USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:02

Fitzroy schreef:
Wat een waanzinnige verrassing, echt super leuk voor iedereen.

Ik vraag me wel af waarom je er niet een vakantie aan vastgeknoopt hebt, als je toch al in LA bent?


Ik heb al een week New York gehad in mei en had niet zoveel vakantiedagen en geld over om er een uitgebreide vakantie van te maken. Komt hopelijk volgend jaar wel :)

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:03

Yasmine schreef:
Wat een heerlijk verhaal, Gulpje! Heel erg bijzonder dat jullie dit allemaal voor haar gedaan hebben <3

Al lijkt het me voor je zus wel razend overweldigend, de ene dag verloofd en de volgende dag al trouwen :oo Ik ben ook verloofd en vind het net heerlijk om alles rustig te doen en uit te zoeken en organiseren, moet er niet aan denken dat het allemaal de volgende dag al over was :D Of doen ze nog een trouwfeest in NL ook?


Ja, zijn ze wel van plan maar eerst even sparen ;)

Ik snap wat je bedoelt hoor, ze viel van de ene verbazing in de andere, en helemaal omdat haar man had aangegeven dat hij nooit wilde trouwen {:} {:} {:} {:}

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 07:28

Wauw, wat gaaf dat jullie daar bij konden zijn! Mooie locatie voor een bruiloft, dat heeft hij goed geregeld! Blijven ze nu nog lang reizen daar?

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:52

Tof Gulpje!
Jammer dat jullie niet langer konden blijven.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:48

Weet iemand hier toevallig wat voor visum je nodig hebt om te werken als groom in de VS?
Ik heb een leuke leerbaan aangeboden gekregen in Florida en ze hebben mij uitgenodigd om daar te komen.
Moet ik beslist het visum vanuit NL aanvragen of kan ik dat ook vanuit Amerika zelf doen of eventueel even naar een buurland gaan ipv weer helemaal terug naar NL, mocht ik daar willen werken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:51

Je mag niet werken in de USA zonder Visum.
Zou even contact opnemen met het consulaat :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:54

Werkvisum mag je niet vanuit Amerika zelf aanvragen. Het is een lange procedure die al snel 1 jaar (of meer) kan duren. Normaal gezien moet je werkgever voor jou het proces als sponsor opstarten. Is die stal bereid om deze tijd en dit geld (want het is een dure procedure) in jou te investeren? Ook als dit betekent dat je waarschijnlijk pas volgend jaar kan beginnen?

Een werkvisum is niet iets als een ESTA dat je even snel online aanvraagt. Het is een lange aanvraagprocedure met veel formulieren, interviews en vooral hoge rekeningen. Ik vermoed dat je dit allemaal nogal onderschat. Je werkgever moet in dit proces een heel grote rol spelen en garant staan voor het feit dat zij jou een baan bieden. Veel werkgevers willen deze moeite niet doen.

Meer info kan je op de website van de US ambassade in NL terugvinden: https://nl.usembassy.gov/visas/immigrant-visas/

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:15

Gaat het om een HB1 visum?

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:13

Onze tickets zijn ondertussen ook geboekt, 26 augustus vertrekken we naar san Francisco en op 11 september komen we terug van onze west coast trip. Ik heb er zoveel zin in!! :D *\o/*

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:54

Vraag ivm de ESTA: ik heb deze vorig jaar reeds aangevraagd ivm business trip. Kan ik dezelfde terug gebruiken mits het aanpassen van hotelnaam?

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:06

Ja hoor.
Ik heb overigens nog nooit iets aangepast bij andere reizen naar de USA.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:13

Ja dat kan prima :)
Wij hebben wel het adres aangepast inderdaad. just to be sure :) kunnen ze daar niet over zeuren als je in Florida aankomt en er staat nog een adres in NY op

Leo

Berichten: 50172
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:14

Wij hebben ook de ESTA van vorig jaar gebruikt :j we waren de eerste nacht wel in dezelfde stad maar je kunt het voor de zekerheid aanpassen.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:00

Je moet bij inchecken en in het vliegtuig je verblijf doorgeven. Dat is voldoende.
Bij mij staat er niet eens een adres in mijn ESTA.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:07

Ik wijzig hem ook altijd.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:16

Needje schreef:
Je moet bij inchecken en in het vliegtuig je verblijf doorgeven. Dat is voldoende.
Bij mij staat er niet eens een adres in mijn ESTA.

