USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:28

19 weken op het moment dat we in Yellowstone zijn :)
Nu ben ik 15 weken en mijn buik zit echt totaal nog niet in de weg en ik voel me goed over het algemeen, ga er vanuit dat dat niet gek veel anders zal zijn over een maandje maar wie weet!

Het wordt geen complete kampeer vakantie trouwens, buiten Yellowstone en Grand teton willen we motels/AirBNB's pakken en de tent als nood optie houden :)

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:38

Nog niets gereserveerd dan ?
Welke route rijden jullie?

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:01

We vliegen op Denver, eerste overnachting daar en overnachting nabij Bighorn National forest en Yellowstone zijn geboekt. Grand teton is first come first served dus daar gaan we vroeg op de dag heen.

Daarna zakken we af richting Salt lake city en afhankelijk van hoeveel tijd we daarna nog hebben gaan we naar Moab/Grand Canyon/Bryce. Dat ligt nog niet vast. Hebben we heel bewust zo gedaan omdat we vorig jaar in Canada de hele route vast hadden liggen en dat viel best tegen achteraf. (Het vastleggen, niet Canada zelf :P )

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:19

Gaaf! :D Vanaf Denver goed te doen idd, hebben wij vorig jaar ook gedaan :j


Citaat:
Tent
Grondzeil
Haringen
Luchtbedden
Slaapzakken
Kussens
Koelbox
Stoeltjes (elke plek op de camping heeft een eigen picknick tafel dus tafel doen we niet)
Handdoeken
Bestek, borden, bekers

Denk er aan dat het om deze tijd (en over 3 weken ook) in Yellowstone 's nachts nog héul koud is. :D Wij hebben daar nog -4 gehad, eind juni / begin juli vorig jaar.
Wij hadden slaapzakken vanaf huis mee genomen, bij de Walmart hebben we een grote fleece-deken gekocht om onder de slaapzakken over het luchtbed te vouwen voor isolatie. Slaapzakken nemen die je aan elkaar kunt maken zodat je elkaar lichaamswarmte kunt gebruiken. Wij hebben ook bij Walmart een queen-size dekbed gekocht voor over onze slaapzakken heen. (En wij hadden slaapzakken die geschikt zijn voor tot -5, volgens het kaartje althans :+ ) en die hadden we écht nodig. Zeker extra dekens inslaan dus. :j
Verder sliepen wij met een muts op om niet via hoofd nog warmte te verliezen.

Wij maakten 's morgens altijd koffie, dus een gasstelletje (gasflesje met opzet voor een pannetje) met een klein keteltje vonden wij wel heel praktisch. Ook voor warme thee of chocomel 's avonds voor de tent. :9

Wij hadden ook een pomp met 9-volt stekker gekocht om het luchtbed op te blazen.

Tafel heb je idd niet nodig. Die klapstoeltjes die je opvouwt en in een tasje doet zijn heel fijn en zitten prima. :D

Zakmes is heel erg handig gebleken ieder jaar opnieuw.

Qua borden en bestek hadden we gewoon wegwerpspul, kost amper wat bij de walmart. We hadden wel plastic bekers die we afwasten meegenomen van huis. :)

Gasaansteker en andere benodigdheden om een vuur te kunnen maken (kan ook bij alle campingplaatsen en bij zowel Yellowstone als Grand Teton heel fijn tegen de muggen :j

Eventueel campingslampjes, zowel iets wat je neer kan zetten / op kan hangen als een zaklamp dan wel hoofdlamp.

En ik ga even nadenken wat we nog meer hadden. :D


Voor SLC en zuidelijker is het juist weer erg heet en moet je vooral aan verkoelende zaken denken. Of gewoon vooral in een hotel / motel gaan, want wij hebben na 2 dagen kamperen met 46 graden zonder faciliteiten ook opgegeven. :')

[edit] Bear spray! Als je naar Yellowstone gaat. Niet vergeten. :)

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:29

Kijk daar heb ik wat aan, thanks Leo!

