Gezwommen met DOLFIJN in Egypte *FOTOS*

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:24

whaaaaaaaa sam koele foto's!!!!!!!!! Haha!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:38

Wow! Gaaf man! Ziet er echt heel erg stoer uit!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:52

Wat een prachtige foto´s zeg OK dan! !

Mijn broer vindt duiken ook erg leuk ("leuk" is bij hem bijna een understatement Clown ) , maar ik vind het een beetje eng Bloos !
Toch word ik altijd wel een beetje jaloers als ik zulke mooie opnames zie!
Dolfijnen zijn natuurlijk wel heel erg gaaf om mee te zwemmen; leuk dat je droom waarheid is geworden Lachen !

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 16:17

Sterre schreef:
Wat een prachtige foto´s zeg OK dan! !

Mijn broer vindt duiken ook erg leuk ("leuk" is bij hem bijna een understatement Clown ) , maar ik vind het een beetje eng Bloos !
Toch word ik altijd wel een beetje jaloers als ik zulke mooie opnames zie!
Dolfijnen zijn natuurlijk wel heel erg gaaf om mee te zwemmen; leuk dat je droom waarheid is geworden Lachen !


Haha ! Ik moest in het begin heel erg wennen aan dat ik mezelf hoorde ademhalen , ik ging er juist heel raar door ademen , nu hoor ik het niet eens meer .. het is echt heel erg leuk , ik wil nu echt alles zien onderwater... Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:21

Wat gaaf zeg, zou ook een paar jaar terug naar sharm el sheik gaan, ging niet door wegens aanslagen ofzo.. Heb trouwens op de dominicaanse republiek een paar weken terug ook gedoken, jammer genoeg geen foto's van, er wraen ook geen dolfijnen, en ook geen barracuda's, maarja t was dan ook nog maar een simpel beginnersrifje, maar t was wel mooi evengoed..

Heb je al vaker gedoken, of was dit ook een makkelijk rif_?? Mooie foto's met die barracudá's, ik heb alleen maar mooie visjes gezien Knipoog Had jij geen last van je oren met naar beneden gaan?? ( wij gingen 'maar' zeven meter diep, maar had toch een last van mijn oren, ik kon t wel uitschreeuwen van de pijn)

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 16:25

_Romana_ schreef:
Wat gaaf zeg, zou ook een paar jaar terug naar sharm el sheik gaan, ging niet door wegens aanslagen ofzo.. Heb trouwens op de dominicaanse republiek een paar weken terug ook gedoken, jammer genoeg geen foto's van, er wraen ook geen dolfijnen, en ook geen barracuda's, maarja t was dan ook nog maar een simpel beginnersrifje, maar t was wel mooi evengoed..

Heb je al vaker gedoken, of was dit ook een makkelijk rif_?? Mooie foto's met die barracudá's, ik heb alleen maar mooie visjes gezien Knipoog Had jij geen last van je oren met naar beneden gaan?? ( wij gingen 'maar' zeven meter diep, maar had toch een last van mijn oren, ik kon t wel uitschreeuwen van de pijn)


De dolfijn was in Ras Bob , Local Divespot , dus een beginnersrifje Knipoog Wij zaten in Tiran , dat is voor de 'normale duiker' zeg maar , en wij zijn dus terug gevaren om met de dolfijn te spelen !

Waar we haaien hebben gezien was in Shark Reef , dat staat ook wel bekend als moeilijk , maar ik vond hem erg meevallen (heb hem 4 of 5 keer gedoken) als laatst hebben we The Back Of Jackson gedaan en die staat wel bekend als heel erg moeilijk , er stond erg veel stroming , zelfs in het deep blue toen we op zoek waren naar Hamerhaaien ....

Heb 3 keer heel erg veel last van mn oren gehad , 1x heb ik echt zitten huilen onder water.. jezus wat had ik een pijn !! Kwam omdat mn trommelvlies aan steeds naar binnensloeg , en met klaren weer steeds naar buiten , en zo bleef ie opzichzelf aan de gang.. je dat deed echt pijn ,maar zo extreem heb ik het maar 1 keer gehad ! Pfoeh , was geen pretje Knipoog

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:29

Trouwens met dolfijnen zwemmen is 1 van mijn grote dromen, zoals jij het hebt gedaan is het nog mooier! Die haaien lijken me eigenlijk ook wel eng.. Bij osn zaten die helemaal niet! best raar eiegnlijk wat een paar dagen ervoor was er nog 1 gesignaleerd aan de kust..

