Vliegvakantie met baby, waarheen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_AB_
Berichten: 3961
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 16:42

Dat klinkt veelbelovend!
Onze Sil slaapt nu ook in alles wat beweegt, dus vast ook in het vliegtuig :)

Kana

Berichten: 9061
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:42

Op youtube zijn echt heel veel fijne filmpjes te vinden met tips over vliegen met een baby. Wat handig is mee te nemen enzo.

Zelf hadden wij afgelopen zomer een huisje met eigen tuin/zwembad. De kleine sliep nog 2 keer per dag en die twee keer lagen wij buiten in de tuin aan het zwembad met de baby monitor naast ons.
Ook konden we zo in de avond lang buiten zitten/eten/tafelen als de kleine op bed lag.

In een hotel ben je denk ik heel erg gebonden aan je kamer?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:43

Wij zijn naar Mallorca gevlogen (zoontje was toen ruim een jaar) en naar Lissabon (toen was hij bij na 2). De eerste keer ging perfect, filmpjes mee en genoeg eten en drinken. Tweede keer was het eerste uur echt drama, maar later vond hij ene jongetje die hij wel grappig vond en toen ging het weer prima.

Ik zou het gewoon doen. Neem genoeg leuke speeltjes (filmpjes etc zijn perfect) mee om om hem te vermaken. Soms gaat het helaas niet helemaal zols je zou wensen, maar de tijd samen daarna maakt weer veel goed.

Veel plezier!

Urbanus

Berichten: 44963
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:44

_AB_ schreef:
Dat klinkt veelbelovend!
Onze Sil slaapt nu ook in alles wat beweegt, dus vast ook in het vliegtuig :)


Hij is ook nog vers uit het ei. Het 4e trimester noemen wij dat. Reken jezelf nog niet :=

_AB_
Berichten: 3961
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 16:44

Thanks voor de tips!
Ik ben me nu aan het oriënteren op Kreta en Mallorca, durf het nu wel aan na alle goeie verhalen!

Aranel
Berichten: 20213
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:46

Ontopic: kijk ook eens naar Kroatië ts! Is mij erg goed bevallen met dochter van toen dezelfde leeftijd als jouw kindje. We zijn toen met huurauto Kroatië en Slovenië door gereisd.

Italië is ook erg leuk.

Offtopic: vanaf wanneer mogen baby's of kinderen dan wel mee volgens de azijnzeikerds hier? Op het moment dat jíj vindt dat jíj er geen last meer van hebt? Je kunt je ook wel overal aan ergeren, baby's en kinderen horen nu eenmaal bij de maatschappij en in plaats van je nu al bij voorbaat druk te maken over een vlucht waar je zelf niet eens in zit, zou je ook eens kunnen denken, goh, leuk dat dat kindje met zijn of haar ouders op vakantie gaat, gezellig dat ze dat als gezin ondernemen samen. En anders sluit je jezelf lekker 3 uur op op de wc als je niet tegen baby's kan.

Brainless

Berichten: 29786
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:51

Aranel schreef:
Offtopic: vanaf wanneer mogen baby's of kinderen dan wel mee volgens de azijnzeikerds hier

Ikzelf heb 3 kinderen hoor en met hun reden we gewoon met de auto. Dus niemand anders had last van ze.
Mag ik een azijnzeiker zijn.. ikzelf vind: mijn baby/kind is mijn probleem en hoeft niet een andermans probleem te worden/zijn.
Mijn kinderen gingen pas vliegen met 10+

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:07

Kunnen we het woord azijnzeikerd niet verbannen van bokt?
Dat zal het niveau en de sfeer ten goede komen 8)7

Vliegen met een baby kan prima verlopen.

Maar wij hadden pech, ons meisje werd ziek. Het kwam er gedurende de hele reis van boven en onder uit en ze was niet rustig te krijgen %) Dan is het de hel hoor. Op een gegeven moment ben je een keer door je reservekledingsetjes, (hydrofiel)luiers en schoonmaakdoekjes heen, maar je kind blijft aan de diarree. Dat leverde wel een momentje van radeloosheid op. Alles was vies en stonk verschrikkelijk. En andere passagiers moesten op een gegeven moment ook een keer naar het toilet. Vast niet van harte :o

Maar het ergst is het natuurlijk voor zo'n kleintje. Mensen die geen empathie kunnen opbrengen voor een kindje, daar kan ik dan weer geen empathie voor opbrengen :)

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:08

Brainless schreef:
Aranel schreef:
Offtopic: vanaf wanneer mogen baby's of kinderen dan wel mee volgens de azijnzeikerds hier

Ikzelf heb 3 kinderen hoor en met hun reden we gewoon met de auto. Dus niemand anders had last van ze.
Mag ik een azijnzeiker zijn.. ikzelf vind: mijn baby/kind is mijn probleem en hoeft niet een andermans probleem te worden/zijn.
Mijn kinderen gingen pas vliegen met 10+


Tja, wij gingen op familiebezoek. Met de auto was geen mogelijkheid.

