USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:52

Leo schreef:
Cryssie schreef:
Volgende weeken donderdag vlieg ik naar San Francisco. Ik blijf daar twee weken. Ik heb al wat leuke dingen gezien dat ik wil doen, maar heeft iemand nog leuke tips? Niet de standaard excursies die er al zijn


Fiets huren en de Golden Gate Bridge fietsen. Lees je even in welke tijden je wel en niet met de fiets de brug op mag vooraf. :)

Sowieso leuk om daar te fietsen. Wel veel hellingen uiteraard. :')


Goeie tip, dank je!!!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:14

Delta service is verder prima, vlieg graag met KLM/Delta naar de VS (en in juni ook directe vlucht naar China met de dreamliner). Voldoende te eten/drinken en prima entertainment mogelijkheden.

Met San Francisco tips kan ik helaas niet helpen..

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:22

Ik heb van de zomer met Jet Airways gevlogen en dat vond ik op zich ook wel fijn. Amsterdam is hun nieuwe gateway dus je kan van Ams naar Toronto vliegen voor een schappelijk prijsje. Eten was suuuuper lekker, genoeg en goed, entertainment was ook echt top. Wij hebben stoelen bij de nooduitgangen geboekt omdat we allebei rond de 1.90 zijn en ik het niet trek om 8 uur in een vliegtuig te zitten met zo weinig ruimte :o Enige nadeel is wel dat hun klantenservice enorm slecht te bereiken is. Wij moesten vanuit de VS naar hun klantenservice in India bellen omdat er iets fout ging met cc bij het boeken van de stoelen, en dat heeft ons uiteindelijk echt drie kwartier (en heel wat euro's) gekost omdat de communicatie niet soepel liep en we elke keer heel lang moesten wachten. Mailen en via Twitter contact leggen was ook echt waardeloos.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 00:38

MacavityL schreef:
Delta service is verder prima, vlieg graag met KLM/Delta naar de VS (en in juni ook directe vlucht naar China met de dreamliner). Voldoende te eten/drinken en prima entertainment mogelijkheden.

Met San Francisco tips kan ik helaas niet helpen..

Dreamliner is zo fantastisch! Ik ben met Qatar Airways over Qatar naar Shanghai gevlogen vorig jaar, ook met een dreamliner. Wat een verschil. Veel meer ruimte, hogere plafonds, en de luchtkwaliteit is merkbaar beter waardoor je tijdens de vlucht minder vermoeid wordt en frisser blijft. En de ramen hebben geen luikje maar worden elektronisch 'gesloten'/gedimd. Heel vet :D

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:06

Cryssie schreef:
Volgende weeken donderdag vlieg ik naar San Francisco. Ik blijf daar twee weken. Ik heb al wat leuke dingen gezien dat ik wil doen, maar heeft iemand nog leuke tips? Niet de standaard excursies die er al zijn


Inderdaad fiets huren en dan gewoon heel de stad verkennen op de fiets. Heb ik ook gedaan 2 jaar geleden en was fantastisch. Kwamen we nog een Nederlandse jongen op een oma fiets tegen. Golden Gate park, Lands End meepakken. Genoeg te zien op de fiets!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:34

Twee volle weken san fransisco vind ik persoonlijk erg lang. Zou zeker een dagje naar Carmel en Santa Cruz gaan. Paar natuurparken bezoeken etc.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:02

Cryssie schreef:
Volgende weeken donderdag vlieg ik naar San Francisco. Ik blijf daar twee weken. Ik heb al wat leuke dingen gezien dat ik wil doen, maar heeft iemand nog leuke tips? Niet de standaard excursies die er al zijn


Sausalito is super leuk! The Castro is een leuke buurt. Mission District vind ik ook erg leuk en daar heb je een steegje met graffiti, volgens mij heet dat Clarion Alley. Haight-Ashbury vond ik ook tof, staat het appartement van Jimi Hendrix. Echt een hippie buurtje :) Union Square is leuk om eens te kijken, maar vond ik zelf niet zo super. Fisherman's Wharf is tof, maar Pier 39 vond ik wel erg toeristisch. Golden Gate Park vond ik ook mooi! Chinatown is ook wel eens leuk om een kijkje te nemen. Tenderloin is een plek om weg te blijven, zoveel zwervers! Voelt niet echt veilig.. Geen fijne buurt!

Fietsen over de Golden Gate vond ik zelf niet zo leuk, veel te koud! :P

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:11

StonedRomy schreef:
Twee volle weken san fransisco vind ik persoonlijk erg lang. Zou zeker een dagje naar Carmel en Santa Cruz gaan. Paar natuurparken bezoeken etc.