Wat ik wel eng vond bij ons was dat op een gegeven moment de loodgordel bij mijn broer afviel, hij tikte me aan, ik dacht dat hij wat wilde laten zien, en hij pakte die duikinstructrice/gids vast, en wees daarnaar, dus zij hem naar bovenbrengen, mijn andere broertje was ook al naar boven met de duikgids( vader durfde niet, kinderen wel Haha! ) dus ik zat daar echt in mijn eentje bij dat rif, en ik wist niet wanneer ze me zouden komen halen,


en ik was natuurlijk best bang voor haaien( ze zitten er wel maar zag ze niet) dus zat echt zo van , oh please kom me halen, kom me halen, ik zag om het rif alles duidelijk, maar een paar meter verderop was het natuurlijk donker, en ja ik mag mezelf niet omhoog bedienen als er wat is, maarja het zal wel niet erg geweest zijn anders lieten ze me daar niet alleen zitten, maar vond t toch eng! Wil heel graag nog een keer duiken, maar die pijn aan mijn oren houd me echt tegen!

Ben benieuwd naar je andere foto's!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:35

Bij mij hielp klaren niets, echt niets hielp, af en toe mijn neus dichtknijpen en 1 oor dichtdoen, dat moest ik doen, toen ging t 1 sec, maar ik raakte niet echt in paniek, maar ik wilde het wel uitschreeuwen, ahd zoiets ik wil nu het liefste omhoog nu meteen, maarja die instructeur wilde door met me, en ik ook,

dus ik ging echt maar een meter per een aantal minuten, en steeds als ik pijn had tekens maken en met mijn hoofd schudden enz dat t echt niet ging, maarja eenmaal op de bodem deed t nog pijn, en toen ben ik met klaren en slikken er wel weer bovenop gekomen, en waren mijn oren wel weer rustig de meeste tijd, en naar boven ging gelukkig wel goed...

Mijn broers hebben ook met een banaantje vissen gevoerd, zaten echt onder de vissen, maarja ik was bezig met die afdaling, zij zaten allang op de bodem, hadden ze nog een banaantje over gehouden voor me, maar is er niet van gekomen.. Heb je dat ook gedaan of niet??

Ook zaten we af en toe te dicht op elkaar, mijn broer zat me ook wel expres te irriteren, en mijn broertje kwam een keer zo dicht langs, dat mijn luchtding zowat uit mijn mond werd getrokken, als dat was gebeurd was ik wel in paniek geraakt denk ik, maar voor de rest ging t vet soepel, echt ik voelde me gewoon alsof ik op t land was, behalve die oren dan, maar op stukken dat dat goed ging was t echt leuk!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 18:00

Oeh gatver, zit je daar in je eentje.. lijkt me ook niks hoor...

Wij hebben vanaf de boot vissen gevoerd , tussen de middag gingen we stil liggen in de laguna.. is echt heel erg mooi , en die vissen zijn gek op rijst.. dus steeds balletjes rijst in het water gooien en toen stikte het er van de vissen , ze lusten ook komkommer en pitabrood Tong uitsteken Aan het strand heb ik 1x gesnorkeld , maar wat een mafkezen daar , ze staan allemaal op het koraal en dan gaan ze vissen voeren .. dat laatste is wel grappig , maar die vissen zijn nu zo bijdehand dat ze gewoon aan je vingers gaan happen , de meeste hebben geen tandjes... maar andere weer wel , ik had zo'n picassovisje aan mn vinger met tandjes.. doet nog best pijn Lachen

Mijn broertje zwom , ging ie weer remmen , zat ik weer vlak achter hem , kreeg ik weer een vin tegen mn bril , en hij rukte met zijn vin zowat mijn regulator uit mn mond , net zoals jouw broertje deed , maar bij mij bleef ie gelukkig ook nog in mn mond !
Toen we barracuda's aan het kijken waren (die van de foto) hing hij opeens onder me en kwam ie als een debiel naar boven... toen kreeg ie mij in de gaten , vond ie dat ik in de weg zat.. kreeg ik gewoon een duw onder water en stak ie zn middelvinger op... Naaaaaaaah , broertjes Haha!

Die haaien waren echt heel erg bijzonder , maar de dolfijn slaat alles.. zal het echt nooit meer vergeten , het is zó bijzonder Lachen

Ik kon toen de keer dat ik zoveel pijn aan mn oren had ook niet klaren , op geen enkele manier , en het werd alleen maar erger , toen moest ik voor mn gevoel mn oor dichthouden , want het water dat in mn oor liep was koud (naya , 27 graden Haha!) en dat vond ik zo'n pijn doen , toen ik later weer op 2 meter zat (pijn kwam gelukkig aan het einde van de duik) steeg ik langzaam op en toen hoorde ik : Piefffffffwwww pssssst , net of er een fietsband leegliep , maar dat kwam toen uit mn oor , allemaal lucht was er gaan zitten in die holtes ..auw !

