Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Enorme kwaliteitsverlies lightroom na verkleinen

 
Profiel   

Ik ben al een hele poos bezig met een weg te vinden hoe ik de foto's moet exporteren. -O-

De foto's zijn super scherp in lightroom. Ook na het exporteren op groot formaat blijven ze goed scherp (ook met inzoomen).
Helaas als ik foto's ga verkleinen met logo erop verlies ik heel erg veel kwaliteit. Niet alleen op de foto zichtbaar maar ook mijn logo is wazig. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik zit echt met mijn handen in het haar en heb google helemaal afgezocht.

Heb veel verschillende instellingen gebruikt maar niets werkt;

Bestandsinstellingen:
Kwaliteit: 95
JPEG
Kleurruimte sRGB


Passend maken:
Lange rand: 800 / 850 / 900 pixels al geprobeerd, alles wordt hetzelfde.
Resolutie: 250 / 256 / 300 / 500 geprobeerd.

Normaal verscherp ik ze nooit als ik ze verklein maar heb de standaard voor scherm wel geprobeerd maar hielp niet

Verder zet ik alleen mijn logo er nog bij op.
Iemand die mij uit de brand kan helpen??

Zo worden ze, je ziet aan het logo dat gewoon de hele foto onscherp is. Terwijl die dat echt niet is op normaal formaat. Ik heb dit probleem eigenlijk sinds ik een nieuwe laptop heb.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 10:25 



 
Profiel   

Kan je eens een print screen maken van het exporteer scherm?

Probeer altijd je kwaliteit zo hoog mogelijk te houden. Voor online/scherm altijd 72 dpi, voor drukwerk 300 dpi. Vreemde is dat ze bij mij altijd scherper werden van het verkleinen, tenminste had ik het idee van. Misschien een keer PNG ipv JPG opslaan? PNG is voornamelijk voor foto's namelijk.

Heb je het al geprobeerd via photoshop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-17 15:58 



 
Profiel   

Ik volg even.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-17 21:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen