Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:22

Ik vind Kos sowieso erg rustig. Ook in de tavernas en kosstad. In het hotel zijn wij de enige Nederlanders zelfs

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:43

raket schreef:
Ik vind Kos sowieso erg rustig. Ook in de tavernas en kosstad. In het hotel zijn wij de enige Nederlanders zelfs


Serieus? Dat was vorig jaar wel anders, toen waren we volgens mij laatste week juni.

Ik moet zeggen, hier is het best druk en dat terwijl het nog helemaal geen hoogseizoen is.

Wij gaan mogelijk eind september begin oktober nog een week naar Kos

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:56

Ja echt. Verbaasd mij ook. Ben eerder op deze datum geweest en toen was het veel drukker.er zijn wel veel all inclusives bijgekomen naar mijn idee. Dat vind ik wel weer zonde...

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:47

raket schreef:
Ja echt. Verbaasd mij ook. Ben eerder op deze datum geweest en toen was het veel drukker.er zijn wel veel all inclusives bijgekomen naar mijn idee. Dat vind ik wel weer zonde...


Ik ben schuldig, wij gaan altijd all in. Hoewel we toch ook vaak buiten de (hotel)deur gaan eten.
Net ook gedaan, tegen bijna Nederlandse prijzen, dat heb ik nog niet meegemaakt.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:02

Hier niet. Hier de Griekse prijzen. Alhoewel die in het touristenseizoen vast hoger liggen dan de rest van het jaar.
Wat betreft all in dat moet iedereen zelf weten. Ik vind het teveel massaproductie. Ik zit graag in kleine famililiehotelletjes. Hier op kos vind ik kammer dat er aan de kustlijn zulke megahotels gebouwd worden.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:10

raket schreef:
Hier niet. Hier de Griekse prijzen. Alhoewel die in het touristenseizoen vast hoger liggen dan de rest van het jaar.
Wat betreft all in dat moet iedereen zelf weten. Ik vind het teveel massaproductie. Ik zit graag in kleine famililiehotelletjes. Hier op kos vind ik kammer dat er aan de kustlijn zulke megahotels gebouwd worden.


Ja wij waren vorig jaar op Kos ook echt wel goedkoper uit. En ik snap wat je zegt, het is ook massaal en daarom gaan we met regelmaat ergens anders eten. Verder is het puur gemak, nergens aan denken.
Morgen gaan we de hele dag weg, op eigen houtje en heb je dus ook niks aan je all in.. Maar dat vinden wij geen probleem.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:17

Op Syros heb je geen all-in. :D
Wel ontbijt en bij een enkel hotel is half-pension mogelijk.
De lunch voor 3 pp varieert van € 15 (pita gyros) tot € 80 (sushi).
Voor avondeten geldt hetzelfde ongeveer.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:25

wij proberen juist het tegenovergestelde van all-inn te doen :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:50

Ja wij hebben ook een lekker rustige plek gekozen, mijn vriend is wel het all in type maar ik ben hem aan het bekeren :Y) .

Dinsdag vliegen wij naar preveza! Ik heb er zo veel zin in :)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:43

Kan alleen maar zeggen: Oude stad van Rhodos is echt fantastisch. We hebben 5 uur gelopen en nog niet alles gezien

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:36

Oké, ik heb een dringende vraag, iets wat ik me elke keer opnieuw afvraag :D waarom kan je in Griekenland werkelijk op elke hoek een houten piemel kopen? Sleutelhangers, openers etc.

Wie verteld mij waarom? :D

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:29

Lotus83 schreef:
Oké, ik heb een dringende vraag, iets wat ik me elke keer opnieuw afvraag :D waarom kan je in Griekenland werkelijk op elke hoek een houten piemel kopen? Sleutelhangers, openers etc.

