USA

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:21

Nou, ik ben weer terug op NL'se bodem. Super erge jetlag nog, maar dat gaat hopelijk snel weer over. Wbt de hitte is het heel afhankelijk van waar je zit en hoe de hitte is. Wij zaten in New Orleans met een gevoelstemperatuur van boven de 50 graden omdat het enorm heet én super vochtig was. Dat is op zich best te doen, maar je moet echt je tempo erop aanpassen. Wij wouden eigenlijk zelf lopen door de stad om de bezienswaardigheden te bekijken, maar hebben uiteindelijk een bustour gedaan omdat het gewoon niet te doen was zonder airco. In Nashville was het ook super heet en vochtig, daar hebben we eigenlijk een halve dag doorgebracht in de Country Music Hall of Fame en daarna zijn we weer de hotelkamer ingedoken tot 's avonds. De Keys waren ook enorm heet, dusdanig heet/sterke zonnekracht dat ik alleen maar onder de parasol gelegen heb want in de zon verbrandde je binnen twee minuten.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:28

Dat kan ik geloven, Emma. Ik vond het afgelopen januari al pokkeheet in de Keys (35 graden), kan me niet inbeelden hoe heet het daar nu moet zijn. := Ik zou persoonlijk nooit naar Florida/Louisiana/Texas gaan in de zomer om die reden.

Leo

Berichten: 50203
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:51

Oef dat kan ik me inderdaad voorstellen :=

Wij hebben de 46 aangetikt in Utah. We zaten toen op onze eerste camping daar voor twee nachten, een camping zonder faciliteiten en gelegen tussen de rode kliffen. Ik begreep ineens waarom we de enige waren daar. := Was echt geen doen. De eerste nacht ging het nog omdat het rond half10 in de avond iets begon af te koelen tot zo tegen de 35 graden. Toen konden we in de open tent redelijk slapen. De tweede dag zijn we vroeg in de ochtend The Narrows in Zion gaan lopen, heerlijk in de schaduw en door de rivier heen. Eenmaal weer uit de Canyon was het airco plekjes zoeken tot in de avond. En toen werd het bewolkt en koelde het niet meer af. := 's nachts was het nog steeds bloedheet en hebben we onder natte handdoeken nog een paar uurtjes kunnen slapen. Dat was het einde van ons kampeeravontuur in Utah, we hebben de plannen om gegooid en hebben 3 nachten hotels geboekt en onze tijd in Utah wat ingekort (eerder naar de Rockies terug gegaan). Want ook in Arches en Canyonlands was het te warm om echt wat te doen. Zelfs om half6 / 6 uur aan je trail beginnen was niet vroeg genoeg (ik ben in ieder geval drie keer half overleden op weg naar Delicate Arch wegens de temperatuur :') )
Máár dat was Utah en dat kun je verwachten begin juli :j Mijn lichaam trok het alleen minder goed dan gehoopt. In bijvoorbeeld Yellowstone was het veel koeler eind juni, wel erg mooi weer (en eind van de middag twee dagen onweersbuien, avond weer mooi). Ook in de Rockies was het zo rond de 20 graden maximaal. Dat is prima voor wandelingen. Muggen zijn er in dit seizoen wel, maar dat was met spray verder ook wel te doen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:51

Ja als je echt wilt stedentrippen is dit niet aan te raden. Nou moet ik zeggen dat ik heel slecht tegen hitte kan en dat ik snel oververhit raak, maar dat ik het dit keer redelijk onder controle kon houden met veel water en veeeeel Gatorade, vooral met die laatste ging het best ok. Maar het blijft aanpassen. Als ik terugga naar New Orleans (wat zeker het plan is) is dat absoluut in de winter, want dit was echt niet normaal :=

Hier trouwens ook 's nachts/'s avonds amper verkoeling. Het was soms net een paar graden koeler maar het bleef flink zweten. Uiteindelijk hebben we daardoor een paar dingen geskipt die wel op ons lijstje stonden, maar die hadden allebei met flink uitgaan te maken en uiteindelijk heb ik daar niks aan gemist. Bourbon Street in NOLA doe ik wel een keer met vriendinnen ipv met m'n pa :=

