Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:44

Roosch schreef:
Ahhh bedankt voor het zoeken!! :*

Op zich zoek ik:

*vertrek tussen 19 en 23 augustus.
*voorkeur Corfu of Zakynthos
*aan het strand
*Grote voorkeur voor all inclusive. Mocht de prijs dan toch hoe dan ook boven mijn budget uitkomen dan kan ik nog kijken naar logies en ontbijt en moet ik mezelf over een drempel kieperen wat eten betreft. :')


Zoek even op Hotel Nautilus Barbati Corfu.
Kleinschalig maar prima all in, ik heb er echt een top vakantie gehad. En relatief goedkoop.

Ik was toen met Corendon

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:57

Roosch, hoezo wil je all inclusive? Moeite met eten? De griekse keuken is niet zo heftig vind ik persoonlijk, en je kunt genoeg gerechten krijgen die redelijk 'normaal' zijn.
Ik kan je hotel Valleycomplex aanraden, is met ontbijt, maar staat niet op booking.com. Is 5 euro pppd.

Roosch

Berichten: 36654
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:13

Niet zozeer moeite met eten maar dit is de eerste keer dat ik alleen op vakantie ga. Dan ga ik liever all in dan dat ik elke avond uit eten ga alleen. Daar zie ik enorm tegenop. Vandaar liever all inclusive maar als me dat echt te duur is dan geef ik mezelf een skup en ga ik gewoon naar een restaurant!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:47

Giolli schreef:
Die zouden over 4 weken toch wel afgelopen zijn ...


Toch??!! :')


Tuurlijk. Wij hebben er een paar van 4.5 en meer meegemaakt. Meer dan wat schudden en een vreemde gewaarwording is het niet, hoor. Ik kan me wel voorstellen dat de schrik er nu inzit maar overdrijven is nergens voor nodig.
Overigens las ik op een ander forum dat vooral de Nl. toeristen zich in de slachtofferrol plaatsen, terwijl het enorm meevalt allemaal.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:20

Het is echt weer heel erg overdreven.. deze naschok qua kracht jebben we gister ook om dezelfde tijd gehad. Ff schudden en klaar. Maar mensen maken er paniek van, gaan gillen en dan komt er heisa. Rustig blijven Itten en niks aan de hand.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:43

Gisteravond in nieuws veel huilende mensen die terug kwamen op Schiphol. Heb zelf niet gezien wat er allemaal kapot is, maar om op vakantie te gaan naar plek waar veel kapot is lijkt me niet fijn.
Veel toeroperators zeggen dat er niks aan de hand is, maar mensen die terug kwamen schetsen heel ander beeld.
Hoop voor de bewoners dat nu alle ellende voorbij is. Ga in het najaar nog een x naar Griekenland en denk er echt overna om naar Kos te gaan deze x.

Roosch

Berichten: 36654
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:32

Kos heb ik ook zeker niet uitgesloten. Zou er momenteel niet willen zijn maar over 4 weken is een ander verhaal.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:35

Fitzroy schreef:
Goed zo, Giolli, fijn dat je gerust gesteld bent.

Pien, ik ben 3 jaar op rij naar Kefalonia geweest maar niet naar Lassi. Ik weet niet wat je zou willen weten en of je je al een beetje ingelezen hebt.

Roosch, succes met wat vinden. Kun je anders niet naar een los ticket kijken en via AIRBnb/Booking naar hotels ?
Ryanair vliegt sowieso op Corfu.


Ja heb me wel ingelezen een beetje. We zitten niet ver van de hoofdstad af, zoals ik lees zou het zelfs te lopen zijn. Verder wil ik graag met zon bootje naar de grot en het melisanni meer willen. Denk dat verder een auto huren ook leuk is!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 11:50

Op Kefalonia zeker een auto huren. Het eiland is zo groot!
Volgens mij heb ik al eerder tips gegeven in dit topic. Zal even voor je zoeken, dat scheelt een hoop typewerk ;)

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 12:05

Fitzroy schreef:
Ik zou gewoon een aantal dagtochten maken. Een keer richting het noorden met onderweg Assos, Myrtos Beach naar Fiskardo.
Zeker ook naar Mount Aenos gaan, een prachtige weg ernaar toe en een mooi uitzicht bovenop de berg richting Zakynthos. Onderweg heb je nog het klooster en daarachter de Robola winery, ook leuk om even binnen te lopen.
Bij Sami heb je Melissani, het ondergrondse meer en de druipsteengrotten.
Agia Efimia en Poros zijn leuke plaatsjes.


