USA

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:03

Lijkt me wel heel gaaf.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:34

Wij zijn er eind mei geweest -> 50 gr.

Ik zoek met Yelp en TA ook wel dingen op, maar vind de kwaliteit dan toch te wisselend. Echt een paar keer vies gegeten bij hooggewaardeerde tenten op Yelp. Ik ga er niet alleen meer op af. En natuurlijk eten wij ook bij plaatselijke tenten maar het gaat in dit topic een beetje te ver om ze allemaal afzonderlijk te noemen, daaarom gaf ik landelijke ketens aan die iedereen wel kent.

StonedRomy

Berichten: 7548
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:58

Ikzelf eet op vakantie in Amerika geheel vegan en gluten vrij, is in Californië veel makkelijker om te doen dan hier. Vraag meestal aan wat vrienden ( of uber chauffeurs die vegan blijken te zijn ) wat tips qua restaurants en tot nu toe hele leuke plekjes ontdekt. Een all american diner, maar dan volledig vegan en ook veel glutenvrije opties.

Mijn volgende reis is weer geboekt. 17 dagen dit keer... Hopelijk mag ik tegen die tijd mijn medicatie zelf zetten en anders zal ik het mee moeten nemen om daar te laten injecteren.

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:44

Aangezien hier veel mensen zitten met internationale contacten .. ik ben nog op zoek naar een vakantiebaantje voor komende zomer!

Ik weet dat ik er erg laat mee ben, maar plannen zijn veranderd waardoor ik 3 maanden vrij ben in de periode van eind mei tot september

Ik ben ofwel op zoek naar een 'baan' als groom of au pair, ofwel een plek waar ik als working student zelf de mogelijkheid krijg om bijv. lessen te krijgen. Mijn interesses liggen vooral bij dressuur en natural horsemanship.

Ik heb ruim 8 jaar ervaring met paarden en altijd eigen paarden gehad, maar rijdt (nog?) niet op hoog niveau en stap liever niet op jonge paarden aangezien ik niet im het buitenland in een ziekenhuis terecht wil komen. Vorige zomers heb ik ponykampen begeleid dus kan ook goed met kinderen. Afgelopen jaar heb ik 5 weken in Engeland endurance paarden getraind voor een internationale ruiter, met name de paarden dressuurmatig verbeteren om blessures te voorkomen maar ook 8 uur lange trainingen.

Qua locatie en vergoeding ben ik vrij gemakkelijk. Locatie mag overal ter wereld zijn zolang ik er niet verplicht een enting voor moet halen. En het zou tof zijn als reiskosten vergoed worden, maar ik hoef geen winst te maken, kennis en ervaring is voor mij meer waard!

Kortom, ik sta voor heel veel dingen open en ik het zou onwijs leuk zijn als iemand hier nog iets voor mij weet!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:51

Weet je dat je voor dit soort werk in Amerika een werkvisum nodig hebt? Zo'n visum kost veel tijd en geld, en krijg je sowieso niet meer voor de zomer geregeld.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:04

Iets als workaway lijkt de beste oplossing imo, maar ga je inderdaad maar goed verdiepen in werkvisums

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:08

Aan het internationale contacten gezien denk ik dat het niet per se gaat om de VS maar ook om andere landen waar ze zoiets zou kunnen doen (toch?). Ik weet dat er een Bokker is die vaak vrijwilligers zoekt voor Tunesie, en ook eentje in Spanje volgens mij. Verder zou je misschien via workaway naar Canada kunnen kijken, dat is een stuk makkelijker dan de VS.

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:07

Ik doelde idd niet per se op de USA, en als ik er heen ga dan lijkt het me handiger om daar als working student heen te gaan, dus dat ik een vergoeding krijg in lessen en ervaring. Dan houd ik er niets aan over en kan ik op een toeristen visum.

Maar alle adresjes zijn welkom, ook in Duitsland of Belgie. Als ik er maar wat kan leren en mezelf nuttig kan maken.

En ik vraag het hier omdat ik zie dat de meeste mensen meerdere reizen / werkvakanties hebben gedaan, ook buiten de usa. Ik kom liever ergens via via terecht dan dat ik niets van de mensen weet. Ik wil het toeval een kans geven dat er iemand is die dit leest en een plek voor me weet.

Workaway kijk ik idd regelmatig op, maar ik heb helaas geen creditcard waardoor ik me niet kan registreren (en ken ook niemand waarvan ik er een kan lenen..).

