[VRAAG] Welke verzekering voor fotoapparatuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

[VRAAG] Welke verzekering voor fotoapparatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 17:12

Nu ik toch wel heel veel spullen verzamel en het niet meer onder mijn inboedelverzekering valt ben ik op zoek naar een goede fotoapparatuur verzekering.
Bij welke hebben jullie je apparatuur verzekerd, wat zijn de kosten en verzekerde waarde en geldt deze verzekering alleen voor camera+lenzen of ook voor studioapparatuur?

Ik heb DSV apparatuur verzekeringen gevonden via google, is dit een goede en betrouwbare partij? De premie daar is in ieder geval goed te doen (zo'n 9 euro per maand voor €5000 aan waarde verzekerd)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:35

Ik heb de boel bij DSV verzekerd, zowel nieuw gekocht als 2e hands gekochte apparatuur (met bon).
Ben wel wat meer kwijt aan de premie maar het gaat ook om een hogere verzekerde waarde en wereld dekking aangezien ik met veel apparatuur reis en dat zijn geen apparatuur-vriendelijke omgevingen/reizen.
Een normale reisverzekering dekt amper wat.

In de polisvoorwaarden staat goed beschreven wat te verzekeren is.

1.1 Apparatuur
● Opnameapparatuur + toebehoren, zoals: camera’s, lenzen, statieven, geluidsapparatuur
● Monitoren, recorders, players, backup-systemen, transportabele postproductie-apparatuur
● Lichtapparatuur + toebehoren
● (Mobiele) computerapparatuur (w.o. mede begrepen tablets zoals de iPad). Dit kan uitsluitend
verzekerd worden indien ook hierboven vermelde apparatuur wordt verzekerd.
● Kabels etc.
● Flightcases en ander verpakkingsmateriaal voor deze apparatuur
● Drones (exclusief het vliegrisico)

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 18:57

Dus mijn macbook zal er bij DSV ook onder vallen als ik het goed begrijp? Die zit iig wel regelmatig in de tas, dus dat zou ook fijn zijn!

Hoe zijn ze daar met 2e hands zonder bon?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:06

Als je die erbij verzekerd wel ja.
Ik heb m'n macbook van het werk dus die valt daar onder de verzekering maar mag hem wel overal mee naar toe nemen. Ik heb ook niet al m'n lenzen verzekerd, net degene die veel mee op reis gaan en die aardig wat risico lopen.

Zit me nu af te vragen of ik de bonen moest uploaden of niet... Je moet wel serienummers doorgeven.
Iig met 2e hands spul hebben ze nog nooit moeilijk gedaan.
Ook wissel ik nog wel eens van apparatuur en tot een bepaald % van de waarde kan je dat jaarlijks aanpassen ipv een nieuwe polis met bijkomende kosten.

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [VRAAG] Welke verzekering voor fotoapparatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:30

Serienummer snap ik :j Heb inmiddels gevonden dat ze ook akkoord gaan met een bankafschrift of marktplaatscommunicatie als je geen bon hebt.

Hoe kan je randapparatuur (statieven, kabels e.d.) meeverzekeren? Die hebben toch geen serienummer?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:52

Statief en gimbal hebben hier wel een serienummer maar die heb ik sowieso niet in de verzekering.
Dat zou alleen voor diefstal zijn, die dingen kunnen wel een stootje hebben.
Compleet vervangen is zo'n 800 euro en dat is wel te overzien. Is wat anders bij de camera body's en de lenzen. Vandaar dat ik die wel verzeker.

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [VRAAG] Welke verzekering voor fotoapparatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:59

Ik heb aardig wat statieven, achtergrondrollen, octaboxen e.d. in de studio staan. Wil deze er ivm diefstal wel graag bij hebben, zit totaal toch zeker rond de €1500. Heb ze even een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ze zeggen

Anoniem

Re: [VRAAG] Welke verzekering voor fotoapparatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:08

Is het bedrijfsmatig? Anders zou je dat even uit moeten zoeken hoe dat zit met inboedelverzekeringen.

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 22:25

Anoniem schreef:
Is het bedrijfsmatig? Anders zou je dat even uit moeten zoeken hoe dat zit met inboedelverzekeringen.


Soms wel soms niet, inboedel valt het niet onder gezien ik het iig altijd buitenshuis gebruik.
Wil dus echt een specifieke verzekering voor mijn apparatuur

Anoniem

Re: [VRAAG] Welke verzekering voor fotoapparatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:46

En een bedrijfsinboedel/zakelijke inboedel? M'n vriend heeft dat iig wel. Die neemt ook wel eens z'n voorraad mee naar locatie en dat is daar dan ook voor verzekerd

manzano

Berichten: 23962
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:51

Aangezien ik met dezelfde vraag zit ben ik benieuwd waar je voor gekozen hebt TS. Ik wil ook nog even kijken naar meer algemene kostbaarhedenverzekering, maar weet niet wat de voors en tegens zijn.

Liselot

Berichten: 32200
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [VRAAG] Welke verzekering voor fotoapparatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 20:07

Het is DSV geworden :)

manzano

Berichten: 23962
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:24

Liselot schreef:
Het is DSV geworden :)

Tnx! Geen beter alternatief dus haha. Ik ga die dan ook even goed bekijken.