Fijn om te horen! Bij het aanvragen van mijn ESTA wisten we nog niet waar en wanneer we ergens zouden overnachten. Inmiddels natuurlijk wel dus die gegevens kan ik zo doorgeven.

Nog een weekje en dan gaan we die kant op! Komt echt dichtbij nu *\o/*.

Leo

Berichten: 50172
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:13


Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:11

Wij vertrekken over anderhalve week naar Denver en gaan rondrijden in Utah . Ben heel erg benieuwd. Mijn droom is om paard/muilezel rijden naar de bryce canyon. En deze droom komt in vervulling.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:08

Als paadrijliefhebber vond ik daar nu juist niet veel aan. Wel mooi, maar echt een saaie staprit met mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten.
Nee, dan Monument Valley, dat was pas gaaf! Keihard met een indiaan over de vlaktes door MV galopperen, een waanzinnig gave ervaring _/-\o_

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:11

Ik meld me ook in dit topic!
Mijn man en ik hebben ook het plan om volgend jaar naar Amerika te gaan. Niet het geijkte westkust rondje, maar echt vooral (eigenlijk alleen :+ ) de natuurparken met als hoogtepunt Yellowstone park.

Ik zit nu te kijken naar tickets naar Denver en vanuit daar naar Rocky mountain national park te gaan, vervolgens Yellowstone en verder hebben we het nog niet uitgedacht. Eerst maar eens goedkope tickets zien te vinden, haha.

Is half mei tot begin juni een goede periode voor dit gebied? Met name met het oog op wildlife spotten, dat zou eigenlijk de hele reden van deze vakantie zijn :+

Leo

Berichten: 50172
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:01

Ik kom 'net' (paar weken geleden) terug van een soortgelijk rondje (Denver heen en terug, via Cody naar Yellowstone, via Utah terug naar Denver). Ontzettend gave reis, ik heb ook een paar foto's hier op BEU staan (daar staan ook wat tips in aangaande Yellowstone). Absoluut doen dus ;)

Ik zou wel een paar weken later gaan. Bepaalde wegen in Yellowstone gaan pas eind mei / begin juni open. Hetzelfde geldt voor RM NP. Er ligt dan bij beide parken nog veel sneeuw. Wij zijn eind juni gegaan om die reden. We hadden nu alle wegen begaanbaar en open. En hebben heel veel wildlife gezien. :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:23

In mei kan het daar nog heftig sneeuwen en kom je nergens naar binnen (of buiten). Dus mocht je later kunnen, dan zou ik echt later gaan. Wij hebben het geskipt en zijn in maart/april naar de andere parken geweest. Gelukkig heel goed weer gehad, maar in Bryce liepen we in de korte broek door de sneeuw :D

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:32

Prachtige plaatjes zeg Leo! Super gaaf :)

Veel plezier vast Nicje87!!

Leuk Aranel! Klinkt als een gaaf plan!

Hier zijn de plannen definitief, vlieg eerst naar Phoenix voor 3 dagen, daar heeft mijn vriendin de trouwreceptie voor alle familie in die staat en daar verblijf ik ook, daarna vlieg ik door naar Utah voor 4 dagen, een dag eerder dan hun, en daar hebben ze 2 dagen later de bruiloft. De 2e dag na de bruiloft vlieg ik weer naar huis en kom ik op kerstochtend aan. Binnenlandse vlucht, auto en hotel voor Salt Lake zijn geboekt, de grote tickets kunnen pas eind september. Is nog niet zeker of ik alleen ga of mijn pa mee gaat dat is afhankelijk van hoe het herstel van de operatie gaat. Uiterlijk eind september heb ik daar een goed beeld van en boek ik die ook. Ik heb er zo veel zin in! Dit keer een SUV gehuurd, was maar 33 euro duurder in totaal dan een ander, ja dat is niet moeilijk dan :')

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:55

Oké, goed om te weten :j

Ik dacht wat eerder te gaan om de zinderende hitte en insecten te vermijden, of wordt het daar in de zomermaanden niet bloedheet?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:58

Over het algemeen wel :) maar die hitte vind ik altijd beter te doen dan warmte in nl