De eerste duiken waren best moeilijk vond ik , we hadden sommige duiken veel stroming , en ik had nogal moeite met remmen , maar de laatste week ging het echt lekker , ik ga zowiezo nog heel erg vaak terug ! Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:08

Mijne bleef achter zijn fles hangen! Kon hem gelukkig nog net op tijd grijpen. Mijn oudste broer ging dus ook de hele tijd maar duwen enz, kwam hij weer langs, en tegen me aan duwen opzij duwen, en hij vond t schijnbaar erg grappig, kreeg ik weer een flipper tegen mijn hoofd,,, maar ja dat zullen ze ook wel van mij ontvangen hebben..

Dat piepen heb ik ook gehad, op de bodem had ik dat, en ook toen ik naar boven ging ja..Wij hebben ook zo'n vis aangeraakt, die zijn territorium verdedigde en je dus ging happen, deed nog behoorlijk pijn, die lippen zijn nog best 'scherp' had helemaal een rood plekje ervan..

Bij ons was er eigenlijk geen stroming, maarja zou ook niet zo handig zijn voor t eerst met maar een uurtje duikles van te voren, mijn vader dacht dat we snorkelles gingen nemen Clown Gingen we de zee op Haha!, dat water voelde bij ons ook zo koud! Na een tijdje kreeg ik het ook wel best koud..

Dat van die dolfijn vind ik helemaal geweldig! Daar wil ik ook wel eens duiken, maarja dat van die oren houd me tegen! Ga je je duikbrevet halen?? Of niet, of heb je die al??

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 18:10

_Romana_ schreef:
Mijne bleef achter zijn fles hangen! Kon hem gelukkig nog net op tijd grijpen. Mijn oudste broer ging dus ook de hele tijd maar duwen enz, kwam hij weer langs, en tegen me aan duwen opzij duwen, en hij vond t schijnbaar erg grappig, kreeg ik weer een flipper tegen mijn hoofd,,, maar ja dat zullen ze ook wel van mij ontvangen hebben..

Dat piepen heb ik ook gehad, op de bodem had ik dat, en ook toen ik naar boven ging ja..Wij hebben ook zo'n vis aangeraakt, die zijn territorium verdedigde en je dus ging happen, deed nog behoorlijk pijn, die lippen zijn nog best 'scherp' had helemaal een rood plekje ervan..

Bij ons was er eigenlijk geen stroming, maarja zou ook niet zo handig zijn voor t eerst met maar een uurtje duikles van te voren, mijn vader dacht dat we snorkelles gingen nemen Clown Gingen we de zee op Haha!, dat water voelde bij ons ook zo koud! Na een tijdje kreeg ik het ook wel best koud..

Dat van die dolfijn vind ik helemaal geweldig! Daar wil ik ook wel eens duiken, maarja dat van die oren houd me tegen! Ga je je duikbrevet halen?? Of niet, of heb je die al??


Ik had een 5mm pak aan , dat was echt lekker , maar als het water kouder dan 26graden was kreeg ik het dus na 30 minuten al koud !

Ik heb mijn duikbrevet al , anders mag je niet duiken in Sharm Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:12

ja had ook een pak aan, maar even goed, t liep sowieso bij mij armen naar binnen! Oh dat is wel jammer, jullie gingen zeker ook dieper? Wij 7 meter namelijk.. Tzal wel zo zijn dat je zonder brevet niet dieper mag, maar ook de stroming niet in mag.. Ook je brevet gehaald in egypte?? Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 19:38

_Romana_ schreef:
ja had ook een pak aan, maar even goed, t liep sowieso bij mij armen naar binnen! Oh dat is wel jammer, jullie gingen zeker ook dieper? Wij 7 meter namelijk.. Tzal wel zo zijn dat je zonder brevet niet dieper mag, maar ook de stroming niet in mag.. Ook je brevet gehaald in egypte?? Haha!


Officieel mag ik tot 18 meter , maar ik ben op 24 meter geweest , voor je het weet zit je daar !!!

Nee ik heb het hier in Nederland gehaald , verschrikkelijk ! Buitenduiken in Vinkeveense Plassen , doe het NOOIT NOOIT NOOIT meer ! Veel te koud en je ziet hier niks onder water , nee , er is niks aan hier Haha!

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:55

Wauwwww!!! Ik ben ZOOOOOOOOOOOOOOO jaloers Scheve mond
Echt super leuk man! Wil ik ook

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:48

haha dat is heel wat dieper dan die 7 mtr van mij Haha! Daardoor zie je waarschijnlijk ook veeeeel meer!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 10:43

_Romana_ schreef:
haha dat is heel wat dieper dan die 7 mtr van mij Haha! Daardoor zie je waarschijnlijk ook veeeeel meer!


