USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:51

Nog een maandje en ik zit bij The Neighbours of The North.....telt dat ook? :D
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 22-06-17 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:58

Veel plezier Leo en StonedRomy!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:06

Yasmine schreef:
Wat wil je ermee doen? Internetten? In dat geval is €65 gigantisch duur. Kan je beter even langs een T-Mobile shop lopen, daar heb je een simkaart en mobiel internet voor pakweg $20 voor een maand.

Weet je ook toevallig hoeveel mb je dan hebt?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:03

Waar ga jij eigenlijk heen Leo?

Ik ben net nu niet lekker geworden. Naja, zit niets anders op dan even langs de nachtapotheek rijden en daarna door naar het vliegveld...

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 06:53

Oh dat is minder fijn :(:) sterkte!!

Wij vliegen op Denver en rijden vanaf daar een ronde bovenlangs naar Yellowstone, en dan weer onderlangs via Moab terug. :) in 3 weken.

Bedankt allemaal!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 07:07

StonedRomy schreef:
Waar ga jij eigenlijk heen Leo?

Ik ben net nu niet lekker geworden. Naja, zit niets anders op dan even langs de nachtapotheek rijden en daarna door naar het vliegveld...

Beterschap.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 07:13

Bedankt :) ben vooral blij dat mijn hond er voor een groot deel weer bij was, scheelt een hoop spanning bij mij. Nu wachten op mijn vlucht naar Amsterdam en ondertussen rustig wat thee drinken. Gelukkig was alles in orde met mijn medicijnen, maar dat valt te hopen na 7 uur er mee bezig geweest te zijn :')

Leo, dat klinkt als een hele leuke route! Hopelijk geen aardbevingen in yellow stone... Daar is de aarde vrij druk geweest de afgelopen weken.

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 04:37

Goede reis gehad?

Wij zijn in het hotel, alles is best soepel verlopen. Beide keren boarden duurde ontzettend lang (pas boarden op vertrektijd) maar wel steeds op tijd geland. Na alle vertraging vorig jaar, best een prima vliegreis gehad zo. :j met de bagage ook gelukkig goed gegaan (na de slechte ervaringen hier met Icelandair kneep ik hem wel :D ) nu slapen :Z

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:04

Hoi allemaal!

Volgend jaar juli ben ik als het goed is afgestudeerd en eind augustus/september (iig na de bouwvak) willen mijn vriend en ik een rondreis maken van Vancouver naar Calgary. Echter willen we heel graag een stukje Amerika meenemen, met name omdat ik heel graag naar Yellowstone wil. We willen van Calgary vliegen op Montana en vanuit daar een week de tijd nemen om naar Denver te rijden. Iemand misschien ervaring met deze route of het combineren van Canada en Amerika? Het gaat in totaal dan om drie weken.

De reis in Canada willen we per Camper doen. De reis in Amerika naar Denver toe willen we graag per auto maken. Mijn vriend is een echte auto gek en wil heel graag de laatste week in Amerika met niet zo maar een auto maken. Zijn voorkeur gaat uit naar het liefst een echte American Muscle car zoals een Dodge Charger of iets als een Chevy Camaro. We weten dat hier misschien behoorlijke kosten aan verbonden zitten. We zouden de auto dan ergens in Montana willen ophalen en inleveren in Denver. Om een lange vraag kort te maken: Iemand ervaring met een auto naar keuze huren/niet standaard auto huren in Amerika?

Mijn vriend zal hoofdbestuurder worden (27 jaar) en ik ben dan 25 jaar oud.

Alvast super bedankt! :D

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:11

Je wilt dit alles in 3 weken doen?
Ik zeg gekkenwerk. Concentreer je of op Canada of op Amerika, maar niet allebei in zo'n korte periode.
En ja, ik heb ervaring met beiden, en daarom zeg ik ook: keuze maken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:12

Je kan gewoon een dergelijke auto huren. Is een bepaalde huurklasse. Huur is misschien wat duurder, benzine is gelukkig niet zo duur :)

Laatste paar bladzijden staat het een en ander over autohuur. Anders zit er rechtsonder een zoekfunctie binnen het topic als je dan op auto enof huren zoekt vind je nog meer

Reis klinkt verder als gekkenwerk

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:51

Bedankt voor jullie reacties. Ik had gezocht, maar zal nog eens goed zoeken voor meer info. Op een ander forum had ik iemand gezien die een soort gelijke route had gedaan in drie weken, dus vandaar dat ik het ook aan het overwegen ben.

Als we puur voor Amerika gaan hadden we de route als volgt in gedachten: Denver richting Billings -> Cody -> Yellowstone -> Jackson -> Salt Lake City -> Moab en dan terug richting Denver. Op deze route twijfelen we heel erg tussen twee of drie weken. Zijn jullie het eens met liever drie weken en rustiger/minder KM per dag dan gehaast (wordt het gehaast dan?) alles in twee weken? :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:12

Wij hebben in januari 2 weken met een Chevrolet Camaro gereden in Florida. Mijn vriend heeft gold membership van Alamo, waardoor we heel goedkoop ($400) die auto konden huren. Ik denk dat het je als gewoon lid klauwen vol geld kost, maar de Chevy Camaro (die ook nog eens cabrio was) was wel de beste, vetste auto waarmee ik ooit gereden heb. Ik droom er nu nog regelmatig van :D

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:00

Voor een 3-weekse reis kun je South Dakota nog toevoegen met Badlands NP en Mount Rushmore.
Ben je ook al in Capitol Reef geweest en Monument Valley? Deze zou je ook kunnen toevoegen. 3 weken krijg je zeker vol!

