Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 07:37

Eydis schreef:
manzano schreef:

Gaaf!! Alleen?


Yep alleen! ;-)


Gaaf!! Ben benieuwd naar je verhalen.
Zie echt veel van dat soort rondreizen en ziet er super uit. Die zijn dan alleen georganiseerd.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:26

Vanochtend heb ik dit topic doorgespit en wat een prachtige foto's, video's en verhalen kwam ik tegen... <3

Vorige week hebben we een reis naar Zuid-Afrika geboekt en daarmee komt echt een grote droom uit! Alleen is het pas in juli 2018..... :') Mijn moeder en ik proberen elk jaar de mannen een keer thuis te laten en samen te reizen, dit jaar het NO van de USA gedaan (NYC-Niagara Falls-Washington) en volgend jaar dus Zuid-Afrika! <3

We gaan 17 dagen en beginnen in Johannesburg. Dan gaat de route verder naar Pretoria, de Drakensbergen, Durban, Zululand, St. Lucia, Swaziland, Kruger NP, Panoramaroute en weer terug naar Johannesburg. Slaan dus Kaapstad (helaas) wel over, maar moesten kiezen tussen minder reizen en dan dus wel Kaapstad overslaan, of veel reisdagen en dan paar dagen Kaapstad.. Na dit jaar in de USA waarbij we best veel hebben moeten reizen in korte tijd, dan toch gekozen om Kaapstad over te slaan. Een goede reden dus om nog eens terug te gaan en die kant te doen :D

We kijken er nu al enorm naar uit en alle foto's en verhalen in dit topic zijn dan wel de ultieme voorpret :D Ik wil voor deze vakantie dan ook een goede camera aanschaffen en ik zie hier zo veel mooie foto's, dat ik denk dat dat wel echt de moeite waard is. Als er nog iemand tips heeft voor een goede spiegelreflex voor beginners, hoor ik het uiteraard graag! :)

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:53

Ik moet mij echt inhouden om niet te boeken voor volgend jaar.
Ik wil graag een mini cooper als eerste auto kopen.
En daar zal ik dus een vakanyie voor moeten laten dus dan in 2019 maar weer

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:53

_Tamara schreef:
Vanochtend heb ik dit topic doorgespit en wat een prachtige foto's, video's en verhalen kwam ik tegen... <3

Vorige week hebben we een reis naar Zuid-Afrika geboekt en daarmee komt echt een grote droom uit! Alleen is het pas in juli 2018..... :') Mijn moeder en ik proberen elk jaar de mannen een keer thuis te laten en samen te reizen, dit jaar het NO van de USA gedaan (NYC-Niagara Falls-Washington) en volgend jaar dus Zuid-Afrika! <3

We gaan 17 dagen en beginnen in Johannesburg. Dan gaat de route verder naar Pretoria, de Drakensbergen, Durban, Zululand, St. Lucia, Swaziland, Kruger NP, Panoramaroute en weer terug naar Johannesburg. Slaan dus Kaapstad (helaas) wel over, maar moesten kiezen tussen minder reizen en dan dus wel Kaapstad overslaan, of veel reisdagen en dan paar dagen Kaapstad.. Na dit jaar in de USA waarbij we best veel hebben moeten reizen in korte tijd, dan toch gekozen om Kaapstad over te slaan. Een goede reden dus om nog eens terug te gaan en die kant te doen :D

We kijken er nu al enorm naar uit en alle foto's en verhalen in dit topic zijn dan wel de ultieme voorpret :D Ik wil voor deze vakantie dan ook een goede camera aanschaffen en ik zie hier zo veel mooie foto's, dat ik denk dat dat wel echt de moeite waard is. Als er nog iemand tips heeft voor een goede spiegelreflex voor beginners, hoor ik het uiteraard graag! :)


Ooh heerlijk!! Om je even een tip te geven over een camera aanschaffen: kijk ook vooral naar een systeemcamera :) daar zit een spiegel in daarom mogen ze het geen spiegelreflex noemen, maar zelfde kwaliteit, sneller, lichter (ideaal voor reizen dus), lichter in je portemonnee en voor het zelfde geld kun je kwalitatief veel betere camera kopen dan dat je dat kunt voor een spiegelreflex. Panasonic, Olympus, Sony en fujifilm zijn hierin koplopers. Canon en Nikon richten zich vooral op de spiegelreflex :-) ik heb zelf een fujifilm systeemcamera en zou nooit meer anders willen :) gebruik die voor professionele shoots, kwaliteit ligt hetzelfde of eigenlijk echt zelfs beter :)

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 22:15

En ga testen in de winkel.... Ik kan dus echt niet overweg met een systeemcamera

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 09:32

MarijeR schreef:
Ik hoor juist dat er in verhouding nu al veel meer malaria problemen zijn, vooral in Limpopo en Mpumalanga omdat de winter niet zo koud is geweest.
Zelf slik ik ze in die omgeving wel voor de zekerheid.
Moet er binnenkort eens achteraan, ik vlieg morgen over 5 weken die kant op.

Spannend om het visum te regelen laughterline.
Heb vanuit het werk ook al eens zitten kijken en zou in principe zo een werk visum kunnen aanvragen.
Maar ja, de paarden thuis he? :o


Is er ergens actuele info te vinden over malaria? Ik twijfel want ik zit tussen Hoedspruit en Tzaneen in. Dus eigenlijk geen direct malariagebied.


Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:55

Eydis schreef:
Yep alleen! ;-)

Wil niet al te veel promoten, maar als je een safari te paard wilt doen en je verblijft in de omgeving van Windhoek, dan is het bij ons altijd leuk om te rijden!
Dit is onze website; http://www.okapuka.com
Je mag me ook PBen als je vragen hebt :)

Zou gezellig zijn om een bokker langs te krijgen!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:14


manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 12:34

MarijeR schreef:
Manzano, dit is een update van 19 september: https://www.santhnet.co.za/index.php/tr ... -2017.html
Misschien overleggen met de mensen waar je heen gaat?
Weet ook niet of je bv een klamboe in de tent hebt e.d.


Tnx!! Op m'n telefoon werkte de site echt voor geen meter, dus kon het niet terug vinden.
Ga idd overleggen. Volgens mij zijn er geen klamboes, maar wil er eigenlijk zelf wel een meenemen.

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:36

Afbeelding
Op zich wel een goeie reis gehad eergister. Gister helaas minder door een lekke band en wegversperring door rellen en de enige alternatieve route was afgesloten vanwege een vrachtwagen die vast stond. Maar ach we zijn gister aangekomen in st lucia en vanochtend een rondje door iSimangaliso gedaan. En wederom een wegversperring gehad, maar dit keer een leuke !!

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:19

Bedankt voor de tips LL en manzano!! :D Nog nooit gehoord van zo'n type camera, maar klinkt goed! Dus daar ga ik me eens in verdiepen en dan inderdaad in de winkel het 1 en ander proberen :)
Wat voor soort lens is het prettigst voor op safari? Is een telelens dan bijv gelijk nodig? Wilde de camera verder ook gewoon voor portretten van de huisdieren en vakantiefoto's enzo gebruiken, dus wil ook wel graag die lens niet alleen voor SA gebruiken als dat kan....

Wat een gave foto Zira <3 Prachtig!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:26

Hoi :) wij willen in mei graag op reis. We hebben deze keer 24 dagen in mei. Is dat een fijne tijd? Hebben jullie een idee van budget voor 24 dagen incl. Huurauto en vlucht? Zijn er ook budget slaapplekken en welke prijzen hebben die?

Alvast bedankt!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:02

Jammer dat SA weer slecht in het nieuws komt :(

En heel erg wat er gebeurd is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:09


laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:35

Jeetje bahbah... weet dat er laatste tijd wel veel protesten zijn overal. Het is behoorlijk onrustig omdat ze protesteren tegen de government... Zo jammer zeg. En wat erg voor die toeristen, eng!!

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 18:59

Ja ik hoorde het vanmiddag op de radio. Vreselijke ervaring natuurlijk. Brings back memories..... helaas.

leonie87

Berichten: 4462
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:37

Ja ik schrik er ook van! Wij gaan in April.

Even een vraagje hoor. Ik heb al veel tips en leuke dingen hier kunnen lezen en ik ben druk bezig met het uit puzzelen van onze reis. Nu wil ik heel graag naar Kruger maar die reizen zijn echt heel duur! Ze vragen gewoon makkelijk €1000p.p voor 4 dagen. Zoek ik verkeerd?
We willen graag 4 á 5 dagen in kruger verblijven en zowel wandelend als met game drives de natuur in en natuurlijk proberen de big five te spotten. We hoeven geen super luxe slaapplek maar een degelijke plek om op te liggen is wel een vereiste. Iemand tips?
We zouden ook andere parken kunnen overwegen maar iedereen zegt dat kruger echt het hoogtepunt is dus vandaar :Y) .

We willen overigens via Botswana naar Namibie gaan rijden dus mocht iemand nog tips hebben op die route voor echt niet te missen dingen ;)

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 20:38

leonie87 schreef:
Ja ik schrik er ook van! Wij gaan in April.

Even een vraagje hoor. Ik heb al veel tips en leuke dingen hier kunnen lezen en ik ben druk bezig met het uit puzzelen van onze reis. Nu wil ik heel graag naar Kruger maar die reizen zijn echt heel duur! Ze vragen gewoon makkelijk €1000p.p voor 4 dagen. Zoek ik verkeerd?
We willen graag 4 á 5 dagen in kruger verblijven en zowel wandelend als met game drives de natuur in en natuurlijk proberen de big five te spotten. We hoeven geen super luxe slaapplek maar een degelijke plek om op te liggen is wel een vereiste. Iemand tips?


Ga je zelf rondreizen met een huurauto?
Je kan gewoon zelf accommodaties boeken in het park van SanParks en dan rondtouren.

leonie87

Berichten: 4462
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:10

Ow vergeet ik te melden! We willen wel echt heel graag met een gids omdat we uit ervaring weten dat je dan veel meer ziet en kan ervaren van het echte park. Misschien kunnen we het combineren met 2 dagen met gids, 2 dagen zelf hoewel we eigenlijk zonder huurauto naar het park wilde gaan en die naderhand oppakken.

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 21:18

Dan zou ik naar een private reserve gaan en dan daarna het Kruger zelf.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:15

Ja erg wat er is gebeurd

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:35

Heel erg..vreselijk!

Wij hebben op planning rond. we vertrekken 18 dec naar mijn zus in Pretoria. daar verblijven we een week met uitstap naar Pilanesberg. dan 26 dec naar Piet Retief om 1 nachtje te slapen. Hier zijn wij al een keer eerder geweest, zulke lieve mensen!
Dan 27 dec t/m 01 jan naar St Lucia. En 01 jan-03 Jan Swaziland. Dan weer terug naar mijn zus en kijken we weer verder. Vliegen 10 januari naar huis terug.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:34

Nou ik vind het ook wel heftig wat er gebeurd is. Wij gaan over een maand al!

manzano

Berichten: 23923
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 23:02

Ik over 2,5 week *\o/*

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 00:20

Ik mischien over 1.5 jaar :')