USA

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8526
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:42

CoonArt schreef:
Ik zal nu maar niet in Florida zitten met ELKE DAG ONWEER!

[ [url=m/yVspQu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar gáát je vrolijke vakantie! #)

(En bedankt, Hurricane Alberto...)


LOL! In Florida is er -zeker aan de Golf van Mexico- letterlijk bijna elke dag een klap onweer. En in sommige tijden vann het jaar nog wel vaker dan 1x er dag. Ik heb op 2 dagen tijd 4x even stilgestaan op de snelweg a.g.v. onweer met een hoosbui, zowel van Port Charlotte naar Tampa en vv als ook van Port Charlotte naar Ft. Myers en vv. Korte, felle buien en dan gwoon weer verder met je leven.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:41

In de winter niet hoor, Cowboy ;) Kom er al veel jaren maar ‘s winters nog geen onweer meegemaakt,

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:49

purny schreef:
Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om na een zware vlucht met zuidwesterstorm in de auto te stappen 's avonds nadat m'n vader voor onderzoek in Amsterdam was.
Wel na 6 koppen sterke koffie uiteraard



Bedankt voor alle tips, het is helemaal goed gekomen! Ik heb een fijn gesprek gehad en heb de baan/beurs gekregen *\o/*

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:53

Cowboy55 schreef:
CoonArt schreef:
Ik zal nu maar niet in Florida zitten met ELKE DAG ONWEER!

[ [url=m/yVspQu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar gáát je vrolijke vakantie! #)

(En bedankt, Hurricane Alberto...)


LOL! In Florida is er -zeker aan de Golf van Mexico- letterlijk bijna elke dag een klap onweer. En in sommige tijden vann het jaar nog wel vaker dan 1x er dag. Ik heb op 2 dagen tijd 4x even stilgestaan op de snelweg a.g.v. onweer met een hoosbui, zowel van Port Charlotte naar Tampa en vv als ook van Port Charlotte naar Ft. Myers en vv. Korte, felle buien en dan gwoon weer verder met je leven.


Wat ze ook wel eens zeggen.. als het weer je niet aanstaat, ga 15 min later naar buiten :))
ze ontstaan even snel als dat ze doodgaan

Ik kijk er in ieder geval naar uit naar die onweders *\o/* het is bijna zover!

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 05:53

Gefeliciteerd, Margooo. Kun je vertellen wat je gaat doen?

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:42

Jeetje ik hem heimwee naar Amerika :') :')

Zilfstar

Berichten: 7548
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:39

Hee iedereen. Na onze succesvolle reis naar USA een paar jaar geleden gaat het weer kriebelen. En zijn we de grove lijnen van een nieuwe reis aan het opzetten voor 2020. Hierbij het "plan". Precies aantal dagen weten we nog niet en JA we reizen graag met de trein. Is ons goed bevallen en wilden we weer doen maar dan andere stukken. En tevens een vraag...

Plan is: Vliegen naar Miami. Daar een paar dagen verblijven. We zoeken nog naar wat is daar echt leuk om te doen met 2 kids van dan 15 en 18. We denken nu aan bijv Jungle Island. En een interessant museum. Tips welkom.

Dan met de trein via Washington (waar we wrs een transfer hebben, met het huidige schema van Amtrack komen om 7 uur aan en gaan 16:00 weer weg, dus wellicht iets kunnen bezichtigen) naar Chicago. Daar blijven we wrs 2 nachten dus een dag om iets te bezichtigen.

Vervolgens met de SouthWest Chief lijn naar Los Angeles.
In LA willen we op dag van aankomst onze camper op gaan halen voor een rondreis van een x aantal dagen. en dat is eigenlijk ook mijn vraag: wie heeft er al eens een rondreis daar in de buurt gemaakt. We denken ong aan 7 a 8 dagen. Wat is een goede website om een camper te boeken en hoe hebben jullie de route bedacht? Highway 1 hebben we al gedaan. We willen meer het binnenland in. Manlief wil naar een nationaal park...

Bij terugkomst in LA willen we een paar dagen "chillen" en naar 1 van de studios gaan. En dan naar huis vliegen.

Tips zoals altijd welkom.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:55

Ik kan je maar één ding zeggen en dat is dat je ontzettend veel tijd gaat verliezen met onderweg zijn. Onderschat niet dat 40 uur héél erg lang is om in een trein te zitten. Helemaal niet te vergelijken met 5-6 uur op een trein zitten. Vrienden van me hebben het gedaan en zij werden er gek van. Je hebt geen ruimte, kan niet goed slapen, geen verse lucht. Hoogstens hier en daar een paar minuten om ff een luchtje te happen op het perron tijdens een stop.

Zeker als je een beperkt aantal dagen hebt om op vakantie te gaan, denk ik dat je je tijd beter kan spenderen. Dat zijn dagen waarin je een extra park kan bezoeken, bijvoorbeeld.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:03

Hoe lang trekken jullie voor dat hele plan uit?
Het lijkt mij verschrikkelijk om de USA in een paar weken zo te doorkruisen. Ik zou echt schrappen. De meerwaarde van een paar steden, Miami, Washington en Chicago in 1 vakantie zie ik niet zo.