Zoiets wordt pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Daarin heb je een keuze.

_AB_
Berichten: 3961
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 17:10

Soms mis ik de like en dislike knop op bokt!

Elin_

Berichten: 9662
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:12

Doubtless schreef:
Elin_ schreef:
Oh hou op hoor. Maak van de egoïstische wens voor kinderen geen maatschappelijke messias actie. Er lopen genoeg mensen op de aardbol rond. Daarnaast staat het krijgen van kinderen als missie om de maatschappij draaiend te houden behoorlijk los van een, wederom uit egoïsme, keuze tot luxeproduct zoals vliegvakantie.


weet je Elin, uiteindelijk zullen we het met z’n allen moeten doen. De Babys grootbrengen, de zwakkeren helpen, de zieken verzorgen, de beesten niet laten uitsterven, de maatschappij een beetje fleurig inrichten… dan kan je wel heel boos zijn op Babys en vliegtuigen, maar wat levert dat op? Als iedereen alleen z’n eigen hachje gaat redden gaat het echt niet lukken.

Brainless: maar er zijn geen baby only vluchten waar TO voor kan kiezen, toch?


Daar gaat het niet om, maar ik vind het vrij komisch dat er sensitief op gereageerd wordt (oh help even bijkomen van de post van Elin), terwijl het niks anders is dan ik benoem. Ik ben niet boos op babys of ouders. En iedereen heeft het met elkaar te doen, maar heel simpel.. het krijgen en willen van kinderen (nemen is altijd zo'n gek woord) komt vanuit een egoïstisch oogpunt. Je wil het zelf om wat voor reden dan ook. Dat daar nu iedereen geschokt over doet dat ik letterlijk benoem is bijna komisch te noemen. Het is niet zo dat de meeste hier in dit topic of elders denken "ik begin aan kinderen voor de maatschappij".

Het gaat dus ook niet om het verzorgen van anderen, het eigen hachje gedeelte, maar puur om het feit dat hier moeders reageren met "zuurpruim dit of dat" terwijl niet iedereen zin heeft in andermans kinderen. Evenals stinkende mensen (hello deo of douche) of veel te dikke mensen (wellicht twee stoelen reserveren?). Je hoeft gewoon geen last te hebben van anderen. En daar zit een bepaalde grens nog in wat onvoorkomelijke last is, maar beperk het dan met korte vluchten etc. Dat is mijn punt, maar men vindt het blijkbaar bijna schokkend als niet iedereen even warm wordt van het kroost wat zij op de wereld zetten.

Edit: en onvoorkomelijke dingen, kind bang, ziek etc dat hoort allemaal bij overmacht. Daar zal je mij nooit over horen, maar dat geschokte gedoe. Hou op met me :')

Brainless

Berichten: 29786
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:12

Boras schreef:
Zoiets wordt pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Daarin heb je een keuze.

Een huilbaby hebben is geen keuze .. en ikzelf heb altijd ervoor gezorgd dat mijn probleem niet die van een ander wordt.

_AB_
Berichten: 3961
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 17:14

Maar, baby of geen geen baby, iemand ervaring met Griekse eilanden? Behalve Kreta nog aanraders?

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:16

Gewoon gaan. De 1ste keer was een ramp met onze zoon. Die werd helemaal loco toen die vast aan mijn man moest met een riem. Hij kon niet meer lekker bewegen. Hij was heel de vlucht boos op ons. Dit was overigens naar Mallorca. Dat is gelukkig niet zo heel lang. 2de x Turkije, deed hij het super, lekker tekenen en boekjes lezen, muziekje luisteren, spelletjes op de tablet. Hij was toen super lief terwijl dat toch echt 3,5 u vliegen is.