Met de cc is het uiteindelijk trouwens goedgekomen. We hebben toch wel geupgrade naar een Mustang (filmpjes zijn te zien op mijn Instagram, @pretmetem) en er werd inderdaad geen borg vastgehouden op mijn cc maar alleen de extra kosten voor de upgrade. Het inleveren ging super makkelijk, was een kwestie van een snel rondje lopen, kmstand noteren en kijken of de tank vol was en dat was het verder wel.

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:31

Dat was ook één van de redenen dat mijn vriend hier naartoe is gekomen i.p.v. ik naar Louisiana. Hij zei dat ik daar dood zou gaan van de hitte. :+
Zou ook lastig geweest zijn met een eigen huis, 2 pony's en 2 honden én een goede baan. Nu ik dat helaas bijna allemaal aan het verliezen ben, zouden we wel weer naar de USA kunnen emigreren, maar zeker niet naar Louisiana. := Welke staat dan wel zijn we nog niet over eens, haha.

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:35

Woooow Emma__ dat is niet grappig zulke temperaturen :oo

Wij zitten nog erg te twijfelen wat te doen wat betreft accommodaties. Of een camper, of een tent, of hotels en Airbnb. Punt is dat in Yellowstone de hotels vrijwel niet te betalen zijn, echt heel duur (we willen een kleine week in Yellowstone blijven). En nog erger, je zit dan niet eens in het park zelf maar op zijn minst een paar kilometer erbuiten.
Een tent is een optie maar dan moeten we dus tent, slaapzakken kussens stoeltjes kookgerei enz enz allemaal daar kopen en dat kan ook gauw een duur grapje worden en ergens vind ik het dan ook weer zonde dat we het dan allemaal daar achter laten :+ . Een camper huren lijkt ons ook wel wat maar dat is weer prijzig qua huur en benzine kosten. Lastig hoor allemaal :))

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:45

Benzine is daar wel heel erg veel goedkoper als in NL he. Voor ontbijt en lunch gewoon naar de supermarkt. Water en fris ook bij de super, kost geen drol.

Leo

Berichten: 50203
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:44

Aranel schreef:
Wij zitten nog erg te twijfelen wat te doen wat betreft accommodaties. Of een camper, of een tent, of hotels en Airbnb. Punt is dat in Yellowstone de hotels vrijwel niet te betalen zijn, echt heel duur (we willen een kleine week in Yellowstone blijven). En nog erger, je zit dan niet eens in het park zelf maar op zijn minst een paar kilometer erbuiten.
Een tent is een optie maar dan moeten we dus tent, slaapzakken kussens stoeltjes kookgerei enz enz allemaal daar kopen en dat kan ook gauw een duur grapje worden en ergens vind ik het dan ook weer zonde dat we het dan allemaal daar achter laten :+ . Een camper huren lijkt ons ook wel wat maar dat is weer prijzig qua huur en benzine kosten. Lastig hoor allemaal :))


Benzine is idd heel goedkoop vergeleken met hier :j Maar een camper huren is inderdaad aanzienlijk duurder (om over hotels maar te zwijgen in die regio).
Ik heb ook de afgelopen twee jaar een soort kleine van zien rijden, waar je het dak omhoog kunt zetten als slaap cabine. Zag er ook wel grappig uit, geen idee wat het kost. :) https://www.jucyusa.com/our-vehicles/ju ... rv-rental/ Dan heb je eigenlijk al heel veel kampeerbenodigdheden voor elkaar.