Ik maak me er even makkelijk vanaf, Pien.

Ik zie overigens dat ik Lixouri nog vergeten ben te vermelden, ook dat is een leuk stadje.
De weg tussen Sami en Poros is ook heel mooi.

Nou ja, er is gewoon heel veel te zien op Kefalonia, je hoeft je geen moment te vervelen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:16

8nnemiek schreef:
Electra63 schreef:
Met je eigen boot? Dat is wel een eindje?
Vluchtelingen heb je voornamelijk op de eilanden tegen Turkije aan. Maar ook daar heb je er niet veel last van.

We willen inderdaad met de eigen boot gaan, maar ik weet nog niet of dat onze huidige boot is (zeewaardig 28 voet zeilbootje) of dat we tegen die tijd misschien een iets grotere hebben.
Het plan is om over een jaar of 5 tot 10 op wereldreis te gaan, de oceaan over richting de Caraïbische zee, een jaar lang, maar zelf zou ik heel graag nog eens in Griekenland en Egypte willen zeilen, vooral ook koraalriffen zien voordat ze allemaal verdwenen zijn, en omdat dat een flinke omweg is willen we dat in een aparte vakantie doen. We trekken daar denk ik zo'n 3 maanden voor uit. De reis van Nederland naar Griekenland zou zo'n 20 dagen aan een stuk varen zijn, dus we rekenen een maand voor de heenreis, een maand voor de terugreis, en dan een maand om het gebied daar te verkennen.
Het zal nog minstens een paar jaar duren voordat we die kant op gaan. Dit jaar de Wadden en misschien Helgoland.. Jaar erna naar Engeland of Denemarken/Noorwegen, en wie weet het jaar daarna Griekenland :D
Maar ik vind het zo leuk om ruim van tevoren al de mooiste plekken te kennen en precies te weten hoe en wat :D


Voor Griekenland zijn een aantal dingen goed om in de voorbereiding mee te nemen.

Ten eerste is een grotere boor fijner. Vanaf 37 voet is comfortabeler vanwege de specifieke golfslag tussen de eilanden.(28 voet kan wel hoor. Die zie je ook wel hier)
Maar ook om voldoende ankerlijn mee te nemen. Op onze boot hebben we 70 meter ankerlijn en dan ook van een aanzienlijke dikte. En geloof me die heb je nodig.

Ik heb al heel veel Nederlanders zien afdruipen uit een baai of haven omdat ze niet genoeg ankerlijn hadden. Soms is een baai 20 meter diep en dan 3 x je ankerlijn....

En verder schaf de Greeek waters pilot van Rod Heikel aan. Staan alle havens in beschreven. Dan weet je waar je kan ankeren, hoe diep het is of er een port policy is en andere praktische informatie.

Ook mag je mij altijd vragenals je dat wil over tips and tricks over zeezeilen in Griekenland. Wij doen dit nu zo'n 15 jaar en ik ken al behoorlijk wat routes. Ook voor adressen waar je de boot kan laten repareren en of laten overwinteren.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:21

Wij gaan op dit moment overigens naar Ak Sounion waar de tempel van Apollo staat.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:29

Vraagje, ik wil graag een scooter huren op Kos maar lees dat ik daar een bromfietscertificaat voor nodig hebt. Ik heb een B rijbewijs, kan ik deze gewoon kopen of moet ik dit "halen"? En zo ja, waar kan ik dit kopen, daar of ook al in Nederland? En wat kost zo iets? Ik kan er niet veel over vinden....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:31

B rijbewijs is prima. Daar huren wij ze ook altijd mee.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:34

NatasjavE schreef:
B rijbewijs is prima. Daar huren wij ze ook altijd mee.



Dat klopt, ze schijnen er niet moeilijk over te doen. Maar je bent dan dus niet verzekerd lees ik op de website van TUI.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 13:40

Giolli schreef:
Vraagje, ik wil graag een scooter huren op Kos maar lees dat ik daar een bromfietscertificaat voor nodig hebt. Ik heb een B rijbewijs, kan ik deze gewoon kopen of moet ik dit "halen"? En zo ja, waar kan ik dit kopen, daar of ook al in Nederland? En wat kost zo iets? Ik kan er niet veel over vinden....


