[FOTO][WIP] De schaapherder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

[FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 12:44

Sinds vorige week ben ik aan een nieuw fotografie project(je) begonnen.
Zoals het er nu uit ziet ga ik een (jonge) schaapherder volgen tijdens zijn werkzaamheden.
De duur van het project is nog onbekend, maar in ieder geval wil ik meerdere weersomstandigheden/seizoenen vastleggen.
En we zien wel hoe lang we het leuk vinden en wanneer ik genoeg materiaal heb verzameld.

De eerste keer fotograferen viel me niet tegen. Het was niet al te best weer en hij had het die dag niet zo heel druk. Daarnaast vond hij het zelf ook nog een tikkeltje ongemakkelijk, maar stiekem ben ik best tevreden met het resultaat tot nu toe.


Deze foto's zijn dus nog niet de definitieve serie, het is een 'Work in Progress', vandaar de extra tag in de titel:

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4] Mooi portret
Mijn favoriet portret

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

[11]
Afbeelding

[12]
Afbeelding

[13]
Afbeelding

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Re: [FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:57

Geweldige foto's zeg! Vind vooral nummer 11 erg leuk!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:31

Erg leuk idee zeg! Zitten echt al 'rake' foto's bij, waardoor je nieuwsgierig raakt naar meer. :j
Foto 2, 4!, 10, 11, 12 bijvoorbeeld. Probeer op zoek te gaan naar interessante composities,
waardoor je echt dieper naar de foto gaat kijken en op zoek gaat naar het verhaal.

Foto 7 bijvoorbeeld is qua idee erg leuk, maar als je iets meer rechtsachter hem was gaan staan,
met je camera meer naar links gericht, lijkt het net of je over zijn schouder mee kijkt.
Foto 9 qua standpunt juist iets meer naar links, dan staat de herder uit het midden en heb je ook geen last van de elektriciteitsmast.

Ik blijf je volgen, ik ben wel benieuwd! :)

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 06:16

Dankjewel Kunga!


MarrieLeen, super, daar kan ik wat mee. Voor mij was het ook even stoeien en merkte ik dat ik inderdaad nogal snel dezelfde composities koos.
Vandaag (eerst even 3 uurtjes in de zorg werken) ga ik weer een dagje met hem meelopen, dus ik ga meteen proberen het in de praktijk te brengen! :)

4 is ook echt mijn favoriet, waarom in een linkje zou je denken, nou omdat er sowieso een in een link moest en die is toch wel een beetje persoonlijk en heel herkenbaar op internet.

Anoniem

Re: [FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 06:27

Leuk! Ik zou het zelf mooi vinden als er wat meer contrast in de foto's zat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:48

Leuke fotos geven wel een beetje een beeld. Ben benieuwd naar je vooruitgang.

Ik heb het idee dat ik deze jongen vaker heb gezien en de schapen ook. Hier hebben we sinds kort een schapen begraas project in het dorp. Alle openbare groen wordt in principe opgegeten ipv gemaaid. Zo ook achter mijn tuin. En de schapen moeten vaak van een eind weg komen te voet over de dijk.

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 09:11

karuna schreef:
Leuke fotos geven wel een beetje een beeld. Ben benieuwd naar je vooruitgang.

Ik heb het idee dat ik deze jongen vaker heb gezien en de schapen ook. Hier hebben we sinds kort een schapen begraas project in het dorp. Alle openbare groen wordt in principe opgegeten ipv gemaaid. Zo ook achter mijn tuin. En de schapen moeten vaak van een eind weg komen te voet over de dijk.



Het zijn verschillende kuddes over een groter gebied, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik weet niet waar je woont, mag anders ook wel even via PB, dan kan ik bevestigen of dit bij jou in de buurt is ;)

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 13:35

Danique schreef:
Leuk! Ik zou het zelf mooi vinden als er wat meer contrast in de foto's zat.


Kun je me vertellen op welke manier je meer contrast zou willen zien? Want er zit al behoorlijk wat contrast in. Of bedoel je dat je liever meer wit in de foto zou zien?


Ik heb trouwens ook weer nieuwe foto's gemaakt. Een paar van mijn favorietjes tot nu toe van de tweede keer fotograferen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:49

Nee meer donker juist! Ik vind die waar hij het schaap draagt heel erg mooi maar de witte kop van het schaap valt een beetje weg in de lucht zeg maar.
De laatste vind ik (qua contrast) heel mooi

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:22

Wauw, echt al een stuk beter vind ik, deze kijken al een stuk fijner weg. :j
Ik vind 3, 4 en 5 van je nieuwe serie erg mooi, met name die met het schaap op z'n nek!
In deze reeks zie je de herder echt aan het werk, waardoor je een veel beter beeld krijgt van het verhaal. +:)+

Wat betreft het contrast, misschien zijn ze inderdaad iets te helder/licht. Als je dit iets terugzet, wordt wellicht het contrast al beter.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO][WIP] De schaapherder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:54

Bij je eerste post had ik een beetje "mwah" heel mooi, daar niet van, maar niet spetterend. Bij je tweede post was het "awesome' veel mooier imo! Ga vooral zo door! Heel leuk idee. <3