Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:45

Ik was gister op schiphol en wat kriebelde het om op een vliegtuig naar zuid afrika te stappen zeg haha

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:50

Voor mij komt het ook steeds dichterbij. Ik ga in februari een half jaar naar Grahamstown, studeren :) Ik moet de officiële toelating van de universiteit nog krijgen, maar volgens mijn school is dit gewoon geregeld dus daar ga ik maar vanuit. Zijn er hier mensen die langer zijn gebleven die wat inzicht kunnen geven in dingen als inentingen? Ik laat me liever voor te veel dingen enten dan dat ik te weinig pak, maar ik weet dat bijvoorbeeld hepatitis B drie inentingen zijn die verspreid over een langere tijd moeten.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:05

Emmaa_ schreef:
Voor mij komt het ook steeds dichterbij. Ik ga in februari een half jaar naar Grahamstown, studeren :) Ik moet de officiële toelating van de universiteit nog krijgen, maar volgens mijn school is dit gewoon geregeld dus daar ga ik maar vanuit. Zijn er hier mensen die langer zijn gebleven die wat inzicht kunnen geven in dingen als inentingen? Ik laat me liever voor te veel dingen enten dan dat ik te weinig pak, maar ik weet dat bijvoorbeeld hepatitis B drie inentingen zijn die verspreid over een langere tijd moeten.

Voor inentingen kan ik je adviseren om naar een vaccinatie centrum te gaan of naar de GGD. Die weten precies wat nodig is en wat voor extra's je nog bij zou kunnen nemen. Zelf had ik alles al door vorige reizen.
Verder, begin op tijd met het regelen van je visum. Dit kan best lang duren en als er maar iets niet klopt, dan word je weer terug gestuurd om het te verbeteren. In dit topic staat ook wel wat info daarover.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:17

Visum ben ik inderdaad al voor gewaarschuwd door de coördinator, ook dat je twee verschillende visa moet aanvragen (eentje om te mogen studeren en eentje om er langere tijd te mogen wonen volgens mij) en dat het inderdaad een lang proces is. Maar daarvoor moet ik echt eerst nog even wachten op de officiële goedkeuring en inschrijving vanuit de universiteit daar.. Die krijg ik als het goed is eind september en dan moet ik dus gelijk beginnen met regelen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:22

Volgens mij moet een studie visum dan genoeg zijn. Ik ben 5 maanden gebleven en had genoeg aan m'n research visum.
Misschien iets om alvast over na te denken; je visum loopt maar tot t eind van de studie periode. Lastig als je daarna nog zou willen reizen, misschien is dat nog iets op te verzinnen of kun je je visum voor iets langer door laten lopen.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:24

Goed dat je het zegt! Zou ik daar ter plekke bv een vakantievisum aan kunnen vragen die ingaat op het moment dat m'n andere visum verloopt?

Zira1994

Berichten: 1274
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 16:29

Voor ons schiet het na lang wachten ook flink op. Nog even en dan mogen we ook richting ZA voor 4 weken !

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:39

Wij moeten nog anderhalf jaar wachten, ugh. Gelukkig komt ZA (vriend zijn familie haha) wel naar ons over wat minder dan een jaar!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:42

Dat is ook altijd leuk Jorinda. Ook wat van mijn familie uit Afrika komt eens een keer deze kant op. En nu eindelijk volgende week zelf die kant op om enorm veel familie te ontmoeten. En voor het eerst mijn echte oma van mijn moeders kant ontmoeten en dat geld het zelfde voor mijn moeder. Die heeft nog nooit haar echte moeder ontmoet

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:53

Emmaa_ schreef:
Goed dat je het zegt! Zou ik daar ter plekke bv een vakantievisum aan kunnen vragen die ingaat op het moment dat m'n andere visum verloopt?

Nee, dat mag niet. Wilde ik ook, maar ze zijn gigantisch streng. Even over een grens heen hoppen en dan terug mag ook niet, je moet eerst terug je eigen land in.
Wat je wel kunt doen is je datums op de brieven van de universiteit laten aanpassen, in overleg uiteraard.

Aan 1 visum heb je overigens genoeg. En dat is al moeilijk genoeg :') Ze sturen je inderdaad al snel terug. Mocht je een studentenverzekering moeten aanvragen, kan dat heel simpel bij Momentum Health, dan krijg je direct je bevestiging via mail. Verder alles, werkelijk alles, ondertekenen met zwarte pen, absoluut geen blauw, dan moet je terug. Ook terug naar je HA, dus. Als je dat doet, ben je al een aardig eind overigens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:00

Sokje_6 schreef:
Emmaa_ schreef:
Goed dat je het zegt! Zou ik daar ter plekke bv een vakantievisum aan kunnen vragen die ingaat op het moment dat m'n andere visum verloopt?

Nee, dat mag niet. Wilde ik ook, maar ze zijn gigantisch streng. Even over een grens heen hoppen en dan terug mag ook niet, je moet eerst terug je eigen land in.
Wat je wel kunt doen is je datums op de brieven van de universiteit laten aanpassen, in overleg uiteraard.