Emmaa_ ik stuur je even een pb :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:35

Francii. Ook als working student heb je in usa een visum nodig. Dat mag niet op een toeristenvisum

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:09

Op een toeristenvisum mag je geen enkele vorm van werk of stage doen waarvoor je iets in ruil krijgt (geld, eten, overnachting).

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:52

Yasmine schreef:
Op een toeristenvisum mag je geen enkele vorm van werk of stage doen waarvoor je iets in ruil krijgt (geld, eten, overnachting).



Inderdaad, ik ben wel USA binnengegaan op toeristenvisum en 4 weken stage gelopen maar verzekeringtechnisch ben je dan eigenlijk ook niet in orde.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:21

En dan kan je ook gewoon toegang tot het land geweigerd worden als dit aan customs uitkomt, en je kan een paar jaar toegangsverbod tot Amerika krijgen.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:24

Yasmine schreef:
En dan kan je ook gewoon toegang tot het land geweigerd worden als dit aan customs uitkomt, en je kan een paar jaar toegangsverbod tot Amerika krijgen.


En dat ook inderdaad! Maar ik zag er heel 'toeristie' uit :P

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 02:52

In Canada mag je wel vrijwilligerswerk doen op een toeristenvisum, zolang je geen werk van Canadezen afpakt en max 1 maand per ranch blijft!

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:36

Goedenavond.

Wij gaan in september 2 weken rondreizen door de westkust van Amerika. We beginnen bij San Francisco en we eindigen bij Los Angeles. Nu was ik al een beetje aan het zoeken naar hoe het zit met parkeren in San Francisco en in Los Angeles. Aangezien we in LA niet in LA verblijven maar in Anaheim. Nu had ik gezien dat je voor 12 of 15 dollar kon parkeren op Santa Monica pier, klopt dit of hebben jullie misschien betere tips ?
En weet iemand misschien hoe het openbaar vervoer is geregeld in Sf en la?

StonedRomy

Berichten: 7548
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:17

San fransisco vond ik het openbaar vervoer prima te doen. Wij parkeerde dan altijd gratis bij Castro ( homobuurt ) liepen dan een deel van de heuvel af en namen de metro. Of natuurlijk buiten san fransisco parkeren en met de trein naar het centrum.

Verder is uber ook nog een goed alternatief.

Nadir

Berichten: 12735
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 20:59

Kun je niet parkeren bij je hotel dan?

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:05

In sf wel. En daar zullen we met het ov of uber gaan. Maar vanaf hotel naar la is nog een uur rijden dus daar zullen we wel ergens moeten parkeren.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:21

OV in LA was ook prima te doen, maar 15 voor parkeren een dag is niet veel hoor! Veel plezier vast :D

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:04

Dankje ! Hier nog tips voor dingen die je gedaan moet hebben in Vegas ? De rest van de dagen hebben we al zo goed als gepland.

Nadir

Berichten: 12735
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 22:26

Er zijn gewoon parkeergarages in LA, dus dat komt echt wel goed.

Vanuit Vegas kun je bijv. naar Hooverdam gaan. Wandelen over The Strip en evt de hotels in, winkelen bij de shoppingmalls en ‘s avonds naar een show.

Leo

Berichten: 50201
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:42

Hooverdam vanuit Vegas is inderdaad een aanrader :j En daarna lekker zitten op het strand bij Lake Mead en eventueel zwemmen. :)

Die parkeergarages zijn prima te doen. :j

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:41

Geboekt van 2 tot 10 juli naar Los Angeles *\o/*

die binnenlandse vluchten zijn wel echt niet goedkoop zeg

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:17

Wat was je kwijt daarvoor xTitanic?

Wij gaan over 3 weken (en 2 dagen) eindelijk! :):) Zo lang op gewacht, in augustus/september vorig jaar hadden we de tickets al geboekt en toen was ik natuurlijk nog niet zwanger, nu wel ( :D ) maar gelukkig kunnen onze plannen gewoon doorgaan!
Heb er zoveel zin in. Vooral kamperen in Yellowstone lijkt me zo vet!
Wat vinden jullie, is het lijstje met kampeer basics wat we gaan kopen bij Walmart zo compleet?
Tent
Grondzeil
Haringen
Luchtbedden
Slaapzakken
Kussens
Koelbox
Stoeltjes (elke plek op de camping heeft een eigen picknick tafel dus tafel doen we niet)
Handdoeken
Bestek, borden, bekers

We gaan zoveel mogelijk bbq'en, eten zonder koken (koude wraps bvb) of in het restaurant in het park eten. Spullen om te koken hebben we dus niet nodig.

Nadir

Berichten: 12735
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 19:24

Hoeveel weken ben je zwanger tijdens de trip? Ivm kampeercomfort :D