USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:11

Suuskipje schreef:
Ik ga me hier ook maar eens rustig melden :P

Volgend jaar maart willen mijn vriend en ik een roadtrip in Amerika gaan doen.
Ik heb hem al bijna helemaal uitgestippelt :P
We beginnen in Orlando dan naar Pensacola, New Orleans, Vicksburg, Memphis, Nashville, dan de Smokey Mountains en vanaf daar moeten we nog even kijken welke stadjes we aan willen doen. Sowieso wil ik graag naar Charleston.
We willen sowieso wat langer in New Orleans, Orlando, Memphis en Nashville blijven dus de dagen hebben we nog niet helemaal rond. Maar zoveel zin in, nog wel even flink sparen, amar denk dat we binnenkort wel alvast de tickets willen gaan boeken, zijn nu voor een directe vlucht vanaf Dusseldorf ongeveerd 440 euro kwijt.

Gaaf! Ik heb een vergelijkbaar rondje gedaan maar dan vanaf Miami en zonder Pensacola, Vicksburg, Memphis en de Smokey Mountains. Erg leuk! New Orleans is zeker wel de moeite waard om wat langer te blijven inderdaad :) Nashville vond ik persoonlijk niet zó, maar dat is ongetwijfeld persoonlijk en had ook echt met de hitte en het bergop lopen te maken.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:38

Ik weet niet meer of ik deze vraag eerder gesteld heb maar zijn er ruitersport winkels in New Jersey?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:42

Wel eentje in Lancaster. Ging je ook heen toch?

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:43

Keet schreef:
Wel eentje in Lancaster. Ging je ook heen toch?

Ja als het goed is wel. Aangezien de amerikaanse kuiten denk ik wel wat forser zijn dan de nederlandse wil ik daar kijken...
M'n terugvlucht naar Atlanta is een half uur later. Gelukkig nog 4 uur overstaptijd

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:01

Dat gaat je tegen vallen :)

Heb weinig Engelse paardenspullen gezien. Voornamelijk western :)

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:39

Keet schreef:
Dat gaat je tegen vallen :)

Heb weinig Engelse paardenspullen gezien. Voornamelijk western :)


Dank je wel! We gaan 6 dagen naar Pennsylvania zei ze.
Nog 7 weken te gaan, zoveel zin in :D

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:13

Kunnen jullie eens kijken naar onze route en of het haalbaar is in 3 weken? (3 weken en 1 dag eigenlijk, omdat we de eerste dag kwijt zijn met vliegen hebben we een extra dag erbij geplakt)
We willen begin juni gaan en een combi doen van kamperen met tent en hotels/AirBNB's.
De route zoals ik hem nu globaal heb:

Denver
Rocky mountain national park
Op weg naar Yellowstone, overnachting in Rawlins?
Grand Teton national park
Overnachting nabij Salt lake city
Grand Canyon
Zion national park
Bryce canyon
Moab
Capitol reef
Denver

Zoals jullie kunnen zien hebben we nog nergens vastgelegd hoeveel dagen we ergens blijven. Dit willen we eigenlijk ook zo min mogelijk doen. Alleen de camping in Yellowstone willen we vastleggen (we willen tent, slaapzakken enz bij Walmart kopen). Mede omdat we daar ook ongeveer een week willen blijven. We gaan echt voor de natuur, de steden kunnen ons gestolen worden dus die hebben we ook in het geheel niet in de route opgenomen :P

Nu zijn mijn vragen, is deze route een beetje realistisch en mis ik in mijn rijtje nog highlights die we echt mee moeten pakken? Liever niet te ver van de route af aangezien ik al vind dat we veel in de auto moeten zitten. :') Vooral tips met de plekken waar we kans hebben om wildlife te zien zijn erg welkom! Dat is ons doel, zoveel mogelijk dieren spotten.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:40

purny schreef:
Ik weet niet meer of ik deze vraag eerder gesteld heb maar zijn er ruitersport winkels in New Jersey?