Aan 1 visum heb je overigens genoeg. En dat is al moeilijk genoeg :') Ze sturen je inderdaad al snel terug. Mocht je een studentenverzekering moeten aanvragen, kan dat heel simpel bij Momentum Health, dan krijg je direct je bevestiging via mail. Verder alles, werkelijk alles, ondertekenen met zwarte pen, absoluut geen blauw, dan moet je terug. Ook terug naar je HA, dus. Als je dat doet, ben je al een aardig eind overigens :j

Pfoe, wat een gedoe :') Jammer dat het aanpassen niet kan, het plan was inderdaad om wat langer te blijven en rond te reizen maar misschien dat ik dat wel skip en in plaats daarvan naar de Seychellen vliegen, dat was ik sowieso al van plan.

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:26

Nou, je kunt dus wel langer blijven, als je vliegtickets matchen met de datums die de uni aangeeft. Mag maximaal 1 of 2 dagen verschil tussen zitten.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:10

En anders iemand zoeken die goed is met Photoshop... :=

Ik heb trouwens geen probleem gehad met zwart/blauwe pen, gelukkig

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:35

Naaoommii schreef:
Ik volg het topic nog stilletjes mee. Over 12 dagen begint mijn avontuur :):)
Maar ik was benieuwd of jullie ook een plek weten waar je paard kunt rijden in de buurt van Kaapstad. Max uur tot 1,5 uur rijden van de omgeving Mitchells Plain. Daar verblijven wij bijna 4 week.


Noordhoek in CPT is ook een hele mooie plek, over t strand! Prachtige omgeving ook.
Ik ben ondertussen naar een vlucht in december aan t kijken als ik 6 mnd terug wil. Net ook letter of acceptance gekregen om m'n vrijwilligersvisum aan te kunnen vragen :D lekker aan t regelen dus
Laatst bijgewerkt door laughterline op 31-07-17 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:36

Gracezellaa schreef:
En anders iemand zoeken die goed is met Photoshop... :=

Ik heb trouwens geen probleem gehad met zwart/blauwe pen, gelukkig

Hmm dat vind ik toch een beetje te spannend :+

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:46

Ik zit precies op de helft nu, wat een geweldig land... al zoveel verschillende dingen gezien en na elke berg komt weer nieuw landschap. Echt gek! Leuke mensen ontmoet tijdens uitgaan, ze zijn hier erg vriendelijk. Dat het zo gevaarlijk zou zijn hebben wij nog niks van gemerkt en we zijn soms vrij onvoorzichtig :)

Edit: ik zit trouwens in Mosselbaai atm!

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 15:13

Heerlijk Sureido. Geniet er van!!
De mensen zijn super lief en vriendelijk!!!

Helaas dat het gevaarlijk kan zijn ook meegemaakt, maar dat is als toerist ook meer pech.
Mijn buren zijn Zuid Afrikaans en die verhalen zijn wel anders wat veiligheid betreft. Maar daar moet je niet te veel bij stil staan.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:34

Ookal merk ik er niks van, toch zie je het wel bij de huizen aan de hekken en beveiliging. Toch vind ik jet in de kleinere steden/dorpen wel fijn aanvoelen!

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 15:52

Klopt.... ik vond het al een verademing toen we weggingen uit Kaapstad. Toen was dat echt heel veel minder en voelde het zelfs als gewone dorpen/plaatsen zoals je hier ook hebt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:00

Wij zitten vanaf maandag in Kaapstad tot en met zaterdag. Heb toch wel zin in Kaapstad! Maar wij kwamen uit Johannesburg en zijn toen binnen 2/3 dagen naar Durban gegaan en het verschil was echt groot. Waar we in durban wel over straat durfde in het donker was dat in Joburg echt niet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:36

20e etage van het Radisson Blu in Kaapstad :D lekker Uitzichtje zo vanuit de kamer!

Afbeelding

Willen jullie nog wat fotos die ik gemaakt heb door de reis heen?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:56

We komen trouwens net van 6 dagen slapen in een backpackers hostel dus we voelen ons even in het paradijs :')

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:05

Wat gaaf zeg die foto! Ik zie graag meer :D

As vrijdag begint mijn avontuur en kom zaterdag half 12 in de ochtend aan in Kaapstad

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:51

Wij gaan dan net weer door.. het is echt geweldig hier! Sorry heb het erg druk.

Afbeelding
Potholes @ panorama route


Afbeelding
Gods Window @ panorama route

Afbeelding
Uitzichtje vanaf het rijden

Afbeelding
Durban

Afbeelding
Addo elephant park

Afbeelding
Panoramaatje

Afbeelding
Cape point

Afbeelding

Afbeelding
Boulders beach

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:24

grappig hoe iedereen daar bij cape point dezelfde foto staat te maken ;) zoals je ziet in de schaduwen van de mensen