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:27

Dat klinkt goed Yasmine! Van zoiets zou mijn vriend ook helemaal wild worden :D En ik ook wel hoor haha!

Fitzroy, bedankt voor de tips, die ga ik zeker noteren. Die regio zijn we nog niet geweest. Toevallig vorig jaar voor de eerste keer naar Amerika geweest, New York. Echter zijn zowel mijn vriend als ik beide meer natuur dan stadsmensen. Plus dat ik altijd al heb gedroomd van het 'ruige Amerika' en al de natuur en dieren die je tegen kunt komen. 3 weken gaan we dan voorlopig vanuit, bedankt :)

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:06


Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 02:46

Birgit__ schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik had gezocht, maar zal nog eens goed zoeken voor meer info. Op een ander forum had ik iemand gezien die een soort gelijke route had gedaan in drie weken, dus vandaar dat ik het ook aan het overwegen ben.

Als we puur voor Amerika gaan hadden we de route als volgt in gedachten: Denver richting Billings -> Cody -> Yellowstone -> Jackson -> Salt Lake City -> Moab en dan terug richting Denver. Op deze route twijfelen we heel erg tussen twee of drie weken. Zijn jullie het eens met liever drie weken en rustiger/minder KM per dag dan gehaast (wordt het gehaast dan?) alles in twee weken? :)


Dat is exact de route die wij nu aan het doen zijn, in drie weken tijd. :) we zitten nu op dag 10 en zijn aangekomen in SLC.
Ik zou zeker 3 weken adviseren, zeker als je zo graag naar Yellowstone wilt. Daar zou ik sowieso 3 volle dagen (minimaal 4 nachten) voor uittrekken om echt te kunnen genieten van alles wat het park biedt. Eigenlijk vond ik dat zelfs nog te kort haha (als wildlife liefhebber had je me er zo nog een week kunnen neerzetten :+: )

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 07:40

Wij gaan vannacht weg *\o/*

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 15:53

Veel plezier Askim!

Ik ga vanaf januari stage lopen in Baltimore en moet nog genoeg regelen hihi. Voor mijn beursaanvraag moet ik een begroting opstellen; heeft iemand enig idee hoe ik uit kan vinden wat realistisch is qua uitgaven? Ik heb al veel gezocht maar nog niet echt een goed idee. Ik hoor wel vaak dat USA duur is, dus ik wil liever wat te hoog dan te laag zitten met mijn begroting. Ik dacht nu aan 1400€ per maand dat ik daar zou uitgeven. Mijn voorkeur gaat uit naar een huis met huisgenoten (= goedkoper). Is dit denken jullie reeel?

En hoe zit het met verzekeringen? Ik dacht dat ik een reisverzekering moest afsluiten, maar is een aparte aansprakelijkheidsverzekering ook nog aan te raden? Of rechtsbijstand?

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:04

Als je daar echt gaat wonen moet je geloof ik intern verzekeringen afsluiten, meestal is dat ook verplicht bij het aanvragen van een visum. Zorgverzekering moet je ook daar regelen, maar is niet verplicht (wel aan te raden voor het geval dat, maar goed). Aansprakelijkheid moet je denk ik ook apart bij een Amerikaanse maatschappij afsluiten, maar dat zou ik even navragen bij m'n eigen verzekering of bij de ambassade ofzo.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 17:28

Betreft kosten zou je even kunnen kijken wat de gemiddelde huur van een house-share is, in Baltimore weet ik dat niet precies (in New York was je alleen al die €1400 kwijt aan huur en kwam de rest er nog bij). Betreft verzekering is het afhankelijk hoe lang je stage gaat lopen, of je er voor betaald krijgt en hoe oud je bent. Toen ik stage ging lopen was ik onder de 30, kreeg niet betaald en verbleef 6 maaden, dit kon toen gewoon via mijn zorgverzekering met buitenlanddekking (ik heb contact met ze opgenomen, je moet voor je visum dan een brief van ze hebben). Toen ik in NYC ging werken was ik ouder dan 30, kreeg betaald en verbleef een jaar, toen kon dit niet via de zorgverzekering en heb ik een aparte verzekering (in NL) afgesloten, de kosten vielen heel erg mee.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:30

Bedankt! Ik ben 23 en ga voor 7 maanden, onbetaald. Dus denk haast dat het via mijn NLse verzekering kan dan. Maar dat zal dan wel duidelijk worden met visum aanvragen (de ontvangende instantie is nu eerst hun eigen papierwerk aan het regelen)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:46

Wat voor stage ga je lopen? Bij Baltimore denk ik gelijk aan Johns Hopkins hospital :+

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:59

Ik ga inderdaad naar John Hopkins/NIH, om onderzoek te doen. Doe een master neurowetenschappen, het lab waar ik heen ga doet vooral onderzoek naar eetgedrag/de belonende waarde van eten, echt erg veel zin in!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:12

Veel plezier Askim!

Klinkt zeer interessant Margo!