Wij hebben vorig jaar mijn tentje meegenomen vanuit NL, een tweepersoons koepeltent met voortentje. Dit jaar hebben we er toch één bij de Walmart gekocht. Voor nog geen 60 dollar een koepeltent voor 4 personen, waar mijn vriend ook bijna in rechtop kon staan (1.85m). Ideaal! Wat minder stevig natuurlijk maar wel eenvoudig op te zetten en redelijk lichtgewicht. En het grootste voordeel: de koffers konden in de tent en wij pasten er ook nog bij met twee klapstoeltjes naast ons luchtbed, mocht het regenen. Hij is ook mee terug gegaan naar NL.
Stoeltjes hebben we ook daar gekocht (5 dollar p/st), een propaan kooksetje (houder voor een fles, twee flessen. Houder is mee terug naar NL en kan volgende keer weer mee). Ook hebben we twee extra dekens voor de koude nachten gehaald, een dekbed en een dikke fleecedeken voor over het luchtbed. Slaapzakken en een tweede fleecedeken hadden we van thuis mee. Verder hebben we daar een koelbox gekocht, een plastic box voor de voorraad eten voor achterin de auto en dan ben je al een heel eind. :) We hebben kleine pannetjes en een waterketeltje van de Decathlon (ideaal, kleine pakketjes en kost geen drol).
Eten is daar wel wat duurder, zeker als je enigszins gezond wilt eten (verse groente bijv.) maar het is goed te doen. Ook eet je alsnog regelmatig buiten de deur.
Wij hebben de spullen die niet mee konden (stoeltjes, koelbox etc.) netjes schoongemaakt en weggegeven aan mede kampeerders die er weer heel blij mee waren.

Afbeelding


We hebben totaal 14 nachten gekampeerd en afgewisseld met 7 nachten hotels. Dat was een mooie balans zo. Campings zijn er altijd wel te vinden maar zeker bij de NP's is het van belang vooraf te reserveren. Zeker een halfjaar van tevoren als het om Yellowstone gaat! Grand Teton is allemaal first come first serve. Verder zijn de KOA's over het algemeen prima campings met alle benodigde faciliteiten. Die zijn wel wat duurder dan de natuurcampings, die over het algemeen allemaal first come first serve zijn.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:49

Benzine is inderdaad ontzettend cheap.

Om je een idee te geven: in België betaal ik €35 om mijn kleine Mazda vol te gooien met 25 liter benzine, terwijl onze Chevrolet Camaro volgooien met 70 liter benzine amper $40 kostte. Laat je daardoor echt niet tegenhouden!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:50

Qij hadden on nl al een aantal zaken bij walmart bestelt en die konden we op dag van aankomst ophalen bij een pickup point. Was echt ideaal dat dat zo kon want was kapot na de reis en had weinig zin om nog te moeten shoppen

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:08

Slim Keet!
En als je in NL al veel kampeerspullen hebt, kan je ook nog overwegen om een extra koffer bij te boeken.

Ik vind het nou wel spannend worden hoor :'). Laatste dagje op kantoor vandaag, thuis wat opruimen en inpakken en dan morgenavond naar Schiphol!

Op internet las ik e.e.a. over het kopen van een internationale simkaart met losse databundel, heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Leo

Berichten: 50203
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:35

Dat is ook een goede tip Keet!
Wij hadden dit jaar tijd zat voor het shoppen, kwamen 's avonds aan dus de volgende ochtend eerst naar de Walmart en toen door, we hadden de eerste dag bewust maar een rit van 3 uur (na onze horrorstart vorig jaar :') )

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:47

Wij hadden een campingbedje nodig voor gup. En hadden geen zin om dat daar nog uit te moeten zoeken. Zeker niet na een lange reis met een kindje.
Dit was echt zo relaxed.
Wel op tijd regelen, soms moet het naar het gewenste filiaal vervoerd worden en dat duurt even :)

Wij zijn voor water en wat brood en jam diezelfde avond gegaan. Volgende dag inderdaad uitgebreid de gehele winkel

Gulpje

Berichten: 8079
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:17

Yasmine schreef:
Om je een idee te geven: in België betaal ik €35 om mijn kleine Mazda vol te gooien met 25 liter benzine, terwijl onze Chevrolet Camaro volgooien met 70 liter benzine amper $40 kostte. Laat je daardoor echt niet tegenhouden!


