Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:04

Hoe groot is Pilanesberg Marije? Als ik het kaartje zo zie ben je daar met een paar dagen wel klaar en lijkt een heel deel dicht te zitten voor private lodges; maar vind het lastig inschatten.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:12

Dacht dat we er de eerste keer een week waren en dat verveelde niet. Maar dat was in '99 voor mij de eerste keer Zuid Afrika. Weet niet hoe het is na vele Kruger trips ;)
Voor volgend jaar is het wel een leuke afsluiting van de trip na bijna 2 weken Kgalagadi en toch nog even olifanten kijken :P
Qua oppervlakte is het vergelijkbaar met de provincie Utrecht.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:17

MarijeR schreef:
Dacht dat we er de eerste keer een week waren en dat verveelde niet. Maar dat was in '99 voor mij de eerste keer Zuid Afrika. Weet niet hoe het is na vele Kruger trips ;)
Voor volgend jaar is het wel een leuke afsluiting van de trip na bijna 2 weken Kgalagadi en toch nog even olifanten kijken :P
Qua oppervlakte is het vergelijkbaar met de provincie Utrecht.


Ah top. Dat valt dan mee idd. Leek alsof je maar op een heel klein stuk kan komen. Hou het in mn achterhoofd om een keer te combineren.

Edit: hmm die accomodaties zijn wel duurder dan Kruger zo te zien. Das jammer.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:47

Wij gaan ook een nacht kamperen in pilanesberg! :D

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:02

Voor ons komt het ook steeds dichterbij. Wij gaan over 4 maandjes *\o/*

Bij ons staat zowel Kruger, Pilanes als Addo op het programma :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:35

Voor mij komt het ook dichtbij... ik vertrek morgen :))

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:55

Oooohhh morgen... Ik wens je heel veel plezier en zorg af en toe voor Afrika spam

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:12

Ik zal wat foto's plaatsen! Ben heel erg benieuwd! Was altijd een kinderdroom, naar Afrika :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:20

Ik zal ook weer eens binnen komen vallen hier!

Kruger vond ik heel erg gaaf, ook al zijn we d'r maar 3 dagen geweest. Het kamperen was zo'n bijzondere ervaring.. 1 meter van het hek! Pilanesberg ben ik nooit geweest dus daar kan ik niks over zeggen.

Eiiigenlijk zou ik alweer in Nederland zijn....maar het voelde te kort en heb m'n vlucht gewijzigd zodat ik 4 weken langer kon blijven :x Ipv 13 juli naar huis te gaan vlieg ik nou 9 augustus. Al komt het dus wel dichterbij en dichterbij..Kan ondertussen wel zeggen dat ik best veel heb gezien van het land, al blijft er nog zooo veel te zien! De eerste twee weken hier dus rondgetrokken met m'n soortvan vriend aka het is ingewikkeld :P Daar limpopo, gauteng, Mpumalanga gezien. Paar weken terug naar het dorp Dundee geweest waar hij is opgegroeid en dus ook Kwazulu natal gezien.. echt mooi daar! Wel spannend, heb meteen heel z'n familie ontmoet en de andere 40 familieleden _O- , leuk, familiefeestjes haha. Gelukkig was iedereen heel aardig en kan ik me ondertussen aardig goed redden in het engels :+ Maar zo gaaf, Zuid Afrika is echt een wereld in 1 land <3 Ondertussen ook nog een week bij Iriscope op bezoek geweest in Namibie, wat een prachtige plek....

En ondertussen is mijn 'het is ingewikkeld soortvan relatie maar niet echt' uiteindelijk wel m'n vriend <3 happyhappy :o Begin augustus gaan we nog naar McGregor en hebben een cottage in de bergen voor ik terugvlieg naar Nederland.

En dan kom ik in december weer terug, maar dan voor 6 maanden.. :D En daaaarna, wil ik toch echt verhuizen :x :D :D

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:49

Super leuk allemaal laughterline!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:58

Nog een vraagje, is tattoowren in Afrika goedkoper en van kwaliteit? Ik wil al heel lang een tattoo..

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:21

sureido schreef:
Nog een vraagje, is tattoowren in Afrika goedkoper en van kwaliteit? Ik wil al heel lang een tattoo..

Denk niet dat hier een antwoord op te geven is. Ook in Europa wisselt de kwaliteit en prijs van tattoo shops

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:49

Eens met Gracezella. Zou niet zomaar een tattoo laten zetten bij (bij wijze van spreken) de tattoo shop om de hoek van het hotel, omdat het daar goedkoper is dan hier..

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:00

Thanks manzano haha

Ik zou zeggen.... weet wat je wilt.. zoek daar je artiest bij die werkt in die stijl en mail gewoon, dan weet je precies wat ze vragen haha :)

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:07

Als je een goede tattoo artiest zoekt dan is dat in ZA zeker wel betaalbaarder dan in Europa. Als je aangeeft waar je in de buurt zit kan ik je er wellicht een paar aanraden!

Hier gaat alles super, ook ik heb inmiddels een vriend hier, een Duitser nog wel, maar in Namibie en hij rijdt ook endurance. We hebben het erg leuk en hebben ook al aardig wat KM gemaakt zowel voor endurance als om het land te zien. Ik heb een nieuw visum dus hoef hier voorlopig niet weg :D

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:44

In Hoedspruit zit sowieso een goede, weet ik. Tijdens mijn stage daar zijn er meerdere mensen heen geweest en was iedere keer supermooi werk. :j

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:20

Ik wil graag bij Thys Uys van Fallen Heroes in Johannesburg. Niet omdat het daar misschien (veel) goedkoper is, maar omdat ik zijn werk echt heel erg mooi vind. :)

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:13

Fallen Heroes in Joburg is goed! Ik heb zelf daar een aantal piercings laten zetten, en vriendin dr tattoo.

En pilanesberg is awesome! tis idd best wel duur qua accomodatie, omdat Sun City ernaast ligt.

Ik mis ZA man... zit ik hier beetje in Nederland te snotteren.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:47

Wij hebben vandaag Robben Eiland en paardrijden in Addo geboekt :-)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 19:37

Zo, wij zijn aangekomen! Was een lange reis dus vanavond maar wat vroeger naar bed, morgen panorama route :) zijn wel nog even Johannesburg in geweest. Het rijden is wennen hoor!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:55

Heel veel plezier :-)

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:29

Ik volg het topic nog stilletjes mee. Over 12 dagen begint mijn avontuur :):)
Maar ik was benieuwd of jullie ook een plek weten waar je paard kunt rijden in de buurt van Kaapstad. Max uur tot 1,5 uur rijden van de omgeving Mitchells Plain. Daar verblijven wij bijna 4 week.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:44

Wij gaan paardrijden bij sneaky hollow nog iets! In de buurt van Kaapstad :)

Ik heb het heerlijk hier! Zijn nu in st John, woensdag zit de eerste week er al weer op. Zijn nu in joburg, Durban, panorama route (graskop) en dan nu hier geweest! Morgen naar east London.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:08

Gaaf Sureido ! Ik moet er vast over heen hebben gelezen maar hoelang blijf je ?
Ik heb even gegoogled "Sleepy Hollow Horse Riding" kan dit kloppen ?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 00:01

Ja, dat is het :') we hebben het net een paar uur geleden vast gelegd en ik heb me er niet echt mee bemoeid haha

we zijn precies 3 weken hier en dan 2/3 dagen vliegen erbij. Van woensdag tot woensdag!