Gewoon lekker gaan, komt allemaal wel goed!
11 maanden is goed te doen hoor denk ik. Mijn zoontje was de 1ste keer 1,5 en 2de x 2.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:21

Je kan ook voor een Grieks eiland dichter bij het Europese vasteland kiezen. Corfu is bijvoorbeeld een heel mooi groen eiland met (wat ik mij er van herinner) vrij goede wegen voor Griekse begrippen.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:41

Wij zijn afgelopen September met ons zoontje van toen 9,5 maand naar Kreta geweest. Was een dikke aanrader! Hij was erg onder de indruk aan het rondkijken in het vliegtuig, heeft wat gegeten en gedronken, een filmpje gekeken en nog een dik uur op mijn arm lekker geslapen. De grootste uitdaging was Schiphol en het lange wachten, dus ik zou zeker vanaf Eelde vliegen als dat kan, scheelt je een hoop stress/drukte nog voordat je in het vliegtuig zit.

Wat Kreta betreft was top met kinderen. Wij hadden een mooi appartement waar hij in de tuin en op het balkon lekker rond kon kruipen, in restaurants werd er altijd een grapje met 'm gemaakt en heel veel is toegankelijk met buggy. De meeste mensen zijn erg open en lief tegen zo'n kleintje. Huurauto was prettig, als we een beetje goed planden wanneer we ergens heen gingen rijden sliep ie in de auto, zodat ie er weer wat van meekreeg als we wat gingen bezoeken / zwemmen / wandelen.

Boras
Berichten: 9983
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:48

Brainless schreef:
Boras schreef:
Zoiets wordt pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Daarin heb je een keuze.

Een huilbaby hebben is geen keuze .. en ikzelf heb altijd ervoor gezorgd dat mijn probleem niet die van een ander wordt.


Je legt mijn woorden verkeerd uit :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10489
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:20

Wij gaan eind van de maand met een kleine van bijna 1,5 jaar naar Londen. Als we zijn geweest kan ik je meer tips geven :)

Ik zou in ieder geval wel kijken naar de duur van de vlucht en niet een heel erg lange nemen.

_AB_
Berichten: 3961
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 18:36

Ik hoor graag je tips!
En idd, we willen een zo kort mogelijke vlucht :)

Miran

Berichten: 4476
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:39

Sommige Griekse bestemmingen hebben een tussenlanding, daar even op letten?
En zeker eens met het appartement ipv eren hotelkamer! Ook lekker om zelf een broodje te kunnen smeren enzo.

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:46

Niet?

Laatste vakantie zowel de heen als terugreis 4 uur lang gehuil.
Heeft mijn vakantie serieus verpest.

Denk niet dat je zo'n kind er blij mee maakt. Druk op de oren etc. Vind het altijd maar sneu al die stress en dat gehannes met zo'n kind.

Neem m'n hond ook niet mee op vakantie.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:51

Als jouw vakantie verpest wordt door een huilend kind in het vliegtuig kan je het probleem beter bij jezelf zoeken. Mijn god.

Earth

Berichten: 7987
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:54

_AB_ schreef:
Maar, baby of geen geen baby, iemand ervaring met Griekse eilanden? Behalve Kreta nog aanraders?


Ik zwem even tussen de hele discussie door, maar ik heb even gemist wanneer jullie gaan? Ik vind Corfu ook een heel mooi eiland, vooral de westkust is heel rotsachtig mooi. De wegen daar zijn heel goed. Ik zou de noordkust vermijden, dat zit vol met Duitsers en Engelsen := (en daar vind je ook een McDonalds, Chinees en Sushibar). De meeste plaatjes in het westen zijn echt met enkel lokale restaurants. Paleokastritsa is onze favoriete plek daar, maar er zijn daar meer mooie plekjes.

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:57

Needje schreef:
Als jouw vakantie verpest wordt door een huilend kind in het vliegtuig kan je het probleem beter bij jezelf zoeken. Mijn god.

Inderdaad :') . Get A life.

Ik ga al sinds mijn derde regelmatig naar de Antillen en als er ergens veel baby’s en kinderen aan boord zitten is het wel op weg naar de Antillen. Allemaal familie die elkaar weer gaan opzoeken. Nooit een probleem. Help elkaar. Wees lief voor elkaar. Punt.

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:57

Wat een vage discussie...

Ik zag Kroatië voorbij vliegen. Ik vind de kust van Kroatië prachtig en je kan er heerlijk eten voor een leuke prijs. Er zijn wel veel kiezelstranden daar, dus dan zou ik daar wel op letten met het uitkiezen van een verblijf.