Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:12

Heb je het gehaald Naomi? Ik hoop dat de gates naast elkaar bijna lagen, vaak beginnen ze al een uur vtv met boarden! Met de grote vluchten.

Ja manzano, dat is zo wennen, nog steeds, roddelen kan niet echt :') we waren ook op t moment vergeten.

Laughter, ik heb ook dat ik me aan alles in Nl irriteer, alles perfect geregeld (willen ze dan laten blijken) overal regels voor, natuur kan mooi zijn maar zoals hier uren door natuur rijden kan niet.. maar ik weet niet helemaal of ik me hier voor altijd zou kunnen settelen. Ik ben het hier zo gaan waarderen, maar om er echt voor altijd te wonen..

Helaas ook wind, we hebben twee keer een bericht gehad dat het niet doorging en nu hebben we het maar opgegeven. We hebben wel een township tour gedaan, waterfront bezocht en marktjes afgestruind. Morgen weer richting Johannesburg en bij pilanesberg is echt ons laatste deel van de reis al :(

Wil niet naar huis, zelfs niet na 3.5 week! Het vliegt voorbij letterlijk. Back to normal life. Maar eerst nog even genieten! Vanavond gaan we voor de derde keer in Kaapstad stappen, hebben wat mensen ontmoet waar we mee gaan dus heel gezellig!

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 20:33

Wij hadden 30min om van de de ene uiterste pier van schiphol naar de andere te komen incl paspoort en bagagecheck...... dat was stress hahaha. De bagage heeft dat niet gehaald :))

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:59

We hebben het gehaald, maar potverdorie wat hebben wij gerend in München. We moesten van Terminal 1 naar terminal 2 en dat was me een eind lopen + paspoort controle en handbage check. We hebben die vlucht naar Johannesburg echt op het nippertje gehaald.

In johannesburg zelf was het ook wel wat haast maar het vliegtuig ruim optijd gehaald omdat hij een half uur vertraging had. Dat is ook onze redding geweest, dus een vlucht boeken met een uur overstappen doe ik niet meer haha.

In Kaapstad werden we door ruim 15 familie leden opgewacht, wat een happening was dat! En mijn moeder die voor haar eerst haar biologische moeder zag. Het leek wel een aflevering van spoorloos, zo mooi was dat :D

Nu ben ik met mijn nicht en haar vriend opzeg naar een groot wildpark om de big five te spotten! Kijk er enorm naar uit :D

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:37

Ai ja die overstappen zijn zo klote. Wij moesten in Canada van terminal 1 naar terminal 3, en dat moet dus met een treintje. Helemaal in paniek want we moesten onze koffers ook al opnieuw inchecken en toen we eenmaal in terminal 3 aankwamen hebben we nog een half uur staan schuifelen voor de customs van Amerika. Uiteindelijk wel gehaald maar niet met heel veel tijd toe :+ Weet in ieder geval voor de toekomst dat ik liever een overstap van 4 uur plan dan een te korte :))

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:29

Oh wat een geluk haha! En wat moet dat geweldig mooi en emotioneel zijn geweest zeg <3 welk park zijn jullie naar toe? Aquila toevallig?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:21

Wat mooi zeg! Kaapstad is zo leuk :D knap dat je het gehaald hebt, wat een stress zeg!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:13


Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:15

Poeh zeg dat wel met die stres. Terug weg hebben we veel meer overstap tijd gelukkig.

Wij zijn inderdaad naar Aquila park geweest. Alleen we vonden dat ze de safari iets te overdreven presenteren, maar ik vond het geweldig. We hadden ook nog een rondleiding door hun hotels en kamers die ze hebben. Mijn nicht geeft tour adviezen dus vandaar dat wij daar rond mochten kijken.

Vandaag rond gereden met mijn Neef, heb veel gezien en geleerd over de omgeving. Ik geniet hier echt elke dag! Vooral van het uitzicht en de mensen hier.

Alleen kan wel merken dat ik veel word aangekeken :') ik ben namelijk erg lang vergeleken met de mensen hier (1,86) en ik ben licht getint dus niet de huidskleur wat mijn moeder en de rest van de familie heeft.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:29

Snap wel wat je bedoelt inderdaad. Ik vond het ook heel gaaf voor m'n eerste safari, maar nu ik Kruger heb gezien.. begrijp goed wat je bedoelt :j Haha en gewoon lekker terug kijken :P De mensen daar zijn inderdaad niet zo lang, m'n vriend is maar een paar cm groter dan ik en ik ben maar 1.67 haha

Heeel veel plezier verder <3

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:58

Kruger park staat nu op mn bucket list! Heb filmpjes gezien van mijn nicht, zoo mooi :D

Ik ga zeker nog meer genieten hier.
Mijn moeder geniet ook continu, ze is enorm veel bij haar moeder en ze kunnen elkaar bijna niet meer los laten haha.