Wie verteld mij waarom? :D

Vroeger was t een symbool Vd vruchtbaarheid := ze hadden t letterlijk aan kettingen etc :')

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:41

Dan zal dat het zijn.. ik dacht al van een God van de vruchtbaarheid ofzo.. Maar echt.. we waren vanavond in een winkel en daar stond er 1 van wel een meter hoog _O- dan denk ik, wie koopt dat?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:53

Dronken Engelsen :+ ?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:35

Hoe gaat het met iedereen?
Wij vermaken ons nog prima op Rhodos {:}

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:37

Ik vermaak me prima thuis. Ha Ha. Nee zat liever in Griekenland. Maar duurt nog 3 mnd voor mij

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:40

Ooh dat duurt idd nog even. Je gaat in September? Waar ga je heen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:47

Ja 23 sept naar Kreta, Sissi

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:16

Ik ben helaas ziek geworden op kos. Gelukkig snel naar huis nu. Had voor geval van nood prednison en antibiotica bij. Im overleg met long arts mee begonnen. Als ik thuis ben direct naar de huisartsenpost.
Beetje balen. Maar de eerste dagen waren leuk.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:34

Oh wat jammer raket. Longontsteking?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:37

Ik zit aan mijn laatste lunch op Syros. Straks de ferry en morgen nog een dagje strand bij Glyfada/Voula.
Gisteren al mijn schoonmoeder en wat vrienden gedag gezegd. |(

Wij hebben eind september nog 1 weekje vrij. Mijn man wil met de auto richting Frankrijk ofzo maar we kijken het weer aan en anders boeken we een last-minute naar een zuidelijk Grieks eiland of Ibiza of Mallorca.

@Raket
Beterschap en vervelend voor je!

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:51

Ik ben afgelopen zondag teruggekomen uit Rhodos.

Wij hebben daar de cruise via t.ui gedaan en dat is echt een dikke vette afrader.
Wij waren vanuit turkije gewend dat je lekker kon liggen en je bij hele mooie baaitjes zou stoppen, veel vissen zou zien.
Deze cruise is zittend op k.lote stoelen, het drinken moet je nog kopen (je betaald al 50 euro pp) en als lunch mocht je zelf bbqen, je kreeg wel 4 mini stukjes vlees.

Mocht iemand een cruise willen doen zou ik persoonlijk iets boeken bij de locals, is waarschijnlijk een stuk goedkoper.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:02

JoycexLynn12 schreef:
Ik ben afgelopen zondag teruggekomen uit Rhodos.

Wij hebben daar de cruise via t.ui gedaan en dat is echt een dikke vette afrader.
Wij waren vanuit turkije gewend dat je lekker kon liggen en je bij hele mooie baaitjes zou stoppen, veel vissen zou zien.
Deze cruise is zittend op k.lote stoelen, het drinken moet je nog kopen (je betaald al 50 euro pp) en als lunch mocht je zelf bbqen, je kreeg wel 4 mini stukjes vlees.

Mocht iemand een cruise willen doen zou ik persoonlijk iets boeken bij de locals, is waarschijnlijk een stuk goedkoper.


Wij hebben gister ook de cruise gedaan. Wij waren samen met wat andere hotelgasten en het was super leuk. Op meerdere plaatsen op de boot kon je liggen maar wij zaten met zijn allen op bovendek. 4 x gestopt om te zwemmen, waarvan 1 stop van dik 2 uur. Het was idd 49 euro pp inclusief lunch en je kreeg veel, het was alleen niet helemaal wat ik graag eet alleen dat is per persoon verschillend. Drankjes zat er niet bij maar dat wisten we van te voren, dus om dan mee te gaan is eigen keuze. Ontzettend jammer dat het voor jou zo tegenviel.

Ps. Wij hadden het via de corendon reisleiding dus ook niet via de locals

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:03

raket schreef:
Ik ben helaas ziek geworden op kos. Gelukkig snel naar huis nu. Had voor geval van nood prednison en antibiotica bij. Im overleg met long arts mee begonnen. Als ik thuis ben direct naar de huisartsenpost.
Beetje balen. Maar de eerste dagen waren leuk.


Heel veel beterschap.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 16:04

Jammer raket , beterschap