Ik had ook een Camaro <3 <3 Wat was dát een gave bak!

E heet én vochtig? Ai ai ai, dodelijke combinatie. Ik vond het in Vegas (45 graden?) al alsof iemand met een enorme fohn op een te hete stand aan het blazen was. De hele tijd :')

Bellex

Berichten: 9306
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:20

Dat hadden jullie goed geregeld zeg Leo! Leuk ook!
Een koffer bijboeken is inderdaad ook een idee, desnoods enkel terugreis. Kost vaak rond de 80 euro, maar als je al het campingspul dan in een canvas tas doet kun je het mooi weer mee terug nemen :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:38

Gulpje schreef:
Yasmine schreef:
Om je een idee te geven: in België betaal ik €35 om mijn kleine Mazda vol te gooien met 25 liter benzine, terwijl onze Chevrolet Camaro volgooien met 70 liter benzine amper $40 kostte. Laat je daardoor echt niet tegenhouden!


Ik had ook een Camaro <3 <3 Wat was dát een gave bak!

Ooooh echt waar, ik droom nog steeds over die auto <3 <3

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:36

Aranel, je kunt ook gewoon in Yellowstone overnachten. Je hoeft echt niet buiten het park te zitten. Kijk maar op de site van Yellowstone. En als er nu geen plek vrij is, regelmatig blijven kijken, er wordt regelmatig geannuleerd.

Ik ben absoluut niet van het kramperen en wij zitten dus altijd in hotels of bv cabins in NP's.
En in Florida in luxe villa's :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:51

Wij ook hoor. Minstens een motel maar liever wat meer luxe. In florida in een villa

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:15

Wij hebben qua hotels denk ik een beetje de middenmoot geboekt, met cijfers tussen de 7.5-8.5 op Booking.com. Qua motels ben ik wel benieuwd hoe dat zal zijn. Met een schoon bed en schone handdoeken ben ik tevreden :)).

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:01

Fitzroy schreef:
Aranel, je kunt ook gewoon in Yellowstone overnachten. Je hoeft echt niet buiten het park te zitten. Kijk maar op de site van Yellowstone. En als er nu geen plek vrij is, regelmatig blijven kijken, er wordt regelmatig geannuleerd.

Ik ben absoluut niet van het kramperen en wij zitten dus altijd in hotels of bv cabins in NP's.
En in Florida in luxe villa's :+


Maar wel echt behoorlijk duur.. camper valt definitief af voor ons, dat gaat teveel kosten wat ons betreft. Nu dus even kijken en afwegen of de tent een optie is. Gelukkig hebben we nog even :D
Erg fijn jullie adviezen en ervaring te lezen :)

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:05

Bij Lake Yellowstone zijn de cabins toch niet zo duur?
Althans die waren heel betaalbaar een paar jaar geleden. Rond de $ 100,-

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:25

Ik kan ze zo goedkoop echt niet vinden helaas..

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:33


Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:10

Nou waarom kon ik dat nou niet vinden :+
Maar bedankt! Die gaat op het lijstje voor de mogelijkheden :D

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:46

Ik ga me hier ook maar eens rustig melden :P

Volgend jaar maart willen mijn vriend en ik een roadtrip in Amerika gaan doen.
Ik heb hem al bijna helemaal uitgestippelt :P
We beginnen in Orlando dan naar Pensacola, New Orleans, Vicksburg, Memphis, Nashville, dan de Smokey Mountains en vanaf daar moeten we nog even kijken welke stadjes we aan willen doen. Sowieso wil ik graag naar Charleston.
We willen sowieso wat langer in New Orleans, Orlando, Memphis en Nashville blijven dus de dagen hebben we nog niet helemaal rond. Maar zoveel zin in, nog wel even flink sparen, amar denk dat we binnenkort wel alvast de tickets willen gaan boeken, zijn nu voor een directe vlucht vanaf Dusseldorf ongeveerd 440 euro kwijt.