Vanavond ga ik lekker jou topic doorlezen :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:34

Mijn WiFi is te slecht om een topic te laden dus ik lees hem donderdag even. Helaas zit mijn reis er morgenavond om 18.30u weer op, dan vertrekt ons vliegtuig. Ik vond het onvergetelijk en wil in ieder geval écht niet meer naar huis..

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:49

Dag dames, even een vraag :)
Weten jullie hoe het zit met visum aanvragen voor als je stage/vrijwiligerswerk wil doen in ZA?
Ik wil namelijk wat psychiatrische klinieken in ZA gaan benaderen om na mijn afstuderen (als psychiatrisch verpleegkundige) een maand of 2 stage te gaan lopen. Maar ik heb geeeeeen idee hoe ik dat aan moet pakken! Iemand die mij kan helpen?

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:06

Ja, weet ik, heb ik al eerder iets over gepost geloof ik. Als je het niet kunt vinden, dan pb maar.

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 22:06

Volgens mij kan dat op een toeristenvisum. Die is 90 dagen geldig.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:51

xLoki schreef:
Dag dames, even een vraag :)
Weten jullie hoe het zit met visum aanvragen voor als je stage/vrijwiligerswerk wil doen in ZA?
Ik wil namelijk wat psychiatrische klinieken in ZA gaan benaderen om na mijn afstuderen (als psychiatrisch verpleegkundige) een maand of 2 stage te gaan lopen. Maar ik heb geeeeeen idee hoe ik dat aan moet pakken! Iemand die mij kan helpen?


in dat traject zit ik nu middenin :+ Weet niet of je m'n nummer nog hebt maar je kunt me altijd vragen stellen, of even een pbtje sturen oid :j

Als je binnen die 90 dagen wil blijven kan je het ook gewoon makkelijk houden en op toeristenvisum verblijven. Mag officieel niet, officieel mag je op geen enkele manier werken als je een toeristenvisum hebt. Maar heb ik vorig jaar ook gedaan.. Dus bij paspoortcontrole als ze vragen wat je komt doen, altijd zeggen dat je vrienden komt bezoeken oid, nooit dat je gaat werken :P Omdat ik nu wel 6 maanden ga moet ik wel vrijwilligersvisum aanvragen maar geloof me, een heel gedoe :') Dus als je het kan.. lekker op die toeristenvisum gaan haha.

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 19:46

Het hangt er vanaf wat je onder vrijwilligerswerk verstaat.... Ben daar nu heel druk mee en het meeste kan onder toeristenvisum

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:58

Ik heb een stage/research visum voor een half jaar aangevraagd destijds. Het eerste wat je moet doen is naar de ambassade in Den Haag voor alle papieren. Daar staat op wat je allemaal moet verzamelen.
En dan rekening houden met een werkelijke hel, want dat visum is echt een drama.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:07

Daarom heb ik ook intergate :') Wat een drama haha. Dat wordt nog wat als ik volgend jaar echt wil verhuizen :+

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:31

Ojee, klinkt alsof ik het maar gewoon onder mijn toeristenvisum (evt verlengd) ga laten vallen... :')
Bedankt voor de tips!!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:44

xLoki schreef:
Ojee, klinkt alsof ik het maar gewoon onder mijn toeristenvisum (evt verlengd) ga laten vallen... :')
Bedankt voor de tips!!


Let wel op dat het verlengen niet altijd lukt.. zeker sinds het strenger is geworden. Intergate vertelde me dat ze lang niet alles toezeggen voor de aanvraag om toeristenvisum te verlengen... Dus mocht je het kunnen, hou het in die 90 dagen haha :P Succes! en veel plezier!! :D Wanneer wil je weg? Misschien kunnen we daar wel meeten :P

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 23:20

Wat ga je doen Loki?

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:23

Ik wil voornamelijk gaan reizen, maar als het even kan ook een kleine stage of vrijwilligerswerk doen in een psychiatrisch ziekenhuis. Ben dan net afgestudeerd psychiatrisch verpleegkundige en zou graag wat buitenland-ervaring opdoen. :)

Wilke, gaat pas over september/oktober volgend jaar dus heb nog lang genoeg om alles uit te zoeken. Denk dat ik het wel binnen de 90 dagen kan houden :D meeten lijkt me zeker leuk daar!!!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:25

Dan zou ik het inderdaad niet moeilijker maken voor jezelf haha :P

En dan ben ik weer rond die tijd in Nederland denk ik, of ja, ligt er aan hoe lang dat allemaal duurt voor het volgende visum.. maar ben er bang voor dat dat een lange tijd gaat duren :n

manzano

Berichten: 23961
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 15:31

Jaaaaa..... Het is gelukt. Ga over 5 weken toch naar de bush <3

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:11

Jeeej leuk!!