Hier voorzichtige plannen om volgend jaar weer eens naar het westen te gaan. Yellowstone, Grand Teton en Moab iig en dan nog wat aanvullen met bv Badlands. En eigenlijk zou ik ook wel weer naar Vegas willen, die gekke stad heeft echt mijn hart veroverd. You love it or hate it, nou, ik weet het wel.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:17

Ik zou dit ook niet onderschatten, juist met jongeren erbij... Ik denk dat het ook voor hun leuker is om een auto te huren en een kleiner rondje te maken (als je vliegt op Miami kan je een heel leuk rondje naar New Orleans en terug via bv de Keys maken) en wat langer in verschillende steden te blijven en ook wat tijd uittrekken voor aan het strand liggen. 40 uur in een trein is bijna 2 volle dagen incl 's nachts en dat lijkt mij al echt de hel, en ik ben 22 en kan relatief goed stilzitten. Ik denk dat je echt heel wiebelig wordt na een tijdje, al helemaal als je dit als gezin gaat doen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:06

Geloof dat ze speciaal voor de treinreizen gaan.
Maar snap Miami totaal niet in het verhaal :n zou ik dus ook overslaan.
Gewoon op Washington vliegen. Daar de hele rits gratis musea bezoeken. Dan naar Chicago en door.

Cowboy55
Berichten: 8526
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:17

Keet schreef:
Geloof dat ze speciaal voor de treinreizen gaan.
Maar snap Miami totaal niet in het verhaal :n zou ik dus ook overslaan.
Gewoon op Washington vliegen. Daar de hele rits gratis musea bezoeken. Dan naar Chicago en door.


Klinkt een stuk logischer....tenzij je echt heel heel veel van treinen houdt. Maar dan ook ECHT heel veel.

purny

Berichten: 27576
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:57

Even een vraagje over je geldigheid van de Esta. Mijn esta is geldig tot ik dacht aug 2019. Moet hij dan ook nog een tijdje geldig zijn als ik terugvlieg of kan ik bijwijze van in juni 2019 nog gaan op het esta?

StonedRomy

Berichten: 7548
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:16

Esta is alleen nodig voor het binnenkomen van Amerika, terugvlucht mag je esta al verlopen zijn.

Althans, dat heb ik geleden op de site. Mijn esta verloopt namelijk als ik in Amerika ben of net de dag na terugkomst.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:23

Oh ja, die esta moet ik ook weer even checken..

purny

Berichten: 27576
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:24

Ah komt mooi uit :D

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:14

Fitzroy schreef:
Gefeliciteerd, Margooo. Kun je vertellen wat je gaat doen?



Jeetje sorry, een erg late reactie. Ik heb een beurs gekregen om mijn PhD te funden, dus ik ga promoveren! Het is in principe dus in een lab in Nederland, maar ik zal ongeveer 1 a 2 jaar van de 4 jaar wel weer terug gaan naar Baltimore voor bepaalde experimenten.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:51

Wat leuk Margoooo!! Gefeliciteerd!

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:33

Leuk zeg, super +:)+
En gaaf dat je weer naar de USA gaat.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:52

Morgen vertrek ik voor 2 maand *\o/*
Nu heb ik aan 80 euro pralines gekocht (4 doosjes van 250 gram) en wil die meenemen als carry on, dat ze niet overhoop geraken. Zou dit problemen kunnen veroorzaken nee toch he? Heb geen zin om zo dure pralines te verliezen :=

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:15

Wat leuk Margoooo, gefeliciteerd! Met een Rubicon?

Goede reis Titanic, veel plezier!

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:41

xTitanic schreef:
Morgen vertrek ik voor 2 maand *\o/*
Nu heb ik aan 80 euro pralines gekocht (4 doosjes van 250 gram) en wil die meenemen als carry on, dat ze niet overhoop geraken. Zou dit problemen kunnen veroorzaken nee toch he? Heb geen zin om zo dure pralines te verliezen :=

Ik heb met kerst mijn hele carry on vol gehad met sinterklaas snoep. :+ Zo lang je het netjes aangeeft op je formuliertje is er niks aan de hand.

StonedRomy

Berichten: 7548
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:49

AbbyBlues schreef:
xTitanic schreef:
Morgen vertrek ik voor 2 maand *\o/*
Nu heb ik aan 80 euro pralines gekocht (4 doosjes van 250 gram) en wil die meenemen als carry on, dat ze niet overhoop geraken. Zou dit problemen kunnen veroorzaken nee toch he? Heb geen zin om zo dure pralines te verliezen :=

Ik heb met kerst mijn hele carry on vol gehad met sinterklaas snoep. :+ Zo lang je het netjes aangeeft op je formuliertje is er niks aan de hand.


En zeker niet zeggen dat het cadeaus zijn. Gewoon melden dat je iedere dag een praline moet eten. :')

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:55

StonedRomy schreef:
En zeker niet zeggen dat het cadeaus zijn. Gewoon melden dat je iedere dag een praline moet eten. :')


Ik zie dit ook nog niet zoals een problem hoor. Ik had ook kerstkadoos bij, mijn hele tas vol (leuk man een partner met 4 kinderen :') ) Volgens mij mag je tot 100 euro gewoon aan kadoos meenemen.

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:35

Jullie hebben 500 pagina's!
Ik vind niet zo direct een nieuw topic terug ,is er iemand die eentje wil opstarten?