Natuurlijk! New Jersey is half zo groot als Nederland, he. :P

http://www.doversaddlery.com/branchburg-retail-store/a/359/
Kom je hier in de buurt? Dover is erg fijn (al ben ik niet met die locatie bekend). Anders even Googlen op "New Jersey English tack stores" of iets in die trant.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:03

Aranel: kampeerspullen vast naar het pickup point van de Walmart laten sturen. Echt super handig want ze hebben niet altijd alles op voorraad.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:07

Aranel schreef:
Kunnen jullie eens kijken naar onze route en of het haalbaar is in 3 weken? (3 weken en 1 dag eigenlijk, omdat we de eerste dag kwijt zijn met vliegen hebben we een extra dag erbij geplakt)
We willen begin juni gaan en een combi doen van kamperen met tent en hotels/AirBNB's.
De route zoals ik hem nu globaal heb:

Denver
Rocky mountain national park
Op weg naar Yellowstone, overnachting in Rawlins?
Grand Teton national park
Overnachting nabij Salt lake city
Grand Canyon
Zion national park
Bryce canyon
Moab
Capitol reef
Denver

Zoals jullie kunnen zien hebben we nog nergens vastgelegd hoeveel dagen we ergens blijven. Dit willen we eigenlijk ook zo min mogelijk doen. Alleen de camping in Yellowstone willen we vastleggen (we willen tent, slaapzakken enz bij Walmart kopen). Mede omdat we daar ook ongeveer een week willen blijven. We gaan echt voor de natuur, de steden kunnen ons gestolen worden dus die hebben we ook in het geheel niet in de route opgenomen :P

Nu zijn mijn vragen, is deze route een beetje realistisch en mis ik in mijn rijtje nog highlights die we echt mee moeten pakken? Liever niet te ver van de route af aangezien ik al vind dat we veel in de auto moeten zitten. :') Vooral tips met de plekken waar we kans hebben om wildlife te zien zijn erg welkom! Dat is ons doel, zoveel mogelijk dieren spotten.


Haalbaarheid ligt vooral aan hoe lang je op een plek wilt blijven :j als je ong. een week in Yellowstone wilt blijven, gaat de haalbaarheid een stukje achteruit. Overigens denk ik dat je aan 4 dagen voldoende hebt om alle highlights daar te zien :j welke periode ga je?

Ik zou je route in http://www.roadtrippers.com invoeren. Deze site berekend de meest logische volgorde, de handigste routes en de tijd die je er voor moet rekenen.

Capitol Reef bijvoorbeeld staat in deze volgorde op een beetje een gekke plek. Of de Grand Canyon in deze route haalbaar is durf ik ook niet te zeggen maar Roadtrippers kan je daar vast ook goed in helpen. :) succes!!

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:18

Bedankt! :)

Moet zeggen dat ik in staat ben om de hele vakantie in Yellowstone te blijven totdat ik een wolf gezien heb :') Maar voor nu heb ik er 6 dagen voor staan. Moab heb ik alweer geschrapt, dat lijkt me niet bijzonder genoeg, haha.

We willen 6 juni gaan vliegen. Tickets zijn nu 560 euro per persoon, dat is niet gek qua prijs maar ik ben altijd bang dat er volgende week een aanbieding is als ik nu boek :+ En aan de andere kant vrees ik dat ze alleen maar duurder gaan worden.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:28

Eind van de maand weer naar New York *\o/*

KLM had nog een leuke deal voor onder de €400 en altijd gezellig om weer even vrienden te bezoeken.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:39

Voor juni zou ik boeken voor die 560 euro hoor. Dat is echt goedkoop imo, mits het retour is natuurlijk.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:11

Nette prijs hoor!! :j

Moab, vooral Canyonlands, is heeeel erg gaaf. Ik had niet verwacht dat ik het zo waanzinnig zou vinden. Dan zou ik eerder Capitol Reef schrappen :j

Nadir

Berichten: 12732
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 22:14

Tickets zijn meestal 11 maanden van te voren het goedkoopst. Daarna loopt de prijs op, dus boeken maar!

Gave plannen hebben jullie allemaal.

Dat is een mooie deal MVL, leuk om weer even terug te gaan idd.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:30

Aranel, als je in Yellowstone 4 dagen verblijft is het te doen. Anders is het imo echt té ambitieus.

Ik zou iig de Grand Canyon North Rim pakken, dan hoef je niet helemaal om te rijden. South Rim is wel indrukwekkender maar dat is haast niet te doen. Denk toch dat je keuzes moet maken en bv. de Grand Canyon, Bryce en Zion moet laten schieten en een andere keer combineren met Monument Valley, Page en Sedona bv.

Ik vind 560,- nog te duur. Je kunt voor 380,- aan de Westkust zitten in juni. Die tickets heb ik al voorbij zien komen.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:59

Wij vertrekken ook over 2,5 week! ?Nu willen we heel graag paardrijden, lijkt me heel vet.
Wat is aan te raden? Grand canyon, bryce canyon bijvoorbeeld? iemand daar ooit paardgereden?

