Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:35

Wat gaaf zeg! :D

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:42

Veel gezien al zo te zien, nice!

Ik zit momenteel te wachten op t vliegveld om terug naar NL te gaan, net afscheid genomen van m'n vriend..oef. :( nou 4,5mnd zonder elkaar en dan eind dec weer terug.

Laatste drie dagen doorgebracht in een huisje in de bergen van mcGregor, 2,5u van CPT af. Wauw. En zo goedkoop, 150R pppn. Wat een aanrader. Wat een uitzicht!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:12

Gracezellaa schreef:
grappig hoe iedereen daar bij cape point dezelfde foto staat te maken ;) zoals je ziet in de schaduwen van de mensen

Er stond een grote rij om een foto erbij te maken, dat ging ik niet doen. Ik heb gewoon een foto van het bord om het te hebben maar verder maakt het me niet uit haha.

Ah jammer dat jullie weer zolang zonder elkaar moeten. Woont hij hier? December is zo hier!! Ja dit hotel is ook wel heel goedkoop geweest, 150€ voor 4 nachten. Afrika vind ik sowieso heel goedkoop! Randen lijken veel maar als je Heel goed uiteten gaat ben je alsnog nog maar 15€ kwijt. Inclusief wijn!
Laatst bijgewerkt door sureido op 09-08-17 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:21

Dat bordt was eerst half engels en half zuid afrikaans vind het jammer dat dit nu veranderd is

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:39

Leuke foto`s allemaal.. Ik krijg steeds meer zin in onze reis.

Gisteren avond de gehele route uitgeschreven en een lijst gemaakt met Things to Do. Vind ik altijd erg leuk om te doen en heb er al veel voorpret van.

Als jullie nog meer mooie foto`s hebben graag, vind het heerlijk om te zien :-)

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 10:09

Leuk is dat Odenxia!!

Ik had destijds al een grote wegenkaart gekocht en mijn buren zijn Zuid afrikaans, dus hebben toen een middag afgesproken (wat uiteindelijk tot diep na middernacht) werd om met zn 4en aan tafel met de kaart van alles te bedenken. Prachtige verhalen.

Hebben daardoor echt fantastische routes over/door geweldige passen gereden.

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:12

Zo leuk die berichten!!
Ik mis johannesburg echt heel erg. De jongen waarmee ik daar woonde is inmiddels mijn ex... We hebben nog wel goed contact en hij gaat als t goed is eind van het jaar weer terugverhuizen voor werk. Goede reden om snel weer langs te gaan :D

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:13

Ik en mijn moeder zijn ingecheckt ! Straks mn koffer in pakken :') vanavond nog even paardrijden en morgen gaan we naar schiphol :D Onwijs veel zin in.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:37

Je kan zeker heel chique eten voor ±15,- :) Maar je gaat wel wennen aan de rand-prijzen hoor :+ Je vind het snel genoeg allemaal duur haha. Ja hij woont daar, is zuid afrikaans. Woont vlakbij Hermanus :) Hopelijk gaan de 4,5 maand snel.. Ben nu weer thuis, toch wel gek..... :( Maar gelukkig ligt er nu tenminste geen sneeuw, de vorige keer was het echt een enorme verandering haha. Van 28graden naar een land vol sneeuw.
Heel veel plezier naomi!

Jorinda

Berichten: 13462
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:40

Veel plezier alvast Naomi!

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:14

Veeeeel plezier Naomi!!!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:15

Have fun :D

Ik wil zo een topic openen met fotos van mijn reis maar kan niet echt kiezen uit de fotos haha

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:13

Voor wie het leuk vindt om m'n korte aftermovie te zien van de laatste paar maanden :) :



Heb m vannacht in t vliegtuig af zitten maken haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:22

laughterline schreef:
Voor wie het leuk vindt om m'n korte aftermovie te zien van de laatste paar maanden :) :

[ Video ]

Heb m vannacht in t vliegtuig af zitten maken haha :P

Wauw wat gaaf! Heel leuk gedaan :D

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:45

Dank jullie allemaal :D Heb er onwijs veel zin in *\o/* *\o/*

En @laughterline wat een onwijs gaaf filmpje zeg! :D En wat een prachtig land is het ook <3

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:53

Thanks! Word er helemaal blij van als ik het kijk dus dat is wel fijn haha :P
Vind het zo gek..zijn 2,5mnd zowat elke dag en nacht bij elkaar geweest en nu zit ik ineens zo ongeveer aan de andere kant vd wereld -O- thuis, wat niet helemaal meer 100% voelt als thuis.. het voelt zo gek!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:36

Ja geloof ik graag, komt jou vriend oorspronkelijk ook uit Nederland?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:58

Nee hij is Zuid Afrikaans :) Heb hem daar leren kennen toen ik er vrijwilligerswerk deed afgelopen november.