Ik verblijf bij familie die ik al heel lang niet gezien heb. Dus het wordt eerst familiebezoeken voordat ik wat van San Francisco zie :D

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:12

xMercury schreef:
Cryssie schreef:
Volgende weeken donderdag vlieg ik naar San Francisco. Ik blijf daar twee weken. Ik heb al wat leuke dingen gezien dat ik wil doen, maar heeft iemand nog leuke tips? Niet de standaard excursies die er al zijn


Sausalito is super leuk! The Castro is een leuke buurt. Mission District vind ik ook erg leuk en daar heb je een steegje met graffiti, volgens mij heet dat Clarion Alley. Haight-Ashbury vond ik ook tof, staat het appartement van Jimi Hendrix. Echt een hippie buurtje :) Union Square is leuk om eens te kijken, maar vond ik zelf niet zo super. Fisherman's Wharf is tof, maar Pier 39 vond ik wel erg toeristisch. Golden Gate Park vond ik ook mooi! Chinatown is ook wel eens leuk om een kijkje te nemen. Tenderloin is een plek om weg te blijven, zoveel zwervers! Voelt niet echt veilig.. Geen fijne buurt!

Fietsen over de Golden Gate vond ik zelf niet zo leuk, veel te koud! :P


Dank je wel voor de tips!!!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:14

Cryssie schreef:
StonedRomy schreef:
Twee volle weken san fransisco vind ik persoonlijk erg lang. Zou zeker een dagje naar Carmel en Santa Cruz gaan. Paar natuurparken bezoeken etc.


Ik verblijf bij familie die ik al heel lang niet gezien heb. Dus het wordt eerst familiebezoeken voordat ik wat van San Francisco zie :D


Ah dan begrijp ik je helemaal en heb ik niets gezegd. Voor leuk eten kan je altijd kijken waar de foodtrucks die dag staan. Betaalbaar en veel keus, leuk als je mensen wilt trakteren op een etentje en een budget hebt.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:35

StonedRomy schreef:
Ah dan begrijp ik je helemaal en heb ik niets gezegd. Voor leuk eten kan je altijd kijken waar de foodtrucks die dag staan. Betaalbaar en veel keus, leuk als je mensen wilt trakteren op een etentje en een budget hebt.


Ja dat is ook erg handig!!! Dank je.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:54

Men neme mee naar familiebezoek in Amerika: Stroopwafels, kruidnootjes en hagelslag :D

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:35

purny schreef:
Men neme mee naar familiebezoek in Amerika: Stroopwafels, kruidnootjes en hagelslag :D


hahaha ja en kaas, pindakaas en oliebollenmix :D. Dat was het lijstje wat ik meekreeg

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:02

Hema heeft overigens ook hele leuke dingen staan. Mix voor koekjes met stroopwafel stukjes etc.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:13

StonedRomy schreef:
Hema heeft overigens ook hele leuke dingen staan. Mix voor koekjes met stroopwafel stukjes etc.

Oh die ga ik ook even scoren. Thanx

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 04:15

Pindakaas? Maar dat kan je hier ook gewoon krijgen? Is Nederlandse pindakaas anders/beter?

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:38

Staat hier genoeg pindakaas jn de supermarkt, vanmiddag nog gezien!

Wij slapen een nachtje in de bryce canyon, morgen door naar Grand canyon DAfbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:58

Mooi!

Ik lust geen pindakaas dus ik weet niet of er verschil zit in de NLse en de Amerikaanse. Maar aangezien ze daar vaak vragen naar Calvé pindakaas zal het haast wel.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:00

Ik vind Europese en Amerikaanse pindakaas wel verschillend smaken. Maar ik zou als cadeautje iets meenemen dat je daar niet in de supermarkt kan krijgen.

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:41

Pindakaas daar en hier is niet te vergelijken vind ik zelf :D ik ben gek op pindakaas (Calve met stukjes noot <3 ) maar daar begin ik er niet aan. :o

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:59

Guinevere schreef:
Pindakaas? Maar dat kan je hier ook gewoon krijgen? Is Nederlandse pindakaas anders/beter?


Zij vinden van wel haha. Ze willen alleen de Calvé met nootjes :D

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:10

Ik mis mijn Reese's cups ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:39

SteffiiY schreef:
Staat hier genoeg pindakaas jn de supermarkt, vanmiddag nog gezien!

Wij slapen een nachtje in de bryce canyon, morgen door naar Grand canyon D[ [url=m/hPzw18.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H2czya.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u701ey.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat prachtig zeg! :oo

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 00:04

Vraagje,

Bij binnenkomst in Amerika, hoelang hebben jullie in de rij gestaan bij de Immigrations?
En hoe is dat? Wat kan je verwachten?

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 00:18

Hoe lang je in de rij staat is echt mega mega afhankelijk van het vliegveld waar je door immigratie gaat en in welke periode je reist. Ik heb dit jaar in de rij gestaan in Toronto (Canada dus) en dat duurde een half uurtje denk ik, viel reuze mee. De vragen die je krijgt gaan meestal gewoon over de aard van je bezoek. Ik was met m'n pa en toen ik vertelde dat we gewoon gingen roadtrippen vonden ze het ook wel gescheten.