Valt wel mee , je ziet meer haaien , want die zitten niet op 7 meter , verder zie je ook veel grote vis , maar ik zat vorige keer in een school van onwijs grote tonijnen , en die zaten maar op 4 meter ! Het verschilt , maar zoveel dieper zie je niet veel spectaculairs hoor , weinig verschil in het leven op 7m en 24m , je hebt alleen meer kans op haaien !

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:37

echt vet gaaf man... wordt wel een beetje jaloers als ik dit allemaal zo lees ! ik wil snel al je foto's zien hoor Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:42

Wat cooool! Ik ben bijna 2 weken terug, heb ook in de buurt van Sharm el Sheik gezeten (Dahab). Supermooi daar. Bij het strand vh hotel zit ook regelmatig een groep dolfijnen. Natuurlijk weer niet als wij er zijn Boos!.
Heb ze wel gezien bij Hurghada, een groepje van 6 kwam even langszwemmen. Echt leuk Lachen
Coole foto's, echt gaaf. Ik mag niet duiken, wel snorkelen. Heb ook een heleboel onderwaterfoto's gemaakt maar die zijn lang niet van zo'n goede kwaliteit als die van jou! (Maar goed, ik had een wegwerpcamera van 5,- Haha!)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:48

Wow super lijkt me dat!
Alleen ken ik mezelf goed genoeg en volgens mij zou ik helemaal in paniek raken als ik zou gaan duiken. Scheve mond
Die dolfijn is ook echt het einde. Lovers Dat zou ik ook nog wel willen (maar niet duiken Schijnheilig Clown )
Zaten er geen gevaarlijke haaien waar jullie aan het duiken waren? Ik vind die vis namelijk al eng. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:51

Ik had t erover met mijn vader, en die zij dat hij iemand kende die in hurhgada woonde, en die had gezegd als we wilden komen dat hij wel wat wist.. Mag je daar duiken zonder brevet?? Of ligt dat niet aan zee, wat is leuker dat of sharm el sheikh, ik heb er namelijk geen idee van Haha!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:25

@ Fonnie , er waren wel steeds tijgerhaaien gezien , de gevaarlijkste haai soort !!! maar, wij hebben hem niet gezien , en die oceanics kunnen ook gevaarlijk zijn(die bij ons zwommen) maar hadden geen interesse in ons want de dolfijnen waren boven ons aan het jagen Knipoog

@ Romana , je mag nergens duiken zonder brefet , alleen een introductieduik.. en dan ga je nog meestal Local , dus aan het strand Haha!
Sharm el Sheik is leuker dan Hurghada ! Dat hoor ik van heel veel mensen !

@ Marianne R , er zitten ook foto's tussen (die ene van de dolfijn dat ie er helemaal alleen op staat) die heb ik ook met mn weggooicamera gemaakt , maakt nog best leuke foto's hoor zo'n ding ! Koop er elke vakantie 1tje op schiphol Haha! En Dahab schijnt ook heel erg leuk te zijn
In Sharm stond er altijd een kameel voor het Hilton hotel , en nu moest en zou ik een kameel zien en er op rijden.. stond die kameel er niet !!! Dat zal je altijd zien , net als met die dolfijnen van jou Knipoog

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:34

hartstikke gaaf joh, ben jalours Tong uitsteken j:

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:10

Dit ziet er schitterend uit! Ik krijg er ook zin in om te gaan doen. Vooral met dolfijnen samen te spelen Lovers

Snorkelen in Griekenland was al leuk maar echt duiken lijkt me nog leuker!

Is een duikbrevet overal te halen??

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:50

Wat gaaf zeg!
Hele leuke foto's!!

Maar moet je voordat je gaat duiken niet een of andere cursus volgen ofzo, want het lijkt me sterk dat je gelijk zo het water in mag Lachen

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:00

@ Gerrie : Je kan gewoon overal bij elke duikschool je Padi Open Water halen , daarmee mag je tot 18 meter , je gaat natuurlijk wel dieper , en het bestaat uit eerst een paar zwembadduiken en dan 4 buitenwater duiken en theorielessen en examen ! Het is heel erg leuk om te doen , alleen zou ik het , als ik het nog een keer moet doen , de theorie in nederland halen en de buitenwaterduiken ergens in het buitenland doen , dus combineren met je vakantie !

@Skipperfan : Ja , je moet je PADI Open Water brevet halen , daarmee mag je tot 18m duiken , en de eerste keer dat je ook in zee gaat is heel erg raar ! Daarom was mijn eerste duik aan de kust en nog met zandbodem onder me Haha!