Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 23:11

Stage (dus studie gebonden) 540 Zar per dag
Vakantiewerk 840 ZAR per dag
Althans dat was toen ik in maart met ze mailde.

@sureido: mail ze even. Dan krijg je mega veel info per mail terug.

manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 23:14

Zou heel leuk zijn om te meeten Denies!! Ik probeer je op de hoogte te houden als ik internet heb!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:25

Betaal je dat om daar te mogen werken ?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:34

Dat is duurder dan in Kruger op vakantie gaan :')

manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 23:36

AfricanLady schreef:
Betaal je dat om daar te mogen werken ?

Het is maar net wat je werk noemt natuurlijk. Eerder een ponykamp met lessen en buitenritten inclusief gamedrives waar je normaal ook behoorlijk voor betaalt natuurlijk.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:02

Heb ik ook al gepost ja, je werkt niet.
Maar ze hebben de prijzen wel aardig opgeschroefd sinds ik er was :+ Maar toen hadden ze wat moeite met rondkomen dus dat is op zich wel logisch.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:23

Maar een big five reservaat is toch onverandwoordelijk daar met paarden te gaan rijden enz temintse dat vind ik.
Tijd terug een bericht over gelezen dat een groeo aangevallen werd door een leeuw

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:31

Je rijdt met de paarden ook niet in het big 5-reservaat, daar slaap je alleen. :)

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:33

Aha

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 05:05

Voluntourism, ja je hebt een hele mooie 'vakantie' maar als je echt opzoek bent naar vrijwilligerswerk ga ik niet betalen om er te mogen werken. Wel een gave plek natuurlijk.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:49

sureido schreef:
Wat is die prijs dan? Ik zie op hun site alleen maar dat je naar krueger kan en allerlei paardensporten kan doen maar niet echt iets over werken.


Ik heb je een pb gestuurd :D

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:49

Sokje_6 schreef:
Oh, dus de paardenmensen zitten bij de paarden en de andere helft niet?
Die afhankelijkheid was inderdaad soms wel een probleem, althans niet voor mij want ik zat het liefst de hele middag op de uitkijk voor dieren <3 Maar ik snap wel dat ze dat opgelost wilden hebben.


Snap ik! Ik denk dat ze voornamelijk proberen dat als er minder mensen zijn dat die bij bush camp zetten zodat iedereen bij elkaar zit. Shannon woont ook in dat nieuwe verblijf (the barn). :)

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:52

manzano schreef:
Zou heel leuk zijn om te meeten Denies!! Ik probeer je op de hoogte te houden als ik internet heb!


Dat zou zeker leuk zijn!

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:59

laughterline schreef:
Voluntourism, ja je hebt een hele mooie 'vakantie' maar als je echt opzoek bent naar vrijwilligerswerk ga ik niet betalen om er te mogen werken. Wel een gave plek natuurlijk.


Ik had hetzelfde. Ik was eigenlijk op zoek naar vrijwilligerswerk, maar kon niet vinden wat ik zocht. Toen ben ik bij hun uitgekomen en dat lijkt me geweldig! Ik zie het niet als werk en ook niet als vrijwilligerswerk, denk ook niet dat je het onder die naam kunt benoemen.

Ik zie het meer als een 'ponykamp' op een fantastische plaats! Jeetje wat klinkt dat Penny :') hahaha. Ik ben zeker van plan, mits het me bevalt maar daar heb ik eigenlijk geen twijfels over _O- , om een rondreis te maken. Maarrr had nu geen reisgenootje, dus dat komt de volgende keer!

manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 09:40

laughterline schreef:
Voluntourism, ja je hebt een hele mooie 'vakantie' maar als je echt opzoek bent naar vrijwilligerswerk ga ik niet betalen om er te mogen werken. Wel een gave plek natuurlijk.


Het is ergens ook dubbel. Want als je ergens echt wat wil toevoegen (en dan bedoel ik niet zo'n project als ADHS, dat doe je voor je eigen fun) zou ik als rijke westerling niet willen dat mensen die al niks hebben en die ik juist daarom wil komen helpen kosten moeten maken voor mijn verblijf en eten.
Dat is wat anders als je bijvoorbeeld meewerkt op een gave Lodge waar gewoon andere inkomsten zijn.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:56

Persoonlijk kies ik er dan liever voor om een project van een local school te helpen of anti poaching.