Ik had het gelezen over de kou inderdaad, vorige week hebben we warme pyjama broeken en truien gekocht (best een opgave in mei :+ ) en we zijn van plan om ook van die vrieskou-bestendige slaapzakken te kopen. Verder las ik op andere fora dat het kan helpen om platte kartonnen dozen onder je luchtbed te leggen om het optrekken van de kou te voorkomen.
Zakmes is een goede inderdaad! Zaklamp hebben we, ik ga camping lampjes op mijn lijstje zetten :j
Ook wel handig om bij te lezen natuurlijk.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:01

@Leo: Hoe deden jullie het trouwens met eten in Yellowstone? Ook voornamelijk de BBQ aan of hadden jullie wat anders bedacht?

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:31

Op welke camping verblijven jullie?
Wij zaten in Canyon village en daar zaten een aantal restaurants en winkels. Vooraf hadden wij houdbare etenswaren meegenomen. De eerste dag wraps met verse groente en de andere dagen blikken met soep. Bij het dorp zat ook een soort wok restaurant waar we 2 keer hebben gegeten. Dat was ook goed te doen en met verse groentes.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:35

Nog een tip om aan te schaffen daar: anti muggen middelen (kaarsen, spray) want vooral in Yellowstone en de Tetons zitten deze tijd veel muggen. Ik was helemaal lek := alle beetjes helpen dan.

Qua kleding vond ik daar, zeker omdat wij om half5 's morgens al op pad gingen in Yellowstone (zoo mooi met ochtendlicht) laagjes heel fijn werken. Ik droeg daar een speciale sport / trekking legging onder mijn wandelbroek voor isolatie. Zodra het warmer werd trok ik die er in de auto onder uit, maar vroeg in de ochtend was het nog echt nodig :j

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:49

Leo schreef:
Op welke camping verblijven jullie?
Wij zaten in Canyon village en daar zaten een aantal restaurants en winkels. Vooraf hadden wij houdbare etenswaren meegenomen. De eerste dag wraps met verse groente en de andere dagen blikken met soep. Bij het dorp zat ook een soort wok restaurant waar we 2 keer hebben gegeten. Dat was ook goed te doen en met verse groentes.


Daar zitten wij ook :D
Fijn te horen dat het restaurant ook goed eten heeft!
Muggenspray gaat zeker mee inderdaad, vorig jaar in Algonquin Park in Canada was mijn man, door zijn T-shirt heen, meer dan 30 keer gestoken :=
We nemen ook van die uiterst charmante hoedjes mee met zo'n net om je hoofd. Ziet er niet uit maar oh wat waren die dingen mijn redding in Canada!
Hoe zit het daar met andere ongewenste gasten zoals blackflies en deerflies?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:11

Algonquin.... :+: zo mooi :+:

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:07

Wij gaan voor onze huwelijksreis naar West USA. In elk geval Las Vegas en LA. LA zit zit een beetje verplicht bij een georganiseerde reis in. Heeft iemand ervaring met alles zelf boeken? Is dat daadwerkelijk goedkoper?

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:11

Of het daadwerkelijk goedkoper is durf ik niet te zeggen, máár je hebt dan alles in eigen hand. En dat betekent dat je gewoon in een nationaal park kunt boeken i.p.v. op een uur afstand omdat het reisbureau daar een goedkope deal kan sluiten.
Wij boeken altijd alles zelf, dat bevalt me echt veel beter dan die afgeraffelde reisbureaureizen met onmogelijke ovenachtingsplaatsen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:28

Wij zijn aan het kijken bij EXIT reizen. Ervaring mee?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:06

Wij boeken altijd (deels) via jan doets :) als we iets te duur vinden dan boeken we dat deel zelf. Werkt ook prima :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 02:54

Heeft iemand tips voor Chicago? Ben daar volgende week woensdag - vrijdag, en vervolgens op bezoek bij familie in Wisconsin tm zondag. Echt leuk uitstapje, ben ik wel even aan toe, werk 6 dagen / week namelijk...