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:27

Ga je naar Monument Valley? Dan zou ik zeggen: in MV! Zo gaaf, echt een hele mooie rit en ook geen saai stapritje.

Bryce hebben wij ook wel gereden maar dat was dus wel een saai stapritje. Wel super mooi natuurlijk tussen de torentjes maar qua paardrijden niet de moeite.

In de GC hebben ze alleen stapritjes met muilezels/dieren.

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:38

Fitzroy schreef:
Ga je naar Monument Valley? Dan zou ik zeggen: in MV! Zo gaaf, echt een hele mooie rit en ook geen saai stapritje.

Bryce hebben wij ook wel gereden maar dat was dus wel een saai stapritje. Wel super mooi natuurlijk tussen de torentjes maar qua paardrijden niet de moeite.

In de GC hebben ze alleen stapritjes met muilezels/dieren.

Monument Valley komen we helaas niet :oo Ik ga er wel even over nadenken of ik het geld waard vind om een stapritje te maken in Bryce.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:49

Fitzroy: ook naar Denver? Aanbiedingen kan ik vooral naar las Vegas vinden..

Bedankt voor de reacties :)

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:54

SteffiiY schreef:
Wij vertrekken ook over 2,5 week! ?Nu willen we heel graag paardrijden, lijkt me heel vet.
Wat is aan te raden? Grand canyon, bryce canyon bijvoorbeeld? iemand daar ooit paardgereden?


Nadat ik vorig jaar op een ranch heb gelogeerd kunnen de toeristische ritjes me niet meer aantrekken :o geen ervaring mee dus. Grand Canyon idd alleen muildieren/ezels en Bryce stapritjes. Vast leuk maar ik zou het persoonlijk niet doen. :) (deels ook omdat ik graag eerst wil weten hoe de dieren er gedurende de dag bijstaan. Helaas is opgezadeld in de zon aan een hek tot ze nodig zijn geen uitzondering. Gelukkig ook wel anders gezien, maar ik zou er kritisch op blijven).

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:56

Aranel schreef:
Bedankt! :)

Moet zeggen dat ik in staat ben om de hele vakantie in Yellowstone te blijven totdat ik een wolf gezien heb :') Maar voor nu heb ik er 6 dagen voor staan. Moab heb ik alweer geschrapt, dat lijkt me niet bijzonder genoeg, haha.

We willen 6 juni gaan vliegen. Tickets zijn nu 560 euro per persoon, dat is niet gek qua prijs maar ik ben altijd bang dat er volgende week een aanbieding is als ik nu boek :+ En aan de andere kant vrees ik dat ze alleen maar duurder gaan worden.


Wat betreft wolven: om 5 uur in de auto stappen en naar Lamar Valley rijden (ongeveer een uur a anderhalf rijden afhankelijk van waar je zit), de rit is sowieso op dat tijdstip al prachtig. In Lamar zitten vaak om dat tijdstip al wolvenspotters, daar kun je bij aansluiten. Bij ons waren ze echt heel actief.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:10

Lamar valley zal sowieso veel onze hangout plek worden inderdaad, haha. Ik wil graag camping Canyon reserveren, die ligt op een uurtje van Lamar Valley :)

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:11

Daar zaten wij inderdaad ook :j prima uitvalsbasis voor het hele park :)

Neem een goede zoomlens/ verrekijker mee :D

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:12

Ik kom me ook weer melden. Ik ga vanaf januari 7 maanden stage lopen in Baltimore. Ik wil daarna als het geld het toelaat een beetje rondreizen, voor nu denk ik aan de westkust. Maar dit kan natuurlijk nog 10000x veranderen.. Nu wil ik wel binnenkort een vliegticket boeken, maar echt open tickets bestaan blijkbaar niet meer; het enige wat handig is, is een wijzigbaar ticket boeken (à 75 per wijziging (datum/plaats) + verschil tussen prijzen).

Wat zouden jullie doen? Het lastige is dat ik dus echt niet weet of ik kan rond reizen, niet wanneer en niet waarheen. Kilroy had bv een ticket dat ik naar Baltimore heen vlieg, en terug vanaf NY (630€). Maar als je die gaat wijzigen naar de westkust zal die nog wel een stuk duurder worden lijkt me? Tips?