Oh en tijdens mijn vakantie wil ik juist geen paard zien. Een zebra is al op het randje :')

manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 10:17

MarijeR schreef:
Oh en tijdens mijn vakantie wil ik juist geen paard zien. Een zebra is al op het randje :')


:') :')
Zebra's vind ik geweldig. De rest sluit ik me wel bij aan al lijkt 1x in m'n leven een rit tussen giraffen oid me wel gaaf.

manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 11:11

Ik mag 2 koffers van 23kg meenemen als ruimbagage. Veel te veel :')
Vorige keer heb ik gewoon 1 koffer meegenomen, maar ben nu 1 koffer aan het vullen met allemaal spulletjes voor een lokaal weeshuis.
Kan ik hopelijk veel kindjes blij mee maken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:11

Wat lief van je! Ik kom met 8 kilo ruim toe :D

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:20

Ja het is ook maar net wat je zoekt idd. Ik ga weer terug waar ik vorig jaar ook geweest ben. Een luxe 5 sterren lodge en zij zorgen voor mijn kost en inwoning. Als je d'r zelf heel veel van gaat leren en t meer een soort stage is of echt soortvan vakantie dan snap ik t idd. Maar als je kei hard moet werken, en ook gezien wordt als medewerker etc, vind ik het krom :P

Vanmiddag komt m'n fotoboek binnen van M'n laatste reis <3 aangezien ik fotograaf ben heb ik ervoor gekozen om bij saal digitaal te bestellen en er later een review voor te schrijven, krijg je 25€ korting :D lekker!

Ik neem dit keer wel 2 koffers mee, kan in m'n tweede mooi paardrijbroeken, schoenen, cap, skeelers etc. :')

manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 11:25

Ja bij zo'n Lodge zou ik het ook absurd vinden als je moet betalen idd. Dat is gewoon een commercieel bedrijf.

Saal digitaal ken ik niet. Wilde een fotoboek maken bij profotonet want daar bestel ik ook altijd foto's, maar dat was flink aan de prijs.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:27

Wat lief om een koffer voor de weesjes mee te nemen!

54€ per dag om te werken vind ik veel zeg. Maar als je er heel veel leuke dingen bij doet is het wel iets om aan te denken. Maar ik zou nooit betalen voor een stage :=

manzano

Berichten: 23922
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 11:34

sureido schreef:
Wat lief om een koffer voor de weesjes mee te nemen!

54€ per dag om te werken vind ik veel zeg. Maar als je er heel veel leuke dingen bij doet is het wel iets om aan te denken. Maar ik zou nooit betalen voor een stage :=

Tja... Als je op vakantie gaat en je betaalt zelf 3 maaltijden per dag, je overnachting en je wil elke dag een georganiseerde gamedrive doen en een paardrijrit/les en je rekent dat allemaal los af.....
Het is maar net hoe je het bekijkt. Echt werk kan ik het niet noemen haha.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:02

Hallo,

wij gaan in december weer naar Zuid Afrika. Mijn zus woont in Pretoria. Dit keer gaan mijn vader en zijn vriendin ook mee. Nu willen we richting St Lucia gaan daar zijn we al eerder geweest maar weten jullie nog leuke plekken? Tips? misschien ook voor de route terug? Ook staan er nog een paar dagen Pilanesberg op het progamma. Bedankt alvast!

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:35

laughterline schreef:
Ja het is ook maar net wat je zoekt idd. Ik ga weer terug waar ik vorig jaar ook geweest ben. Een luxe 5 sterren lodge en zij zorgen voor mijn kost en inwoning. Als je d'r zelf heel veel van gaat leren en t meer een soort stage is of echt soortvan vakantie dan snap ik t idd. Maar als je kei hard moet werken, en ook gezien wordt als medewerker etc, vind ik het krom


Wat gaaf! Naar zo iets was ik inderdaad op zoek, maar alles waar ik terecht kwam was voor minimaal 3 maanden. Waar ga jij vrijwilligerswerk doen? En hoe lang? Mag ook via pb!