Wij hadden toen fietsen bij het hotel, Dus deden alles op.de fiets, Ging prima. En wij hebben een buggy gehuurd om over het eiland te toeren. dat vond ik echt super leuk.
Wij hebben altijd scooters gehuurd op rijbewijs BE, maar nooit ieta gehad.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:12

NatasjavE schreef:
Voor Griekenland zijn een aantal dingen goed om in de voorbereiding mee te nemen.

Ten eerste is een grotere boor fijner. Vanaf 37 voet is comfortabeler vanwege de specifieke golfslag tussen de eilanden.(28 voet kan wel hoor. Die zie je ook wel hier)
Maar ook om voldoende ankerlijn mee te nemen. Op onze boot hebben we 70 meter ankerlijn en dan ook van een aanzienlijke dikte. En geloof me die heb je nodig.

Ik heb al heel veel Nederlanders zien afdruipen uit een baai of haven omdat ze niet genoeg ankerlijn hadden. Soms is een baai 20 meter diep en dan 3 x je ankerlijn....

En verder schaf de Greeek waters pilot van Rod Heikel aan. Staan alle havens in beschreven. Dan weet je waar je kan ankeren, hoe diep het is of er een port policy is en andere praktische informatie.

Ook mag je mij altijd vragenals je dat wil over tips and tricks over zeezeilen in Griekenland. Wij doen dit nu zo'n 15 jaar en ik ken al behoorlijk wat routes. Ook voor adressen waar je de boot kan laten repareren en of laten overwinteren.

Bedankt voor de tips!
De volgende boot wordt inderdaad zo rond de 37 voet. Nooit zo zeer bedacht dat dat fijner was qua golven, maar vooral ook omdat we net iets meer luxe willen.. douche, boiler en vooral ook grotere watertank, dieseltank en gewoon meer plek voor voorraden enzo.
Is het zeilen op zee daar veel anders dan de Noordzee? Qua weer en stromingen ook bv?
Goed dat je het zegt van de ankerlijn. We hebben nu hooguit 15m en waren al van plan om die te vernieuwen, dus dan weten we meteen hoeveel we moeten nemen! Zal wel een werk zijn met inhalen van het anker lijkt me, we hebben op deze boot geen ankerlier :=
Het greek water boekje gaat zeker op mijn lijstje!
Wat gaaf dat je al zo lang zeilt in Griekenland. Huur je een boot of heb je een eigen daar liggen?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:17

Ohhh elektrische ankerlier....heel fijn. Zeker met de dikte van de ketting. Ik trek hem niet op.

Of het heel anders is dan de Noordzee kan ik je niet zeggen. Alleen ooit 1 x op de wadden gezeild.
Er is maar weinig stroming en getijde in de Middellandse Zee. Daar hoef je veel minder rekening mee te houden.


We huren een boot. Maar al 7 jaar dezelfde boot.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:55

Thnx voor je tips! Super leuk!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 14:55

Ik zag dat in Lambi een zaak zit genaamd Moto Harley, een nederlandse zaak met nederlandse mensen waar je Buggy's, fietsen en scooters etc kunt huren. Ik heb een mail gestuurd met de vraag of ik een certificaat nodig heb, ik ga er van uit dat zij het wel zullen weten en mij een eerlijk antwoord kunnen sturen. :j

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 15:25

Giolli schreef:
Ik zag dat in Lambi een zaak zit genaamd Moto Harley, een nederlandse zaak met nederlandse mensen waar je Buggy's, fietsen en scooters etc kunt huren. Ik heb een mail gestuurd met de vraag of ik een certificaat nodig heb, ik ga er van uit dat zij het wel zullen weten en mij een eerlijk antwoord kunnen sturen. :j


Klopt. Ben ik vorig jaar ook geweest en hele aardige mensen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:10

Kalimera, groeten vanuit Ak Sounion.

Op weg naar To Bay Beach op Khytnos. Morgen wellicht Syros( *\o/* ) of Sifnos...we gaan kijken of Patmos uiteindelijk haalbaar is. Anders de kleine Cycladen.

Ak Sounion is echt een prachtige plek. Aanrader voor wie in de buurt is.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:14

Foto's!! :D

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:19

Ik lees nu ook al een tijdje mee want ook ik ga naar Griekenland deze zomer :) Ik ga van 8 tot 15 augustus naar Kos (vlakbij kos stad) met m'n vriend. We zijn er allebei nog nooit geweest heeft iemand misschien tips voor dingen die we echt gezien moeten hebben of plekken waar je goed kan eten?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:26

Lotus83 schreef:
Foto's!! :D


Lukt me niet op de iPad. :o