelfs haha! Wel leuk om te zien wat de bokt-upload met een foto doet naast een andere upload! :D
De bewerking vind ik persoonlijk veel te rood. Het klopt gewoon niet met wat je ziet, want mos is niet rood. Ook in de avond/ ochtend zon is het niet rood. Het had van mij dus neutraler/ geler mogen zijn allemaal.

@Niobe, ik vind het gebrek aan levendigheid in de bovenste helft van de foto beter werken dan aan de onderkant. Het mos en het gezicht van het meisje had van mij iets verzadigder mogen blijven, maar dat is mijn persoonlijke mening, verder vind ik de bewerking wel erg leuk gelukt!

@Aurelia, ik vind je bewerking erg zomers en warm, werkt erg mooi al strookt het niet met de wollen trui van het meisje. Maar buiten de trui vind ik de bewerking goed gelukt!

@Tigress, ik vind het grijs en geel te erg aanwezig in de foto. Door deze kleuren is het gezicht van het meisje te grauw geworden, de grijze bomen vind ik dan weer wel erg stoer en passend bij de pony.

@Liselot, je mag jezelf op de lijst van fotografen zetten hoor! :D (Dat geldt voor iedereen die wel RAW beelden beschikbaar wilt stellen).
Je bewerking is naar mijn smaak te wazig geworden. Er zit een lichte waas over de hele foto wat ik persoonlijk jammer vind. De pasteltinten in de bomen en het mos vind ik wel lieflijk en passend bij deze zoete combi, maar van mij had er ook zwart in de foto mogen blijven zitten.

@Marrie_L, leuke bewerking! Enkel de uitgebeten hooglichten zijn een puntje om op te letten.

@Shauniraquel, ik vind het idee van het zonnetje erg leuk, hij had alleen iets meer naar het midden geplaatst moeten worden. Het zonnetje strookt nu niet helemaal met de lichtval op de bomen. Verder vind ik je bewerking leuk gedaan!

@Nynkster, de hele foto is mij te sepia/ oranje wazig geworden. Niet mijn smaak, wel een leuke poging!

@Sicayes, ik vind de blur niet helemaal mooi overlopen, maar ik vind het proesten van de pony wel een onwijs leuk detail!! :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:36

Ik kan de foto niet meer downloaden? Staat dat de uploader de transfer heeft gestaakt.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:40

Shanna, de uitgebeten hooglichten? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :=

Ik zal proberen vandaag ook wat reacties te geven, al heb ik er totaal geen verstand van, dus veel zullen jullie er waarschijnlijk niet aan hebben.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:43

Ik denk dat ze bedoelt dat de hooglichten zo fel zijn dat je geen detail meer ziet (bijvoorbeeld in de manen van de pony)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:00

Pattypaard schreef:
Ik kan de foto niet meer downloaden? Staat dat de uploader de transfer heeft gestaakt.


Shanna schreef:
Bij deze de WeTransfer download link!
Hier staan de RAW (cr2), DNG en JPEG onbewerkt in!

Citaat:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:00

Neverland schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat de hooglichten zo fel zijn dat je geen detail meer ziet (bijvoorbeeld in de manen van de pony)


Inderdaad!

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:23

Shanna schreef:
Neverland schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat de hooglichten zo fel zijn dat je geen detail meer ziet (bijvoorbeeld in de manen van de pony)


Inderdaad!

Ah okee. Ja, daar hebben jullie wel een punt.

Ik heb ook een beginnetje gemaakt van wat reacties.
Neverland: dat herfstsfeertje heb je goed te pakken. Het contour van de pony/meisje lijkt alleen wel wat oranje te zijn geworden.

MillyH: fijne bewerking. De pony lijkt ietwat donker te zijn. De kleuren van het bos zijn echt wel heel gaaf geworden zo.

Marit: Heerlijk dromerig <3 Ik vind misschien de bosgrond net iets te scherp, waardoor de aandacht daar al snel naartoe gaat.

Nadjanadja: De achtergrond vind ik zo heel gaaf. De pony vind ik door de donkere haren/iets te lichte manen daardoor er iets buiten vallen.

Darkadia: Lekker zachte kleuren. Misschien zou het contrast iets meer mogen zodat de pony/meisje er wat meer uit springen?

IsaCalixa: dat donkere past leuk. Het meisje springt er echt uit met haar pony.

K_m: Ik houd van jouw bewerking. Dit soort kleurgebruik vind ik altijd wel leuk staan en op deze foto laat je het ook wel tot recht komen.

Murosch: je kleurbewerking met donker eromheen en het meisje/de pony die oplichten staan leuk. Jammer van de kwaliteit. Ik word wel ietwat afgeleid door die hele lichte vlek op de grond (dat echt witte stukje recht onder het been van de pony).