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 06:36

Nabster schreef:
Wij zijn aan het kijken bij EXIT reizen. Ervaring mee?


1 tip: kijk alsjeblieft hoe lang je moet rijden per dag en hoe ver de overnachtingsplaatsen af liggen van de bezienswaardigheden.
Een mooie voorbeeldroute is deze:
http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Het alles Amerika forum is imo sowieso een heel fijn forum met veel kenners over de USA.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:06

Wij vinden het ook juist heel fijn om zelf te plannen en boeken. Alles zelf in de hand en soms vind je juist unieke plekjes.

Wij vinden de site www.roadtrippers.com fijn voor uitstippelen van de route. Daar kun je ook met een maximale straal van de route naar overnachtingsmogelijkheden zoeken.
Google Maps gebruiken we als verificatie van de reistijden, maar over het algemeen kloppen die heel goed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:10

Wij hebben ter plekke gezocht naar overnachtingen. Dan per dag kijken waar willen we heen kwa afstand. Waren we blij mee omdat we twee dagen flink verkeersdrukte hebben gehad en de geplande afstand niet gehaald hadden. Is goed bevallen ook. :j

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:23

Wij belden de hotels en gingen gelijk kijken. Ter plekke besloten we of we gingen blijven. Maar wij hadden een hond mee dus dat was ook een gok of ze ze accepteerde en hoeveel toeslag. Het stond altijd wel in het couponennboekje of ze dieren accepteerden

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:25

In de VS gebruiken wij eigenlijk altijd booking.com en kijken we tijdens onze reis waar we willen stoppen en wat er nog beschikbaar is. Vooral met een huurauto maakt het vaak niet zo heel veel uit als je iets buiten de stad zit en op die manier konden we ons plan een beetje aanpassen terwijl we onderweg waren. Dat is vooral fijn als je een keer in de file komt of toch geen zin hebt om een heel stuk te rijden.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:07

@Aranel, was 330 euro! en als je je dan bedenkt dat ik een ticket vanuit België naar daar voor 475 heb geboekt :')

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:10

Ja maar Titanic, de afstanden binnen Amerika kunnen ook (bijna) even groot zijn als die van Europa naar USA hè :) NYC-LAX is bijvoorbeeld 6u vliegen, terwijl Brussel-NYC 7u vliegen is. Logisch dat zo'n lange afstandsvluchten meer kosten.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:35

Gohja 13 u vs 7u is wel nog een groot verschil vind ik!
maar hee mij hoor je niet klagen, ben al lang blij dat ik er heen kan en dat als je geen geluk hebt een roundtrip naar VS de prijs van beide tickets is :=

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 04:44

Iemand tips tegen een jetlag?

Ik vlieg vrijdag om 19:15 USA tijd naar Amsterdam, komt om 12:40 NL tijd aan op Schiphol. Vervolgens heb ik maandag een heel belangrijk interview om 11:50 en ik vlieg om 18:30 weer terug. Aan de ene kant krijg ik tips om gewoon te gaan slapen als ik moe ben, en ik kan me toch niet aan passen aan de Nederlandse tijd.. Maar ik wil wel echt zo fit mogelijk zijn voor mijn interview... Iemand tips?

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 04:47

Net voor je interview even een uurtje slaap pakken?
Ik ben altijd best fit als ik even heb kunnen slapen. Ik zou niet proberen je meteen aan Nederlandse tijd te houden, dat is niet te doen. Probeer in het vliegtuig wat te slapen, je overbrugt mooi de nacht/ochtend in Nederland. Dan heb je je al een beetje aangepast. En dan inderdaad gewoon slapen als je moe bent en zeker voor je interview even zorgen dat je geslapen hebt (koffie, cola, red bull, suikershot doet soms ook wonderen :P ).
Ik heb echt wel twee weken last gehad van mijn jetlag.. En nu weer terug in nachtdienst dus draait mijn ritme weer om 8)7