Met welke maatschappij vliegen jullie? :)

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:00

Gave aftermovie
Maar wou sat ik hem.niet had gezien haha nu heimwee

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:44

laughterline schreef:
Nee hij is Zuid Afrikaans :) Heb hem daar leren kennen toen ik er vrijwilligerswerk deed afgelopen november.

Met welke maatschappij vliegen jullie? :)



Wat gaaf zeg <3

Wij vliegen met KLM en South african airways. Omdat we helaas niet zo'n groot budget hadden moeten we 2 keer overstappen. Eerst met KLM naar munchen vanaf Schiphol. Dan verder met south african airways naar johannesburg en vanuit daar naar Kaapstad, beide wel maar een uur over overstap tijd.. Dus we hopen op geen vertragingen

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:12

odenxia schreef:
Leuke foto`s allemaal.. Ik krijg steeds meer zin in onze reis.

Gisteren avond de gehele route uitgeschreven en een lijst gemaakt met Things to Do. Vind ik altijd erg leuk om te doen en heb er al veel voorpret van.

Als jullie nog meer mooie foto`s hebben graag, vind het heerlijk om te zien :-)

Wij hebben/hadden een hele things to do in Kaapstad maar het enige wat we tot nu toe gedaan hebben is boulders beach en kaap de goede hoop. Erg slecht weer dus geen pond naar robben eiland, geen paardrijden en geen Tafelberg. :(

Ik vlieg met Turkish Airlines en het bevalt me zeker goed! Via Johannesburg.

Kan je vriend ook surfen? wij hebben gesurft en we vonden het echt tof, we hadden ook een knappe instructeur, waar we het over hadden, tot ie begon te vertellen dat ie ons verstond in het Afrikaans :')

Wil je openduur er gaan wonen?!

En ja, rand prijzen zijn erg :') als je 300 rand uitgeeft voelt het net of je een fortuin weggeeft.

Naomi, succes met een uurtje maar... dat word hollen!! En hele fijne vakantie!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:57

Hopelijk halen jullie het maar dat komt vast goed :) positief blijven! Geniet :D

Wat jammer sureido! Gaan er helemaal geen buitenritten met regen dan? Jaaa hij is zeker een surfboy, en jup daar moet je mee opletten haha :P

Ja ik ga eind vh jaar 6 maanden terug, nu het visum daarvoor aan het regelen met intergate. Daarna is het plan on daarheen te verhuizen. Het voelt echt als mijn thuis daar. Ik voel me ook totaal niet thuis in Nederland en zie mezelf hier niet voor altijd wonen. Daar wel :) ik rij daar bijv rond en kan huilen van geluk omdat de natuur zo mooi is. Dat gevoel van geluk heb ik niet in NL. Het enigste wat me hier houd is familie vrienden en dieren maar thats it. Dus next step is een working visa maar dat wordt nog een hele uitdaging natuurlijk..

Denk dat ik binnenkort ook maar weer een topic aanmaak met wat foto's :j

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:25

Voor als je "goedkoop" wil vliegen...... vlieg vanaf Brussel met Kenya Airways/KLM naar J'burg.
Je vliegt dan met overstap op Schiphol en Nairobi, maar tickets zijn bijna altijd rond de 450 euro. Is me echt heel goed bevallen, ook qua vliegtijden.

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:27

Hahahahahaha hilarisch Sureido..... Afrikaans en Nederlands kan je v.v. best goed verstaan inderdaad :D

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:02

Dankjullie dames! Wij vertrekken over een uurtje van huis. Dan is de drukte op de weg niet zo erg

Wij hebben een totale reistijd van 16 uur en 40 minuten.